Hanna ja Henri elävät Raamatun mukaisesti
Henri ja Hanna tapasivat neljä vuotta sitten kristillisen deittisivuston kautta. Kummatkin halusivat asettua ja löytää vierelleen uskovan puolison.
Kannatimme molemmat jo tuolloin reformoidun baptismin arvoja. Siitähän me treffeillä sitten puhuimmekin, Hanna kertoo hymyillen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hanna-ja-henri-elavat-raamatun-muka…
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Henrikin artikkelissa sanoo, että osa Raamatun säännöistä ja ohjeista kuuluu siihen aikaan ja osa soveltuu myös tänään.
Onpa ihan hirveän kätevää, kun itse voi valita, mikä ohje soveltuu tänään ja mikä taas ei.
Siis. Ensin on oma maailmankuva ja käsitys asioista. Omat asenteet, ennakkoluulot ja mielikuvat. Sitten voi valita Raamatusta juuri niihin sopivat kohdat ja hei presto ja tadaa: kyseessä ei olekaan ihmisen oma ajattelu, vaan Raamatun ohje asiasta! Eikä niistä muista kohdista tarvitse puhua, uskovaisten pilkkaa on semmoinen.
Näin se menee.
Saman oon huomannut. Puhutpa vaikka naispapin kanssa tai konservatiiviuskovaisen kanssa, niin Raamatusta löytävät kumpikin tuen kannalleen ja sanatarkasti siteeraavat ne itselle tärkeät kohdat. Ja se toinen tulkitsee vaun väärin. Jep, popparit esiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos he haluavat elää Raamatun mukaan niin miksi eivät vietä pyhäpäivää lauantaina (sapattina)?
Koska uudessatestamentissa annetaan ohjeet pakanakristityille, niihin ei kuulu lauantaisapatti.
Suomessa noudatetaan sunnuntaipyhäpäivää.
Koska uudessatestamentiss
Äärinmäisen yksinkertainen asia: Uusitestestamentti.
Kuka sen päättää mikä pätee ja mikä ei?? Sehän se tässä on se ydinkysymys. Kuitenkin uskovaiset lyö raamatulla muita päähän (hyvänä esimerkkinä Päivi Räsänen), kun on napsittu sieltä ne omaan makuun sopivat säännöt. Todellisuudessa on mahdotonta elää raamatun sääntöjen mukaan, mutta niinhän se on, että toiset meistä on tasa-arvoisempia kuin toiset.
Koko kristinusko perustuu Jumalanvaltakunnan auktoriteettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että antaa joidenkin tuntemattomien, yli tuhat vuotta sitten eläneiden äijien sanella elämänsä. Jumala ja Jeesus kun eivät ole kirjoittaneet Raamattuun sanaakaan.
Ja sinä olet tietysti sitä mieltä, että sukupuolia on tuhansia ja samoin seksuaali-identiteettejä laidasta laitaan ja kaikista pitää olla hiton ylpeä ja kaikille pitää olla oma lippu.
Olen eri, mutta sivusta en boi olla kommentoimatta, että miten nämä muka liittyvät toisiinsa? Tyypillistä lokerointia: jos olet jostain tiettyä mieltä, sinun oletetaan sen perusteella levan tiettyä mieltä myös muista asioista.
Itse ajattelen tuon ylemmän lainauksen kirjoittaneen tapaan (että Raamattu on eri tavoin vajavaisten ihmisten kirjoittama, aikaansa kuvastava kirja), mutta en silti ole yhtään "woke" tai "pride" ja mielestäni biologisia, fyysisiä sukupuolia on kaksi (poislukien harvinaiset kehityshäiriöt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henrikin artikkelissa sanoo, että osa Raamatun säännöistä ja ohjeista kuuluu siihen aikaan ja osa soveltuu myös tänään.
Onpa ihan hirveän kätevää, kun itse voi valita, mikä ohje soveltuu tänään ja mikä taas ei.
Siis. Ensin on oma maailmankuva ja käsitys asioista. Omat asenteet, ennakkoluulot ja mielikuvat. Sitten voi valita Raamatusta juuri niihin sopivat kohdat ja hei presto ja tadaa: kyseessä ei olekaan ihmisen oma ajattelu, vaan Raamatun ohje asiasta! Eikä niistä muista kohdista tarvitse puhua, uskovaisten pilkkaa on semmoinen.
Näin se menee.
Saman oon huomannut. Puhutpa vaikka naispapin kanssa tai konservatiiviuskovaisen kanssa, niin Raamatusta löytävät kumpikin tuen kannalleen ja sanatarkasti siteeraavat ne itselle tärkeät kohdat. Ja se toinen tulkitsee vaun väärin. Jep, popparit esii
Minulle ei koskaan ole ollut epäselvää eikä mitenkään ylivoimaista ymmärtää uuttatestamenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että antaa joidenkin tuntemattomien, yli tuhat vuotta sitten eläneiden äijien sanella elämänsä. Jumala ja Jeesus kun eivät ole kirjoittaneet Raamattuun sanaakaan.
Ja sinä olet tietysti sitä mieltä, että sukupuolia on tuhansia ja samoin seksuaali-identiteettejä laidasta laitaan ja kaikista pitää olla hiton ylpeä ja kaikille pitää olla oma lippu.
Olen eri, mutta sivusta en boi olla kommentoimatta, että miten nämä muka liittyvät toisiinsa? Tyypillistä lokerointia: jos olet jostain tiettyä mieltä, sinun oletetaan sen perusteella levan tiettyä mieltä myös muista asioista.
Itse ajattelen tuon ylemmän lainauksen kirjoittaneen tapaan (että Raamattu on eri tavoin vajavaisten ihmisten kirjoittama, aikaansa kuvastava kirja), mutta en silti ole yhtään "woke" tai "pride" ja mielestäni biol
Joo, sanopa muuta. Tuo on kyllä ärsyttävää, kun pannaan sanoja suuhun ja ajatuksia päähän.
"Minulle ei koskaan ole ollut epäselvää eikä mitenkään ylivoimaista ymmärtää uuttatestamenttia."
Ja maailmasta löytyy vaikka kuinka paljon ihmisiä, joiden mielestä sä kuules ymmärrät ihan väärin. Sorry.
Siinäpä on elämistä ja tuhansia erivaihtoehtoja..tulkintaa onnea heille.Kaatavatko omenapuun jos se ei tuota hedelmää?
Uskomatonta joillakin uskovaisilla rahanahneus ja toisten dissaaminen.
Vierailija kirjoitti:
"Minulle ei koskaan ole ollut epäselvää eikä mitenkään ylivoimaista ymmärtää uuttatestamenttia."
Ja maailmasta löytyy vaikka kuinka paljon ihmisiä, joiden mielestä sä kuules ymmärrät ihan väärin. Sorry.
En usko, jos puhutaan kristuksenruumis-seurakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan vai uuden testamentin?
Eli onko esim. Vanhan Testamentin kaikenmoiset puhtaussäädökset heidän kodissaan voimassa? Muut ei saa istua tuolille, jolle Hanna on istunut kun hänellä on kuukautiset?
Vanhan testamentin opit eivät kosketa kristittyjä. Jos noudattaa vanhaa testamenttia, on ennemminkin linjassa juutalaisten kanssa. Kristityt seuraavat jeesusta, joka vapautti kristityt vanhasta testamentista
Missä vaiheessa kristityt ovat luopuneet kymmenestä käskystä tai luomiskertomuksesta? Vai onko tässäkin taas kyse niiden kuuluisten rusinoiden nyppimisestä pullasta. Valitaan ne itselle mukavat säännöt ja ne hankalat ei minua sitten koskeneetkaan
Ei kaikki VT:n
En tiedä Räsäsestä, kuinka uskovainen on, mutta tietenkin täytyy rajata jotain ulos, jos ei halua noudattaa kokonaan VT:ia, esim. uhrata eläimiä Jumalalle, eller hur? Kyllä Raamattuun saa joissain asioissa vedota, vaikka joku väittää aina, että lyödään Raamatulla päähän. On myös hyväntahtoista ohjausta, jossa ohjenuorana käytetään Raamattua. Jos se ei sovi sinun korvasyyhyysi, niin ei se ole uskossa olevien syy. Miksi se sinua ylipäätään kiinnostaa, kun puhut "teistä uskovaisista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen tuon ylemmän lainauksen kirjoittaneen tapaan (että Raamattu on eri tavoin vajavaisten ihmisten kirjoittama, aikaansa kuvastava kirja), mutta en silti ole yhtään "woke" tai "pride" ja mielestäni biol
Täällä joku alkoi heti puhumaan homoista, kun aiheena oli Raamatun puhtauskäsitteet. Että kyllä täällä jotkut veti tämän seksuaali-identiteetin tähänkin.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan eletään, mutta miten suhtautuvat seksiin ennen avioliittoa. Naisella on kuitenkin kouluikäinen lapsi entisestä liitosta. Tuskin avioliitosta?
Ehkä se tuli uskoon vasta myöhemmin.
Kristinuskoon katsos kuuluu vanhojen syntien anteeksiantaminen.
Ja voi nuorikin olla vaikka leski.
Vierailija kirjoitti:
Antaakohan Hanna kakkosta Henrille?
Tyhmä kysymys, ei tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nyt ymmärtää se kuka kuuluu Jumalan valtakuntaan. Kuuluu se joka tekee taivaallisen Isän tahdon.
Kaikki muut ovat ulkopuolella, ovat mitä mieltä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ihan ev.lut.kristitty, uskovainen ja kirkossa töissä oleva nainen. En jaa noin kirjaimellista raamatuntulkintaa.
Eläkööt kukin miten tahtoo, mutta tässä paljon elämässään jo nähneen ja kokeneen akateemisen kristityn naisen ja äidin huomioita.
Ihmettelen sitä, kuinka kukaan nainen uskaltaa jättäytyä miehen armeliaisuuden ja hyvän tahdon varaan.
Kuinka se on edes mahdollista, ettei nykyihminen halua kerryttää itselleen edes eläkettä, vanhuuden turvaa?
Ja kotikoulu on lasten kasvaessa varmasti naiselle sopivaa puuhastelua naisen kotielämän varalle - tyylin ei tästä edes jouda töihin - mutta lasten etu olisi päästä kouluun.
Omaan vakaumukseeni kuuluu lasten edun asettaminen omani edelle,aina ja poikkeuksetta.
Tällainen elämänkokemukseton ja lähestulkoon kouluttamaton äiti ei vastaa lapsen näkökulmasta koulutettua ja kokenutta opettajaa/opettajia koulun tukipalveluineen, tapahtumine
Uudestisyntynyt uskova elää tiivissä yhteydessä rakastavan Jumalan kanssa, joka ohjaa uskovan elämän läpi pahimpienkin tilanteiden. Jumalaan turvaavan uskovan ei tarvitse murehtia yhdestäkään maailman asiasta.
Toivottavasti sinäkin pääset kasvamaan uskossasi eteenpäin luottaaksesi täydellisen Jumalan rakkauteen ja johdatukseen.
Siunausta Jeesuksen nimessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä siis baptisteja? En usko näihin lahkolaisiin.
Tiedätkö että maailman kuuluisin saarnaaja Billy Graham oli baptisti?
En muuten tiennyt. Mutta sen tiedän, että yksi suurimpia eksyttäjiä on ollut, samoin kuin tyttärensä Anne Graham. Myös David Pawson on baptisti, ja siinä meni hänenkin uskottavuus.
Graham ja Pawson > satunnainen nettitrolli.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta joillakin uskovaisilla rahanahneus ja toisten dissaaminen.
Uskomatonta joillain ateisteilla rahanahneus ja toisten dissaaminen.
Tosin annettakoon se anteeksi, eihän heitä mikään käskekään sellaisesta pidättäytymään.
Näin se menee.