Nyt pinoon hauskoja väärinkäsityksiä lapsena!
Eli mitä olet ymmärtänyt lapsena väärin?
Olet esim luulluut jonkun sanan tarkoittavan jotain muuta kun se oikeasti tarkoittaa tms..
Kommentit (53)
Alle 5-vuotiaana inhosin Lapin äidin kehtolaulua. Kammoksuin valtavasti kohtaa: "kerran lapsein lahjaks saa
nää kairain kultamaat". Olin vihainen äidille, kun hän lauloi noin kamalia minulle. Luulin sen tarkoittavan sitä, että äiti hylkäisi/hautaisi minut lahjana.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:31"]
Luulin että nainen tulee raskaaksi pelkästään nukkumalla samassa sängyssä miehen kanssa. Oli se yhtä vääntöä aina kun olisi pitänyt veljen kanssa samaan sänkyyn mennä etten vaan tulisi raskaaksi :'D
[/quote]
Haha mulla oli sama, ajattelin et jos hipasenkin miehen alaruumista, tulen raskaaksi.. ja ikää oli kuitenkin 13 kun vielä näin luulin. huhhuh
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:24"]Penskana korviini tarttui tärkeä, mutta kammottava tieto: kun on nielaissut viisi purukumia ja ne ovat pakkautuneet umpisuoleen, kuolee.
Lapinpoika-kappaletta kuunnellessani mietin pitkään, mitä sana juurtano mahtaa tarkoittaa ja arvelin sen olevan saamen kieltä. Siis: Lapinpoika mä oon juurtanoitain ... (pro juurta noitain!)
[/quote]
Toi purkka juttu oli hirveä. Kerran olin nielaissut yhteensä 2 purkkaa, mieletön paniikki iski enää 3 niin kuolema
Poimitiin viinimarjoja ja sanoin pojalle et pitäs karsia ku on nin paljon huonoja oksia. Poika katto vähän tyhmänä ja sano et voin mää kaltia ja rupes karjuun pensaille ihan hulluna.. Luuli varmaan et karsia ja karjua on sama asia :)
...että nainen on ollut niin monta kertaa " silleen" kuin on lasta.
Ja että sana ' eksoottinen' pitää sanoa ' eksorttinen' .
Poikien pippelit on luuta (johtuen lorusta silmä silmä nenä suu, tissi tissi napa muu; meillä se muu oli vaan luu,äiskä ei vissiin oikein ymmärtänyt lorua;)
Luulin myös, että vauvat syntyvät pyllystä. Muistan kun vannoin (olikohan ikää jotain 5-6v) etten tee ikinä lapsia kun kerran vessan pytyllä istuessani kakka oli niin kovalla etten saanut sitä ulos ja kippeetä teki.
lisäksi luulin että dinosauruksia oli olemassa silloin, kun omat vanhempani olivat lapsia :)
" seimi kätkyessään" , niin `kätkyessään´ tarkoittaa, että seimeä heilutellaan hiukan edestakaisin, nin kuin kehtoa.
Itse asiassa tajusin vasta teini-iässä, mitä seimi kätkyessään todella tarkoittaa... :)
ja että sana " ennenvanhaan" oli käytössä myös silloin ennenvanhaan, eli siitä ajasta puhuttiin jos silloin sanalla ennenvanhaan.
Mummini kävi aina Arabian tehtaanmyymälässä ostamassa astioita. Tiesin, että arabimaat ovat jossain kaukana ja pohdin aina, miten mummini voi noin vain käydä siellä ostamassa astioita monta kertaa vuodessa.
Heh :D joo, vähän meni aikaa että muistin.. Joo. Luulin pienenä, että musta huumori tarkoittaa tummaihoisten jotain sisäpiirivitsejä :D
Minä luulin vielä yläaste ikäisenä, että sanomalehdet (HS, TS...) tulevat kaikille automaattisesti ja ilmaiseksi! Olin kaverin luona yötä ja hämmästelin suuresti miksi ihmeessä heille ei tule sanomalehteä, kun aamulla sitä kaipasin.