Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen parhaasta kaverista tuli lapsen kiusaaja

Vierailija
23.05.2026 |

Lapsellani oli tämä poika parhaana kaverina jo päiväkodissa ja eskarissa. Kun ekaluokka alkoi , joutuivatkin eri luokille. Syksyn olivat vielä hyvä kavereita, mutta talven aikana tilanne muuttui. Alkoi haukkumaan, ilkkumaan ja nauramaan pojalleni ja kuiskuttelemaan selän takana ja usutti muitakin mukaan siihen. Nyt se kiusaaminen on jokapäiväistä ja lapsi tietysti surullinen tästä, kun tuntee että kaikki ovat häntä vastaan. On todella kiltti poika, eikä osaa puolustautuakaan. Olen aina pelännyt sitä että joutuuku lapseni vielä joku päivä kiusatuksi, mutta ei käynyt mielessäkään että parhaan kaverin toimesta.. Onneksi edes joku kaveri koulussa, mutta pelkää nyt että kiusaaja saa heidätkin puolelleen ja että kohta kaikki kiusaa. Että sellainen Kiva-koulu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
2/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs kiusaaja Jenni tänne tuli naureskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta!

Vierailija
4/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua entisen kaverin vanhempien kanssa. Selkeästi itsekin epävarma ja löytänyt näin keinon esittää "kovista" nöyryyttämällä poikaasi, jonka tietää kiltiksi ja siten helpoksi kohteeksi. Säälittävää toimintaa kiusaajalta.

Vierailija
5/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyl yläasteelta, mutta mun bestis (lastentarhasta saakka) alkoi kaveraamaan 2 muun "bättre folk" tyypin kans ja jäin yksin. Onneksi se luokan pienin ja hiljaisin yksinäinen tyttö ystävystyi kanssani ja meistä tuli frendit. Näin meni vuosi, mut ysille tullessa tää tyttö oli muuttunut, ulkoisesti ja sisäisesti, ja alkoi kaveraamaan luokan kovisten kanssa jonka silmätikku olin ollut aiemminkin. Olin koko yksin yksinäinen, ilman ystävää ja vielä kiusattuna myös ex ystävänikin toimesta. Vieläkin asia painaa, vaikka olen jo 40+. Miksi minut jätettiin yksin ja kiusattiin? 🥺

Vierailija
6/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyl yläasteelta, mutta mun bestis (lastentarhasta saakka) alkoi kaveraamaan 2 muun "bättre folk" tyypin kans ja jäin yksin. Onneksi se luokan pienin ja hiljaisin yksinäinen tyttö ystävystyi kanssani ja meistä tuli frendit. Näin meni vuosi, mut ysille tullessa tää tyttö oli muuttunut, ulkoisesti ja sisäisesti, ja alkoi kaveraamaan luokan kovisten kanssa jonka silmätikku olin ollut aiemminkin. Olin koko yksin yksinäinen, ilman ystävää ja vielä kiusattuna myös ex ystävänikin toimesta. Vieläkin asia painaa, vaikka olen jo 40+. Miksi minut jätettiin yksin ja kiusattiin? 🥺

Sitä lapsenikin ihmettelee että miksi paras kaveri alkoi kiusaamaan, mutta toisaalta on todennut että kiusaajan luokalle tuli rääväsuinen ns kovispoika, jonka kanssa alkoivat kiusaamaan. Että se varmaan vaikutti. Mietinkin usein, että olisikohan ikinä alkanut edes kiusaamaan ilman tätä uutta poikaa, vai olisiko joka tapauksessa jossain vaiheessa...T.ap

Vierailija
7/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys kouluun ja vanhempiin. Kerro tuo sama. 

Vierailija
8/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti yhteys vanhempiin ja opettajaan, tilanteesen puututtava heti. Lapset ovat vielä niin pieniä, että tarvitsevat aikuisten ohjausta. Kaverit ehtivät muuttua moneen kertaan, etenkin pojilla. Kannusta leikkimään eri kavereiden kanssa ja tutustumaan uusiin. Kehu ja kannusta, siitä se itsetunto pikkuhiljaa kehittyy. Varmasti tilanne tulee muuttumaan paremmaksi, paljon tsemppiä sinne. 

Vierailija
9/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisesta kuin myös yksin jättämisestä jää elinikäiset traumat. Mulle kovinta on ollut kun ei ole ollut yhtään ystävää sitten ala-asteen. 60+

Vierailija
10/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vastaava tilanne juurikin näin kevätlukukauden lopussa. Ajattelin etten viitsi enää viimeisinä päivinä vaivata opettajaa kun kuitenkin kohta ollaan lomilla eikä tuota kiusaajaa edes näe. Olisi pitänyt ilmoittaa! Tuo kiusaaja sai kevätjuhlassa Kiva kaveri -stipendin! Ai että, miten vi*utti 😑

Vierailija
11/11 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi äkkiseltään tuntua hullulta ajatukselta mutta toimi tuttavaperheessä. Kutsukaa se kiusaajapoika johonkin kivaan tekemiseen mukaan kesällä (sopikaa asiasta vanhempien kanssa). Nuo on niin pieniä vielä että kaverisuhteet on täysin mahdollista korjata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi