Miksi vieraannuttaminen on niin yleistä?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä isä vieraannutti ihan itse itsensä lapsistaan.
Se onkin ihan eri asia jos ei halua tavata mutta se ettei anneta tavata vaikka on sovittu eikä mitään syytä moiseen ole, se on vieraannuttamista. Harrastihan sitä joku onko jopa ministeri nykyään Tytti Tuppurainenkin aikoinaan.
Näihin tilanteisiin pitäisi olla selkeät käytännöt ja seuraamukset. Nykyäänhän lasten kanssa asuva vanhempi ja varsinkin äiti on epäoikeudenmukaisen yksinvaltaisessa asemassa.
Ei anneta tavata? Oletko sä oikeasti niin lapanen, ettet pysty edes naiselle sanomaan vastaan?
Voisitko antaa toimivia neuvoja mitä tehdä kun nainen ei tuo lapsia viikonlopuiksi sovitusti, ei vastaa viesteihin eikä puhelimeen ja on kieltänyt lapsiakin vastaamasta? O
Feminismin mukaan toimien tulee tässä vielä pilkata miestä saamattomuudesta kunnes mies tappaa naisen, sitten ollaan saavutettu feminismille mieleinen lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
En usko vieraannuttamiseen. Vanhempi vain katsoo itse peiliin, jos lapsia ei näy. Voi toki olla katkeria vanhempia, jotka ei halua etävanhempaa lapsen elämään, mutta moni myös oikeasti pelkää antaa lasta etävanhemmalle päihteiden, huonon hoidon tai väkivallan vuoksi. Etävanhempi voi kuitenkin oikeuden kautta hakea jopa lähivanhemmuutta, jos muuten ei tapaamiset onnistu. Valitettavan harva etävanhempi haluaa lähihuoltajuutta kun harvat haluavat edes säännöllisiä tapaamisia eivätkä siksi vie asioita oikeuteen.
Lapsen tapaaminen kun ei ole sellaista "silloin kun huvittaa" toimintaa, vaan niistä ajoista on pidettävä kiinni.
Minä en usko että kykenet ajattelemaan selkeästi. Et usko vieraannuttamiseen on täysin puutaheinää.
Vierailija kirjoitti:
Vain viranomainen kykenee sanomaan naiselle vastaan ilman seuraamuksia.
Erikoista, että olet onnistunut laskemaan lastisi naiseen, jota pelkäät noin paljon.
Olen eri, mutta jostain syystä lasteni äidin käytös muuttui täysin muutama vuosi eron jälkeen. Kait hän tajusi tehneensä virheen ja purki huonoa oloaan minuun. Niin, alussa oli rakkautta anakin minun puoleltani ja toivotut lapset saatiin ja alkuaika eron jälkeen sujuikin hyvin mutta sitten joku hänen päänsä sisällä ehkä nyrjähti. Alussa itse olin masentunut mutta lopulta tyytyväinen ja saatoin keskittyä uuteen yritykseeni. Joka toinen viikonloppu oli pyhitetty lapsille, se oli laatuaikaa meille kaikille.
Sitä syytä mikä johti vieraannuttamiseen, en tiedä vieläkään vaikka aikaa on jo vuosia ja nyt on kaikki hyvin. Kaiken tein mitä oli sovittu ja ylikin. En vain suostunut ihan kaikkiin exän päähänpistoihin ja älyttömiin vaatimuksiin. Kait se oli kosto siitä kun toimin järkevästi ja lopulta menestyin paremmin kuin hän, sekoilija, en tiedä.
Toivottavasti vieraannutettujen lasten ja exien asema on parempi kuin aiemmin. Laithan ovat olleet jo kauan mutta niitä ei ole noudatettu.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tämä incelien ikuinen voimafantasia vieraannuttavista naisista. Ihan kuin joku oikeasti tekisi lapsia ihmisen kanssa, joka kirjoittaa vauvapastalla, ettei naiselle voi sanoa vastaan tai että pelkillä naiskoromosomeilla saa Suomessa ilmaisen juristin.
Niinpä. Todellisuus kun on niin että tilanteessa jossa vanhemmat eroavat, valtaosa miehistä ei edes yritä hakea päähuoltajuutta. Onnellisesti vain jatketaan elämää, otetaan uusi akka ja tehdään uusi perhe. Se kun on niin helppoa olla sellainen kiva viikonloppuisä. Miehet ja vastuunkanto harvemmin sopivat samaan lauseeseen.
"Feminismin mukaan toimien tulee tässä vielä pilkata miestä saamattomuudesta kunnes mies tappaa naisen, sitten ollaan saavutettu feminismille mieleinen lopputulos."
Jos käytetään pehmeämpiä keinoja, niin jahdataan miestä ja lasta kunnes lapsi tappaa itsensä.
Alussa itse olin masentunut mutta lopulta tyytyväinen ja saatoin keskittyä uuteen yritykseeni. Joka toinen viikonloppu oli pyhitetty lapsille, se oli laatuaikaa meille kaikille.
Tyydyit kiltisti joka toiseen viikonloppuun. Ja sitten ihmettelet, kun lapset ovat vieraantuneita sinusta. Lapsihan tapaa jopa kaupan kassaa useammin kuin sinua.
Narsisti ei pysty jakamaan. Kaikki on sille joko/tai, on/off.
Lasussa töissä ollessa törmäsin tähän aiheiseen todella usein. Tosin siltä osin ettei todellisuudessa mitään vieraannuttamista ollut tapahtunut. Isät ovat todella saaneet tästä sanasta aseen jolla sohivat.
Ei, sinua ei ole vieraannutettu jos omilla toiminnallasi aiheutat sen ettei lapsi voi tavata sinua turvallisesti. Todella yleistä näille iseille jotka mesoaa vieraannuttamisesta.
Ei, sinua ei ole vieraannutettu jos omilla toiminnallasi aiheutat sen että vieraannutat itse itsesi lapsen elämästä. Todella yleistä näille iseille jotka mesoaa vieraannuttamisesta.
Pitää myös muistaa, että erot ovat joskus todella rumia puolin ja toisin joissa tulee ylilyöntejä ja kärsiöinä lapset. Tämä on kuitenkin yleensä lyhytaikaista ja menee ohi kun eron shokkivaihe menee ohi ja eroa pääsee käsittelemään. Tyyliin isä petti äitiä. Äiti uhoaa ettei isä näe ikinä lapsia jos ero tulee. Kun on päässy raivo molemmin puolin tasaantumaan, muutot ja uudet elämät käyntiin niin tapaamiset sujuukin mallillaan. Ei tässä sinällään voi puhua vieraannuttamisesta, koska on inhimillistä että erot sattuu saatanasti kun perhe hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Alussa itse olin masentunut mutta lopulta tyytyväinen ja saatoin keskittyä uuteen yritykseeni. Joka toinen viikonloppu oli pyhitetty lapsille, se oli laatuaikaa meille kaikille.
Tyydyit kiltisti joka toiseen viikonloppuun. Ja sitten ihmettelet, kun lapset ovat vieraantuneita sinusta. Lapsihan tapaa jopa kaupan kassaa useammin kuin sinua.
Ei näitä "vieraannutettuja" miehiä omat lapset oikeasti kiinnosta. Kuvittelevat että pitäisi joku palkinto antaa siitä että edes joskus viikonloppuna lasten kanssa viettävät aikaa. Sitten kun lapset luonnollisesti vieraantuvat tästä viikonloppuisästä, niin se on totta kai ex-vaimon syytä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä "vieraannutettuja" miehiä omat lapset oikeasti kiinnosta. Kuvittelevat että pitäisi joku palkinto antaa siitä että edes joskus viikonloppuna lasten kanssa viettävät aikaa. Sitten kun lapset luonnollisesti vieraantuvat tästä viikonloppuisästä, niin se on totta kai ex-vaimon syytä...
Niin vaan tunnen vieraannutettuja isiä jotka ovat saaneet loppujenlopuksi vuosien taistelun jälkeen lastensa yksinhuoltajuuden itselleen. Sellainen puhtaalla moraalilla varustettu olento se katkera nainen on että ylimielisyydessään jättää todisteita joilla tuomioistuin feministin murskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vaan tunnen vieraannutettuja isiä jotka ovat saaneet loppujenlopuksi vuosien taistelun jälkeen lastensa yksinhuoltajuuden itselleen. Sellainen puhtaall
Aivan varmasti tunnet. Minäkin uskon joulupukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vaan tunnen vieraannutettuja isiä jotka ovat saaneet loppujenlopuksi vuosien taistelun jälkeen lastensa yksinhuoltajuuden itselleen. Sellainen puhtaall
No, siinähän tunnet. Faktat eivät kuitenkaan siitä muuksi muutu; suurin osa näistä isistä eivät ole edes yrittäneet yksinhuoltajuutta hakea. Ja mikä siinä on, että ei kyetä kompromissiin vaan pitää olla yksinhuoltajuus? Olisiko kenties narsisti ukon sadismia, kun pitää lapset eristää äidistään? Miksi et yhtä lailla ulise siitä kuinka äiti "vieraannutetaan"?
"Niin vaan tunnen vieraannutettuja isiä jotka ovat saaneet loppujenlopuksi vuosien taistelun jälkeen lastensa yksinhuoltajuuden itselleen. Sellainen puhtaalla moraalilla varustettu olento se katkera nainen on että ylimielisyydessään jättää todisteita joilla tuomioistuin feministin murskaa."
Ja sitten heräsin päiväunilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä on säälittävää? Uliseva trolli vauvalla.
Tiedän. Siksi kommentoinkin, että naisten syyttely (lue: ulina vauvapalstalla) on hyvä tekosyy olla kantamatta vastuuta, joka isyyteen normaalisti kuuluu.
Sinä olet uliseva trolli vauvalla..
Mitä sitten jos olenkin? Ei se silti tee näistä vauvalla ulisevista "miehistä" soveltuvia kantamaan vastuuta yhtään mistään.
Nuo saamasi peukut (eikö olekin kummallista että niitä on aina sama määrä) kertovat että tämä on ihan tietoista toimintaa. Sama porukka kerta toisensa jälkeen tekemässä samaa roskaa. Jos tietäisitte vastuun kantamisesta tuon taivaallista, kertoisitte ihan itse että työskentelette Putinin trollitoimistossa.
"Aivan varmasti tunnet. Minäkin uskon joulupukkiin."
Kerro muorille terkkuja.
Vierailija kirjoitti:
"Niin vaan tunnen vieraannutettuja isiä jotka ovat saaneet loppujenlopuksi vuosien taistelun jälkeen lastensa yksinhuoltajuuden itselleen. Sellainen puhtaalla moraalilla varustettu olento se katkera nainen on että ylimielisyydessään jättää todisteita joilla tuomioistuin feministin murskaa."
Ja sitten heräsin päiväunilta.
Mene vaan takaisin tutimaan. Muista tuttipullo.
Tiktokissa ja Youtubessa näkkyy näitä vieraannutettuja isejä ja äitejä. Täytyy sannoo että ovat kyllä ihimeellistä sakkia. En minäkään tuollasille hulluille lapsia antais.
Olen hyvin pahoillani niiden hyvien vanhempien puolesta, jotka on ilman omaa syytään vieraannutettu lapsistaan. Tämä on väärin ja erittäin vahingollista lapsillekin.
Yksi suurimmista syistä miksi vieraannuttamista ei oteta vakavasti, on se valtava määrä miehiä, jotka itse hylkäävät lapsensa ja syyttävät itse sitten lapsen äitiä vieraannuttamisesta.
En tiedä, ehkä he itse oikeasti kuvittelevat lasten äidin myrkyttäneen näiden mielen heitä vastaan, vaikka kaikki muut heidän ympärillään ymmärtävät, että jos isä ei pidä yhteyttä lapsiin vaikka kymmeneen vuoteen, lapset eivät yleensä ole enää kiinnostuneita tapaamaan. Näitä on elämän aikana tullut paljon vastaan, oikeasti vieraannutettuja kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vieraannuttaminen ole sukupuolisidonnaista, vaan myös isät vieraannuttavat. Meillä se alkoi heti lapsen syntymän jälkeen: lapselle alettiin kertoa miten äiti on hullu, äiti ei rakasta, äiti ei välitä, äitiä pitää pelätä, äiti satuttaa jne.
Isän harjoittama väkivalta ei jäänyt tähän, ja erohan siitä tuli, sillä seurauksella että isä sai lähihuoltajuuden, kun onnistui vakuuttamaan kaikki viranomaiset siitä, että hän on se joka puhuu totta, ja tuomari päätyi syyttämään minua vieraannuttamisesta isän valheiden perusteella. Se että olin kertonut huoltajuusoikeudenkäynnissä isän väkivaltaisuudesta katsottiin isän mustamaalaamiseksi ja osoitukseksi siitä, etten olisi kelvollinen lähihuoltajaksi.
Vieraannuttaminen luonnollisesti paheni entisestään eron jälkeen, ja lapsi oireilee, mutta mitään apua ei saa. Vanhempien välinen epäluottamus, pitkittynyt eroriita, äi
Minulla sama. Ei auttanut mitkään todisteet. Peth oli otettu ja huumeseulat molemmat yllätyksenä kun menin muihin kokeisiin niin sossu määrännyt. Ajattelin että hyvä. Vaan ei ne mitään auttaneet. Olivat nega eikä alkon käyttöä lainkaan. Sossu sanoi että kuvittelen että otettu vaikka näkyi omakannasta tuloksineen.
Hauska tämä incelien ikuinen voimafantasia vieraannuttavista naisista. Ihan kuin joku oikeasti tekisi lapsia ihmisen kanssa, joka kirjoittaa vauvapastalla, ettei naiselle voi sanoa vastaan tai että pelkillä naiskoromosomeilla saa Suomessa ilmaisen juristin.