Mitä ilmastotoimia sinä olet tehnyt? Mitä päästöjäsi voisit vielä pienentää jotta hiilijalanjälkesi olisi pienempi?
Minä olen lopettanut polttomoottoriautoilun, syön lihaa 200g viikossa ja olen luopunut muovisista kertakäyttöastioista.
Voisin vielä ostaa aurinkopaneelit taloni katolle ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi. Olen jo siis luopunut polttomoottoriautosta ja ostin tilalle sähköauton. Olen vähentänyt lihansyöntiä ja pyrin siihen että olen vegaani.
Miten on sinulla?
Kommentit (76)
Ilmakehän kaikista kaasuista hiilidioksidin osuus on vain noin 0,04%. Tästä ilmakehän hiilidioksidin 0,04 prosentista on ihmisen tuottaman hiilidioksidin osuus noin 4% eli mikroskooppisen pieni (0,0016% kaikista ilmankehän kaasuista
Voi sen saada 1700 myös. Mutta mietin, miten te muut ilmastoihmiset? On se aika kovaa, jos yrittää hiilijalanjäljen pudottaa 2300 sta 1700. Monesta pitää taas luopua.
Mikä olisi sellainen kohtuu hiilijalanjälki?
Vierailija kirjoitti:
Voi sen saada 1700 myös. Mutta mietin, miten te muut ilmastoihmiset? On se aika kovaa, jos yrittää hiilijalanjäljen pudottaa 2300 sta 1700. Monesta pitää taas luopua.
Itsedeletoimalla tuotat yhden hetkellisen päästön ja sen jälkeen tasapainotat 1/5000000 siitä mitä Intia ja Kiina lisäävät vuosittain.
Yritän vähentää maitotuotteiden syöntiä. En syö lihaa. Lähimatkailua. Ei loma-asuntoa. Ei autoa. Ostan vain tarpeeseen ja laadukasta että kestää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmakehän kaikista kaasuista hiilidioksidin osuus on vain noin 0,04%. Tästä ilmakehän hiilidioksidin 0,04 prosentista on ihmisen tuottaman hiilidioksidin osuus noin 4% eli mikroskooppisen pieni (0,0016% kaikista ilmankehän kaasuista
Lihavointia ja muita aliarvioiva narsisti "boldari" taas tässä ketjussa bestwisseröi. Arvaas, taidan tunnistaa tämän henkilön. Voiko tähän laittaa julkisuuden henkilön nimen?
Faith kirjoitti:
Jatkan samalla tavalla kuin tähänkin asti eli kulutan hyvin vähän, en aja autolla, en matkustele lentokoneella. Syön kasvispainotteisesti, mutta sitä en tee ensisijaisesti ilmaston takia.
Hienoa! Hyvät periaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavointia ja muita aliarvioiva narsisti "boldari" taas tässä ketjussa bestwisseröi. Arvaas, taidan tunnistaa tämän henkilön. Voiko tähän laittaa julkisuuden henkilön nimen?
Mitä jos lopetat typerien salaliittoteorioiden levittelyn kun äly on tuota luokkaa? Se oli lihavoituna siinä lähteessä mistä sen liitin vi tun foliopelle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole autoa, lasta tai lemmikkiä. Muuta ei tartte tehdä.
Kierrätys kannattaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopetat typerien salaliittoteorioiden levittelyn kun äly on tuota luokkaa? Se oli lihavoituna siinä lähteessä mistä sen liitin vi tun foliopelle.
Mitäs mediapelle. Jules Verne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mediapelle. Jules Verne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsedeletoimalla tuotat yhden hetkellisen päästön ja sen jälkeen tasapainotat 1/5000000 siitä mitä Intia ja Kiina lisäävät vuosittain.
Juuri näin. Ihmettelen miksi nuo ihmiset eivät vain poista itseään kokonaan planeetalta. Vain sillä voittaa nuo pinnalliset hyveellisyyskisat.
En jaksa enää tätä jauhamista.
tajuatteko että se ei auta mitään? Parasta vaan elää elämänsä mahdollisimman hyvin ja toivoa parasta jälkipolville ilmastonmuutoksen kourissa. Tuo syyllistävä ilmastopuhe ei vaan toimi keneenkään. Suomen hallitus on EU-tasolla vastustanut niin metsä direktiiviä kuin yritysten vastuullisuusdirektiiviä. Suomessa avohakkuut isoissa mittakaavoissa on kielletty, silti niitä tehdään koska seuraamuksia ei tule. Suomalaiset kaupungit lämpiää muka hiilineutraalilla kaukolämmöllä - paskan marjat. Siellä menee puuta kattilaan.
käytännössä Euroopassa ei paljon metsiä ole ja suomi yksi niistä alueista missä on, metsät on maapallon keuhkot . Luontokato etenee, tuholaiset lisääntyy.. kaikki ongelmat kertaantuu.
ainoa asia mitä voit nyt tehdä on tottua muutokseen. Sitä ei voi pysäyttää enkä itsekään enää yksilönä jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan. Joten yksityisautoilen, koska mun bussivuoro lopetettiin. Syön lihaa viikottain, koska mun lähikaupasta ei saa edullista hyvää kasviproteiinia. Käytän internetiä ja katson telkkaria ja osallistun siten massiivisten datakeskusten ylläpitoon, joilla on massiiviset päästöt. Lennän lomalle koska ei jaksa kiinnostaa maailmanlopun meininki. Tärkein vaisto ihmisellä on eloonjäämisen tahto. Mielummin pysyn järjissäni ja elän näin, harjoittelen uusia taitoja ja varaudun tulevaan (esim merivirtojen muutos 10-20 vuoden sisällä), pyrin elämään velattomasti 10 vuoden päästä ja parantamaan maaperää omalla tontilla jotta jotain ruokaa voi itse kasvattaa. Pienituloiset ihmiset tulee elämään köyhyydessä joka tapauksessa vanhuksina ja ilmastonmuutoksen edetessä- tärkein taito on opettaa selviytymistaitoja itselleen ja lapsilleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muita aliarvioidaan kertomalla ilmakehän hiilidioksidipitoisuuden?
Ap: lle vielä tiedoksi että hieno homma mut ei noilla sun toimilla pysäytetä ilmastonmuutosta
Syön vain kasvisruokaa, en matkustele kuin kerran vuodessa, koitan ostaa luomukasviksia ja kierrätän pahvit ja paperit. Autolla kuljen lyhintä reittiä, enkä tyhjäkäytä sitä. En käytä lämmitystä autossa yön yli.
Jokainen tänne lähetetty viesti tuottaa hiilidioksidia. Lopettakaa palstailu.
Jatkan samalla tavalla kuin tähänkin asti eli kulutan hyvin vähän, en aja autolla, en matkustele lentokoneella. Syön kasvispainotteisesti, mutta sitä en tee ensisijaisesti ilmaston takia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/