Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuen asiakas: Mihin rahasi menee?

Vierailija
11.10.2024 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen mihin teillä menee se 580e mikä pitäisi jäädä toimeentulotuessa esimerkiksi vuokran, sähkön, veden ja muiden palkollisten menojen jälkeen?

Tää on varmaan ehkä enemmän suunnattu yksinasuville, mutta mielelläni kuulen myös esim. perheellisiltä tai parisuhteessa olevilta, jotka ovat kummatkin toimeentulotuella.

Ja kaikki trollaajat jotka tulee vastailemaan "tekoripsiin, -kynsiin ja kaljaan" niin aion ignoorata täysin.

Kommentit (386)

Vierailija
201/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraan sillä asun jo yksiössä joss voin olosuhteisiin nähden hyvin enkä halua muuttaa pois. Toiseksi ruokaan. Kolmanneksi junamatkoihin Helsinkiin. Neljänneksi hygieniatarvikkeisiin ja esim hammaslääkäriin. 

julkisen puolen suuhyge sekä hammaslääkäri kuuluu tt tukeen korvattavaksi kokonaan. kotivakuutuksesta vain osa. mutta toki joskus haluaa käydä yksityisellä,riippu hinta-vaiva.

Vierailija
202/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en ammattini vuoksi tietäisi. Miten harva teistä päätöksiä edes lukee saati ymmärtää, niin voisin ehkä olla kanssasi samaa mieltä. Sinäkin todnäk lopetat lukemisen maksettavaan summaan ja loput tiedoistasi ammennat mm. Vauvalta. 

---

Trollaus vauvapalstalla ei ole mikään ammatti. 

Minä vain en trollaa mutta sinä kenties syytät muita siitä. Mitä itse teet tai sitten kuulut siihen 20%, joka aiheuttaa 80% työjonolleni päätyvistä töistä. Saat sitten itse päätellä. Onko se positiivinen asia.

Jos sulla olisit työjonoa, sä olisit töissä purkamassa sitä etkä täällä provoilemassa. Kelan toimistot ovat vielä tähän aikaan auki ja työaika siellä on normaali toimistoaika. Ja jos siellä niin kamalasti on jonoa, pitäisi tehdä ylitöitäkin jonojen purkamiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei jää mutta suurimmalle osalle jää. Kohtuullistetut asumismenotkin on 8/10 suora seuraus omasta perseilystä ja laiminlyönneistä.

Ei se asuntohakemusten voimassapito ja kelaan toimitus niin vaikeaa ole.

---

Mitä sä hourailet? Ei kenenkään vuokra sillä alennu, että toimittaa jotain asumishakemuksia Kelaan. Ei Kela edes vastaanota asuntohakemuksia :D 

Puhun ilmeisesti asiasta, josta et ymmärrä yhtään mitään. Jos vaikka lukisit ne etuuspäätökset ennen kuin asumismenosi kohtuullistettiin, niin ymmärrät. Jos kykenet.

Minä olen eri, mutta ainakin omalta kohdaltani en nää mitenkään järkevänä asiana pitää asuntohakemuksia voimassa yhtään missään. Kun tarkoittaahan se kumminkin sitä, että joku ne käsittele

Oletko heikkolahjainen? Sanoin järkevänä asiana, en sanonut järkeileväni. Minulle se ainakin toisi lisävaivaa ja jos mulle joku tarjoaisi jostain asuntoa, joutuisin sanomaan : kiitos ei.

Lisäksi asun jo valmiiksi kunnan vuokrayksiössä. Ei sielläkään niitä halpoja ylenmäärin ole ja minulle on isännöitsijä kerran muussa yhteydessä sanonut nätisti että " ehkä sun olis parempi jossain muualla".  Tämä on 75e ylikallis, jonka nyt joudun maksamaan itse.

Vierailija
204/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paska elämä pitää olla, jos oikeasti on Kelassa töissä ja vielä vapaa-ajallaankin jankkaa tuntikausia etuuksista? :D

Vierailija
205/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en ammattini vuoksi tietäisi. Miten harva teistä päätöksiä edes lukee saati ymmärtää, niin voisin ehkä olla kanssasi samaa mieltä. Sinäkin todnäk lopetat lukemisen maksettavaan summaan ja loput tiedoistasi ammennat mm. Vauvalta. 

---

Minä vain en trollaa mutta sinä kenties syytät muita siitä. Mitä itse teet tai sitten kuulut siihen 20%, joka aiheuttaa 80% työjonolleni päätyvistä töistä. Saat sitten itse päätellä. Onko se positiivinen asia.

Jos sulla olisit työjonoa, sä olisit töissä purkamassa sitä etkä täällä provoilemassa. Kelan toimistot ovat vielä tähän aikaan auki ja työaika siellä on normaali toimistoaika. Ja jos siellä niin kamalasti on jonoa, pitäisi tehdä ylitöitäkin jonojen purkamiseksi. <

Ei meillä ollut kiire kun lomalle jäin ja kävikö mielessä, että saatan olla lomalla?

Vierailija
206/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paska elämä pitää olla, jos oikeasti on Kelassa töissä ja vielä vapaa-ajallaankin jankkaa tuntikausia etuuksista? :D

Ei ole erityisen mukavaa oikoa samaa roskaa työajalla. Oikeastaan rasittavampaa, kun pitää olla korrekti eikä voi sanoa hölmöä apinaa hölmöksi apinaksi. Vaikka syytä on.

Vierailija
207/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Jos sulla olisit työjonoa, sä olisit töissä purkamassa sitä etkä täällä provoilemassa. Kelan toimistot ovat vielä tähän aikaan auki ja työaika siellä on normaali toimistoaika. Ja jos siellä niin kamalasti on jonoa, pitäi

Olen pahoillani, ettei sinulla ole oikeaa elämää, vaan joudut lomallakin jankuttamaan työasioitasi vauvapalstalla. Todella surullista, mutta kirjoitustyylistäsi päätellen ei mitenkään yllättävää. Tuskin tuollainen ihminen kykenee normaaleihin ystävyyssuhteisiin tai parisuhteeseen. Elämän ainut sisältö kun on tuensaajien kyykyttäminen ja haukkuminen. 

Vierailija
208/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

595e jaettuna neljällä, viikko budjetti on 148,75, niin mietihän vähän mitä sillä saa nykyhinnoilla.

Tarviiko alkaa edes luettelemaan kun paljoa ei sillä saa. Ei kaikkia perustarpeitakaan.

En voita tajuta tämmöisiä kyselyjä mihinkä alle köyhyysrajoilla elävien rahat menee.

Asun yksin ja itsellä jää asumiskulujen jälkeen palkasta alle 400€, koska maksan asuntolainaa. En siis saa mitään tukia. Kyllä tuo raha on ihan hyvin riittänyt.usein satanen jää kuussa säästöönkin.

Käteen ja alle 400€ ja USEAMPI satanen jää säästöönkin. Kukas sun ruuat, pesuaineet, vessapaperit jne. maksaa? :D Vai tuliko provoillessa lipsautettua aimo annos paskaa puheiden joukkoon? :D

Käteen jää useana kuukautena YKSI satanen (jotka rahat sitten taas kuluu joskus, kun pitää vaikka ostaa silmälasit (4 vuotta sitten viimeksi), kodinkone, viinipullo kylään, hiusten leikkauttaminen tms.)

Ruuat maksaa max 130€/kk (tarjoukset, itse valmistus), pesuaineet=Pirkka tiskiaine ja pyykinpesuaine. Wc-pap. 1€/kk. Hammastahna 69c (Lidl). Netti (puhelin)19.90€, reseptilääkkeet 60€/3kk jne. Näin on NYT minulla, en puhu muiden puolesta.

Vierailija
209/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole erityisen mukavaa oikoa samaa roskaa työajalla. Oikeastaan rasittavampaa, kun pitää olla korrekti eikä voi sanoa hölmöä apinaa hölmöksi apinaksi. Vaikka syytä on.

No miksi sitten käytä vapaa-aikasikin oikomiseen etkä keksity vaikkapa ihan omaan elämääsi? Ainiin, mutta eihän teillä trollipaskoilla ole mitään elämää :D

Vierailija
210/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tämä ketju meni asumiskuluista jankkaamiseksi kerrottakoon tämä:

Kelan vaatimus muuttaa halvempaan on sinällään huvittava, koska siihen sisältyy porsaanreikä. Kun muutin toiseen kuntaan, joka on eri normien rajoissa, saan Kelasta ENEMMÄN tukea kuin silloin, kun asuin halvemmassa asunnossa eri kunnassa. Eli missä on se säästö, joka muutosta tulee? Voisiko vaikka "etuuskäsittelijä" kaikkitietävyydessään vastata tähän? 

Vierailija
211/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Jos sulla olisit työjonoa, sä olisit töissä purkamassa sitä etkä täällä provoilemassa. Kelan toimistot ovat vielä tähän aikaan auki ja työaika siellä on normaali toimisto

Haluan vain että ihmiset lukevat ne päätöksensä, niin jää tämänkin keskustelun sisällöstä puolet pois.

Sitten voitaisiin ihmetellä. Miksi kela ohjeistaa toimimaan jollain tavalla ja rankaisee jos et toimi kuten kehotetaan.

Mutta senkun jatkat väkipakolla aikaan saatua vastakkainasettelua itseksesi. 

Vierailija
212/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain että ihmiset lukevat ne päätöksensä, niin jää tämänkin keskustelun sisällöstä puolet pois.

Sitten voitaisiin ihmetellä. Miksi kela ohjeistaa toimimaan jollain tavalla ja rankaisee jos et toimi kuten kehotetaan.

---

Mitä se päätösten lukeminen auttaa, kun liitteet pyydetään HAKEMUSvaiheessa? Vai etkö tätäkään tiennyt, lapsipieni? 

Vierailija
213/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten käytä vapaa-aikasikin oikomiseen etkä keksity vaikkapa ihan omaan elämääsi? Ainiin, mutta eihän teillä trollipaskoilla ole mitään elämää :D

Kenties minua häiritsee täällä levitettävät valheet, jotka tulevat häiritsemään työtäni ja elämääni?

Vierailija
214/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, jos päätöksessä ei lukekaan "Kela maksaa vuokrasi täysimääräisenä, jos spämmäät jatkuvasti hakemuksia Hekalle ja toimitat koosteen soittamistasi puheluista Kelaan"? Mitä silloin pitää tehdä? 

Vierailija
215/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties minua häiritsee täällä levitettävät valheet, jotka tulevat häiritsemään työtäni ja elämääni?

Aika säälittävää, jos oikeasti olisi noin. Onneksi taidat olla vain yksinäinen pikkupentu, joka trollaa kun ei muutakaan elämää ole. 

Vierailija
216/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---

Mitä se päätösten lukeminen auttaa, kun liitteet pyydetään HAKEMUSvaiheessa? Vai etkö tätäkään tiennyt, lapsipieni? 

Tiesin kyllä mutta sinä leikit viisasta asiassa. Missä et sitä ole. Päätöksellä pyydetään liitteet tuleviin hakemuksiin. 

Vierailija
217/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Tiesin kyllä mutta sinä leikit viisasta asiassa. Missä et sitä ole. Päätöksellä pyydetään liitteet tuleviin hakemuksiin. 

Väärin. Liitteet pyydetään siinä vaiheessa, kun se hakemus lähetetään. Sen jälkeen tulee tieto, mitä liitteitä tarvitaan ja millä tavoin ne toimitetaan Kelaan. Sori, pikkuinen, mutta tiedän tämän kokemuksesta. 

Vierailija
218/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika säälittävää, jos oikeasti olisi noin. Onneksi taidat olla vain yksinäinen pikkupentu

Se on kieltämättä säälittävää ettei aikuiset ihmiset ota selvää heitä koskevista asioista ja lue päätöksiään, jotta saisivat vastaukset ja toimintaohjeet. Sen sijaan samat ihmiset kirjoittaa lähikuppilasta kuultuja satuja totena palstoilla.

Vierailija
219/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa rahasta menee vuokraan n.90 e, 100 e/ kk opintolainan maksuun,  sitten ruokaan, puhelin- ja nettilaskuun, sekä 14,90 äänikirjapalveluun mikä on tietysti turhuutta, mutta mielentterveydestä ihan kohtalainen maksu. 

Hei kiitos! Kiva, että sain tälläisen ns. oikean vastauksen. Ja haluaisin sanoa, että en ainakaan itse koe, että tuollainen äänikirjapalvelu on mitenkään turha asia. Kyllä kuitenkin jotain iloa pitää jokaisen elämässä jollain tavalla olla. Saako vielä kysyä paljonko menee suurinpiirtein nettiin ja puhelimeen? Täysin ok, jos et halua vastata. ap

Kirjasto on ilmainen, ja lukurajoitteiset saavat äänikirjat ilmaiseksi, en muista palvelun nimeä. 

160 e vuodessa on uusi pyykkikone kahdessa, ja tämän verran lukuhaluton siis haaskaa. 

Toisekseen äänikirjan kuuntelu on paljon lukemista hitaampaa, lukeehan jokainen nopeampaa kuin kukaan puhuu. 

Vierailija
220/386 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt lukenut viimeisimmän tt-tuki päätökseni 5 kertaa läpi. En ole mistään löytänyt kohtaa, jossa Kela pyytää listaa soitetuista puheluista. Päätöksessä lukee vain, että seuraavaan hakemukseen tulee toimittaa liitteeksi tiliotteet kaikista kotitalouden tileistä. Näin on lukenut joka kuukausi 5kk ajan. Eli missä on se kohta, jossa pyydetään soitettujen puheluiden listaa? Kerropa se meille, Arvon Etuuskäsittelijä?