Mitä ilmastotoimia sinä olet tehnyt? Mitä päästöjäsi voisit vielä pienentää jotta hiilijalanjälkesi olisi pienempi?
Minä olen lopettanut polttomoottoriautoilun, syön lihaa 200g viikossa ja olen luopunut muovisista kertakäyttöastioista.
Voisin vielä ostaa aurinkopaneelit taloni katolle ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi. Olen jo siis luopunut polttomoottoriautosta ja ostin tilalle sähköauton. Olen vähentänyt lihansyöntiä ja pyrin siihen että olen vegaani.
Miten on sinulla?
Kommentit (76)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Roger_Hallam
Julian Roger Hallam (s. 4. toukokuuta 1966) [1] on walesilainen ympäristöaktivisti. Hänen perustamiaan ovat järjestöt Extinction Rebellion (Suomessa Elokapina), [2] [3] Osuuskunta Radical Routes [4] ja Burning Pink -puolue. [5]
Roger Hallam on esiintynyt Venäjän valtion propagandakanava RT:llä, joka on muutenkin raportoinut ahkerasti XR:stä pyrkien luomaan mielikuvaa kapinaliikkeiden riivaamista länsidemokratioista
Eipä kiinnosta ilmaston_kusetus_muutos. Hölmöt uskoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Roger_Hallam
Julian Roger Hallam (s. 4. toukokuuta 1966) [1] on walesilainen ympäristöaktivisti. Hänen perustamiaan ovat järjestöt Extinction Rebellion (Suomessa Elokapina), [2] [3] Osuuskunta Radical Routes [4] ja Burning Pink -puolue. [5]
Roger Hallam on esiintynyt Venäjän valtion propagandakanava RT:llä, joka on muutenkin raportoinut ahkerasti XR:stä pyrkien luomaan mielikuvaa kapinaliikkeiden riivaamista länsidemokratioista
Elokapina on osa tätä:
Valtioiden tulisi suhtautua Venäjän propagandakanavan RT:n toimintaan kuten ne suhtautuvat tiedustelupalvelujen peiteoperaatioihin, sanoo Yhdysvaltain ulkoministeri Antony Blinken uutistoimisto Reutersin mukaan.
Hänen mukaansa venäläiset viestimet toimivat tosiasiassa kuten Venäjän tiedustelukoneiston osa.
Briteissä on tehty sabotaasi-isku Ukrainalle droneja tekevään tehtaaseen. Laitteita on töhritty punaisella maalilla, joka on ammuttu vaahtosammuttimista.
Tehtaan omistaa Teledyne Technologies, Inc. yhdysvaltalainen teknologiakonserni, jonka erikoisaloja ovat mm. ilmailu- ja sotilasteknologia.
Kuulostaako tutulta?
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on niiden syy, jotka ylikuluttavat, eli länsimaisen itsekkään ihmisen syy.
Helsingin Sanomissa oli artikkeli, missä sanottiin, että se väestönosa, joka tienaa suomessa yli 120 000 euroa vuodessa, aiheuttaa kulutuksellaan ilmastonmuuyosrasituksen joka suoraan tappaa 1,3 miljoonaa ihmistä kehitysmaissa.
Eli jos halutaan hillitä ilmastonmuutosta, niin tältä suomalaiselta ökyporvari ryhmältä pitäisi leikata tuo yli 120 000 euron ylittävä vuositulo-osuus suoraan pois.
Pienen ihmisen lihansyönnillä ei ole mitään merkitystä heidän "tuhovoumaansa" nähden.
Siis suomalaiset yli 120000 euroa vuodessa tienaavat tappavat yli miljoona ihmistä vuodessa koska ilmastonmuutos, ja tähänkin, vähemmän yllättäen, kaltaisesi laiskottelijat ja hyödyttömät tarjoavat ratkaisuksi vain lisää kommunismia.
Kuulostaa tieteeltä joka pohjautuu empiirisiin kokeisiin.
Elokapina-liike tavoittelee demokraattisen vallan kumoamista ja anarkiaa. Tavoite tehdä Suomesta helppo pala Venäjän hyökkäykselle. Elokapina lietsoo opetusvideolla toimintaansa mukaan ympäristötuskasta kärsiviä nuoria. Putinistien kapinaliikkeen menettelytapoja selostetaan opetusvideolla, joka on suunnattu liikkeen pariin hakeutumista harkitseville nuorille.
Lähteet:
https://www.suomenuutiset.fi/helsingissa-liikenteen-pysayttanyt-elokapi…
https://www.suomenuutiset.fi/elokapinan-perustaja-yllyttaa-lansimaiden-…
Jos kaikki eläisivät niinkuin me elämme, ei autoa, ei matkustella, ei lemmikeitä, ei elektroniikkaa, ei uusia vaatteita, ei mökkiä, ekosähköä ja ekolämmitysenergiaa, ei uusia huonekaluja, ei uusia tekstiilejä, kohtuudella lihaa ja maitoa. Ei lämmintä vettä.
Niin mitään ilmastonmuutosta ei olisi.
Jokainen elokapinalainen, vihervasemmistolainen ja ilmastohörhö on Putinin sylikoiria ja tirtävät tämän itsekin.
Angela Merkel epäilee Venäjän käyttävän Elokapinaa hybridiaseena länttä vastaan. Rahallista tukea varmasti on.
Merkel sanoi, että mielenosoitukset eivät olisi voineet tapahtua ilman ulkoista vaikutusta.
Toistan: Saksan entinen liittokansleri totesi, että mielenosoitukset eivät olisi voineet tapahtua ilman ulkopuolista vaikutusta.
Puhuessaan vuosittaisessa Münchenin turvallisuuskonferenssissa Merkel viittasi mielenosoituksiin sen jälkeen, kun oli keskustellut Venäjän hybridisodankäynnistä. Hybridisodankäyntiin kuuluu esimerkiksi kybersodankäyntiä ja disinformaation levittämistä, joiden avulla pyritään horjuttamaan vastustajaa.
Lähteet:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mattihytola/onko-venaja-ilmastoliikehd…
https://www.politico.eu/article/angela-merkel-climate-protests-russia-q…
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki eläisivät niinkuin me elämme, ei autoa, ei matkustella, ei lemmikeitä, ei elektroniikkaa, ei uusia vaatteita, ei mökkiä, ekosähköä ja ekolämmitysenergiaa, ei uusia huonekaluja, ei uusia tekstiilejä, kohtuudella lihaa ja maitoa. Ei lämmintä vettä.
Mistä vitusta sinä tiedät millä töpselistäsi tuleva sähkö on tuotettu?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen elokapinalainen, vihervasemmistolainen ja ilmastohörhö on Putinin sylikoiria ja tirtävät tämän itsekin.
Kiina haluaa, että jokainen nainen synnyttää 3 lasta
The Chinese government has been encouraging people to have three children since 2021
https://yorkshirebylines.co.uk/news/world/chinas-three-child-policy-imp…
The three-child policy
China - three children in major policy shift
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-57303592
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on niiden syy, jotka ylikuluttavat, eli länsimaisen itsekkään ihmisen syy.
Helsingin Sanomissa oli artikkeli, missä sanottiin, että se väestönosa, joka tienaa suomessa yli 120 000 euroa vuodessa, aiheuttaa kulutuksellaan ilmastonmuuyosrasituksen joka suoraan tappaa 1,3 miljoonaa ihmistä kehitysmaissa.
Eli jos halutaan hillitä ilmastonmuutosta, niin tältä suomalaiselta ökyporvari ryhmältä pitäisi leikata tuo yli 120 000 euron ylittävä vuositulo-osuus suoraan pois.
Pienen ihmisen lihansyönnillä ei ole mitään merkitystä heidän "tuhovoumaansa" nähden.
Siis suomalaiset yli 120000 euroa vuodessa tienaavat tappavat yli miljoona ihmistä vuodessa koska ilmastonmuutos, ja tähänkin, vähemmän yllättäen, kaltaisesi laiskottelijat ja hyödyttömät tarjoavat ratkaisuksi vain lisää kommunismia.
Kuulostaa tieteeltä jok
Eikös tuo Hesari ole aina oikeassa? Niin siellä sanottiin, että ne suomalaiset jotka tienaavat yli 120 000 euroa, tappavat ylikulutuksellaan kehitysmaissa vuodessa 1,3 miljoonaa kehitysmaan ihmistä.
Sanottiin myös että ne eivät itse joudu kärsimään ilmastonmuutoksesta vaan aiheuttavat sellaisen lämpötilajutun kehitysmaissa, että kehitysmaan ihmisiä kuolee tuo määrä sen takia.
Millä tavalla nuo kuolemat voitaisiin sitten estää? No tietenkin leikkaamalla tulit alle 120 000 euroksi. Sehän on ihan itsestään selvyys.
Ryhdyin kotivegaaniksi eli laitan itse itselleni vain kasviperäistä ruokaa. Kävelen, pyöräilen, kuljen julkisilla, en omista autoa, en lennä, ostan tavaroita vain tarpeeseen ja käytän vanhat loppuun. Elän aika vaatimattomasti, ja se sopii mulle hyvin.
Pyöräilen töihin 20 km, perheen auto on sähköauto, en ole ostanut vaatteita 2 vuoteen, en ole ostanut mitää elektroniikkaa 3 vuoteen, en syö punaista lihaa, syön paljon kasviksia
Olen vastustanut kehitysmaiden mahanmuuttoa Suomeen jolloin heidän hiilijalanjälkensä moninkertaistuu eli äänestänyt vaaleissa Vihreitä vastaan vaikkakaan en tänään kun nyt ei ole vaaleja.
En syö lihaa, en lennä, ei autoa. Siinähän ne.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdyin kotivegaaniksi eli laitan itse itselleni vain kasviperäistä ruokaa. Kävelen, pyöräilen, kuljen julkisilla, en omista autoa, en lennä, ostan tavaroita vain tarpeeseen ja käytän vanhat loppuun. Elän aika vaatimattomasti, ja se sopii mulle hyvin.
Paljonko sun hiilijalanjälki on?
Olisi kiva tietää.
Mulla on 2300 ja mietin pitäisikö siitäkin alkaa yrittää tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä vitusta sinä tiedät millä töpselistäsi tuleva sähkö on tuotettu?
Ihminen tuottaa maapallon hiilidioksidipäästöistä alle prosentin, eli ei mitään vaikutusta.