Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vieraannuttaminen on niin yleistä?

Vierailija
12.10.2024 |

Miksi vieraannuttaminen on niin yleistä?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on erittäin herkkä, mutta tärkeä aihe, mutta tällä foorumilla tuosta ei voi keskustella koska aina tulee noita KUSIPÄÄAKKOJA syyllistämään jos erkaannutettu on se lasten isä, eli mies, surullista mutta totta. Jo tuo kertoo että kuinka perkeeleen JULMIA akat ovat ja tuo juuri todistaa tuon että akka pystyy ilmekään värähtämättä vieraannuttamaan lapset isästään ja aivopesemään ne lapset isäänsä vastaan.

T. Vieraannutettu isä

Vierailija
22/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että suurin syy on jonkinlainen katkeruus ja kosto. Jos ei muusta, niin siitä, että meni ottamaan eron. Kun puoliso rakastaa lapsiaan, mikä sen tehokkaampi kosto, kuin estää häntä tapaamasta lapsiaan?

Lapsilla on mukava myös kiristää rahaa. Jos et maksa jotain pyydettyä, taas paloi yks viikonloppu, tai jos oli kysymyksessä vähän isompi summa, niin kaksi tai kolme. Näillä sanoilla olen tämän joutunut kuulemaan itse omin korvin.

Voisin kertoa paljon lisää, mutta en halua antaa yhdellekään vieraannuttajalle tehokkaita vinkkejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette usko edes vieraannuttamiseen, kannattaisi opiskella asiaa enemmän. Itse asiassa vieraannuttamista tapahtuu oikeuteen johtaneista eroista todella monessa. 

Vieraannuttaja voi olla kumpi vanhempi vain. Eikä se vaadi kuin valheet lapselle toisesta vanhemmasta. Persoonallisuushäiriöt altistavat vieraannuttamiselle. 

Jos tosiaan ei usko, että on olemassa vanhempia, jotka eivät osaa asettua lapsen asemaan, niin on kyllä aika sokea. Ei kaikki, valitettavasti, ajattele lapsen parasta. 

Vierailija
24/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, yksikin itse  pikkususkoaan hyväksi käyttänyt  mies ei sanut lapsensa huotajuutta ja valitti ja itki kaikille jotka vain jaksoi kuunnellamiten paska ex oli, kun ei atanut lasta hänelle. Yleensä jos mies on kunnon isä, hän saa varmasti nähdä lapsensa, onhan se äidillekin helpotus, kun saa välillä lapsivapaata. lapsen hoitaminen on rankkaa ja on vain hyvä, jos siitä joskus saa vapaata, kun lapsi on isällä. Mutta jos isä ei ole päivääkään hoitanut lasta, kun pariskunta oli yhdessä ja juopottelee ym  niin ei sille lasta uskalla antaa.  Lapsen etu menee isän edelle. 

Ei sitä lasta suotta vieraannuteta isästä. Jokaiselle on vain hyvä, jos isä saa olla lapsen elämässä mukana. Kannattaa katsoa peiliin, jos et saa tavata lastasi.

Katkera ex ei tarvitse lastenhoitoon isää. Lapset ovat päiväkodissa, koulussa, isovanhemmilla käytännössä asuvat. Sinä et selvästi ymmärrä tätä ilmiötä. 

t. Vieraannutettu äiti, jonka olosuhteissa ei ole mitään vikaa ja joka hoiti lapset 10v itse

Vierailija
25/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette usko edes vieraannuttamiseen, kannattaisi opiskella asiaa enemmän. Itse asiassa vieraannuttamista tapahtuu oikeuteen johtaneista eroista todella monessa. 

Vieraannuttaja voi olla kumpi vanhempi vain. Eikä se vaadi kuin valheet lapselle toisesta vanhemmasta. Persoonallisuushäiriöt altistavat vieraannuttamiselle. 

Jos tosiaan ei usko, että on olemassa vanhempia, jotka eivät osaa asettua lapsen asemaan, niin on kyllä aika sokea. Ei kaikki, valitettavasti, ajattele lapsen parasta. 

Nämä ihmiset eivät ymmärrä, mitä mielisairas vanhempi tekee ja että on oikeasti pahoja ihmisiä ja vanhempia. Käyttävät lapsia pelinappuloina kostaakseen exälle. 

Vierailija
26/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vieraannuttaminen ole sukupuolisidonnaista, vaan myös isät vieraannuttavat. Meillä se alkoi heti lapsen syntymän jälkeen: lapselle alettiin kertoa miten äiti on hullu, äiti ei rakasta, äiti ei välitä, äitiä pitää pelätä, äiti satuttaa jne.

Isän harjoittama väkivalta ei jäänyt tähän, ja erohan siitä tuli, sillä seurauksella että isä sai lähihuoltajuuden, kun onnistui vakuuttamaan kaikki viranomaiset siitä, että hän on se joka puhuu totta, ja tuomari päätyi syyttämään minua vieraannuttamisesta isän valheiden perusteella. Se että olin kertonut huoltajuusoikeudenkäynnissä isän väkivaltaisuudesta katsottiin isän mustamaalaamiseksi ja osoitukseksi siitä, etten olisi kelvollinen lähihuoltajaksi.

Vieraannuttaminen luonnollisesti paheni entisestään eron jälkeen, ja lapsi oireilee, mutta mitään apua ei saa. Vanhempien välinen epäluottamus, pitkittynyt eroriita, äidin katkeruus erosta - viranomaisilla riittää kyllä selityksiä, joilla koko asia lakaistaan maton alle.

Vierailija
27/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan on yleisempää vieraannuttaminen vai hylkääminen? Jos mies ei maksa ruokkoja tuskin tapaa lastaankaan.

Elatustukea sai vuoden 2023 lopussa 91 272 lasta ja 63 433 perhettä. Elatustukea saaneiden lasten osuus 017-vuotiaasta väestöstä oli 8,9 %. Maakunnittain tarkasteltuna elatustukea saaneiden lasten osuus vaihteli välillä 4,111,7 %.

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2709192/tilasto-elatustuesta

Vierailija
28/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset eivät ymmärrä, mitä mielisairas vanhempi tekee ja että on oikeasti pahoja ihmisiä ja vanhempia. Käyttävät lapsia pelinappuloina kostaakseen exälle. 

Juuri noin. Vakavasti häiriintyneitä ihmisiä ON olemassa ja molemmissa sukupuolissa!

T. vieraannutettu isä

Vierailija
29/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo ihmisestä, ettei ole kokenut vieraannuttamista itse tai lähipiirissään kun noin sterotyyppisesti kuvittelee vieraannuttamisen olevan ihmisen itsensä syytä. 

On tapauksia joissa on päihteitä yms ja lasten etu olla menemättä. Mutta on valitettavan paljon tapauksia missä toinen vanhempi on aivan tavallinen, normaali vanhempi, aikuinen joka on saattanut aiemmin olla päävastuussa lasten hoidosta. Jolla on ollut hyvä ja lämmin suhde lapsiinsa. Ja silti tämä sairas vanhempi saa lapset vieraannutettua.

Ajattelin itse ennen kuten sinä, joka kehoitit katsomaan peiliin. Kunnes itse tulin vieraannutetuksi lapsistani. Ole onnellinen, ettet ole sitä kokenut. Se rikkoo ihmisen.

Vierailija
30/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 viestiä ja 6 vieraannutettua lapsen/lasten vanhempaa on ilmottautunut ketjuun..

Vierailija
31/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä vieraannuttaminen ole sukupuolisidonnaista, vaan myös isät vieraannuttavat. Meillä se alkoi heti lapsen syntymän jälkeen: lapselle alettiin kertoa miten äiti on hullu, äiti ei rakasta, äiti ei välitä, äitiä pitää pelätä, äiti satuttaa jne.

Isän harjoittama väkivalta ei jäänyt tähän, ja erohan siitä tuli, sillä seurauksella että isä sai lähihuoltajuuden, kun onnistui vakuuttamaan kaikki viranomaiset siitä, että hän on se joka puhuu totta, ja tuomari päätyi syyttämään minua vieraannuttamisesta isän valheiden perusteella. Se että olin kertonut huoltajuusoikeudenkäynnissä isän väkivaltaisuudesta katsottiin isän mustamaalaamiseksi ja osoitukseksi siitä, etten olisi kelvollinen lähihuoltajaksi.

Vieraannuttaminen luonnollisesti paheni entisestään eron jälkeen, ja lapsi oireilee, mutta mitään apua ei saa. Vanhempien välinen epäluottamus, pitkittynyt eroriita, äidin katkeruus erosta - viranomaisilla riittää kyll

Mulle kävi eron jälkeen näin. Välittömästi eron jälkeen alkoi, exä haukkui mua koko perheelleni ja jokaiselle viranomaiselle, selitti miten olen juoppo, pettäjä, väkivaltainen. Kertoi oikeastaan itsestään siis. Jatkaa edelleen, vaikka saanut lähivanhemmuuden. Mulla oli näyttöä exän väkivaltaisuudesta, mutta koska ei ollut kohdistunut lapsiin, niin ei painanut juridisesti. Sosiaalityöntekijä sanoi suoraan, että olen hyvä keksimään näitä asioita. Epäilin kyllä olevani hullu, mutta en ole. Rakastava äiti, jolta saatu lapset vietyä. 

Vierailija
32/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että suurin syy on jonkinlainen katkeruus ja kosto. Jos ei muusta, niin siitä, että meni ottamaan eron. Kun puoliso rakastaa lapsiaan, mikä sen tehokkaampi kosto, kuin estää häntä tapaamasta lapsiaan?

Lapsilla on mukava myös kiristää rahaa. Jos et maksa jotain pyydettyä, taas paloi yks viikonloppu, tai jos oli kysymyksessä vähän isompi summa, niin kaksi tai kolme. Näillä sanoilla olen tämän joutunut kuulemaan itse omin korvin.

Voisin kertoa paljon lisää, mutta en halua antaa yhdellekään vieraannuttajalle tehokkaita vinkkejä. 

Tämä on estettävissä, kun hoitaa ne asiat virallisesti ja ne tapaamiset on paperilla. Niiden kun on toteuduttava tai oikeuden kautta huoltajuusasiat saa muutettua. Oikeuteen kun menee lapsen asioissa niin lapsen etu on se asia, joka merkitsee. Lapsen etu on se, että tapaamiset toteutuu turvallisen vanhemman luon tai vähintään valvotut tapaamiset.

Käsittääkseni harva hakee oikeutta, kun eivät niihin sitten pysty sitoutumaan. 

Vierailija
33/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 viestiä ja 6 vieraannutettua lapsen/lasten vanhempaa on ilmottautunut ketjuun..

Teidän syyllistäjä-ämmmien kusitolpaksi ei tänne monikaan halua kuule ilmoittautua!

Vierailija
34/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että naisilla/äideillä on jotain todella häiriintynyttä suhteessa maailmankuvaaan itsensä/äityiden, lasten ja miesten/isien välisissä suhteissa. Jollain tavalla he haluavat ikuisesti omistaa lapset ja liian usein erotilanteissa eivät ajattele lasten etua -ja suhdetta isiin, vaan ajavat tietoisesti manipuloiden konfliktiin isien kanssa. Liittyy jollain tavalla raskauteen ja omistamiseen.

Vierailija
35/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin. Vakavasti häiriintyneitä ihmisiä ON olemassa ja molemmissa sukupuolissa!

T. vieraannutettu isä

Saako sulta kysyä, miksi et ole hakenut oikeutta itsellesi ja lapsellesi?

Vierailija
36/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaistapas. Se ei ole vieraannuttamista jos isä on todettu niin vaaralliseksi lapsilleen ettei näiden voi antaa edes tavata. Se on sellainen vanhemman oikeus josta ei hevillä luovuta, vaan kaikennäköiset juopot ja pers.häiriöiset saa tavata lapsiaan valvotusti tai ilman, vaikka siitä olisi enemmän haittaa lapselle kuin hyötyä.

Vierailija
37/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että naisilla/äideillä on jotain todella häiriintynyttä suhteessa maailmankuvaaan itsensä/äityiden, lasten ja miesten/isien välisissä suhteissa. Jollain tavalla he haluavat ikuisesti omistaa lapset ja liian usein erotilanteissa eivät ajattele lasten etua -ja suhdetta isiin, vaan ajavat tietoisesti manipuloiden konfliktiin isien kanssa. Liittyy jollain tavalla raskauteen ja omistamiseen.

Lisäisin että vieraannutetaan koska voidaan ja vieraannuttamisesta palkitaan.

Vierailija
38/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on estettävissä, kun hoitaa ne asiat virallisesti ja ne tapaamiset on paperilla. Niiden kun on toteuduttava tai oikeuden kautta huoltajuusasiat saa muutettua. Oikeuteen kun menee lapsen asioissa niin lapsen etu on se asia, joka merkitsee. Lapsen etu on se, että tapaamiset toteutuu turvallisen vanhemman luon tai vähintään

Täyttä shittiä, siellä "oikeudessa" on yleensä myös iso joukko NAISIA jotka tuomitsevat täysin sen pienen itkun tirauttavan vieraannuttajaäidin tahdon mukaisesti asiat ja kun se äiti on jo tuossa vaiheessa saanut pidettyä ne lapset isästä erostaan jo reilun vuoden ja aivopessyt ne lapset inhoamaan isäänsä, niin ei siinä auta enää mitkään tapaamisoikeudet ja isä ei kyllä sitten halua lähteä noilta samoilta "oikeuden" akoilta mitään pakkotapaamisia hakemaan, koska HÄN AJATTELEE NIITÄ LAPSIA!!

T. vieraannutettu isä

Vierailija
39/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on estettävissä, kun hoitaa ne asiat virallisesti ja ne tapaamiset on paperilla. Niiden kun on toteuduttava tai oikeuden kautta huoltajuusasiat saa muutettua. Oikeuteen kun menee lapsen asioissa niin lapsen etu on se asia, joka merkitsee. Lapsen etu on se, että tapaamiset toteutuu turvallisen vanhemman luon tai vähintään

Olisipa näin kuule käytännössä, mutta ei mene näin. Lisäksi prosessit ovat todella pitkiä, ja vieraannuttaja saa lapsen täysin sekaisin ja puhumaan omalla suullaan. Sitten sanotaan, että ei ole lapsen etu ja lasta ei väkisin haeta.

Vierailija
40/75 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko vieraannuttamiseen. Vanhempi vain katsoo itse peiliin, jos lapsia ei näy. Voi toki olla katkeria vanhempia, jotka ei halua etävanhempaa lapsen elämään, mutta moni myös oikeasti pelkää antaa lasta etävanhemmalle päihteiden, huonon hoidon tai väkivallan vuoksi. Etävanhempi voi kuitenkin oikeuden kautta hakea jopa lähivanhemmuutta, jos muuten ei tapaamiset onnistu. Valitettavan harva etävanhempi haluaa lähihuoltajuutta kun harvat haluavat edes säännöllisiä tapaamisia eivätkä siksi vie asioita oikeuteen.

Lapsen tapaaminen kun ei ole sellaista "silloin kun huvittaa" toimintaa, vaan niistä ajoista on pidettävä kiinni. 

Tämä on käsitykseni mukaan myös huomattavasti yleisempää kuin vieraannuttaminen. Yhtäkkiä eron alkaakin lapset kiinnostaa, jotta el tarvitsisi maksaa elareita, mutta kun niitä lapsia ei edelleenkään osaa ja jaksa hoitaa ja tukea, kun se oma elämä kuitenkin tulee ykkösenä...

MUTTA, on se vieraannuttaminenkin silti ihan oikea ilmiö, ja säälin niitä, jotka siitä joutuvat kärsimään. Nämä (yleensä) miehet saavat osakseen paljon epäluuloja, kiitos niiden kaikkien k-päisesti toimivien isien...joita on sankoin mitoin.