"Tuuhentavat" hiustuotteet huvittavat. Ei hiuksia saa tuuheammiksi
Eikä tuuheamman näköisiksikään, jos ei ole paksut hiukset jo valmiiksi. Olen ollut todella paksuhiuksinen ja nyt ohuempihiuksinen, joten tiedän mistä puhun.
Eli nuo tuuheuttavat tuotteet ovat täyttä humpuukia.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ne mulla ainakin auttaa, ehkä sitten mun hiukset ei ole tarpeeksi ohuet. Ilman mitään aineita ja laittamista kyllä aika aika surullinen päätä myöten roikkuva näky.
Mutta tuuheaksi saa esim. Tuuheuttava shampoo, hoitoaine vain latvoihin. Kunnon muotovaahto ja föönäys tyviä nostaen. Kuivana tukkaan vielä tuuheuttavaa kuivashampoota tyviin ja sormilla hankaus. Sitten suoristusraudalla viimeistely ja lakka päälle.
😅 Eihän tuossa ole kyse varsinaisista tuuheuttavista tuotteista vaan hiusten laittamisesta tuuhean näköiseksi. Se tuuheuttava shampoosi on täysin sivuosassa tuossa. -eri
No miten sä ajattelit, että ne tuuheuttaa? Että se aine räjäyttää yksittäisen hiuksen pyykkinarun paksuiseksi??!
Vierailija kirjoitti:
AP on siis oikea limaletti 🤭
Onneksi ei sentään mt-kuntoutuja kuten sinä 🤭
Vierailija kirjoitti:
hoitoaineet perustuu kai osittain silikoniin joka liimautuu hiuksen pintaan ja tasoittaa ja paksuntaa hiuksia, ja saa hiukset erilliseksi ja hyvinvoinvan näköiseksi. LIukastamalla ja tasoittamalla estävät myös hapsuuntumista, ja hiuksta näyttävät ja tuntuvat liukkailta.
Tuskin terveysvaikutuksia, mutta joka suihkussa tietty lasket vähän silikonia vesistöihin.
Silikonittomia shampoita ja hoitoaineita on nykyään vaikka kuinka paljon. Silikonittomat tuotteet saavat ohuet hiukset näyttämään vähän tuuheammilta kun eivät littaa hiuksia ihan päänmyötäisiksi, tosin vaikutus on pieni jos ei muuten laita hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei sentään mt-kuntoutuja kuten sinä 🤭
Hyvää yötä 🍼
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ne mulla ainakin auttaa, ehkä sitten mun hiukset ei ole tarpeeksi ohuet. Ilman mitään aineita ja laittamista kyllä aika aika surullinen päätä myöten roikkuva näky.
Mutta tuuheaksi saa esim. Tuuheuttava shampoo, hoitoaine vain latvoihin. Kunnon muotovaahto ja föönäys tyviä nostaen. Kuivana tukkaan vielä tuuheuttavaa kuivashampoota tyviin ja sormilla hankaus. Sitten suoristusraudalla viimeistely ja lakka päälle.
OHO!! Jopas laitat vaikkas mitä tököttiä tukkaasi ja hankaat vielä päänahkaankin. Ja kaiken tuon jälkeen vielä suoristusrauta. Mahtaa kaiken tuon jälkeen olla hiukset huonossa kunnossa ja päänahan karvatupet tukossa. Kaikkien noiden tökköttien takia sun hiuksiin kertyy kaikenmaaailman, kai sää edes joskus käytät syväpuhdistavaa shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OHO!! Jopas laitat vaikkas mitä tököttiä tukkaasi ja hankaat vielä päänahkaankin. Ja kaiken tuon jälkeen vielä suoristusrauta. Mahtaa kaiken tuon jälkeen olla hiukset huonossa kunnossa ja päänahan karvatupet tukossa. Kaikkien noiden tökköttien takia sun hiuksiin kertyy kaikenmaaailman, kai sää edes joskus käytät syväpuhdistavaa shampoota.
kaikenmaailman jäämiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅 Eihän tuossa ole kyse varsinaisista tuuheuttavista tuotteista vaan hiusten laittamisesta tuuhean näköiseksi. Se tuuheuttava shampoosi on täysin sivuosassa tuossa. -eri
No eihän tietenkään mitkään tuuheuttavat tuotteet pelkästään toimi. Kyllä sinne tukkaan täytyy tuoda ilmavuutta myös muuten, esim. papiljoteilla, föönäämällä, tupeeraamalla tms. Mutta ei näilläkään tehty tuuheus pysy yhtään suorassa liukkaassa tukassa, jos aineet ei ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuukaudessa käytän joo. Ei ole mitään päänahan eikä hiusten ongelmia ollut koskaan. Kiiltävät ja hyväkuntoiset on hiukset, tosin tällä hetkellä on vain pitkä polkka -mittaiset.
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Mistä niin päättelet? Ap
Vierailija kirjoitti:
täysin suoria hiuksia ei saa "tuuheamman näköiseksi" millään, ei edes hiuspuuterilla.
Ei millään pelkällä tuotteella, mutta sopivilla tuotteilla + muotoilemalla lämmön avulla kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, ja tosi kiva jonkun koskea tuollaisia hiuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähmitkö sä useinkin muiden hiuksia? Tai omiasi? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt mikä tuote tarkalleen kyseessä, te jotka tiedätte tuotteita jotka toimivat.
Itselläni, mulla on hartiamittainen tukka jonka saan aika tuuhean näköiseksi seuraavisti:
- shampoo, aika sama mikä on, ei vaikuta merkittävästi
- hoitoaine, pääasia ettei sisällä raskaimpia "latistavia" silikoneja, kevyet silikonit on ok. Tällä hetkellä Kerastase Densifique hoitoaine.
- Muotoilun, eli joko papiljottien tai föönikuivauksen alle Mjuuk Volume Mousse muotovaahto
- Sitten kun hiukset on kuivat, tyviin saman merkin kuivashampoota: Mjuuk Volume Dry Shampoo
- Usein laitan kiillon saamiseksi vain pituuksiin ja latvoihin kiiltoa antavaa hiusöljyä - vain kevyesti, ettei latista, Kerastase Ultime L'Huile
- Lakka mitä milloinkin, nyt XZ karviaismarja-hiuskiinnettä, toimii hyvin
Tuossa föönaamisessa tai papiljottien laittamisessa täytyy myös muistaa laittaa niin, että tyvestä kääntää hiusta harjalla tai papiljotilla ylöspäin, ei niin että jää roikkumaan. Tupeerata + kiinnittää kiinteellä voi myös aina jos siltä tuntuu.
"Lähmitkö sä useinkin muiden hiuksia? Tai omiasi? Miksi?"
Hellittelyyn kuuluu myös hiusten hyväily.
Kullanmuruja hyväillään myös y l ä päästä, aika ankeaa jos käsi hamuaa vain a l a päätä.
Oikein romanttisella hetkellä laittaa kätensä kullannupun hiuksille ja ...yäk... romantiikka katoaa sen siliän tien kun hiukset on tönkkö lakattu ja muutenkin tahmeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täysin suoria hiuksia ei saa "tuuheamman näköiseksi" millään, ei edes hiuspuuterilla.
Pese hiukset pyykkipulverilla. Jo vain tulee tuuheutta, eikä vain tuuhean näköiset.
Tavallinen saippuakin toimii tähän.
Vierailija kirjoitti:
"Lähmitkö sä useinkin muiden hiuksia? Tai omiasi? Miksi?"
Hellittelyyn kuuluu myös hiusten hyväily.
Kullanmuruja hyväillään myös y l ä päästä, aika ankeaa jos käsi hamuaa vain a l a päätä.
Oikein romanttisella hetkellä laittaa kätensä kullannupun hiuksille ja ...yäk... romantiikka katoaa sen siliän tien kun hiukset on tönkkö lakattu ja muutenkin tahmeat.
Eipä ole kyllä tällaista koskaan käynyt mun elämässä, vaikka hiuksia olen aina laittanut mökkilomia lukuunottamatta. Mutta ehkäpä jotkut tämmöiset ainekammoiset osaa välttää mua muutenkin, koska meikkaankin, eiköhän niitä ällöttäisi vaikka huulipunakin yhtä lailla tuommoisia tahman kammoajia.
Paljon on merkitystä miten hiukset kuivaa. Jos ne kampaa/harjaa tikkusuoriksi, niin sitten ne on päätä myöten. Jos he harjaa esim. pää alas päin ja antaa kuivaa röllipehkona, niin tukka kuivaa tuuheaksi.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on merkitystä miten hiukset kuivaa. Jos ne kampaa/harjaa tikkusuoriksi, niin sitten ne on päätä myöten. Jos he harjaa esim. pää alas päin ja antaa kuivaa röllipehkona, niin tukka kuivaa tuuheaksi.
Näinhän se on. Suomessa moni olettaa, että tukan pitäisi muuttua tuuheaksi vain käytämällä jotain tuuheuttavia shampoita, ja sitten pesun jälkeen kammattuna alaspäin ilmakuivuen. Eihän se toimi ollenkaan. Hiuksen muoto määräytyy siinä kuivumisvaiheessa, ja jos se kuivuu alaspäin roikkuen, sitten on päätä myöten roikkuva tukka, ellei ole luonnonkiharaa tai taipuisuutta. Useimpien täytyy nähdä vähän vaivaa sen hiusten laittamisen kanssa, jos haluaa tuuheat hiukset, sen sijaan että etsisi jotain ihmeaineita.