4 työpaikan hakeminen per kuukausi alkaa olla mahdoton tehtävä tässä kaupungissa
Olen laittanut avoimia hakemuksia, mutta ei niitäkään paikkoja loputtomiin riitä. Alkaa pelottaa jos en kohta saa työpaikkaa...
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä uutisoitiin että hallitus aikoo purkaa tuon jutun että on pakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Eipä oo enää mitään kuulunu asiasta 🤔
No se varmasti selviää sitten. Kurja juttu meille jotka haluamme sitä ylläpitää.
Ylläpitää mitä?
No sitä suunnitelmaa.
Miksi?
No se on vähän sama kuin kaikki muukin aikataulutus ja tekeminen elämässä ja pitää järjen päässä, samalla tulee tutkittua kaikkea kun etsii siitä paikkoja ja yksinkertaisesti sopii joillekin elämäntyyliin. On huolettomampi olla kun tietää että on tehnyt asioita itsensä eteen ja nimikin pysyy mielissä. Ei voi saada työtä jos ei hae ja voihan sitä ilman suunnitelmaakin toki hakea mutta olen nyt henkilökohtaisesti katsonut tämän sopivaksi. On myös samalla kontakti säännöllisesti te-virkailijan kanssa ja kaikki asiat on koko ajan ajan hermoilla ja ajan tasalla. Pöytä on siisti ja elämästäkin ehtii nauttia. Eräänlaista työntekoa se tämäkin on ja kuuluu myös elämään. Esimerkiksi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä uutisoitiin että hallitus aikoo purkaa tuon jutun että on pakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Eipä oo enää mitään kuulunu asiasta 🤔
No se varmasti selviää sitten. Kurja juttu meille jotka haluamme sitä ylläpitää.
Ylläpitää mitä?
No sitä suunnitelmaa.
Miksi?
No se on vähän sama kuin kaikki muukin aikataulutus ja tekeminen elämässä ja pitää järjen päässä, samalla tulee tutkittua kaikkea kun etsii siitä paikkoja ja yksinkertaisesti sopii joillekin elämäntyyliin. On huolettomampi olla kun tietää että on tehnyt as
*niitä paikkoja
"120 neliöisen talon sähkölasku voi olla yli 250 euroa kuukaudessa. Yli puolet laskusta on siirtohintaa ja perusmaksua."
Sähköt poikki vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te siis yritätte vain täyttää tuon hakuvaatimuksen ihan millä vaan? Sen takia että raha juoksee? Aika noloa ja tyhmää.
Niin katsos kun ihminen tarvitsee rahaa elääkseen tässä maassa. Tyhmää? Toki on tyhmää mutta kun ei ole muita keinoja.
Niin katsos kun ihmisen pitää tehdä työtä jotta sitä rahaa elämistä varten saa. Tyhmää? On, se että kuvittelee muiden ihmisten tekevän töitä siksi että sinä voit kaivaa nenää sohvalla.
No katsos kun työnantajan pitää ensin palkata se työtön, jotta saa rahaa sitä elämistä varten. Miten sovitat 500 000 työtöntä noin 5000 työpaikkaan koko Suomessa? Työantajista 95% etsii työpaikanvaihtajia, eli 5000 työpaikasta jää muutama avoin 5% työttömistä.
Tyhmää? Niin on.
P.S. Voit aina irtisanoutua ja heittäytyä sohvalle nauttimaan suurista tukirahoista, jotka muut maksavat, kun se on kerran niin helppoa ja anteliasta. Joku työtön saa sinun paikkasi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Määrä on neuvoteltavissa.
Niin on. Itse olen neuvotellut tuon yhden paikan virkailijan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin niin että hakisin esim Helsinkiin ja sellaiseen paikkaan johon jo tiedän etten pääse
Ei onnistu. Työkkäri sanoo "sinulla ei ole ollut edes mahdollisuutta kulkea Tampereen -Helsingin väliä tulojesi myötä, joten työpaikan haku velvollisuus ei täyty" ja saat varoituksen. Pitää hakea samalta kunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän paikkakunnalla on yksi kauppa, yksi kahvila, yksi ravintola, yksi kukkakauppa, yksi kampaamo. Autottomana ei kauas töihin mennä. Lähin pieni kaupunki on 45 km päässä, julkiset kulkevat koulujen mukaan. Hae siinä sitten neljää paikkaa/kk. Onneksi olen itse jo vanhuuseläkkeellä.
Ja mistä syystä työikäisen on pakko asua juuri siellä krvänperällä?
Siksi koska siellä on koti ja perhe.
T. Maalla asuva työtön
Ja miksi tämä perhe ei voi muuttaa?
En edes itse haluaisi muuttaa niin en todellakaan repisi perhettä täältä missä on oma koti ja kaikki läheiset. Ei kukaan normijärkinen tee niin jonkin kaupan kassan tai siivoojan työn takia.
Työttömän pummin kootut selitykset ja yritys laistaa velvollisuuksistaan, Osa 824
Kohta tänne varmaan tulee, että perusta yritys ja samaan hengenvetoon kerrotaan, että minähän en sitten rahojani tuhlaa yhdenkään yrittäjän kahvilaan/leipomoon/kampaajaan/varaosaliikkeeseen, kotona leivon pullat ja keitän sumpit, ja auton osat tilaan Saksasta, kun tulee halvemmaksi :D
Vierailija kirjoitti:
Kohta tänne varmaan tulee, että perusta yritys ja samaan hengenvetoon kerrotaan, että minähän en sitten rahojani tuhlaa yhdenkään yrittäjän kahvilaan/leipomoon/kampaajaan/varaosaliikkeeseen, kotona leivon pullat ja keitän sumpit, ja auton osat tilaan Saksasta, kun tulee halvemmaksi :D
Tämäkin on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te siis yritätte vain täyttää tuon hakuvaatimuksen ihan millä vaan? Sen takia että raha juoksee? Aika noloa ja tyhmää.
Niin katsos kun ihminen tarvitsee rahaa elääkseen tässä maassa. Tyhmää? Toki on tyhmää mutta kun ei ole muita keinoja.
Onko oikeasti raskasta käyttää samaa pohjaa koko ajan ja vaihtaa siihen vaan minne hakee? Ja "kokonaista" 4 kertaa joutuu tuon tekemään kuukaudessa. Menee ainakin 2 tuntia kuukaudessa. Minusta tuohon pitääkin mennä edes vähän aikaa ja energiaa, siitähän saa palkan noiden parempien korvauksien myötä. Pysytte edes jollain tavalla terävinä, kun joudutte etsimään duunitori yms. sivuilta paikkoja ja vaihtamaan siihen pohjaan työnantajan nimien ja tehtävän jota haette, yms. tooooodelllaa vaikeeta ja raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mä teen, kun en ole saanut kesän jälkeen mitään tehtävää te-toimistolta? Siis ennen piti hakea neljää paikkaa, nyt ei mitään??
Voiko olla että ovat armahtaneet 62v työtöntä?
Nauti vaan olostasi, hyvä ihminen. Kyllä ne jossain vaiheessa ottaa yhteyttä sitten.
Vierailija kirjoitti:
"120 neliöisen talon sähkölasku voi olla yli 250 euroa kuukaudessa. Yli puolet laskusta on siirtohintaa ja perusmaksua."
Sähköt poikki vaan.
Sen jälkeen sillä ei tee mitään, sekö on ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin niin että hakisin esim Helsinkiin ja sellaiseen paikkaan johon jo tiedän etten pääse
Ei onnistu. Työkkäri sanoo "sinulla ei ole ollut edes mahdollisuutta kulkea Tampereen -Helsingin väliä tulojesi myötä, joten työpaikan haku velvollisuus ei täyty" ja saat varoituksen. Pitää hakea samalta kunnalta.
Miten kummassa omalla työpaikallani on työkavereita, joista yksi asuu pohjanmaalla, yksi Turussa jne. Ja työpaikka on Espoossa. No yllätys, yllätys, ne tekee ETÄTÖITÄ. Eli haepas sellaisia työpaikkoja, silloin ei ole väliä missä asut. Esim. ruotsinlaivoilla työskentelevät asuvat pitkin suomea.... varo vaan niitä saatat jopa joutua töihin, koska heille on siellä työvoimapula. Ei löydy oikein ahkeria ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kummassa omalla työpaikallani on työkavereita, joista yksi asuu pohjanmaalla, yksi Turussa jne. Ja työpaikka on Espoossa. No yllätys, yllätys, ne tekee ETÄTÖITÄ. Eli haepas sellaisia työpaikkoja, silloin ei ole väliä missä asut. Esim. ruotsinlaivoilla työskentelevät asuvat pitkin suomea.... varo vaan niitä saatat jopa joutua töihin, koska heille on siellä työvoimapula. Ei löydy oikein ahkeria ihmisiä.
Ei kaikista ole "läppäri"töihin. Laivoillakin on oltava kokemusta tai koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Jos se 4 per kuukausi pitää täyttyä niin hae uudestaan niille paikoille jotta voit näyttää työkkärille että haet
Ilmeisesti ei saa hakea samoja paikkoja uudestaan, velvoite ei täyty :D
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mä teen, kun en ole saanut kesän jälkeen mitään tehtävää te-toimistolta? Siis ennen piti hakea neljää paikkaa, nyt ei mitään??
Resurssit ovat riittämättömät, siksi saat olla rauhassa. Kohta hommet menevät vielä enemmän sekaisin palvelujen siirtyessä kunnille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se 4 per kuukausi pitää täyttyä niin hae uudestaan niille paikoille jotta voit näyttää työkkärille että haet
Ilmeisesti ei saa hakea samoja paikkoja uudestaan, velvoite ei täyty :D
Mä hain monta kertaa samoja paikkoja niin työkkäri uhkasi karenssilla.