Jos nainen ei synnytä vähintään kahta lasta niin eikö sen pitäisi sitten mennä armeijaan tai lottakouluun?
Nyt naiset perustelee ettei armeijaan tarvitse mennä koska naiset synnyttää mutta eihän kaikki naiset synnytä joten naiset jotka ei tee vähintään kahta lasta niin eikö heidät pitäisi määrä armeijaan tai lottakouluun?
Nyt lapsettomat naiset on vapaamatkustajia tässä yhteiskunnassa.
Tähän vaaditaan muutos.
Kommentit (279)
Korvaako adoptiolapsen ottaminen synnyttämisen, jos ei saa omia?
Vierailija kirjoitti:
Kelan tuet pitäisi lakkauttaa jos nainen ei löydä töitä tai tule raskaaksi.
Sinut pitäisi lopettaa, koska olet noin saatanan tyhmä. Eihän noissa sun jutuissa ole järjen tai logiikan hiventäkään.
Vierailija kirjoitti:
Saako mennä lottakoulun sijasta lottokouluun?
Lottokoulu, jossa opetettaisiin, kuinka paljon lotossa on teoreettinen palautusprosentti, lopettaisi lottoamisen.
Sivarit,, totaali "miehet "montun laidalle konekivääri laulamaan teistä on hyöty nolla,naiset säästetään ja heillä on tulevaisuudessa tärkeitä tehtäviä.
Mitä ihmeen pakkosynnyttämisfantasiointia tämä taas on?
Persurunqqujen perjantai menee Vauvapalstalla ulistessa sillä aikaa kun tosimiehet ovat panemassa 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Valtaosa naisista kannattaa sukupuolesta riippumatonta kansalaispalvelusta, ja sen lisäksi toki sitä, että synnyttämisen vaikutukset esimerkiksi eläkkeen tasoon jyvitettäisiin reilummin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi "vapaamatkustaja" joka maksaa veroja. Jos olisi tarjolla ja tyrkyllä "lottakoulu" niin voisin käydäkin. Meillä tosin on jo SPR:n ensiapuryhmiä, marttaydistyksiä, vapapan etsintäryhmiä ja eräopaskoulutuksia. Mitä uutta lottakoulu antaisi? Jos siellä annettaisi ase kouraan ja koulutusta sen käyttöön niin voisin oppia jotain uuttakin.
Mua kiinnostaisi oman kotikuntani vesihuolto kriisin aikana. Täällä kun ei ole kuin yksi vesitankkiauto, joka sekin vissiin vaatisi puhdistamista ennen juomakelpoisen veden jakelua. Tämä ei ole kauhean mieltä ylentävä tieto. Hunningolla ollaan.
Lottien tärkeintä työtehtävää, vapaaehtoista maanpuolustuksen tukemista, voi harrastaa sotilaskotisisarena.
Ylisveeti taas kiukuttelee armeijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinut pitäisi lopettaa, koska olet noin saatanan tyhmä. Eihän noissa sun jutuissa ole järjen tai logiikan hiventäkään.
Tommoinen älyllisesti vähälahjainen pullamössö-räkänokka. Täällä se Vauva-palstalla anonyymisti rissaa vieraille naisille kun ei se muuten saa huomiota. Jos tosissaan häiritsee, laittaisi omilla yhteystiedoillaan yhteyttä vaikka tuonne puolustusvoimien suuntaan tai Häkkäselle tai vaikka Stubbille, mutta ei. "Äiti! Nyt vastaat että miksi mun teoriassa olisi pitänyt käydä armeija, jos ne olisi mut huolinut, mutta naapurin Liisan ei?? Äiti, nyt selität!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niiden lasten elämisen maksaa? Kela?
Miksi tekisin ilmaista työtä yhteiskunnalle instituutiossa joka sortaa minua? Jos haluatte tasa-arvoa, alkakaa vaatia miehiltä huiveja, peittäviä kaapuja, vaihtuvia sukunimiä ja alistumista vedoteen vapauteen. Perustakaa ja levittäkää uskontoja joiden mukaan mies on alempiarvoinen.
En naisena ole mitään velkaa yhteiskunnalle joka sortaa minua, syrjii sukunimeäni, sallii minua vihaavat uskonnot eikä puutu mitenkään maailman nai*vihaan. Naurettavaa miten annatte miesten uhriutua HEIDÄN ITSENSÄ keksimästä ja KANNATTAMASTA palveluksesta, samalla kun akat itse kiltisti pukee huivit ja vaihtaa sukunimensä. Miehet eivät. Miettikää joskus miksi.
En ole velvoitettu palvelemaan yhteiskuntaa kun minulla ei ole samoja etuja kuin miehillä. Menen vallan mielelläni kansalaispalvelukseen heti kun miehet alkavat käyttää huiveja ja vaihtamaan nimiä. Niin, ja heti kun saan alistaa miehiä uskonnolla niin että koko yhteiskunta on sen takana :)
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa naisista kannattaa sukupuolesta riippumatonta kansalaispalvelusta, ja sen lisäksi toki sitä, että synnyttämisen vaikutukset esimerkiksi eläkkeen tasoon jyvitettäisiin reilummin.
Mä ite mietin että miksi ei vaan voisi olla vapaaehtoisuuteen perustuvaa armeijaa sekä siihen päälle myös ammattiarmeija kun olemme natossa nyt?
Suomessa on tällä hetkellä noin 10 000 ammattisotilasta, tämän lisäksi jos vuosittain vaikka 5000-10 000 vapaaehtoista suorittaisi armeijan niin eikö se olisi riittävä määrä sotilaita kun meillä on nyt natokin tukena?
Minun mielestä kuullostaa varsin oudolle jos koko ikäluokka laitetaan armeijaan tai sivariin, eikö se tule kalliiksi ja onko se järkevää pakottaa koko ikäluokka vuodeksi johonkin asiaan mihin heistä ei kaikki halua?
Muissa sivistyneissä länsimaissa ei ole asevelvollisuutta, suomessa ja turkissa on asevelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ite mietin että miksi ei vaan voisi olla vapaaehtoisuuteen perustuvaa armeijaa sekä siihen päälle myös ammattiarmeija kun olemme natossa nyt?
Suomessa on tällä hetkellä noin 10 000 ammattisotilasta, tämän lisäksi jos vuosittain vaikka 5000-10 000 vapaaehtoista suorittaisi armeijan niin eikö se olisi riittävä määrä sotilaita kun meillä on nyt natokin tukena?
Minun mielestä kuullostaa varsin oudolle jos koko ikäluokka laitetaan armeijaan tai sivariin, eikö se tule kalliiksi ja onko se järkevää pakottaa koko ikäluokka vuodeksi johonkin asiaan mihin heistä ei kaikki halua?
Toistaiseksi Vauva-palsta on naisenemmistoinen foorumi, joten miksi te täällä huutelette noita mietintöjänne? Mä olisin mielelläni mennyt armeijaan, jos olisi ollut pakko valita. Olin siis nuorempanakin kiinnostunut, mutta sitten kun olin about 16v ja kaveripiirissä kundit meni armeijaan, niin sitten alkoi kuulla niitä halveksivia juttuja naisista siellä. Se söi kyllä innon täysin. Naisena mulla ei ole vaihtoehtona mennä armeijaan "koska on pakko", vaan se on aina henkilökohtainen päätös. Ja poikien mukaan sen motivaatio on lähes poikkeuksetta se, että "haluaa imeä tuvallisen illassa" tms. Ainakin oli silloin.
Kannatan ehdottomasti kaikkien sukupuolten asevelvollisuutta. Silloin voitaisiin valita pidempään palvelukseen siihen parhaiten sopivat, ja lopuille voitaisiin antaa lyhyempi koulutus joko aseellisesti tai ilman aseita. Silloin erillinen sivarikin kävisi tarpeettomaksi. Pidempään palvelukseen tarvitaan tietysti muitakin kannustimia kuin osan varusmiehistä saama yhdistelmäkortti.
Vierailija kirjoitti:
Muissa sivistyneissä länsimaissa ei ole asevelvollisuutta, suomessa ja turkissa on asevelvollisuus.
Monissa sivistyneissä länsimaissa harkitaan asevelvollisuuden palauttamista.
Jos mies ei tee yhtään lasta, siitähän voidaan tehdä eunukki, ja laittaa kuoroon, että on jotain iloa.