Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet hirvimetsällä. Entä naiset?

Vierailija
11.10.2024 |

Mies on lähdössä ensimmäistä kertaa hirvimetsälle. On kokouksia, metsästyksiä, lihan paloittelua ja jauhamista, sopan keittoa ja sopansyöntiä tapahtumineen. 

Entä naiset? Onko teillä jotain traditioita miesten keskittyessä metsästykseen? Mietin tässä, pitäisikö kehitellä jotain.. Miten teillä?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt yhtään ruveta höpsöttelemään mitään naisten tasa-arvoa ja feminismiä. Miksi rynnätä pilaamaan miesten hauska harrastu, joka sitäpaitsi on monituhatvuotinen perinne. On miehen tehtävä hankkia perheen elanto urheasti metsästämällä. Ei nyt mennä sinne suuri naisjoukko karkottamaan saaliseläimet karkuun. Pysytään me vain täällä kodin turvassa ja tehdään pikku askareitamme, leipaistaan vaikka perheelle joku maittava kakku. Tai sheivataan paikat niin on sitten miehen mukava tulla kotiin. 

Asiapuhetta. Tehdään me naiset vaikka sheivaamisesta monituhatvuotinen perinne!

Käykää mieluummin brassisokeroinnissa, ei sänki ole niin pistävä.

T. Metsästäjämies

Vierailija
22/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään erityistä kun mies on metsällä. Tee mitä haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset käyvät "ruskaretkellä" pohjoisessa.

Vierailija
24/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen suurempaa turn-offia ei naisessa olekaan kuin metsästysharrastus.

Housuissas on kun käytät anglismeja, het kuivuu paikat, lasten touhua puhua lontoota perähikiällä....kun ei ees osata!

Vierailija
25/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään erityistä kun mies on metsällä. Tee mitä haluat.

Vierailija
26/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai minä hoidan lapsia kun mies käy hakemassa lihaa pöytään. Tosin ei se siellä käy kun viikonloppuisin, arkena töissä. Ja jos tuuri käy, että kaikki kaadot saa jo ekana viikonloppuna, nii se oli siinä.

Ei varmaan monikaan mies saa kaikkia kaatoja yhtenä viikonloppuna🤔

Vierailija
27/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se hirvimetsästys alkoi?

Vierailija
28/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin illalla

Vierailija
29/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen miehen menemiset ja harrastukset sinällään tässä vaikuttaa? 

Harrasta mitä haluat, tee sellaisia hommia, mitä oman fiiliksen mukaan tuntuu hyvältä tehdä? Ei kai niiden sun tekemäsi asioiden tarvitse olla sidoksissa miehen harrastustoimintaan. Mä yleensä käyn miehen pidempien työreissujen sun muiden aikana yksinvaeltamassa tai omissa harrastuksissani pidemmän kaavan mukaan jo oma työtilanne sallii. Ja mies harrastaa mun työreissujen aikana vastaavasti haluamiaan asioita. 

Juuri näin, olen samaa mieltä.

N69

Vierailija
30/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai minä hoidan lapsia kun mies käy hakemassa lihaa pöytään. Tosin ei se siellä käy kun viikonloppuisin, arkena töissä. Ja jos tuuri käy, että kaikki kaadot saa jo ekana viikonloppuna, nii se oli siinä.

Ei varmaan monikaan mies saa kaikkia kaatoja yhtenä viikonloppuna🤔

Niin, ja ne lihat jaetaan koko hirviporukan kesken. Joten mitä isompi porukka sitä pienempi lihamäärä. 

Vierailija
31/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin mennä tallille, ihan niin kuin vuoden kaikkina muinakin päivinä. Olisin halunnut mennä tänään maastoon hevoseni kanssa, mutta eilen on ollut susihavainto ihan tallin vieressä ja tuo alkava hirvijahti ei ole kovin hyvä yhdistelmä, joten pysytellään kentällä hommissa. Tallilla saa helposti kulumaan viisikin tuntia päivässä. 

Vierailija
32/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapset oli pieniä, hoidin niitä. Parina vuotena pyysin jättämään väliin.

Aamulla lähti taas ja mä teen mitä huvittaa. 

Olen pitänyt lähes joka vuosi jonkun kaverin kanssa metsästyskauden avajaiset. Hirvipeijaisiin en osallistu. Siellä olisi vaimoille keittiöhommia tarjolla.

Vierailija
33/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä ihana aamu! Herättyäni kuuntelin hetken ja varmistin  että talossa on hiljaista. Yes! Mies ja teini ovat jo lähteneet. Sitten menen hakemaan valmiiksi keitettyä kahvia, juon sitä rauhassa ja nautin aamusta. Minulle nämä syksyiset viikonloput ovat ihan parhaita!!! Tämä on siis ollut minun traditioni jo vuosia, nauttia näistä päivistä, miehen touhutessa omiaan metsällä.

Vierailija
34/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen tietenkin lasten kanssa, kun mies on poissa. Tehdään jotain kivaa. Mies siivosi eilen niin ei tartte sellaiseen käyttää aikaa. 

Vierailija
35/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Sinne se mies nyt lähti. Jäin tänne kotiin autotta ja mietin mitä tekisin. Oon katsellu aamun telkkaria. Vois leipoo sämpylöitä, mutta ei huvita. Siivosin ja pyykkäsin eilen niin ei ole sitäkään rasitetta. Ehkä lähden tuohon tielle kävelemään ja mietin siinä samalla. Mies sanoi lähtiessä että voin käydä vaikka metsässä katsomassa onko vielä sieniä. Tuskin on mutta voihan sitä mennä. Kommenteissa kannustettiin hankkimaan harrastus. Täältä ei niin vaan lähdetä mihinkään harrastuksiin. Ehkä joku sukkalanka löytyy. Jos koittais siitä jotain saada aikaan samalla kun katsoo telkkaria. 

Vierailija
36/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihahommia tulee tehtyä, kasvihuonetta talviteloille ja semmoista. 

Vierailija
37/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihahommia tulee tehtyä, kasvihuonetta talviteloille ja semmoista. 

Mulla on pihat laitettu, kasvihuonetta ei ole mutta ulkokellarin siivosin ja järjestelin. Ehkä vaan katson maisemia, hengailen ja kävelen. Tuolla puolen tunnin päässä on järven ranta jos kokeilisi onko vesi vielä uimakelpoista. Muut marjat on säilötty ja mehustettu, mutta pihlajanmarjoja voi tietty kerätä jos huvittaa. Mitähän vielä voisi kehitellä..

Vierailija
38/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Kuka asuu maalla ilman omaa autoa? Eipä sillä, mä viihdyn ihan hyvin kotina yksin. Luen, katson telkkaria, sometan ja syön mitä huvittaa. 

Vierailija
39/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä perällä naiset istuvat yhdessä kylätalolla ompelemassa ja juoruamassa. 

Vierailija
40/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysytte täällä vaavipalstalla kaakattamassa maailman asioista kuten ennenkin.