Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun elämä on ohi, miten parantaisin elämääni

Vierailija
11.10.2024 |

Kun täälläkin jankutetaan että kaikki on kiinni itsestä.

Työkyvyttömyyseläke 46vuotiaana. 5vuotta ollut kotona tekemättä mitään. Rahaa vähän kun erosin 25v liitosta. Rahaa netto noin 1400€

Ei mitään elämänsuuntaa. En jaksa olla vaan kotona kaikki päivät. Kaikki rahat menee mitä tulee eikä riitä. 

Onko vinkkejä miten tästä jatkaa?

Yksinäinen, onneton ja köyhä

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi onneton nykyfeministi. Voi voi minkä tekivät.

Vierailija
82/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vahvasti hakemaan osapäivätöitä noista aiemmin mainituista paikoista (askarteluliikkeet yms) ja/tai hakeutumaan sisustukseen/kauneusalaan liittyvään koulutukseen. Tuttavani on sua muutaman vuoden vanhempi ja ollut työkkärillä jo parikymmentä vuotta tekemättä mitään - on täysin masentunut ja katuu, kun ei aikoinaan yrittänyt jatkaa työntekoa. Samaa en toivo sulle, tsemppiä!

Osapäivätöitä ei ole enää. Aikuinen poikani muutti Helsinkiin, kun kotipaikkakunnalta ei löytynyt työtä. Eipä ole löytynyt Hesastakaan. Ottaisi melkein mitä vain, mitä pystyy tekemään.

On. Kaikenlaisia töitä on, mutta joissain on kilpailu kovempaa, koska yritykset verotetaan kannattomattomiksi. Minä sain juuri vakiduunin koska osaan luoda taidoillani arvoa yritykselle pyytämääni palkkaa ja muita maksuja enemmän. Julkisella puolella tätä vaadetta ei tosin ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosit ja sinusta tuli yksinäinen, onneton ja köyhä. Miten meni niin kuin omasta mielestä?

Vierailija
84/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako hengellisyys? Seurakunnasta voisit saada seuraa, ystäviä ja elämänsisältöä. Kokouksia, raamattupiirejä, laulamista, myyjäisiä jne. Raamattu on laaja kirja, oikeastaan kirjasto, mihin uppoutua, ja hengellistä kirjallisuutta on paljon saatavilla laidasta laitaan. Rukous voi auttaa hiljentymään ja viettämään aikaa Jumalan kanssa. Nykyisin kokouksia, messuja ja jumalanpalveluksia striimataan paljon nettiin ja kesäisin on paljon kesätapahtumia ympäri Suomea.

Vierailija
85/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaako hengellisyys? Seurakunnasta voisit saada seuraa, ystäviä ja elämänsisältöä. Kokouksia, raamattupiirejä, laulamista, myyjäisiä jne. Raamattu on laaja kirja, oikeastaan kirjasto, mihin uppoutua, ja hengellistä kirjallisuutta on paljon saatavilla laidasta laitaan. Rukous voi auttaa hiljentymään ja viettämään aikaa Jumalan kanssa. Nykyisin kokouksia, messuja ja jumalanpalveluksia striimataan paljon nettiin ja kesäisin on paljon kesätapahtumia ympäri Suomea.

Sanotaanko näin että mä olen elänyt niin ettei mua huolittaisi noihin ryhmiin. Tai ainakin silmäiltäisiin vain kaukaa

Ap

Vierailija
86/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestä kiinni. Tee elämästäsi parempaa. 

Moni ihmettelee kuinka on itsestä kiinni. Katsos teet tänään valintoja tulevaisuutta koskien, etkä tätä päivää koskien. Valinnat jotka olet menneisyydessä tehnyt ovat johtaneet sinut tähän pisteeseen. 

Takautuvasti itseään ei voi tehdä onnelliseksi, eli tee nyt hyviä valintoja. Jos ei ole rahaa, niin olet valinnut huonosti rahan suhteen, valitse nyt paremmin. Jos olet yksinäinen, olet tehnyt huonoja valintoja mitä parisuhteisiin tulee. Itsestä kiinni, ota vastuu, kukaan muu sitä ei tee.

Olet pölvästi.

Jos hyväpalkkaista työtä tai perittyä rahaa ei ole, niitä ei ole. Vaikka olisit valinnut ihan oikein. Toki vanhempiaan ei voi valita, eikä esim. monia perinn sairauksia.

Ja parisuhdetta ei voi yksin perustaa, ei ole omi

Olet pölvästimpi kuin luulinkaan.

Kaikilla ei koskaan tule mahdollisuutta parisuhteeseen; ei ole mistä valita, kun selvästi huono valinta ei ole edes optio.

Järkevä ihminen ei lähde alunperinkään suhteeseen, jonka tietää tuhoontuomituksi.

Voit opiskella hyvään ammattiin, mutta et välttämättä saa töitä. Et edes huonommasta ammatista, kun et kelpaa.

Jossain kohtaa väsyt yrittämään, ja suostut jäämään eläkkeelle. Sen jälkeen minkään tahon ei tarvitse kuntouttaa, työllistää ja tukea sinua. Siinähän keskenäsi keplottelet eläkkeellä päivästä toiseen.

Ja raha ei ole pahin puute, ei välttämättä puute ollenkaan ihmiselle, joka ei kaipaa sirkushuveja, leivänkänttyrä riittää.

Sitä rahaa pitäisi olla todella rutkasti, jos rahalla haluaisi kohentaa elämänsä laatua. Esim. itse palkkaisin autonkuljettajan autoineen viemään minua paikkouhin, joihin nyt en pääse. Voisin harrastaa monenlaista nytkin, mutta logistiikka ei toimi. Taksi ei ole vaihtoehto.

Vierailija
87/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosit ja sinusta tuli yksinäinen, onneton ja köyhä. Miten meni niin kuin omasta mielestä?

Sivusta: Ap oli yksinäinen, onneton ja köyhä silloinkin, kun oli parisuhteessa. Puoliso lisäsi pahoinvointia.

On mielenterveydelle parempi olla sinkku kuin huonossa parisuhteessa, jota ei voi parantaa.

Vierailija
88/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko näin että mä olen elänyt niin ettei mua huolittaisi noihin ryhmiin. Tai ainakin silmäiltäisiin vain kaukaa

Ap

Jeesus iloitsee enemmän yhdestä kadonneesta, pelastetusta lampaasta kuin 99 lampaasta, jotka eivät pelastusta tarvitse.

Usko on yhteys Jumalaan ja taivaallisiin. Ne, jotka ovat ymmärtäneet evankeliumin, hyväksyvät jokaisen seuraansa. Muista ei tarvi välittääkään.

Vierailija
89/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On niitä kristittyjä kyllä ihan laidasta laitaan. Yksi on yliopiston professori ja toinen entinen kriminaali linnakundi. Tällaisiin olen siis itse tutustunut. Suurin osa ihan tavan tallaajia, jotka ovat kohdanneet Jumalan elämässään.

Vierailija
90/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestä kiinni. Tee elämästäsi parempaa. 

Moni ihmettelee kuinka on itsestä kiinni. Katsos teet tänään valintoja tulevaisuutta koskien, etkä tätä päivää koskien. Valinnat jotka olet menneisyydessä tehnyt ovat johtaneet sinut tähän pisteeseen. 

Takautuvasti itseään ei voi tehdä onnelliseksi, eli tee nyt hyviä valintoja. Jos ei ole rahaa, niin olet valinnut huonosti rahan suhteen, valitse nyt paremmin. Jos olet yksinäinen, olet tehnyt huonoja valintoja mitä parisuhteisiin tulee. Itsestä kiinni, ota vastuu, kukaan muu sitä ei tee.

Olet pölvästi.

Jos hyväpalkkaista työtä tai perittyä rahaa ei ole, niitä ei ole. Vaikka olisit valinnut ihan oikein. Toki vanhempiaan ei voi valita, eikä esim. monia perinn sairauksia.

Jos ei tunnista omia reaaliteetteja, niin ei onnistu. Ei kannattaisi elää harhakuvitelmissa, mutta niin moni tekee kaiken kehonpositiivisuuden keskelle.  Itsestä se on kiinni, kuten myös se haukkuuko muita heti viestinsä alussa. 

Vierailija
91/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On niitä kristittyjä kyllä ihan laidasta laitaan. Yksi on yliopiston professori ja toinen entinen kriminaali linnakundi. Tällaisiin olen siis itse tutustunut. Suurin osa ihan tavan tallaajia, jot

Se oli vain aloittajan selitys sille, miksi ei tee mitään. Aina muiden syy.

Vierailija
92/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: Ap oli yksinäinen, onneton ja köyhä silloinkin, kun oli parisuhteessa. Puoliso lisäsi pahoinvointia.

On mielenterveydelle parempi olla sinkku kuin huonossa parisuhteessa, jota ei voi parantaa.

Niin tai näin, päin persettähän tuo näyttää menevän sinkkunakin, kun täältä tarvitsee kysellä näitä asioita, kas kun ei itketä että oma elämä kaatuu omaan niskaan.

Vierailija
93/93 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika, niin olet onnellinen.