Tänään Tampereen Lielahtikeskuksessa..
Menin sisään sateisesta säästä, vessaan oli kova hätä. Tilasin hissin. Siihen tuli joku n. 60-70v muori samaan hissiin. Joka meni 2. Kerrokseen. Itse menin kerrosta ylemmäs 1. Kerrokseen. Kauhee valitus siitä mulle kun en mennyt portaita! Samanlainen oikeus mullakin on käyttää hissiä kuin hänelläkin! Kun itse sen vielä tilasinkin. Pakkoko oli ängetä samaan hissiin! En minä itsekään ihan nuori enää ole ja nivelrikko vaivaa+ muita sairauksia. Ärsyttää tuollaiset ihmiset!
Kommentit (32)
Tuommoisia ne boomerit on. Mulle mummo sano raivoisasti että ei saa katsoa tuulilasista, se on kuljettajaa varten! Istuin siis takapenkillä...
Vierailija kirjoitti:
Tuommoisia ne boomerit on. Mulle mummo sano raivoisasti että ei saa katsoa tuulilasista, se on kuljettajaa varten! Istuin siis takapenkillä...
Tällaiset käsittämättömyydet kertovat usein sanojansa alkavasta muistisairaudesta, joka näkyy nimenomaan kulmikkaina, hallitsemattomina puheina ja omituisena käytöksenä ennen varsinaisia muistiongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa olla sellaista itsesäälin värittämää itsensä lietsomista, et lienee parempi unohtaa koko juttu ja tehdä jotakin mukavaa.
Hyvää viikonloppua sulle.
Olet empatiakyvytön.
Minä en ole laiska jos hissiä käytän. Yleensäkin kuljen hissillä rattaiden ja lapsen kanssa. Nyt ei ollut lapsi mukana. Mulla on ihan samanlainen oikeus käyttää hissiä kuin muillakin ja siitä ei tarvi tulla aukomaan päätä väsyneelle yksinhuoltaja äidille! Elämä on tarpeeksi raskasta muutenkin...Tämä on ihan hyvä neuvo kaikille, että jos et keksi mitään positiivista sanottavaa niin pidä suusi kiinni!
Sopimatonta kommentointia tietenkin. Jos ja kun oli huonosti itseään kontrolloiva henkilö, saattoi olla niin täynnä omia motiivejaan, että ei mitenkään tullut mieleensä, että et mene samalla kartalla kuin hän. Osa ihmisistä oppi korona-aikaan hissin tartuttavuusmahdollisuuden ahtaana paikkana, ja se saattaa olla heidän johtoajatuksensa tuollaisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Sopimatonta kommentointia tietenkin. Jos ja kun oli huonosti itseään kontrolloiva henkilö, saattoi olla niin täynnä omia motiivejaan, että ei mitenkään tullut mieleensä, että et mene samalla kartalla kuin hän. Osa ihmisistä oppi korona-aikaan hissin tartuttavuusmahdollisuuden ahtaana paikkana, ja se saattaa olla heidän johtoajatuksensa tuollaisissa tilanteissa.
Jos pelkää tartuntoja niin miksi änkeää samaan hissiin? Minä olin siinä ensin ja ei varmasti olis menny kauan kun olis toisen hissin saanut. Itse yleensä jättäydyn pois jos vaikka yksikin ihminen ennen mua olisi menossa hissiin. En tykkää ahtaista paikoista ja just tuo puolustuskyvyttömyys ahtaassa suljetussa hississä. Entä jos olis ollutkin joku hullu jolle olis tuollaista laukonut niin miten siinä olis käynyt? Itse tiedän muutamankin ihmisen jotka vammautunut vakavasti esim. auto-onnettomuudessa mutta vammat ei välttämättä heti ulospäin näy. Ei kenellekään voi mennä sanomaan mitään, miten sun pitää liikkua ja saatko mennä hissillä. Lääkärintodistustako mun pitää kantaa mukana ja todistaa vammani kaikille ja eläkekorttiko pitää näyttää kaikille ens kerralla jos meinaan hissiä käyttää? Mulla oli niin kiire vessaan etten ehtinyt tällä kertaa, mutta yritin vessakäynnin jälkeen katsella jos oisin sen mummelin jostain vielä löytänyt niin olisin sanonut suorat sanat.
Ap
On kyllä täysin turhaa valitusta, jos ei ole mistään kauheasta ruuhkasta kysymys ja hissiin tulossa 10 vanhusta. Sitäpaitsi tulee yhden hissiajon sähköt tuplasti hyödyllisemmin käytettyä, jos sillä hissillä kulkee kaksi ihmistä yhden sijaan.
Nyt alkaa olla sellaista itsesäälin värittämää itsensä lietsomista, et lienee parempi unohtaa koko juttu ja tehdä jotakin mukavaa.
Hyvää viikonloppua sulle.