4 työpaikan hakeminen per kuukausi alkaa olla mahdoton tehtävä tässä kaupungissa
Olen laittanut avoimia hakemuksia, mutta ei niitäkään paikkoja loputtomiin riitä. Alkaa pelottaa jos en kohta saa työpaikkaa...
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Älä ole huolissasi. Tuon velvoitteen tarkoitus on kyykyttää, ei työllistää ketään. Kunhan vain lähetät ne neljä hakemusta jonnekin niin olet tehnyt syväkyykyt. Sitten voit keskittyä niihin oikeisiin työmahdollisuuksiin ja kiinnostaviin paikkoihin. Näin se järjestelmä toimii.
Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi minä olen pyytänyt aina itse uusimaan tuon suunnitelman. Kerran työkkärin virkailija halusi että pidetään kuukauden tauko ja olipa orpo olo. Se luo rytmiä, on hyvä kun tietää että on ns. pakko hakea ja enemmänkin saa laittaa ja aina ei toki ole avoimia paikkoja mutta täytykkeeksi pahimpiin aikoihin ne avoimet joita ei ole edes ihan kaikkialle mahdollista laittaa. Tulee hyvä, turvallinen ja luottavainen olo kun tietää itse että tekee parhaansa ja pysyy samalla ajan hermoilla myös siellä viraston suunnassa eli tietävät sen tilanteenkin koko ajan. Jos vaikka sairastuisi niin on koko ajan se tilanne ymmärryksessä myös menneisyyden suhteen. Etc.
Sit laittaa vaan hakemuksia muualle. Tällä hetkellä työllistymisen todennäköisyys on aika kehno vaikka kuinka hakis, mut jotainhan sitä ok tehtävä...
Viime syksynä uutisoitiin että hallitus aikoo purkaa tuon jutun että on pakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Eipä oo enää mitään kuulunu asiasta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Arvaa miten vaikeaa se on maaseudulla, jossa ei ole yhtään työpaikkaa tarjolla yhtään millään alalla. Joudut hakemaan satojen kilometrien päästä paikkaa, mitä et saa.
Outoa, että maaseudulla on sekä töitä että avoimia työpaikkoja. Satojen kilometrien päästä ei tarvitse paikkaa hakea, miksi ihmeessä Sipoosta pitäisi hakea Jyväskylään töihin, kun paikkoja on lähempänäkin?
Meidän paikkakunnalla on yksi kauppa, yksi kahvila, yksi ravintola, yksi kukkakauppa, yksi kampaamo. Autottomana ei kauas töihin mennä. Lähin pieni kaupunki on 45 km päässä, julkiset kulkevat koulujen mukaan. Hae siinä sitten neljää paikkaa/kk. Onneksi olen itse jo vanhuuseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te siis yritätte vain täyttää tuon hakuvaatimuksen ihan millä vaan? Sen takia että raha juoksee? Aika noloa ja tyhmää.
Niin katsos kun ihminen tarvitsee rahaa elääkseen tässä maassa. Tyhmää? Toki on tyhmää mutta kun ei ole muita keinoja.
Niin katsos kun ihmisen pitää tehdä työtä jotta sitä rahaa elämistä varten saa. Tyhmää? On, se että kuvittelee muiden ihmisten tekevän töitä siksi että sinä voit kaivaa nenää sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pakko on hakea niin mikä sinua estää hakemasta niihin samoihin paikkoihin mihin olet jo hakenut ja mitä olet tehnyt sen asian eteen että olisit parempi ja halutumpi työntekijä? Et kai kuvittele että sinun ei tarvi kehittää itseäsi millään tavalla?
Olen laittanutkin samoihin paikkoihin avoimia hakemuksia, mutta ei niitä joka kuukausi voi toistaa. Yhdestä paikasta, johon laitoin puoli vuotta myöhemmin uuden avoimen hakemuksen, sain määräaikaisen kesätyön.
Laita jatkossa ympäri Suomen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa miten vaikeaa se on maaseudulla, jossa ei ole yhtään työpaikkaa tarjolla yhtään millään alalla. Joudut hakemaan satojen kilometrien päästä paikkaa, mitä et saa.
Outoa, että maaseudulla on sekä töitä että avoimia työpaikkoja. Satojen kilometrien päästä ei tarvitse paikkaa hakea, miksi ihmeessä Sipoosta pitäisi hakea Jyväskylään töihin, kun paikkoja on lähempänäkin?
Mitä paikkoja?
Sipoo ei ole maaseutua.
Vierailija kirjoitti:
Meidän paikkakunnalla on yksi kauppa, yksi kahvila, yksi ravintola, yksi kukkakauppa, yksi kampaamo. Autottomana ei kauas töihin mennä. Lähin pieni kaupunki on 45 km päässä, julkiset kulkevat koulujen mukaan. Hae siinä sitten neljää paikkaa/kk. Onneksi olen itse jo vanhuuseläkkeellä.
Sitten ei asuta autottomana tuollaisessa paikassa, jos ei kyetä siellä itseään elättämään.
Vierailija kirjoitti:
alkaa pian olla huutolaisia kunnat täynnä, kuka hoitaa halvimmalla, johonkin nurkkaan leipää syömään, työtä vastaan perunapellolle ja sillee, niinkuin ennen
Parempi tämäkin kuin maksaa terveelle ihmiselle kotona loisimisesta.
Niin siis minun pitää asua kaupungissa ja käydä täällä töissä jotta sinä voit lorvia maalla?
Vierailija kirjoitti:
Kerro paikkakunta niin ehdotellaan sopivia hakupaikkoja.
Jyväskylä. Kaupan ja hallinnon ala. Toimistotyöstä ei työkokemusta, mutta kaupassa työskentelystä on.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä syystä työikäisen on pakko asua juuri siellä krvänperällä?
Noi voi jumaLAUTA! Ei kukaan vaadi, että haet duuneja vain omalta asuinpaikkakunnaltasi. Voit ihan vapaasti hakea vaikka maailmanlaajuisesti - ei niitä sun haetuksi ilmoitettuja paikkoja kukaan työkkärissä tarkistele. Miten avuttomia te nyt taas oottekaan, ei v*ttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä syystä työikäisen on pakko asua juuri siellä krvänperällä?
Eikös työikäisen työttömön pitänyt juuri muuttaa pois kalliiden asuntojen kaupungeista halpaan kämppään maalle? Tähänhän asumistukien leikkauksillakin tähdätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkaa pian olla huutolaisia kunnat täynnä, kuka hoitaa halvimmalla, johonkin nurkkaan leipää syömään, työtä vastaan perunapellolle ja sillee, niinkuin ennen
Parempi tämäkin kuin maksaa terveelle ihmiselle kotona loisimisesta.
En minä ainakaan loisi, enkä halua olla kotona. Käy jo mielenterveyden päälle. Kiitos vaan niille jotka irtisanoitte minut vakkariduunista, toivottavasti kohtaatte elämässänne vielä pahoja vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei asuta autottomana tuollaisessa paikassa, jos ei kyetä siellä itseään elättämään.
Monet täällä asuvat lapsuuden aikaisissa kotitaloissaan joita ei kaupaksi saa niin että muualle voisi muuttaa. Ei kellään ole varaa vuokraan muualla ja vielä pitää taloa. Kommentistasi päättelen että tähän saan typerän vinkin mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis minun pitää asua kaupungissa ja käydä täällä töissä jotta sinä voit lorvia maalla?
Ei sinun tarvitse asua kaupungissa ja käydä töissä. Voit muuttaa maalle ja irtisanoutua työstäsi. Kummallisia käsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä uutisoitiin että hallitus aikoo purkaa tuon jutun että on pakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Eipä oo enää mitään kuulunu asiasta 🤔
No se varmasti selviää sitten. Kurja juttu meille jotka haluamme sitä ylläpitää.
Jos nyt ei kuitenkaan. Aikuisilla on omat asunnot ja tekevät omia juttujaan, jos heidät palkkaorjuudesta vapautetaan. Ja jumala kyllä näkee keskiluokan hirviömäisen asenteen "köyhiä" kohtaan, älkää luulko että se jää merkitsemättä rekistereihin