Liian hyvännäköinen mies - pystyisitkö seurustelemaan?
Olen tapaillut miestä, joka on äärimmäisen mukava ja meillä klikkaa hyvin. Ongelma on se, että hän on myös ns. kaunis mies, eli paljon paremman näköinen kuin minä. Aiemmin olen pitänyt itseäni ihan ok-näköisenä, mutta hänen seurassaan tunnen itseni rumaksi.
muilla kokemusta vastaavasta? Miten päästä tästä ajatuksesta eroon.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen komea mies, joten ylipaino on naisella ehdoton turn off. Moni on kehdannut ilmaantua ensitreffeille ylipainoisena, vaikka ovat antaneet ymmärtää olevansa normaalipainoisia. Monilla on myös mt-ongelmia ja sellaistakaan en halua riesakseni. Eräs hyvännäköinen nainen teki "pienen" mokan ollessaan luonani kylässä. Minulla oli videokamera tv-tasolla, koska olin siirtänyt kameran nauhalta tavaraa tietokoneelle ja naisen tarkoitus kai oli ollut ryhtyä katsomaan töllöä, mutta olikin ensin laittanut kameran nauhoittamaan. Nauhalle päätyi sitten kun katselimme yhdessä telkkua, sekstailua ja lopussa se, että kun lähdin pesulle, niin nainen ryhtyi kaivelemaan nenäänsä ja söi kaiken räkänsä. Lisäksi puri varpaankynsiänsä ja en ole varma söikö myös nekin, mutta kun myöhemmin näin kyseisen videon, tapaileminen loppui kyllä lyhyeen. Hyi helvetti sentään.
Arvosta luonnollisen kaun
Sieltä saa aina nuoremman korvaamaan kun vanha alkaa rupsahtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on varmasti hyvännäköinen mies, mutta mitä olen itse havainnoinut, niin todella moni mies, tämä alkaa jo teineillä, pitävät itseään täysin aiheetta hyvännäköisenä. Tämä on taas sitä joidenkin jollottamaa taso_teoriaa, että miehet näkevät itsensä aivan liian hyvässä valossa ja taas toisaalta pitävät naisia liian huonoina. Naiset pystyvät paljon realistisemmin arvioimaan itseään.
Tämä. Mun twitter-tutuissa on useampikin tällainen, joka pitää itseään valtavana chadina ja postaa koko ajan muka seksikkäitä poseerauksia, niin lihaksistaan kuin naamastaan. Yksikään niistä ei ole minun mielestäni erityisen hyvän näköinen vaan ihan vaan tavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen komea mies, joten ylipaino on naisella ehdoton turn off. Moni on kehdannut ilmaantua ensitreffeille ylipainoisena, vaikka ovat antaneet ymmärtää olevansa normaalipainoisia. Monilla on myös mt-ongelmia ja sellaistakaan en halua riesakseni. Eräs hyvännäköinen nainen teki "pienen" mokan ollessaan luonani kylässä. Minulla oli videokamera tv-tasolla, koska olin siirtänyt kameran nauhalta tavaraa tietokoneelle ja naisen tarkoitus kai oli ollut ryhtyä katsomaan töllöä, mutta olikin ensin laittanut kameran nauhoittamaan. Nauhalle päätyi sitten kun katselimme yhdessä telkkua, sekstailua ja lopussa se, että kun lähdin pesulle, niin nainen ryhtyi kaivelemaan nenäänsä ja söi kaiken räkänsä. Lisäksi puri varpaankynsiänsä ja en ole varma söikö myös nekin, mutta kun myöhemmin näin kyseisen videon, tapaileminen loppui kyllä lyhyeen. Hyi hel
Säälittävää kun et pysty rakkauteen. Et usko olevasi sen arvoinen. Et varmasti kyllä olekaan. Olet ällöttävä omahyväinen luu se ri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä seurustelin jonkin aikaa tällaisen kanssa ja takaisin pilata suhteen sillä, että erehdyin sanomaan tästä tunteestani miehelle. Hän nimittäin vastasi, että hänelle ulkonäölläni ei ole väliä, hän ei kumppania valitessaan anna ulkonäölle painoarvoa. Kuitenkin hän oli suhteemme aikana jo ehtinyt kehua minulle sivulauseessa muutaman tutun naisen ulkonäköä, joten tiesin että kyllä hän kauniin ulkonäön huomaa. Siitäkös sitten itsetuntoni vasta romahtikin! Kaipa alunperin odotin miehen vastaavan minulle, että olen hänen mielestään nätti ja viehättävä, mutta vastaus alitti kaikki odotukset.
Totta kai hän varmasti ulkonäön huomaa, mutta *kumppania valitessa* sillä ei ole hänelle juuri merkitystä. Tämähän on oikein hyvä asia, koska pitkässä parisuhteessa ihan muut asiat on tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Esim. mun mies on sanonut, että nuorena teki sen ison virheen, että etsi kumppaneita ulkonäön perusteella. Se johti vain hyvin onnettomiin suhteisiin. Kolmekymppiseen mennessä hän oli kasvanut henkisesti sen verran, että etsi itselleen henkisesti sopivaa ja sellaista jonka kanssa on helppo olla. Niinpä se otti minut, lyhyenlännän persjalkaisen taviksen, kun hänen aiempi ulkonäkökeskeiseltä kaudelta oli huippumallin näköinen pitkä blondi. Jonka kanssa kuulemma suhde oli yhtä draamahelvettiä päivästä toiseen.
En mä ymmärrä ollenkaan, mitä pahaa siinä on, että mies valitsi vaikka mut luonteen takia, mutta edelleen näkee että vaikka joku Scarlett Johanson tai joku nuori kaunotar kadulla on kaunis, paljon kauniimpi kuin minä. Ei se sitä tarkoita, että se haluaisi niiden kanssa suhteeseen tai edes sänkyyn. On mullakin ollut esim. muusikko- tai filmitähti-ihastukseni, joiden kanssa mielestäni mieheni ei voi ulkonäöllä kilpailla ollenkaan, mutta ei tarvikaan, en silti vaihtaisi miestäni näihin edes siinä tapauksessaa jos se olisi mahdollista.
Mä itse olen sen verran pinnallinen, että on selvyys että kumppanin on oltava minun silmiini syötävän hyvännäköinen. Näyttipä hän muiden silmiin miltä vain. Siksi sitä toivoo ja odottaa, että toinen näkisi minut samoin, tai jotakin olennaista jää puuttumaan.
Ei mulle kukaan ole liian huvännäköinen.
Tuttavapiirissäni on yksi tuollainen pariskunta. Mies on todella kaunis ja nainen ehkä enemminkin komea. Onnellisilta näyttävät yhdessä, vaikka aluksi herättivät puheita. Itsekin myönnän ajatelleeni, että onkohan nainen trans. Ehkä liittyi siihen, että ajattelin niin kauniin, siron ja tyylikkään miehen olevan homo tai ainakin bi. Tuo nainen olisi yksinään kaunis, mutta verrattuna mieheensä jotenkin jykevämpi. Vähän niin kuin Olli Herman ja ex-vaimonsa.
En pystyisi. Olen ollut tapailusuhteessa jossa asetelma oli tuo ja jo alkuvaiheessa mieheltä alkoi tulla sen suuntaista kommenttia, että olisi kauniimmankin saanut. Vaikka tiesin itsekin että saisi kauniimman koska tahansa, ei tuo hyvältä tuntunut, enkä halua samaan tilanteeseen enää koskaan. Muistan miehen sanat vielä näin vuosienkin jälkeen elävästi ja ne tulevat aina pinnalle, jos huomaan olevani treffeillä vähän liian hyvännäköisen miehen kanssa.
Naisella pitää olla todella rautainen itsetunto jos tuohon pystyy. Minulla ei ole.
Jos mies on äärimmäisen mukava ja teillä klikkaa niin ei kai siinä ole ongelmaa. Jos mies olisi veemäinen ja kehuskelisi ulkonäöllään, siinä olisi ongelma. Jos hän näkee sinut kauniina niin kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi. Olen ollut tapailusuhteessa jossa asetelma oli tuo ja jo alkuvaiheessa mieheltä alkoi tulla sen suuntaista kommenttia, että olisi kauniimmankin saanut. Vaikka tiesin itsekin että saisi kauniimman koska tahansa, ei tuo hyvältä tuntunut, enkä halua samaan tilanteeseen enää koskaan. Muistan miehen sanat vielä näin vuosienkin jälkeen elävästi ja ne tulevat aina pinnalle, jos huomaan olevani treffeillä vähän liian hyvännäköisen miehen kanssa.
Naisella pitää olla todella rautainen itsetunto jos tuohon pystyy. Minulla ei ole.
Miksi ihmeessä tämä mies oli sitten sinun kanssasi jos hän heti alkoi kuittailla että saisi kauniimmankin? Miksei sitten ottanut jos se hänelle niin tärkeä asia oli? Taisit väistää luodin kun pääsit tuosta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan oksitosiiniksi ja mies näkee sinut ihan samalla tavalla, sillä erotuksella tosin yleensä että se ei vaikuta siihen miten näkee itsensä. Nyt mars itsetuntoa kohentamaan ettet pilaa lupaavaa suhdetta!
Juuri näin. On lähes sietämätöntä, että puolisoni kokee itsensä vaatimattoman näköiseksi rinnallani ja sitten kärsii tästä. Juu, en ole huonon näköinen, mutta eipä ole hänkään, vaan sitähän hän ei tietenkään usko, kun vain haikailee miten hyvän näköinen oli mielestään kolmekymppisenä. En voi ymmärtää tuommoista oman mielen solmuun laittamista. Ollaan siis viiskymppisiä molemmat, että ei tuohon naiseen ole ikäkään tuonut viistautta tässä asiassa. Mur.
Muille sanon vain, että lakatkaa pistämässä itseänne hïrteen typeristä mielikuvitusjutuista.
Pystyn, tosin en kiinnostu kauniista siloposkipojista, vaan miehekkäistä miehistä. Ihan tarpeeksi saan huomiota itsekin (lue: paljon), en mene rikki siitä että oma miesystäväni huomataan. Minulla oli teininä oikein hyvännäköinen poikaystävä, joka kyllä huomattiin ja näin miten tytöt katselivat häntä. Monesti sanoin siitä poikaystävälle ihan itse. Mitäs se minuun vaikuttaa. Poikaystävältä en hyväksy katselua ja firttailevaa asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on varmasti hyvännäköinen mies, mutta mitä olen itse havainnoinut, niin todella moni mies, tämä alkaa jo teineillä, pitävät itseään täysin aiheetta hyvännäköisenä. Tämä on taas sitä joidenkin jollottamaa taso_teoriaa, että miehet näkevät itsensä aivan liian hyvässä valossa ja taas toisaalta pitävät naisia liian huonoina. Naiset pystyvät paljon realistisemmin arvioimaan itseään.
Tämä. Mun twitter-tutuissa on useampikin tällainen, joka pitää itseään valtavana chadina ja postaa koko ajan muka seksikkäitä poseerauksia, niin lihaksistaan kuin naamastaan. Yksikään niistä ei ole minun mielestäni erityisen hyvän näköinen vaan ihan vaan tavis.
Jep. Naisethan eivät tämmöistä harrasta ollenkaan.
Mies voi silti olla saalis omasta mielestään vaikka ei olisi komea, eikä tykkääminen riipu ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tämä mies oli sitten sinun kanssasi jos hän heti alkoi kuittailla että saisi kauniimmankin? Miksei sitten ottanut jos se hänelle niin tärkeä asia oli? Taisit väistää luodin kun pääsit tuosta eroon.
Hyvä kysymys. Tiedän että minun jälkeenikin hän on ollut naisten kanssa, jotka ovat hänen rinnallaan huomattavasti huonomman näköisiä, joten hakisiko ihan tarkoituksella jotain valta-asetelmaa. Voi tuntea olevansa kumppaniaan parempi.
Oma miesystäväni on hyvännäköinen. Ei siis vain minun silmissäni, vaan ihan objektiivisestikin. Kaiken kruunaa vielä se, että hän henkisiltä ominaisuuksiltaan myös upea. Kyllä hän katseita mutta myös lähestymisyrityksiä saa paljonkin osakseen. Joskus jopa minun läsnäollessani. Ei tämä kuitenkaan minua millään tavalla haittaa, ei ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Naisethan eivät tämmöistä harrasta ollenkaan.
Ei tuossa tekstissä mitään tuollaista sanottu. Ota vielä toinen kuppi kahvia, niin lukeminenkin alkaa sujumaan, nyt ei aivot ole selkeästi vielä heränneet uuteen päivään.
Tosin en minä ole koskaan seurustellut tai tapaillut ruman miehen kanssa. Kaikki he ovat hyvännäköisiä olleet, mutta eivät nykymakuni mukaisia.
-teinipoikaystävän maininnut
Vierailija kirjoitti:
Oma miesystäväni on hyvännäköinen. Ei siis vain minun silmissäni, vaan ihan objektiivisestikin. Kaiken kruunaa vielä se, että hän henkisiltä ominaisuuksiltaan myös upea. Kyllä hän katseita mutta myös lähestymisyrityksiä saa paljonkin osakseen. Joskus jopa minun läsnäollessani. Ei tämä kuitenkaan minua millään tavalla haittaa, ei ole minulta pois.
Muuten ok kommentti, mutta tuo "ei ole minulta pois"-jankkaus on rasittavaa. Miten joku voisi olla joltain pois? 😑
Vierailija kirjoitti:
Totta kai hän varmasti ulkonäön huomaa, mutta *kumppania valitessa* sillä ei ole hänelle juuri merkitystä. Tämähän on oikein hyvä asia, koska pitkässä parisuhteessa ihan muut asiat on tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Esim. mun mies on sanonut, että nuorena teki sen ison virheen, että etsi kumppaneita ulkonäön perusteella
Niin totta. Ulkonäkö ei vie parisuhteessa kovin pitkälle jos luonne on vaikea ja/tai muu sikailu toistuvaa. Kun ihastumisen/rakastumisen/panemisen ensihuumaa menee ohi niin tarvitaan ihan muita yhteistä elämää koossa pitäviä voimia kuin kasvot ja vartalo. Itsellä on myös kokemuksia draamakuningattarista ja sarjapettäjistä joilla ulkonäkö oli moitteeton mutta parisuhde kaikkea muuta. Ei koskaan enää. Nykyisen puolison kanssa yhdessä nyt 20 vuotta, opin hitaasti mutta opin kuitenkin.
M 60v.
Totta kai hän varmasti ulkonäön huomaa, mutta *kumppania valitessa* sillä ei ole hänelle juuri merkitystä. Tämähän on oikein hyvä asia, koska pitkässä parisuhteessa ihan muut asiat on tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Esim. mun mies on sanonut, että nuorena teki sen ison virheen, että etsi kumppaneita ulkonäön perusteella. Se johti vain hyvin onnettomiin suhteisiin. Kolmekymppiseen mennessä hän oli kasvanut henkisesti sen verran, että etsi itselleen henkisesti sopivaa ja sellaista jonka kanssa on helppo olla. Niinpä se otti minut, lyhyenlännän persjalkaisen taviksen, kun hänen aiempi ulkonäkökeskeiseltä kaudelta oli huippumallin näköinen pitkä blondi. Jonka kanssa kuulemma suhde oli yhtä draamahelvettiä päivästä toiseen.
En mä ymmärrä ollenkaan, mitä pahaa siinä on, että mies valitsi vaikka mut luonteen takia, mutta edelleen näkee että vaikka joku Scarlett Johanson tai joku nuori kaunotar kadulla on kaunis, paljon kauniimpi kuin minä. Ei se sitä tarkoita, että se haluaisi niiden kanssa suhteeseen tai edes sänkyyn. On mullakin ollut esim. muusikko- tai filmitähti-ihastukseni, joiden kanssa mielestäni mieheni ei voi ulkonäöllä kilpailla ollenkaan, mutta ei tarvikaan, en silti vaihtaisi miestäni näihin edes siinä tapauksessaa jos se olisi mahdollista.