Mitä sanot yliuteliaalle naapurille
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
En mitään. En edes moikkaa sitä, koska naapuri on täys mulkkeroinen.
Tää on niin tyhmä ettei välitä vaikka olen töykeä sitä kohtaan. Ap
Mulla on ollut jo yli 20 vuotta tällainen naapurin rouva. Alussa ihmettelin ja ahdisti utelut, nykyään yksi parhaista ilonaiheista talossa. Todella lämminsydäminen ihminen ja kaikki tietävät, mistä tietoa löytyy. Kenenkään ei ole pakko avautua naapurille enemmän kuin haluaa. Hyväntahtoinen ihminen, ei aina tarvitse heti pahastua toisen käytöksestä ja kokea kaikkea lähestymistä uhkana. Jokainen on omanlaisensa - kuten tämä naapuri sanoo :-).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jo yli 20 vuotta tällainen naapurin rouva. Alussa ihmettelin ja ahdisti utelut, nykyään yksi parhaista ilonaiheista talossa. Todella lämminsydäminen ihminen ja kaikki tietävät, mistä tietoa löytyy. Kenenkään ei ole pakko avautua naapurille enemmän kuin haluaa. Hyväntahtoinen ihminen, ei aina tarvitse heti pahastua toisen käytöksestä ja kokea kaikkea lähestymistä uhkana. Jokainen on omanlaisensa - kuten tämä naapuri sanoo :-).
On kaikkea muuta kuin hyväntahtoinen. Ap
"Moi" tai "hei" ja sen jälkeen en mitään. Puhukoot itsekseen
En kerro yhtään mitään vaan toivotan Hyvää päivänjatkoa 🍀
Riippuu mitä utelee. Voin hyvin kertoa naapurille esim. missä olen töissä tai mitä opiskelen jotka ehkä joillekin ovat jo liian henkilökohtaisia kysymyksiä. Jos alkaisi kyselemään vaikka minun ja mieheni seksielämästä niin varmaan jäätyisin hetkeksi ja sanoisin että ei taida kyllä olla sinun asiasi ollenkaan.
Erakoituminen ei ole kovin tervettä. Kyllä jotain voi elämästään kertoa, jos ei halua kovin tarkasti kertoa niin sitten tosiaan vaikka töistä että toimisto- tai palveluala, mitä vaan sinne päin. Kyllä kodin remonteista, mitä vikoja on asunnossa yms. hyödyllistäkin aiheita on, esim. onko samoja ongelmia, asunnossa liian kuuma tai kylmä tai jotain öttiäisiä. Keksikää itse sopivia ja asiallisia keskustelunaiheita naapureiden kanssa, ei niitä naapureita tarvitse tolkuttomasti pelätä.
Kerron,että olen yleensä rassannut liian uteliaiden pyllykolot paria numeroa suuremmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Erakoituminen ei ole kovin tervettä. Kyllä jotain voi elämästään kertoa, jos ei halua kovin tarkasti kertoa niin sitten tosiaan vaikka töistä että toimisto- tai palveluala, mitä vaan sinne päin. Kyllä kodin remonteista, mitä vikoja on asunnossa yms. hyödyllistäkin aiheita on, esim. onko samoja ongelmia, asunnossa liian kuuma tai kylmä tai jotain öttiäisiä. Keksikää itse sopivia ja asiallisia keskustelunaiheita naapureiden kanssa, ei niitä naapureita tarvitse tolkuttomasti pelätä.
Jokainen päättää itse miten suhtautuu ja mitä jakaa naapurinsa kanssa. Kenenkään ei ole pakko kertoa naapurilleen yhtään mitään itsestään eikä elämästään. Utelias kuspäänaapuri pahinta mitä on ja sen kanssa saa kuin loputtoman kierteen.
Keksin uskomattomia ja mielikuvituksellisia tarinoita elämästäni. Esitän lisäksi olevani erikoisen uskonnollisen lahkon jäsen, joka haluaa usein saarnata sanomaansa eri tilanteissa, tämä pitää hänet kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Kerron,että olen yleensä rassannut liian uteliaiden pyllykolot paria numeroa suuremmiksi.
Mitä tarkoitat??
Vierailija kirjoitti:
Keksin uskomattomia ja mielikuvituksellisia tarinoita elämästäni. Esitän lisäksi olevani erikoisen uskonnollisen lahkon jäsen, joka haluaa usein saarnata sanomaansa eri tilanteissa, tämä pitää hänet kaukana.
Naurahdin. Tuossa on jo yritystä.
En ole koskaan tavannut ensimmäistäkään.
Asun omakotitalossa asutusalueella enkä ole kertaakaan jutellut lähinaapureilleni.
Vierailija kirjoitti:
Sekö on erakoitumista, ettei kerro yliuteliaalle naapurille yksityisasioitaan.
Valehtelen niin paljon kuin suinkin. Myöhemmin on mukavaa kuunnella, mistä tuutista tulee palautetta ja millaiseksi valheeni ovat matkalla muuttuneet.
Pitäisi puhua vain omista asioistaan. Yleensä juoruilija on pahantahtoinen ja kertoo jutut sinnepäin, että olisivat mehevämpiä. Tästä voi seurata juoruilun kohteelle kohtuutonta haittaa.
Missä naapurit on tuollaisia? Koskaan 50 vuoden elämäni aikana ei yksikään naapuri ole udellut sen henkilökohtaisempia asioita kuin "pääsetkö illalla yhtiökokoukseen" tai "joku näki rapussa kissan, ei kai se ole teiltä karannut".
Meillä oli sairaan rasittava naapuri. Kysyi minun ja puolisoni työpaikkoja. En kertonut muuta kuin että toisessa kaupungissa käyn töissä. Samoin puolisoni sanoi vain valtakunnallisesti toimivan yrityksen, jossa työskentelee, mutta ei paikkaa.
Itkut että sitä itutti kun ei saanut tarkempaa tietoa.
Tuo naapuri eli muitten ihmisten tekemisistä. Suuri juoruperhe. Muija ja äijä älyttömiä kerjäläisiä. Tämä Espoossa. Nykyisin ne asuu Helsingissä.