Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hanna ja Henri elävät Raamatun mukaisesti

Vierailija
13.10.2024 |

Henri ja Hanna tapasivat neljä vuotta sitten kristillisen deittisivuston kautta. Kummatkin halusivat asettua ja löytää vierelleen uskovan puolison.

Kannatimme molemmat jo tuolloin reformoidun baptismin arvoja. Siitähän me treffeillä sitten puhuimmekin, Hanna kertoo hymyillen.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hanna-ja-henri-elavat-raamatun-muka…

Kommentit (250)

Vierailija
221/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henrikin artikkelissa sanoo, että osa Raamatun säännöistä ja ohjeista kuuluu siihen aikaan ja osa soveltuu myös tänään. 

Onpa ihan hirveän kätevää, kun itse voi valita,  mikä ohje soveltuu tänään ja mikä taas ei. 

Siis. Ensin on oma maailmankuva ja käsitys asioista. Omat asenteet, ennakkoluulot ja mielikuvat. Sitten voi valita Raamatusta juuri  niihin sopivat kohdat ja hei presto ja  tadaa: kyseessä ei olekaan ihmisen oma ajattelu, vaan Raamatun ohje asiasta!  Eikä niistä muista kohdista  tarvitse puhua, uskovaisten pilkkaa on semmoinen. 

Näin se menee. 

Huoh. Mitä jos vaikka lukisit ensin kirjeen roomalaisille ja kirjeen galatalaisille, niin selviäisi että miten vanhaan testamenttiin tulisi suhtautua? Mutujen kanssa kun on vaarana että antaa hieman pöntön kuvan itsestään. 

Vierailija
222/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina naurattaa nämä "mies on naisen pää, mutta silleen kivasti"-selittelyt. Kyllä noihin suhteisiin tarvitaan maskuliinisesti kovin epävarma mies, jolle tasavertainen nainen aiheuttaisi omanarvontunteen menetyksen, sekä ressukka nainen, joka ei halua ottaa vastuuta elämästään. En osaa kuvitella kenenkään nykyaikaisen naisen haluavan miestä päättämään asioista puolestaan. Ei ne munat tee miehestä viisaampaa tai parempaa. Se, että antaa miehen "tuntea itsensä mieheksi" alentamalla itsensä laosen tasolle on minulle aivan vieras ajatusmaailma.

No, toivottavasti ovat oikeasti onnellisia ja lapset saavat ihan aidosti päättää jatkavatko seurakunnassa tai ylipäänsä kristillisyyteen vahvasti nojaavaa elämää aikuisena ilman pelkoa perheen hylkäämisestä. Epäilen.

Mä olen aika kovapäinen nainen, mutta olen uskova, ja annan kyllä miehelle päätäntävaltaa. Tai se päätäntävalta menee kummanki puolison osaamisalueen mukaan, mutta jossain yhteisessä päätöksessä "muutammeko toiseen kämppään" tms.on 51 % päätäntävalta miehellä.

Kantsii nimittäin hommata fiksu mies jolla on hyvä näppituntuma asioista.  😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikka olen uskova, vastustan lasten pitämistä kotikoulussa. Lasten pitää tutustua ikäisiinsä, pumpulissa ei voi pitää.

Vierailija
224/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he mainostavat sitä? Ovatko he mielestään parempia kuin muut?

Ei kai kukaan voi sellaista kuvitella. 

Vierailija
225/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärinmäisen yksinkertainen asia: Uusitestestamentti.

Kuka sen päättää mikä pätee ja mikä ei?? Sehän se tässä on se ydinkysymys. Kuitenkin uskovaiset lyö raamatulla muita päähän (hyvänä esimerkkinä Päivi Räsänen), kun on napsittu sieltä ne omaan makuun sopivat säännöt. Todellisuudessa on mahdotonta elää raamatun sääntöjen mukaan, mutta niinhän se on, että toiset meistä on tasa-arvoisempia kuin toiset. 

Uuden Testamentin ohjeet on aika helppoja. Aika perussettiä. 

Vierailija
226/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina naurattaa nämä "mies on naisen pää, mutta silleen kivasti"-selittelyt. Kyllä noihin suhteisiin tarvitaan maskuliinisesti kovin epävarma mies, jolle tasavertainen nainen aiheuttaisi omanarvontunteen menetyksen, sekä ressukka nainen, joka ei halua ottaa vastuuta elämästään. En osaa kuvitella kenenkään nykyaikaisen naisen haluavan miestä päättämään asioista puolestaan. Ei ne munat tee miehestä viisaampaa tai parempaa. Se, että antaa miehen "tuntea itsensä mieheksi" alentamalla itsensä laosen tasolle on minulle aivan vieras ajatusmaailma.

No, toivottavasti ovat oikeasti onnellisia ja lapset saavat ihan aidosti päättää jatkavatko seurakunnassa tai ylipäänsä kristillisyyteen vahvasti nojaavaa elämää aikuisena ilman pelkoa perheen hylkäämisestä. Epäilen.

Mä olen aika kovapäinen nainen, mutta olen uskova, ja annan kyllä miehelle päätäntävaltaa. Tai se pää

Hyvä ratkaisu, jos oma älykkyys ei riitä.

Vierailija
227/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä siis baptisteja? En usko näihin lahkolaisiin.

Tiedätkö että maailman kuuluisin saarnaaja Billy Graham oli baptisti?

En muuten tiennyt. Mutta sen tiedän, että yksi suurimpia eksyttäjiä on ollut, samoin kuin tyttärensä Anne Graham. Myös David Pawson on baptisti, ja siinä meni hänenkin uskottavuus.

Graham ja Pawson > satunnainen nettitrolli. 

Vastasin tuohon, kun ed. kirjoittaja sanoi että Graham on baptisti. David Pawsonia arvostaa monet, kun osaa puhua hyvin ilman hurmosta. Mutta olen tajunnut myöhemmin, että jos on baptisti, en voi hänenkään luentoihinsa luottaa.

Taidat ite olla vakituinen nettitrolli.

Vierailija
228/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että. Toivottavasti lastensuojelu on hereillä ja puuttuu herkästi lasten eristämiseen ja manipulointiin. Lähihoitaja opettajana? Myös koulun on oltava tarkkana, että lapsi saa opetussuunnitelman mukaisesti opetusta kotona.

Kyllä saa, voit olla huoletta. 

Vierailija
229/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta vaikka olen uskova, vastustan lasten pitämistä kotikoulussa. Lasten pitää tutustua ikäisiinsä, pumpulissa ei voi pitää.

Mitä koulussa opetetaan, Raamattua? Elämäntapatietoutta? Vai jotain muuta? Mutta kieltämättä, olisihan se työlästä opettaa kotona.

Vierailija
230/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jumala pitää huolen omistaan.

Vierailija
231/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henrikin artikkelissa sanoo, että osa Raamatun säännöistä ja ohjeista kuuluu siihen aikaan ja osa soveltuu myös tänään. 

Onpa ihan hirveän kätevää, kun itse voi valita,  mikä ohje soveltuu tänään ja mikä taas ei. 

Siis. Ensin on oma maailmankuva ja käsitys asioista. Omat asenteet, ennakkoluulot ja mielikuvat. Sitten voi valita Raamatusta juuri  niihin sopivat kohdat ja hei presto ja  tadaa: kyseessä ei olekaan ihmisen oma ajattelu, vaan Raamatun ohje asiasta!  Eikä niistä muista kohdista  tarvitse puhua, uskovaisten pilkkaa on semmoinen. 

Näin se menee. 

Huoh. Mitä jos vaikka lukisit ensin kirjeen roomalaisille ja kirjeen galatalaisille, niin selviäisi että miten vanhaan testamenttiin tulisi suhtautua? Mutujen kanssa kun on vaarana että antaa hieman pöntön kuvan itsestään. 

Onhan niitä ohjeita UT: ssakin vaikka kuinka paljon, pönttö. 

Vierailija
232/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos he haluavat elää Raamatun mukaan niin miksi eivät vietä pyhäpäivää lauantaina (sapattina)?

Koska Jeesuksen ylösnousemus tapahtui sunnuntaina.

Vierailija
233/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.

Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Vierailija
234/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
235/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi he mainostavat sitä? Ovatko he mielestään parempia kuin muut?

Ei kai kukaan voi sellaista kuvitella. 

Voi kuule, et sitten ole esim lestadiolaisia tavannut, niitä mielestään ainoita Jumalan lapsia. 

Vierailija
236/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan palkalla saa lähes saman eläkkeen kuin saa jos ei tee päivääkään töitä. 

ainut mitä keittoon on kotikoulu. 

Vierailija
237/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu ja Koraani sopii hyvin vajaaälyisille luuusereille...Hahaha!

Vierailija
238/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että. Toivottavasti lastensuojelu on hereillä ja puuttuu herkästi lasten eristämiseen ja manipulointiin. Lähihoitaja opettajana? Myös koulun on oltava tarkkana, että lapsi saa opetussuunnitelman mukaisesti opetusta kotona.

Kyllä saa, voit olla huoletta. 

Mistä sä sen tiedät? Ja lähihoitaja opena... eikö tuo ole korkeakoulutettujen opettajien halveksimista. Että ei siihen mitään koulutusta tarvitse, ihan kuka vaan voi ruveta semmoseksi. Milloin vain, tuosta noin vaan. 

Vierailija
239/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaakohan Hanna kakkosta Henrille?

Tyhmä kysymys, ei tietenkään.

Raamatussa on ohjeet että kuukautisten aikana ei saa naista painaa, mutta ei kyllä kirjaimellisesti kielletä anaaliseksiä. Hanna ja Henri ovat varmaankin keskustelleet tästä aiheesta koska elävät Raamatun ohjeiden mukaan.

Vierailija
240/250 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. 

No miten? Ei tuollainen ylimalkaisuus edistä keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi