Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kosteusvoide ärsyttää silmiä?

Vierailija
10.10.2024 |

Kaksi viikkoa käytössä ollut Cerave facial moisturising lotion ja silmät ovat alkaneet punoittaa sekä vuotaa vettä käytön jälkeen. Sama kävi saman sarjan moisturising lotionin ja suojakertoimellisen päivävoiteen kanssa.

En levitä näitä voiteita lähellekään silmiä, mutta siitä huolimatta silmien ärsytystä ilmenee.

Osaako joku sanoa, olenko allerginen jollekin voiteessa olevalle ainesosalle vai miksi kosteusvoide ärsyttää silmiä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite lopetin niiden käytön just sen takia, vaikka paketissa lukee että ei ärsytä niin kyllä se sen tekee varsinkin jos ulkoilmaan lähtee 

Vierailija
2/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kuulla, että sinulle kävi samoin. Jokin näissä vain aiheuttaa ärsytystä.

Voiteet ovat kyllä miellyttävän tuntuisia, edullisia ja helposti saatavissa. Harmi etteivät meille sopineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien kostuttamiseen kannattaa käyttää silmätippoja, ei kosteusvoidetta.

Vierailija
4/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sisältää aurinkosuojan? Kemialliset uv-filtterit ärsyttää silmiä.

Vierailija
5/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet allerginen. Minulla on sama. Käytän vain Cliniquen tuotteita iholleni, ne eivät ärsytä silmiäni.

Vierailija
6/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kosmetiikassa yleisesti on paljonkin aineita, jotka voivat aiheuttaa yliherkkyyksiä.

Vierailija
7/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kosmetiikassa yleisesti on paljonkin aineita, jotka voivat aiheuttaa yliherkkyyksiä.

Kyllä. Esimerkiksi minä en tiettävästi ole millekään allerginen mutta jotkut hajusteet aiheuttavat silmien kirvelyä ja vetistelyä sekä aivastelua. Se vaan kun ei tiedä yhtään mikä se aineosa on. Saattaa olla niin että on vaikka kuinka voimakas haju/ tuoksu, jopa tuksupilvi, enkä ole moksiskaan. Sitten yhtäkkiä vain joku lievä tuoksu aiheuttaa noita oireita. Ihan sama mistä se tuoksu tulee. voide, hajuste, pyykinpesu- tai huuhteluaine tms ja jopa jotkut mausteet

Vierailija
8/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mahdollista allergiaa tai yliherkkyyttä jollekin ainesosalle. 

Kiitoksia kaikille vastanneille.

Vierailija
9/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Cien kasvovoiteet eivät aiheuta minulle silmien ärtymystä, monet muut merkit kyllä.

Vierailija
10/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceraven tuotteet ei sopineet minulle ollenkaan vaikka niitä kehutaan herkälle iholle sopiviksi, iho oli kuivempi niiden rasvan jäljiltä kuin ennen levittämistä.

Vierailija
11/11 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin Cien kasvovoiteet eivät aiheuta minulle silmien ärtymystä, monet muut merkit kyllä.

Minulla sama. On useita kalliimpia ja halvempia voiteita, joita en ole voinut käyttää juurikin silmien kutinan ja vuotamisen takia, mutta nämä Lidlin halppisvoiteet ovat osoittautuneet sopiviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi