Monellako mies vaihtaa autoon/autoihin renkaat vai viekö herrasmiesmäisesti Euromasterille?
Minä vien työsuhdevolvoni aina Euromasterille renkaidenvaihtoon. En akateemisena ja hyvätuloisena miehenä sotkea käsiäni paskaan. Renkaidenvaihdon tekee ne, joiden älyllinen taso ja koulutus siihen sopii. Maksaisin itsekin mielelläni siitä 20e, mutta renkaiden vaihto kuuluu leasingsoppariin.
Itseäni aina naurattaa joidenkin uskomukset, että miehen mitta on se, että osaa vaihtaa itse renkaat.
Kommentit (83)
Mies vaihtaa omaansa, mä omaani. Saa silloin kun haluaa. Omassa tallissa nosturi jolla kaikki 4 pyörää yhtä aikaa ilmassa. En näin viiskymppisenä enää kerrostalon pihalla viittis vaihdella, mutta lämpimässä tallissa ihan ok homma.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tyylillään, ap asuu varmasti velkaisessa kerrostalossa, siellä ei tarvitse tehdä mitään, ei tarvitse lunta lapioida eikä tehdä pihatöitä, mutta onhan se hieno leasingauto.
Kuka sitä haluaa vapaaehtoisesti asua työleirillä? Ja autoa ei kannata omistaa.
Miten kertoa seksuaalisesta suuntautumisestaan kertomatta seksuaalisesta suuntautumisestaan...
Kyllä meillä mies vaihtaa renkaat aina itse kummankin autoon. Huolehtii muutenkin että mulla on turvallista ajaa ehjällä ja asianmukaisella autolla.
Vierailija kirjoitti:
Huitaisen ne itse alle. Aikaa menee 15 minuuttia.
En jaksa odotella jossain korjaamon ruuhkaisissa taukotiloissa tuntikausia.
Aika on mulle rahaa.
Epäilemättä juu. Montako tuntia oot tänään palstaillut? 🤣
Ei taida olla mies jos ei osaa renkaita autoon vaihtaa, neiti tataa olla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tässä renkaidenvaihdossa on niin jumalaton kruunu miehille? En vaan tajua. Mielestäni verrattavissa siihen että haluaa itse kantaa vaikka jääkaapin kaupasta kun kuljetushenkilöillä olisi oikeat apuvälineet. Ehkä kun nykyään ei ole tarvetta kaataa karhua niin tämä renkaidenvaihto on sitten joillekin junteille se miehisyyden mitta.
Milläs muulla sitten osoittaa miehuutensa syksyllä ja keväällä? Kesällä on grillaaminen ja saunan lämmittäminen, talvella hiihtäminen.
Vaihdoin itse kunnes tuli laki, että renkaita ei saa säilöä kerrostaloissa. Nyt maksan rengashotellista. On muuten helppoa se, ei tarvitse raahata renkaita pitkin rappukäytävää ja pihaa yhtään minnekään eikä kökkiä auton kyljessä. Nainen olen jos sillä nyt mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla mies jos ei osaa renkaita autoon vaihtaa, neiti tataa olla.
Kaikkihan sen osaa - ei se ole siitä kiinni. Mukavampi viedä Vianorille, ottaa kuppi kuumaa ja rasva-apinat vaihtaa odottaessa alle.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin itse kunnes tuli laki, että renkaita ei saa säilöä kerrostaloissa. Nyt maksan rengashotellista. On muuten helppoa se, ei tarvitse raahata renkaita pitkin rappukäytävää ja pihaa yhtään minnekään eikä kökkiä auton kyljessä. Nainen olen jos sillä nyt mitään merkitystä.
Ei missään laissa sanota niin. Palokuorma on ainoa asia, mutta siellä voi olla renkaita yksi sarja per varasto.
Me vaihdetaan yhdessä, nopeaa. Ja on omasta takaa hyvät työkalut kun muutenkin vanhoja autoja entisöidään harrastuksena.
Renkaat asuvat rengashotellissa ja siellä myös vaihtavat renkaat. Ihan turhaa itse alkaa sotkemaan ja on parempaakin tekemistä.
Oltiin kavereiden kanssa mökillä. No, ilmaisia lounaita ei ole ja mökkiviikonloppuun kuului hieman yleishyödyllisiä töitä.
Yksi kaveri sanoi (vuosiansio 112 000€/v) "melkoisen lapiomiehen valtio on minussa menettänyt". Pari kaveria sanoi (vuosiansio 87 000€/v ja 98 000€/v) On muuten aika hienoa pilkkoa puita. Puita oli 4 pinokuutiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun vaihtaa, tulee tehtyä kunnolla, eikä joku rane ylikiristä niitä kun ei kiireessä kiinnosta. Itsekin akateeminen ja kohtalaisen hyvätuloinen.
Lisäksi vaihtoajankohdan voi valita itse. Kädettömät herrasmiehet sen sijaan joutuvat varaamaan ajan ja järjestämään elämänsä sen ranen kiireiden mukaan. Ajelevat sitten viikon kesärenkailla lumisohjossa, kun "ei ollut aikoja".
Meillä ainakin auto haetaan pihasta ja palautetaan samaan paikkaan kun renkaat on vaihdettu. Saa itse tehdä rauhassa töitä sen ajan, antaa/ottaa takaisin avaimet kun ovikello soi. Ja ei koskaan ole ollut vaikeuksia saada aikoja vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kavereiden kanssa mökillä. No, ilmaisia lounaita ei ole ja mökkiviikonloppuun kuului hieman yleishyödyllisiä töitä.
Yksi kaveri sanoi (vuosiansio 112 000€/v) "melkoisen lapiomiehen valtio on minussa menettänyt". Pari kaveria sanoi (vuosiansio 87 000€/v ja 98 000€/v) On muuten aika hienoa pilkkoa puita. Puita oli 4 pinokuutiota.
Köyhän pitää yrittää ja tehdä itse puut. Itse käyn ostamassa aina puut matkan varrelta huoltoasemalta mökille, 7 pinokuutioita ja maksan käteisellä. Kuka niitä itse tekee, hikihän siinä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on DI. Ei osaa vaihtaa renkaita eikä paljon muutakaan. Vaihdan itse renkaani.
Lupasi hoitaa parin taulun ripustuksen. Kertoi että oli tilannut työn jostain firmasta kun kyselin että mikä kestää.
Taidan pistää pihalle mokoman vätyksen...
DI:t ovat kaikkein pahimpia luusereita, ei kannata koskaan ottaa DI:tä...
Täh, fiksua porukkaa ovat. Luusereita ja vätyksiä löytyy kaikista ammattiryhmistä. Meillä DI-porukassa on pari jotka itse ovat rakentaneet kesämökkejä, yksi soitinseppä, paljon erällä kävijöitä ja käsillä tekijöitä. Yhtäkään tumpeloa DI:tä en tunne vaikka kaveripiiri enimmäkseen DI:stä muodostuukin...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tässä renkaidenvaihdossa on niin jumalaton kruunu miehille? En vaan tajua. Mielestäni verrattavissa siihen että haluaa itse kantaa vaikka jääkaapin kaupasta kun kuljetushenkilöillä olisi oikeat apuvälineet. Ehkä kun nykyään ei ole tarvetta kaataa karhua niin tämä renkaidenvaihto on sitten joillekin junteille se miehisyyden mitta.
Juuri näin. Täysin järjetöntä alkaa itse tuollaiseen hommaan jos ei aivan ole pankkitili nollilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:n avauksesta mitään voi päätellä niin ainakin sen että miehen mitta tosiaan näyttää olevan renkaiden vaihtaminen itse.
Arrogantin trollin viestissä kun ei ollut mitään miehistä.
Tämä on se sama huonoitsetuntoinen duunari joka on kysellyt asiasta aiemminkin ja koittanut kerätä selkään taputteluita. Koska pitäähän häntä tietysti selkään taputella kun osaa niinkin hienoja asioita kuin renkaiden vaihto. Kyllä se renkaiden vaihto on miehen merkki!
Tällä kertaa on parhaansa mukaan koittanut tehdä naurettavaksi heitä, jotka käyttävät palveluita mieluummin. Propsit asian uudenlaisesta tarkastelukulmasta hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Miten kertoa seksuaalisesta suuntautumisestaan kertomatta seksuaalisesta suuntautumisestaan...
Umpiheterolta vaikuttaa. Ne jotka keulivat jollain renkaanvaihdolla ovat sitä Tom of Finland -sarjaa.
Jokainen tyylillään, ap asuu varmasti velkaisessa kerrostalossa, siellä ei tarvitse tehdä mitään, ei tarvitse lunta lapioida eikä tehdä pihatöitä, mutta onhan se hieno leasingauto.