Paljonko ovat menosi vuodessa?
Paljonko kulutat rahaa? Ei lasketa mukaan lainanlyhennyksiä, sijoituksia, säästöön meneviä... Vain varsinaiset kulut, sähkö, vesi, vuokra/vastike/kiinteistövero, ruoka, kulkeminen... Eli se summa millä eläisit vuoden nykyistä elämääsi (ajatellen että velat on jo maksettu)?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3800€
Sun menot vuodessa?
Juu olen osa-aikatöissä ja asun halvalla.
Luitko kysymyksen?
varsinaiset kulut:
sähkö,
vesi,
vuokra/vastike/kiinteistövero,
ruoka,
kulkeminen...
Eli se summa millä eläisit vuoden nykyistä elämääsi (ajatellen että velat on jo maksettu)?
Vierailija kirjoitti:
400e/kk saan opintotukea ja se kaikki menee, eli 4800e/v
Sillä maksat nämä kaikki?
varsinaiset kulut, sähkö, vesi, vuokra/vastike/kiinteistövero, ruoka, kulkeminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3800€
Sun menot vuodessa?
316 eurolla kuussa saat asunnon, sähkön, veden, ruuan, vakuutukset ja mahdolliset liikkumisen kulut? Todella halvalla kyllä pääset. Elätkö jossain mummonmökissä omavaraisesti?
Pikkumökissä kyllä,yksi pakollinen liikennevakuutus.Vaihtoehto on etten saisi mitään säästöön,ahdistaisi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Alle kymppitonnin olleet koko ajan mitä on ollut lapsia ja minulla on kolme lasta. Isoin on nyt aikuinen muut pienempiä. Tyylikkäät kauniit pojat.
En ole kokenut puutetta mistään. Nyt voi olla että ei ole varaa asua enää kun asumistuki otetaan pois omistusasujilta. Se parin sadan puutos kuukaudessa vaikuttaa aika radikaalisti minun budjettiini.
Ajattelen että jotenkin tässä pärjätään silti kun on tähänkin asti pärjätty. Välillä oli lapsen kanssa vain viiskymppiä kuukaudessa käyttörahaa ja juoksin joka paikkaan. Koulut kesken jäi jne. Mutta hengissä ollaan ja ei olla henkisesti köyhiä vaikka ehkä taloudellisesti köyhiä ollaankin oltu.
En ole saanut koskaan mitään sosiaalitukia. Ehkä haen nyt kun hallitus pakottaa.
Sinä et ole kokenut puutetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä maksat nämä kaikki?
varsinaiset kulut, sähkö, vesi, vuokra/vastike/kiinteistövero, ruoka, kulkeminen...
Sillä maksetaan mitä on. Sellaisella rahalla jota ei ole, ei voi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3800€
Sun menot vuodessa?
Luitko kysymyksen?
varsinaiset kulut:
sähkö,
vesi,
ruoka,
kulkeminen...
Eli se summa millä eläisit vuoden nykyistä elämääsi (ajatellen että velat on jo maksettu)?
Tottakai,sähköt 1200€,ruoka alle tonnin,bensa 500€,,kiinteistövero 77€,ajoneuvovero 128€,puhelin 12*19€,vesi 12*33.29€,liikennevakuutus 123€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3800€
Sun menot vuodessa?
Luitko kysymyksen?
varsinaiset kulut:
sähkö,
vesi,
ruoka,
kulkeminen...
Tottakai,sähköt 1200€,ruoka alle tonnin,bensa 500€,,kiinteistövero 77€,ajoneuvovero 128€,puhelin 12*19€,vesi 12*33.29€,liikennevakuutus 123€.
Katsastus, nuohous, jätehuolto...?
"vesi 12*33.29€"
Mikäs tämä tämmöinen vesilaskutus on, kun kyse ei ole kerros/rivitalosta?