Monellako mies vaihtaa autoon/autoihin renkaat vai viekö herrasmiesmäisesti Euromasterille?
Minä vien työsuhdevolvoni aina Euromasterille renkaidenvaihtoon. En akateemisena ja hyvätuloisena miehenä sotkea käsiäni paskaan. Renkaidenvaihdon tekee ne, joiden älyllinen taso ja koulutus siihen sopii. Maksaisin itsekin mielelläni siitä 20e, mutta renkaiden vaihto kuuluu leasingsoppariin.
Itseäni aina naurattaa joidenkin uskomukset, että miehen mitta on se, että osaa vaihtaa itse renkaat.
Kommentit (83)
Tämän aloituksen jälkeen en mene ainakaan Euromasterille...
Mieheni on DI. Ei osaa vaihtaa renkaita eikä paljon muutakaan. Vaihdan itse renkaani.
Lupasi hoitaa parin taulun ripustuksen. Kertoi että oli tilannut työn jostain firmasta kun kyselin että mikä kestää.
Taidan pistää pihalle mokoman vätyksen...
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on DI. Ei osaa vaihtaa renkaita eikä paljon muutakaan. Vaihdan itse renkaani.
Lupasi hoitaa parin taulun ripustuksen. Kertoi että oli tilannut työn jostain firmasta kun kyselin että mikä kestää.
DI:t ovat kaikkein pahimpia luusereita, ei kannata koskaan ottaa DI:tä...
Mun mies tykkää imuroida ja laittaa ruokaa. Minä rakennan ja korjaan.
10v jo renkaat rengashotellissa. Jos varaa uuteen autoon niin voi maksaa 160€/vuosi renkaanvaihdosta ja säilytyksestä 👍
22 vuotta vaihdoin itse -78 lähtien, mutta vuosituhannen vaihteen jälkeen olen käynyt Euromasterilla.
Pari vuotta säilytin renkaatkin sielä, mutta on iso talli niin hyvin ne mahtuu olemaan tallin nurkassa rullilla olevan levyn päällä, eikä vahingossa sekaannu toisin tai muuten häviä mihinkään.
Ja kun varaa ajan vaihtoon ajoissa aikaan kun ei ole vielä ruuhkaa, niin renkaan kunnon tarkistus, tasapainotus, vaihto sekä pois otettujen pesu sekä pussitu hoituu parissa kymmenessä minuutissa ja senkin voi viettää raitista ilmaa nauttien ulkona eikä tarvitse siellä asiakaspalvelutilan puolella kun käydä viemässä aviaimet ja maksamassa. Jotain se maksaa tietysti, mutta niin maksaa muukin autoilu aina.
Mutta kukin tavallaan.
Minun mieheni vaihtaa meidän kaikkien autojen renkaat. Siinä ei tarvitse käsiään mihinkään paskaan sotkea, koska ne renkaat on pesty säilöön laitettaessa ja hän käyttää asentajan hanskoja siinä hommassa. Hän on muutenkin erittäin kätevä käsistään ja tekee kaikki korjaustyöt itse.
Mikä ihme tässä renkaidenvaihdossa on niin jumalaton kruunu miehille? En vaan tajua. Mielestäni verrattavissa siihen että haluaa itse kantaa vaikka jääkaapin kaupasta kun kuljetushenkilöillä olisi oikeat apuvälineet. Ehkä kun nykyään ei ole tarvetta kaataa karhua niin tämä renkaidenvaihto on sitten joillekin junteille se miehisyyden mitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI:t ovat kaikkein pahimpia luusereita, ei kannata koskaan ottaa DI:tä...
Dippainssimiehellä on olkapäät ehkä vielä kunnossa reilu viiskymppisenä toisin kuin raksaranella, jolla molemmat olkapäät leikattu ja/tai ollaan työkyvyttömyyseläkkeellä.
Jos ap:n avauksesta mitään voi päätellä niin ainakin sen että miehen mitta tosiaan näyttää olevan renkaiden vaihtaminen itse.
Arrogantin trollin viestissä kun ei ollut mitään miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tässä renkaidenvaihdossa on niin jumalaton kruunu miehille? En vaan tajua. Mielestäni verrattavissa siihen että haluaa itse kantaa vaikka jääkaapin kaupasta kun kuljetushenkilöillä olisi oikeat apuvälineet. Ehkä kun nykyään ei ole tarvetta kaataa karhua niin tämä renkaidenvaihto on sitten joillekin junteille se miehisyyden mitta.
Siinä säästää vuodessa 120e kun on kolme autoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän aloituksen jälkeen en mene ainakaan Euromasterille...
Joo ei ainakaan ollut firman pr-osasto laatinut tätä avausta. Luotaantuontävät fibat tuli ap:stä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos ei omista ainuttakaan kunnollista työkalua, renkaidenvaihto on ylivoimainen tehtävä. Itselleni olisi suurempi vaiva varata aika ja järjestää menoni rengasliikkeen mukaan. Kaupan päälle saisi tarkistella, ampuiko Reiska renkaat miljoonaan newtonmetriin vai jättikö löysälle ja miten perseellään rengaspaineet tällä kertaa ovat.
Vierailija kirjoitti:
10v jo renkaat rengashotellissa. Jos varaa uuteen autoon niin voi maksaa 160€/vuosi renkaanvaihdosta ja säilytyksestä 👍
Pidä toi tyyli niin kohta ei ole varaa uuteen autoon..
Mies vaihdattaa oman autonsa renkaat liikkeessä mutta vaihtaa itse mun auton renkaat. 🤷🏼
Mieshän se on Euromasterinkin mies.
Renkaanvaihto sopisi kyllä lompakolleni (köyhä), älylleni (alempaa keskitasoa) ja koulutustasolleni (insinööri[amk]), mutta ei viitseliäisyydelleni (laiska). Taidan siis viedä Euromasterille. Aiemmin vaihdoin itse, kädet piessä, mutta näin vanhemmalla iällä on alkanut laiskottaa. Tai laiskahan olen aina ollut, mutta nyt on sen verran rahaa tilillä että voisin ulkoistaa ko. palvelun.
Alamäki alkoi pari vuotta sitten kun vein auton (20v vanha) jarruremonttiin pajalle. Nyt ei henkeä saa enää lamppuun, vaan palvelusta maksaa ihan mielellään.
Vien Vianorille, kiitos kysymästä. ALD-maksaa laskun.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ei ole autoa, minulla on. Minä hoidan siihen liittyvät asiat.
Mieheni pätee ihan muilla elämän alueilla. Eikä hänen miehuutensa ole jostain vtun renkaanvaihdosta kiinni.
Miehesi on joku lukiolainen?
Miehelläni ei ole autoa, minulla on. Minä hoidan siihen liittyvät asiat.
Mieheni pätee ihan muilla elämän alueilla. Eikä hänen miehuutensa ole jostain vtun renkaanvaihdosta kiinni.