Mitä ilmastotoimia sinä olet tehnyt? Mitä päästöjäsi voisit vielä pienentää jotta hiilijalanjälkesi olisi pienempi?
Minä olen lopettanut polttomoottoriautoilun, syön lihaa 200g viikossa ja olen luopunut muovisista kertakäyttöastioista.
Voisin vielä ostaa aurinkopaneelit taloni katolle ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi. Olen jo siis luopunut polttomoottoriautosta ja ostin tilalle sähköauton. Olen vähentänyt lihansyöntiä ja pyrin siihen että olen vegaani.
Miten on sinulla?
Kommentit (76)
En mitään, tuo ilmastovouhotus on pelkkää huuhaata. Kiinalaista tavaraa en osta.
Olen vaihtanut puolet kotimaan lentomatkoistani junamatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole autoa, lasta tai lemmikkiä. Muuta ei tartte tehdä.
Kierrätys kannattaa aina.
Kierrätys kannattaa vain muutamien materiaalien suhteen. Valtaosassa tapauksista on halvempaa ja ympäristöystävällisempää valmistaa uutta.
MOT ohjelman mukaan 80% lajitellusta tavarasta menee Fortumin polttolaitokseen sen lajittelemattoman kanssa samaan uuniin oikeasti. Se on vain hyvänmielen toimintaa.
Jos haluaa pienentää hiilijalanjälkeään, voi muuttaa Somaliaan tai Sudaniin. Sieltä voi sitten rehvastella miten pienellä pärjää ja miten hyvä ihminen on.
Miksei kukaan teistä paskahousuista tee tuota?
- En ole ostanut sähköautoa.
- Olen vähentänyt hävikkiruoan määrää tekemällä kerran viikkoon harkitusn ruokatilauksen.
- En osta uusia vaatteita huvin vuoksi.
Tuossapa nuo tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa pienentää hiilijalanjälkeään, voi muuttaa Somaliaan tai Sudaniin. Sieltä voi sitten rehvastella miten pienellä pärjää ja miten hyvä ihminen on.
Miksei kukaan teistä paskahousuista tee tuota?
Eihän keloapinat apinoi edes talvella kun on liian kylmä.
35 v. vegaani, lopetin lentämisen, ei lapsia ( ei liity aiheeseen ), luovuin autosta 15v. sitten - pyöräilen, olen ostanut uutena tällä vuosituhannella yhden hupparin ja kengät, t-paitoja keikoilta ja alusvaatteita, sukkia. Kierrätän ja lahjoitan hyväntekeväisyyteen+osallistun.
Asun yksin, joten energiankulutuksen kannalta pitäisi asua kimpassa muiden ihmisten kanssa, mutta en oikein muuta keksi. En kuluta mitään turhaa.
Kuljen pääasiassa jalan tai joskus polkupyörällä (manuaalipeli) ja jos jonnekin pidemmälle matkustan niin sitten julkisilla tai vähintään kimppakyydillä, autoa en omista enkä ole koskaan omistanutkaan. Punaista lihaa en enää ole syönyt muutamiin vuosiin, syön paljon lähellä tai ainakin kotimaassa tuotettuja kasviksia ja viljatuotteita. Aina kuin vain mahdollista ostan myös kotimaassa valmistettuja vaatteita kuten myös kaiken muunkin tarvitsemani.
Autolla liikutaan vaan pakollinen.Kaupassa käydään kerran pari viikossa tai tarpeen mukaan.,Kulutus muutos osta tarpeeseen vaatteet, kestäviä .Ajaton tyyli.Joka asiassa säästäväinen.
en ole tehnyt enkä aio tehdä mitään moisen kusetuksentakia. vain täysi uivelo uskoo moista potaskaa. pahimmat ilmastokiimaiset ostelee sähköautoja, jotka ovat paljon saastuttavampia kuin polttis autot. onhan niissä se etu, että vaarallisia akkumetalleja kaivaa kehitysmaissa naiset ja lapset avokaivoksissa ilman suojavarusteita. heikkoja kasvissyöjiä tönin ja kampitan huvikseni kaupoissa ja kaduilla. ituhipit kun vain alkavat itkemään heikkouttaan. ukko sanoi, ettei tiellä istuvia ilmastohomoteroristoja kannata väistää. eihän ne muuten opi, että moinen touhu on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
35 v. vegaani, lopetin lentämisen, ei lapsia ( ei liity aiheeseen ), luovuin autosta 15v. sitten - pyöräilen, olen ostanut uutena tällä vuosituhannella yhden hupparin ja kengät, t-paitoja keikoilta ja alusvaatteita, sukkia. Kierrätän ja lahjoitan hyväntekeväisyyteen+osallistun.
Asun yksin, joten energiankulutuksen kannalta pitäisi asua kimpassa muiden ihmisten kanssa, mutta en oikein muuta keksi. En kuluta mitään turhaa.
Osta armeijan makuupussi käytettynä niin voit asua maakuopassa ja käy järvessä/joessa/meressä peseytymässä niin säästät vielä lisää.
Olen luopunut autosta ja käytän julkisia kulkuneuvoja. En ole lihan syöjä.
En yhtään mitään. Minulla on polttomoottoriauto mutta konversion ansiosta sekin kulkee nykyään e85:llä. Päästöt ovat lähes olemattomat ja konversio tuli kymmeniä kertoja halvemmaksi kuin uuden sähköauton hankinta (käytettyä ei ole mitään järkeä hankkia).
en mitään.ei voisi vähempää kiinnostaa tuo kaheleiden valhe mitä tuputetaan joka tuutista.
Kierrätys kannattaa vain muutamien materiaalien suhteen. Valtaosassa tapauksista on halvempaa ja ympäristöystävällisempää valmistaa uutta.