4 työpaikan hakeminen per kuukausi alkaa olla mahdoton tehtävä tässä kaupungissa
Olen laittanut avoimia hakemuksia, mutta ei niitäkään paikkoja loputtomiin riitä. Alkaa pelottaa jos en kohta saa työpaikkaa...
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Noi voi jumaLAUTA! Ei kukaan vaadi, että haet duuneja vain omalta asuinpaikkakunnaltasi. Voit ihan vapaasti hakea vaikka maailmanlaajuisesti - ei niitä sun haetuksi ilmoitettuja paikkoja kukaan työkkärissä tarkistele. Miten avuttomia te nyt taas oottekaan, ei v*ttu!
Olen sen verran rehellinen ihminen, että en voi valehdella te-toimistolle hakeneeni paikkaa x sieltä ja sieltä, jos en oikeasti ole hakenut. Tiedän kyllä, että ei niillä ole aikaa niitä tarkistella, työttömiä taitaa olla satoja tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän paikkakunnalla on yksi kauppa, yksi kahvila, yksi ravintola, yksi kukkakauppa, yksi kampaamo. Autottomana ei kauas töihin mennä. Lähin pieni kaupunki on 45 km päässä, julkiset kulkevat koulujen mukaan. Hae siinä sitten neljää paikkaa/kk. Onneksi olen itse jo vanhuuseläkkeellä.
Ja mistä syystä työikäisen on pakko asua juuri siellä krvänperällä?
Lue 38.
Musta viikko vie työpaikkoja, lisää ja lisää näitä työttömiä työnhakijoita joiden vain pitäisi mENnÄ tÖihiN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän paikkakunnalla on yksi kauppa, yksi kahvila, yksi ravintola, yksi kukkakauppa, yksi kampaamo. Autottomana ei kauas töihin mennä. Lähin pieni kaupunki on 45 km päässä, julkiset kulkevat koulujen mukaan. Hae siinä sitten neljää paikkaa/kk. Onneksi olen itse jo vanhuuseläkkeellä.
Sitten ei asuta autottomana tuollaisessa paikassa, jos ei kyetä siellä itseään elättämään.
Monet täällä asuvat lapsuuden aikaisissa kotitaloissaan joita ei kaupaksi saa niin että muualle voisi muuttaa. Ei kellään ole varaa vuokraan muualla ja vielä pitää taloa. Kommentistasi päättelen että tähän saan typerän vinkin mitä tehdä.
Eihän sen talon pitäminen maksa juuri mitään. Takuulla on järkevämpi ja kestävämpi ratkaisu muuttaa työn perässä muualle kuin olla koko elämänsä työttömänä, muuttoa varten voi hakea liikkuvuusavustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä uutisoitiin että hallitus aikoo purkaa tuon jutun että on pakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Eipä oo enää mitään kuulunu asiasta 🤔
No se varmasti selviää sitten. Kurja juttu meille jotka haluamme sitä ylläpitää.
Ylläpitää mitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän pitää neljää paikkaa hakea, minun pitää vain yhtä?
Et mukamas tiedä..
Katselin juuri itsekin että on etätöitä mutta on myös jonkun verran töitä joihin pääsee ilman koulutusta. Olen laittanut myös hakemuksia paikkoihin joista ei ole sovittu suunnitelmassa mutta niitä en siihen suunnitelmaan kirjaa ettei tule ihmetyksiä niistä paikoista. Ovat nk. riskihakemuksia kuitenkin. Vain soveltuvia paikkoja siihen suunnitelmaan tiedoksi sinne työkkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä uutisoitiin että hallitus aikoo purkaa tuon jutun että on pakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa. Eipä oo enää mitään kuulunu asiasta 🤔
No se varmasti selviää sitten. Kurja juttu meille jotka haluamme sitä ylläpitää.
Susta on kivaa kun työnantajat joutuu arpomaan hakemuksista et mitkä runsaista hauista on pakkohakuja ja mitkä ei. Tässä rytäkässä niiden oikeastikin motivoituneiden työttömien hakijoiden hakemukset heivataan roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläpitää mitä?
No sitä suunnitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös työikäisen työttömön pitänyt juuri muuttaa pois kalliiden asuntojen kaupungeista halpaan kämppään maalle? Tähänhän asumistukien leikkauksillakin tähdätään.
Helsingin ydinkeskustan ja erämaametsikön välissä on aika monta mahdollista asuinpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska siellä on koti ja perhe.
T. Maalla asuva työtön
Ja miksi tämä perhe ei voi muuttaa?
Vierailija kirjoitti: Haekauempaa ja paikkoja mitä et voi saada.
Ei saa hakea paikkoja joita ei voisi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susta on kivaa kun työnantajat joutuu arpomaan hakemuksista et mitkä runsaista hauista on pakkohakuja ja mitkä ei. Tässä rytäkässä niiden oikeastikin motivoituneiden työttömien hakijoiden hakemukset heivataan roskiin.
Anteeksi nyt vain mutta pyrin laittamaan vain niihin joihin haluaisin oikeasti. Kannattaa nyt varmasti ymmärtää että sinä et ole ainoa joka oikeasti haluaa niitä töitä etkä ole ainoa potentiaalinen hakija. Olipas typerä kommentti sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei asuta autottomana tuollaisessa paikassa, jos ei kyetä siellä itseään elättämään.
Monet täällä asuvat lapsuuden aikaisissa kotitaloissaan joita ei kaupaksi saa niin että muualle voisi muuttaa. Ei kellään ole varaa vuokraan muualla ja vielä pitää taloa. Kommentistasi päättelen että tähän saan typerän vinkin mitä tehdä.
Eihän sen talon pitäminen maksa juuri mitään. Takuulla on järkevämpi ja kestävämpi ratkais
120 neliöisen talon sähkölasku voi olla yli 250 euroa kuukaudessa. Yli puolet laskusta on siirtohintaa ja perusmaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläpitää mitä?
No sitä suunnitelmaa.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Arvaa miten vaikeaa se on maaseudulla, jossa ei ole yhtään työpaikkaa tarjolla yhtään millään alalla. Joudut hakemaan satojen kilometrien päästä paikkaa, mitä et saa.
Maaseudulla asutaan vain ínsesțiã varten, ja siksi ettei kukaan kuule kun vaimo huutaa apua.
-Fatsọw Díarrheạ (Virh.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Maalla asuva työtön
Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Maalla asuva työtön
Esim. toisella vanhemmalla voi olla paikkakunnalla hyvä vakituinen työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Punaliput liehuu! Muuta muualle!!!
T: Riikka
Punaista oli nasselipussakin.
T. Maalla asuva työtön