Nyt pinoon hauskoja väärinkäsityksiä lapsena!
Eli mitä olet ymmärtänyt lapsena väärin?
Olet esim luulluut jonkun sanan tarkoittavan jotain muuta kun se oikeasti tarkoittaa tms..
Kommentit (53)
luulin, että jos syö viinirypäleen siemeniä, niin vatsassa voi alkaa kasvaa viinirypälepuu. Lisäksi luulin, jostain kumman syystä, että jos satuttaa häntäluunsa oikein pahasti, niin ihmiselle saattaa alkaa kasvaa häntä.
Tai kumpikin noista asioista oli sellaisia, että tiesin ettei ne voi olla totta, mutta en kuitenkaan voinut olla ihan varma, joten vähän pelotti kun ko. asiat itselle sattui.
Ajettiin autolla sellutehdaspaikkakunnan ohi, sellu haisi ja vanhemmat naureskeli että "raha haisee". Luulin että siellä kaupungissa on joku tehdas jossa tehdään oikeasti rahaa ja se raha haisee oudolle.
Minäkin olen pienenä luullut että maailma on ollut mustavalkoinen paikka vanhaan aikaan. Luulin myös että unihiekkaa jota nukkumatti heitti aina pikku kakkosen lopussa tulee television kaijuttimien kohdista sisään, joten juoksin aina laittamaan naaman kiinni kaijuttimen kohtaan että saisin varmasti unihiekat silmiini :D
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:04"]Minäkin olen pienenä luullut että maailma on ollut mustavalkoinen paikka vanhaan aikaan. Luulin myös että unihiekkaa jota nukkumatti heitti aina pikku kakkosen lopussa tulee television kaijuttimien kohdista sisään, joten juoksin aina laittamaan naaman kiinni kaijuttimen kohtaan että saisin varmasti unihiekat silmiini :D
[/quote]
Kaijutin!? :D
Luulin, että kekkonen tarkoittaa samaa kuin presidentti.
Olin huolissani, kun aikuiset puhuivat peltojen salaojittamisesta. Kuulosti laittomalta touhulta.
Luulin, että kekkonen tarkoittaa samaa kuin presidentti.
Olin huolissani, kun aikuiset puhuivat salaojittamisesta. Kuulosti laittomalta touhulta.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:14"]
Luulin ettei kukaan muu kuin hihhuli/sekaisinmennyt kullu kirkkoon. Tosin hihhuleita on muutkin.
[/quote]
12 vuotiaaksi asti luulin ettei uskovaisia juurikaan ole vain niitä "hulluja" ovilla kiertäjiä. Karu on totuus tai siis vale.
Luulin pitkään, että syömällä sitrushedelmistä siemenet kasvaa vatsaan puu
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:54"]
Minua peloteltiin vaikka millä. Näin aikuisena tajuan monenkin niistä olleen paskapuhetta.
Minun mummolla ja serkulla oli tapana puhua ihan puutaheinää. Yks kerta kun olin mummolla hoidossa he selittivät, miten minun äitini oli astunut naulaan ja joutunut sairaalaan. Äiti ja isä tulivat hakemaan minua ja äiti käveli ihan normaalisti. Ihan ihmeparaneminen. Monia muitakin höpöjuttuja selittelivät. Mulla oli lapsena ihan älytön oksennustautikammo ja mummoni selitti kirkkain silmin, että minun siskoni oksentelee siellä kotona. En uskaltanut mennä takaisin kotiin ja sain sitten lopulta kotiarestia karkaamisesta. :/
[/quote]
Sun mummos on patologinen valehtelija.
no mun oma 2v: jos laulan sille sitä "hau hau hau, vou vou vou, aina me leikkiä lyömme", niin alkaa lyömään jotakin, että näin lyödään :D tosi traumaattinen lapsuus vissiin.. ja selitäpä siinä, että leikin lyöminen on vähä eri asia. olenkin vältellyt mokomaa kipaletta, joskus vaan ajatuksissaan alkaa laulamaan..
Penskana korviini tarttui tärkeä, mutta kammottava tieto: kun on nielaissut viisi purukumia ja ne ovat pakkautuneet umpisuoleen, kuolee.
Lapinpoika-kappaletta kuunnellessani mietin pitkään, mitä sana juurtano mahtaa tarkoittaa ja arvelin sen olevan saamen kieltä. Siis: Lapinpoika mä oon juurtanoitain ... (pro juurta noitain!)
Luulin, että Laihia on vaan se vitsien paikka, ettei oikeasti ole olemassakaan. Sitten muutimme Pohjanmaalle.
Luulin että nainen tulee raskaaksi pelkästään nukkumalla samassa sängyssä miehen kanssa. Oli se yhtä vääntöä aina kun olisi pitänyt veljen kanssa samaan sänkyyn mennä etten vaan tulisi raskaaksi :'D
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:23"]Luulin minäkin, että vanhempieni lapsuusaika ja muutenkin "ennen vanhaan" oli mustavalkoista ja värit keksittiin vasta myöhemmin omassa lapsuudessani 70-luvulla. :D
[/quote]
Sama! :D kuvittelin maailman olleen mustavalkoinen johonkin 80-luvulle saakka, jolloin vanhin sisareni syntyi
2