4 työpaikan hakeminen per kuukausi alkaa olla mahdoton tehtävä tässä kaupungissa
Olen laittanut avoimia hakemuksia, mutta ei niitäkään paikkoja loputtomiin riitä. Alkaa pelottaa jos en kohta saa työpaikkaa...
Kommentit (96)
alkaa pian olla huutolaisia kunnat täynnä, kuka hoitaa halvimmalla, johonkin nurkkaan leipää syömään, työtä vastaan perunapellolle ja sillee, niinkuin ennen
Arvaa miten vaikeaa se on maaseudulla, jossa ei ole yhtään työpaikkaa tarjolla yhtään millään alalla. Joudut hakemaan satojen kilometrien päästä paikkaa, mitä et saa.
Ei ole enää kuin joku sata työpaikkaa maassa avoinna. Kiitos Riikka-petteri!
Jos se 4 per kuukausi pitää täyttyä niin hae uudestaan niille paikoille jotta voit näyttää työkkärille että haet
Minä tekisin niin että hakisin esim Helsinkiin ja sellaiseen paikkaan johon jo tiedän etten pääse
Kun pakko on hakea niin mikä sinua estää hakemasta niihin samoihin paikkoihin mihin olet jo hakenut ja mitä olet tehnyt sen asian eteen että olisit parempi ja halutumpi työntekijä? Et kai kuvittele että sinun ei tarvi kehittää itseäsi millään tavalla?
Punaliput liehuu! Muuta muualle!!!
T: Riikka
Hae joka kuu kaksi kertaa virkailijaksi työkkäriin ja kelaan. Laita avoin hakemus.
Te siis yritätte vain täyttää tuon hakuvaatimuksen ihan millä vaan? Sen takia että raha juoksee? Aika noloa ja tyhmää.
Älä ole huolissasi. Tuon velvoitteen tarkoitus on kyykyttää, ei työllistää ketään. Kunhan vain lähetät ne neljä hakemusta jonnekin niin olet tehnyt syväkyykyt. Sitten voit keskittyä niihin oikeisiin työmahdollisuuksiin ja kiinnostaviin paikkoihin. Näin se järjestelmä toimii.
Voit hakea 4 kaupungin päällikön apulaiseksi kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Te siis yritätte vain täyttää tuon hakuvaatimuksen ihan millä vaan? Sen takia että raha juoksee? Aika noloa ja tyhmää.
Niin katsos kun ihminen tarvitsee rahaa elääkseen tässä maassa. Tyhmää? Toki on tyhmää mutta kun ei ole muita keinoja.
Miten se voi olla mahdoton kun ihan mihin tahansa voi hakea, helpompaa ei voi ollakaan ja ihan turha pelätä että joku kutsuisi haastatteluun, ihan yhtä kyllästyneitä ne ovat toisella puolellakin pellehakemuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun pakko on hakea niin mikä sinua estää hakemasta niihin samoihin paikkoihin mihin olet jo hakenut ja mitä olet tehnyt sen asian eteen että olisit parempi ja halutumpi työntekijä? Et kai kuvittele että sinun ei tarvi kehittää itseäsi millään tavalla?
Olen laittanutkin samoihin paikkoihin avoimia hakemuksia, mutta ei niitä joka kuukausi voi toistaa. Yhdestä paikasta, johon laitoin puoli vuotta myöhemmin uuden avoimen hakemuksen, sain määräaikaisen kesätyön.
Sun ei ole pakko hakea pelkkiä julkisesti avoimia paikkoja , vaan voit lähestyä mielenkiintoisia yrityksiä suoraa ja kysyä töitä.
Miksi teidän pitää neljää paikkaa hakea, minun pitää vain yhtä?
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosi noloa ja tyhmää olla hakematta ja mennä toimeentulotuella. Itselleni se poiki yhden kk homman. Nuo neljä velvoitetta on ilmoitettava. Työtön voi hakea 120 paikkaa kuukauden aikana. Eikä niitä tarvitse ilmoittaa. Itse en saa hakea oman alan töihin, fyysisten vaivojeni vuoksi. Kun hain kevyttä versiota, siitä tuli sanomista........ niinpä haen edelleen oman alan töitä ja noita 4 paikkaa mistä sattuu. Oman alan duunit haen kevyenä versiona. Ja pingotan niitä hakemuksia vaikka 50 jos huvittaa heti huomenna.
Kerro paikkakunta niin ehdotellaan sopivia hakupaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää ja noloa hakea töitä? Hae nyt apua.
Haekauempaa ja paikkoja mitä et voi saada.