Te joiden on ihan pakko korkata pullo tai napsauttaa useampi tölkki perjantai-iltana? Miksi?
Mikä pakottaa siihen?
Terv. Asiasta kärsivä puoliso
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rentouttaa sopivasti. Mitä se sua haittaa? Sitä aina ihmettelen, kun kitistään perheenjäsenen juomisesta vaikka se ei aiheuttaisi ongelmia edes. Sitten ymmärrän, jos aiheutuu väkivaltaa tai muita ongelmia, mutta muuten en.
Ota itekin pari niin on kivempaa.
Kyllä se varsin usein aiheuttaa ongelmia. Mahdollinen urpoilu silloin juodessa ja seuraavan päivän vaikutukset myös. Lapsetkin heräsi kun isä kompuroi kännissä ja pudotteli tavaroita.
Muutaman oluttölkin juominen ei aiheuta tuollaista, joten oikeampi kysymyksenasettelu olisi ollut, mikä pakko on vetää perjantaina tolkku pois kännit. Nyt sitten aloittajan takia jauhetaan aidasta ja seipäästä.
Minä jätin tuollaisen. Juo nyt sitten nykyisen vaimonsa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä että sinulla on puoliso jolle alkoholi ei sovi. Anna silti niiden ottaa jotka siihen kykenevät satuttamatta läheisiä.
En usko että kukaan suhtautuu positiivisesti tai edes neutraalisti joka perjantai-ilta kittaavaan puolisoon jos ei itse harrasta samaa.
Tuskin puolison juominen on tullut yllätyksenä, joten kannattaisi suhtautua epäneutraalisti ennen kuin edes aloittaa suhdetta.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ukon kanssa otettiin eilen punkku puoliksi. Ekat lasit pihvien kanssa. Tokat jälkkärijuustojen kanssa ja vikat musiikkia kuunnellessa. Ihana alku syyslomalle. Ei kyllä ollut pakko, vaan haluttiin.
Nyt ei taidettu keskustella yhdestä satunnaisesta illasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rentouttaa sopivasti. Mitä se sua haittaa? Sitä aina ihmettelen, kun kitistään perheenjäsenen juomisesta vaikka se ei aiheuttaisi ongelmia edes. Sitten ymmärrän, jos aiheutuu väkivaltaa tai muita ongelmia, mutta muuten en.
Ota itekin pari niin on kivempaa.
Kyllä se varsin usein aiheuttaa ongelmia. Mahdollinen urpoilu silloin juodessa ja seuraavan päivän vaikutukset myös. Lapsetkin heräsi kun isä kompuroi kännissä ja pudotteli tavaroita.
Muutaman oluttölkin juominen ei aiheuta tuollaista, joten oikeampi kysymyksenasettelu olisi ollut, mikä pakko on vetää perjantaina tolkku pois kännit. Nyt sitten aloittajan takia jauhetaan aidasta ja seipäästä.
Jo se muutama tölkki usein vaikuttaa seuraavan päivän tekemisiin. Ei tässä nyt tolkku pois -kännistä pelkästään ole kyse. Ei meillä puoliso esim. lähde ennen iltaa, eikä varsinkaan ennen puoltapäivää mihinkään, jos on useamman tölkin edellisenä iltana juonut. Tämä määrittää paljonkin perheemme tekemisiä. Minä menen lasten kanssa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä että sinulla on puoliso jolle alkoholi ei sovi. Anna silti niiden ottaa jotka siihen kykenevät satuttamatta läheisiä.
En usko että kukaan suhtautuu positiivisesti tai edes neutraalisti joka perjantai-ilta kittaavaan puolisoon jos ei itse harrasta samaa.
Tuskin puolison juominen on tullut yllätyksenä, joten kannattaisi suhtautua epäneutraalisti ennen kuin edes aloittaa suhdetta.
Tämä.
No me tapasimme opiskeluaikoina, silloin juhliminen ikään kuin kuului asiaan. Sitten mies skarppasi perheenperustamisen alkuajat, enkä mitenkään arvannut tulevaa. Oletin että molemmat aikuistumme ja tunnemme vastuumme lapsista.
Onkohan puolisollasi mahdollisuus määritellä perheen tekemisiä muuten vain? Jos hän ei vaikka muutenkaan halua lähteä mihinkään ennen puolta päivää ja saa tuosta sopivan tekosyyn?
Mulla se määrä on 2 tölkkiä a 0,5 litraa. Olen jo kokeillut sellaista elämää mistä en saa mitään, kunhan siedän asioita. Mieluummin elän. Ja olut joskus on yksi tapa elää. Elän kuitenkin aika aktiivista elämää, niin kyllä tekee hyvää se rentous mitä noista hetkistä saan.
Kyllähän se kummasti rentouttaa, jos on ollut stressaava viikko.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan puolisollasi mahdollisuus määritellä perheen tekemisiä muuten vain? Jos hän ei vaikka muutenkaan halua lähteä mihinkään ennen puolta päivää ja saa tuosta sopivan tekosyyn?
Välillä ollut puolison oma ehdotus. "Mennään lauantaina paikkaan x." Puoliso nousee iltapäivällä klo 13. Paikkaan x ei enää ehdi mennä.
Pullo aukeaa välittömästi kun pääsen perjantaina kotiin. Siinä yhden-kahden aikoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä ollut puolison oma ehdotus. "Mennään lauantaina paikkaan x." Puoliso nousee iltapäivällä klo 13. Paikkaan x ei enää ehdi mennä.
Tuo kuulostaa sitten alkoholiongelmalta. Pistä se tekemään se testi, jossa mm. kysytään, jäikö jotain tekemättä alkoholin takia. Jos se vähän herättelisi.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Miten tämä liittyy aloittajan keskustelun aiheeseen? Ai niin, tuliko sitten eilen illalla otettua liikaa A-tuotteita??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
No me tapasimme opiskeluaikoina, silloin juhliminen ikään kuin kuului asiaan. Sitten mies skarppasi perheenperustamisen alkuajat, enkä mitenkään arvannut tulevaa. Oletin että molemmat aikuistumme ja tunnemme vastuumme lapsista.
Nyt voit olettaa ihan itse havainnoimalla, ettei alkoholin käyttö ainakaan vähene. Tee siitä omat johtopäätökset, ettei tarvitse vielä 10 v kuluttua itkeä tällä palstalla.
Joko etsit uutta asuntoa?
Muutto erilleen? Miten pystytte luottamaan että puoliso ei juo kun lapset ovat hänen luonaan viikonloppuna? Jos edelliset vuodet puoliso ei ole ollut yhtään viikonloppua selvinpäin?
Meillä usein joku muu aamu siis aamu, ei viikonloppuna joka ihan nolla. yleensäö 2 pv mutta mikä tahansa viikon pv jo amu 7-8. Eli vp pv,ei työaamu
Alkoholi auttaa kestämään tyhjää elämää.
Ilman seksiä ja kosketusta ei ole muuten kiva elää. Eikö tää ole itsestään selvä . Kaikki ei ole kultalusikka hanurissa syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi auttaa kestämään tyhjää elämää.
Eikös se muutu vielä tyhjemmäksi kun puoliso/perhe lähtee?
Sillä haudataan käsittelemättömät tunteet. Luulisi ilmenevän jollain muullakin tavalla kuin jatkuvana juomisena.