Toimeentulotuen asiakas: Mihin rahasi menee?
Ihan mielenkiinnosta kyselen mihin teillä menee se 580e mikä pitäisi jäädä toimeentulotuessa esimerkiksi vuokran, sähkön, veden ja muiden palkollisten menojen jälkeen?
Tää on varmaan ehkä enemmän suunnattu yksinasuville, mutta mielelläni kuulen myös esim. perheellisiltä tai parisuhteessa olevilta, jotka ovat kummatkin toimeentulotuella.
Ja kaikki trollaajat jotka tulee vastailemaan "tekoripsiin, -kynsiin ja kaljaan" niin aion ignoorata täysin.
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne päätöksille lisätä mitään turhaa. Jos kuitenkin palaat aikaan ennen asumismenojen kohtuullistamista, niin varmasti löydät päätökseltä useamman kuukauden ajan karmean pituisen jeesustelun liian korkeasta vuokrasta ja kehotukset hakea edullisempaa.
Nykyään ne on vielä laajempia kuin ennen.
---
Ikävä pilata taas fantasiasi, mutta en voi löytää mitään tuollaista, koska olen saanut tt-tukea vasta 5kk eli sen ajan, kun uusi laki on ollut voimassa. Kaikki eivät elä koko ikäänsä tt-tuella, vaikka sinä niin teet. Ja koko tuon 5kk ainut liite, jota Kela on pyytänyt on tiliotteet ja todisteet tuloista. Toki ensimmäisellä kerralla piti toimittaa myös vuokrasopimus.
Siinä tapauksessa löydät vielä aiempaakin laajemmat rimpsut. Ellet muuttanut 5kk aikana liian kalliiseen asuntoon. Valehtelet jos muuta väität.
Sori, mutta ei kyllä löydy yhtäkään rimpsua, jossa lukisi, että pitää toimittaa liitteitä soitetuista puheluista tms. Harmi sinulle, että asiat ei nyt menneetkään niin kuin sinä kuvittelit, vaan Kela maksaa kohtuulliseksi katsomansa osan ja loput maksetaan perusosasta, vaikka mitä tekisi.
Fentanyyliperäsuppoihin menee kaikki
Viestisi puhuu sen puolesta ettet ymmärrä tai halua ymmärtää lukemaasi. Etuusohje on kuitenkin julkinen asiakirja. Siellä sanellaan kelan menettelyohjeet hyvin pitkälle.
---
Puhuttiin minun saamastani PÄÄTÖKSESTÄ, ei etuusohjelmasta. Eli voin tehdä johtopäätöksen, ettet osaa lukea, vaan junnaat vain tuossa etuusohjelmassa kuin 1-vuotias, joka on juuri oppinyt uuden sanan. Eli olet trolli.
Mikä helvetin etuusohjelma? Tt-tuen määräytyinen perustuu LAKIIN, ei mihinkään vtun ohjelmaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne päätöksille lisätä mitään turhaa. Jos kuitenkin palaat aikaan ennen asumismenojen kohtuullistamista, niin varmasti löydät päätökseltä useamman kuukauden ajan karmean pituisen jeesustelun liian korkeasta vuokrasta ja kehotukset hakea edullisempaa.
Nykyään ne on vielä laajempia kuin ennen.
---
Ikävä pilata taas fantasiasi, mutta en voi löytää mitään tuollaista, koska olen saanut tt-tukea vasta 5kk eli sen ajan, kun uusi laki on ollut voimassa. Kaikki eivät elä koko ikäänsä tt-tuella, vaikka sinä niin teet. Ja koko tuon 5kk ainut liite, jota Kela on pyytänyt on tiliotteet ja todisteet tuloista. Toki ensimmäisellä kerralla piti toimittaa myös vuokrasopimus.
Siinä tapauksessa löydät vielä aiempaakin laajemmat rimpsut. Ellet muuttanut 5kk aikana liian kalliiseen asuntoon. Val
Löydöt kuitenkin pitkän ukaasin, jossa sinua kehotetaan toimittamaan kaupungin vuokra-asuntojen asuntohakemus, vähintään kahden ison vuokranantajan ja sitten selvityksiä haetuista yksityisen vuokranantajan asunnoista.
Tuon lisäksi olet saanut kuulemiskirjeen mahdollisista erityisistä perusteista, joiden vuoksi kela harkitsee voiko asumismenot hyväksyä kokonaan vai tuleeko edullisempaa etsiä.
Ja tästä kaikesta huolimatta vänkäät vauvalla että kela kohtuullistaa vaikka mitä tekisi.
Viestisi puhuu sen puolesta ettet ymmärrä tai halua ymmärtää lukemaasi. Etuusohje on kuitenkin julkinen asiakirja. Siellä sanellaan kelan menettelyohjeet hyvin pitkälle.
Miksi et uskalla linkata sitä julkista asiakirjaa tänne tai edes lainata siitä pätkää, jossa kerrotaan näistä asuntohakemusliitteistä, joista jankutat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan vain että ihmiset lukevat ne päätöksensä, niin jää tämänkin keskustelun sisällöstä puolet pois.
Sitten voitaisiin ihmetellä. Miksi kela ohjeistaa toimimaan jollain tavalla ja rankaisee jos et toimi kuten kehotetaan.
Mutta senkun jatkat väkipakolla aikaan saatua vastakkainasettelua itseksesi.
---
Mitä se päätösten lukeminen auttaa, kun liitteet pyydetään HAKEMUSvaiheessa? Vai etkö tätäkään tiennyt, lapsipieni?
Tiesin kyllä mutta sinä leikit viisasta asiassa. Missä et sitä ole. Päätöksellä pyydetään liitteet tuleviin hakemuksiin.
Väärin. Liitteet pyydetään siinä vaiheessa, kun se hakemus lähetetään. Sen jälkeen tulee tieto, mitä liitteitä tarvitaan ja millä tavoin ne toimitetaan Kelaan. Sori, pikkuinen, mutta tiedän tämä
Olen eri vastaaja. Jokaisessa tt-tukipäätöksessa lukee, mitkä liitteet pitää laittaa mukaan jatkossa, kun ja jos hakee tt-tukea edelleen. Tämän tiedän myös omasta kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
---
Puhuttiin minun saamastani PÄÄTÖKSESTÄ, ei etuusohjelmasta. Eli voin tehdä johtopäätöksen, ettet osaa lukea, vaan junnaat vain tuossa etuusohjelmassa kuin 1-vuotias, joka on juuri oppinyt uuden sanan. Eli olet trolli.
Ymmärrätkö edes mikä on päätös?
Löydöt kuitenkin pitkän ukaasin, jossa sinua kehotetaan toimittamaan kaupungin vuokra-asuntojen asuntohakemus, vähintään kahden ison vuokranantajan ja sitten selvityksiä haetuista yksityisen vuokranantajan asunnoista.
Enpäs löydäkään. Olen jo moneen kertaan kertonut, että koko tämän 5kk aikana Kela ei ole pyytänyt mitään muuta liitteitä kuin tiliotteet ja todistukset tuloista ja menoista. Miksi et suostu uskomaan tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan vain että ihmiset lukevat ne päätöksensä, niin jää tämänkin keskustelun sisällöstä puolet pois.
Sitten voitaisiin ihmetellä. Miksi kela ohjeistaa toimimaan jollain tavalla ja rankaisee jos et toimi kuten kehotetaan.
Mutta senkun jatkat väkipakolla aikaan saatua vastakkainasettelua itseksesi.
---
Mitä se päätösten lukeminen auttaa, kun liitteet pyydetään HAKEMUSvaiheessa? Vai etkö tätäkään tiennyt, lapsipieni?
Tiesin kyllä mutta sinä leikit viisasta asiassa. Missä et sitä ole. Päätöksellä pyydetään liitteet tuleviin hakemuksiin.
Väärin. Liitteet pyydetään siinä vaiheessa, kun se hakemus lähetetään. Sen jälkeen tulee tieto, mitä liitteitä tarvitaan ja millä tavoin ne toimi
Pyydetään pyydetään, mutta mitään asuntohakemuskopioita tms. ei pyydetä, vaikka tuo yksi ei suostu tajuamaan asiaa.
Ei mihinkään koska en tarvitse moista tukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Kyllä. En ole ihan niin pihalla kuin sinä, joka jankkaat etuusohejlmasta, vaikka pyydetään kertomaan, mistä päättelit etten osaa lukea päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Enpäs löydäkään. Olen jo moneen kertaan kertonut, että koko tämän 5kk aikana Kela ei ole pyytänyt mitään muuta liitteitä kuin tiliotteet ja todistukset tuloista ja menoista. Miksi et suostu uskomaan tätä?
Sitten valehtelet sen minkä kerkeät. Eikä asumismenojasi ole kohtuullistettu edellisen 5kk aikana. Ei siinä sen ihmeempää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten valehtelet sen minkä kerkeät. Eikä asumismenojasi ole kohtuullistettu edellisen 5kk aikana. Ei siinä sen ihmeempää ole.
Sovitaan vaikka niin, jos se helpottaa oloasi. Onneksi itse tiedän, miten asiat oikeasti ovat. Kivaa päivää sulle, trollipieni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Kyllä. En ole ihan niin pihalla kuin sinä, joka jankkaat etuusohejlmasta, vaikka pyydetään kertomaan, mistä päättelit etten osaa lukea päätöstä.
Taisin kirjoittaa etuusohje. Jos puhelin ei avustanut oikealla hetkellä. Saat sitten vedellä tarvittavat johtopäätökset lukutaitosi rajoista. Puutteet ymmärryksessä on jo selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt lukenut viimeisimmän tt-tuki päätökseni 5 kertaa läpi. En ole mistään löytänyt kohtaa, jossa Kela pyytää listaa soitetuista puheluista. Päätöksessä lukee vain, että seuraavaan hakemukseen tulee toimittaa liitteeksi tiliotteet kaikista kotitalouden tileistä. Näin on lukenut joka kuukausi 5kk ajan. Eli missä on se kohta, jossa pyydetään soitettujen puheluiden listaa? Kerropa se meille, Arvon Etuuskäsittelijä?
Missä kohtaa tuossa mielestäsi puhutaan kohtuullistamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Taisin kirjoittaa etuusohje. Jos puhelin ei avustanut oikealla hetkellä. Saat sitten vedellä tarvittavat johtopäätökset lukutai
Et ole vieläkään vastannut esittämääni kysymykseen. Harmi, ettei kapasiteettisi riitä niinkin yksinkertaiseen asiaan, vaan venkoilet jatkuvasti ihan muista jutuista kuin siitä, mitä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaan vaikka niin, jos se helpottaa oloasi. Onneksi itse tiedän, miten asiat oikeasti ovat. Kivaa päivää sulle, trollipieni :)
Jos et valehtelisi. Olisi kelan ratkaisu oikaistu heti eduksesi, koska lakimuutoksen tuomia askeleita ei ole noudatettu ennen kohtuullistamista. Mutta onneksi valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et valehtelisi. Olisi kela
Mistä kohtuullistamisesta sä sekoilet? Puhuttiin LIITTEISTÄ, ei kohtuulistamisesta.