Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet hirvimetsällä. Entä naiset?

Vierailija
11.10.2024 |

Mies on lähdössä ensimmäistä kertaa hirvimetsälle. On kokouksia, metsästyksiä, lihan paloittelua ja jauhamista, sopan keittoa ja sopansyöntiä tapahtumineen. 

Entä naiset? Onko teillä jotain traditioita miesten keskittyessä metsästykseen? Mietin tässä, pitäisikö kehitellä jotain.. Miten teillä?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten määrä metsästäjinä on lisääntynyt.

Vierailija
42/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen tietenkin lasten kanssa, kun mies on poissa. Tehdään jotain kivaa. Mies siivosi eilen niin ei tartte sellaiseen käyttää aikaa. 

Mitä tekisit jos lapset olisivat poissa tai jo maailmalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee hyvä mieli kun on saanut olla t.appamassa eläimiä?

Jep, mikä sen mukavampaa oleilua luonnossa, kuin ampua avuttomia eläimiä.

Vierailija
44/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen tietenkin lasten kanssa, kun mies on poissa. Tehdään jotain kivaa. Mies siivosi eilen niin ei tartte sellaiseen käyttää aikaa. 

Mitä tekisit jos lapset olisivat poissa tai jo maailmalla?

Roikkuisin täällä vaavipalstalla.

Vierailija
45/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Sinne se mies nyt lähti. Jäin tänne kotiin autotta ja mietin mitä tekisin. Oon katsellu aamun telkkaria. Vois leipoo sämpylöitä, mutta ei huvita. Siivosin ja pyykkäsin eilen niin ei ole sitäkään rasitetta. Ehkä lähden tuohon tielle kävelemään ja mietin siinä samalla. Mies sanoi lähtiessä että voin käydä vaikka metsässä katsomassa onko vielä sieniä. Tuskin on mutta voihan sitä mennä. Kommenteissa kannustettiin hankkimaan harrastus. Täältä ei niin vaan lähdetä mihinkään harrastuksiin. Ehkä joku sukkalanka löytyy. Jos koittais siitä jotain saada aikaan samalla kun katsoo telkkaria. 

Kannattaa hommata toinenkin auto. Ellei sitten kotona tehtävät harrastukset kiinnosta.

Vierailija
46/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisille mitään hommaa hirvimetsällä jos nainen itse ei metsästä, mutta haluaisi mukaan? Kahvinkeitto nuotiolla?

Vierailija
47/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaisen tyhmä aloitus. Eikö ap osaa itse päättää, mitä tekee rai harrastaa?

On miehelläkin oikeus harrastaa mitä haluaa.

Vierailija
48/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko naisille mitään hommaa hirvimetsällä jos nainen itse ei metsästä, mutta haluaisi mukaan? Kahvinkeitto nuotiolla?

Miksi naisten pitäisi ängetä mukaan miesten harrastuksiin?

Vierailija
49/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitäisi ängetä mukaan miesten harrastuksiin?

Jos haluaa nähdä, millaista siellä on vai kulkea miesten perässä,hiljaa🤭

Vierailija
50/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai minä hoidan lapsia kun mies käy hakemassa lihaa pöytään. Tosin ei se siellä käy kun viikonloppuisin, arkena töissä. Ja jos tuuri käy, että kaikki kaadot saa jo ekana viikonloppuna, nii se oli siinä.

Ei varmaan monikaan mies saa kaikkia kaatoja yhtenä viikonloppuna🤔 m

nnnii ja yhdeksän kuukauden kuluttua ne "kaadot" alkavat soitella :D

Vierailija
51/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin tekemistä keksin itselleni kun mies on metsällä, omissa muissa harrastuksissaan, työmatkalla jne. Teen ihan samoja asioita kuin muutenkin.

Vierailija
52/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysytte täällä vaavipalstalla kaakattamassa maailman asioista kuten ennenkin. 

Mä teen ainakin välillä ristikoita, keitän kahvit ja käyn kävelemässä. Sitte katson telkkaria 

Vierailija
53/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviporukoissa on naisiakin.

Vierailija
54/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osaat leikata eläimen ruhoja ja ymmärrät jotain eri lihapaloista, niin paloittelussa on myös tekemistä. 

Isäni porukassa paloittelua hoitaa pari miestä, ja apukädet kelpaa aina. Varsinkin jos on kaatunut useampi hirvi. Eikä välttämättä tarvitse osata sitä kokonaista ruhoa leikata, sitten on ihan leikkuulautahommia, lihoja siistittävänä jne.

Vierailija
55/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä miehet metsässä panee hirviporukoissa olevien naisten kanssa. 

Vierailija
56/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on juna muutaman naisen kanssa. Kiva mennä jälkiliukkaille.

Vierailija
57/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin kyllä lähtee mukaan nuotiota pitämään, jos ei tarvii kävellä pitkiä matkoja. Eikös ne autotkin ajeta siihen tähystyspaikan viereen. 

Vierailija
58/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin käydä ostamassa talvitakin ja tehdä firman viime kuun tilit tilitoimistolle lähetettäväksi. Paistoin aamupalaksi lettuja sipulin ja kaviaarin kanssa. Oma päivä :)

Vierailija
59/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee hyvä mieli kun on saanut olla t.appamassa eläimiä?

Syötkö lihaa? Tai syötätkö sitä ainakin karvaturreillesi? Ole siinä tapauksessa paheksumatta eläinten tappamista.

Vierailija
60/87 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti ihmettelisin jos se lapsuudenkotinsa naapurin Ritva, 73v, kiinnostaisi miestä. Ritva keittää hirviporukalle hernekeittoa laavulla.