Voiko julkisella lääkäri poistaa luomen 10v lapsen kasvoilta? Vai pitääkö mennä yksityiselle poistamaan luomi?
Jos lapsi niin haluaa, koska on joutunut koulukiusatuksi, kasvoilla olevan luomen takia.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä täällä sekoillaan?
Lähete tehdään erikoissairaanhoitoon jos poisto ei tkssa onnistu. Yleensä onnistuu.
Epäilyttävät ihomuutokset laitetaan katsottavaksi patologille. Rasvaluomia ja ateroomia ei laiteta.
T. Tk-lääkäri, joka poistaa luomia ja patteja joka viikko
Yleislääkäri poistaa kasvoista???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä täällä sekoillaan?
Lähete tehdään erikoissairaanhoitoon jos poisto ei tkssa onnistu. Yleensä onnistuu.
Epäilyttävät ihomuutokset laitetaan katsottavaksi patologille. Rasvaluomia ja ateroomia ei laiteta.
T. Tk-lääkäri, joka poistaa luomia ja patteja joka viikko
Yleislääkäri poistaa kasvoista???
Minulla on jäänyt niin pahat arvet, että en kyllä antaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minkäänlaista häiritsevää jälkeä kasvojen luomesta ei jää, kun menee kunnolliselle plastiikkakirurgille, joka LEIKKAA luomen pois. Jos on mennyt sekundalekurille, saa syyttää ihan itseään näissä luomiasioissa.
Aina on riski, että jää häiritsevä arpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika ihotautilääkärille. Se poistettava luomi pitää lähettää jatkotutkimuksiin.
Miksi jos sairautta ei epäillä?
Kyllä ne aina lähetetään patologille, myös julkisella puolella poistetut. Itse en antaisi kasvoista poistaa muuta kuin plastiikkakirurgin, että saa parhaan mahdollisen jäljen. Joku kyseli mikä on paras konsti, eiköhän ammattilainen lääkäri osaa oikean toimenpiteen päättää. Joku loma-aika olisi hyvä tehdä se niin että ehtii vähän parantua ennen kouluunmenoa. Lääkäri osaa myös sitten kertoa jos sitä ei vielä kannata poistaa, riippuu lapsen iästä ja luomesta -luulisin näin. Mutta kannattaa toki käydä näyttämässä.
Asia selvä mutta edelleen jäi auki miksi se pitää lähettää.
Tutkitaan onko pahanlaatuinen. Aina ei näy päälle päin. Jos on pahanlaatuinen pitää tehdä uusi laajempi poisto jne.
Porukka ihan tosissaan haluaa poistaa luomen, koska jotkut kiusaajat sitä haluavat? Ap yritä selittää lapselle, että kiusaaminen on väärin ja hän on just hyvä sellaisenaan kuin on! Oli luomia hänen kasvoissaan tai ei!
Vierailija kirjoitti:
Porukka ihan tosissaan haluaa poistaa luomen, koska jotkut kiusaajat sitä haluavat? Ap yritä selittää lapselle, että kiusaaminen on väärin ja hän on just hyvä sellaisenaan kuin on! Oli luomia hänen kasvoissaan tai ei!
No, ei se ihan noinkaan mene. Joskus on oikeasti hyvä poistaa se luomi kasvoilta, koska saattaa kummasti helpottaa elämää. Itse olen tehnyt niin ja tulos oli positiivinen, eikä tarvinnut hävetä enää rumaa tummaa koholla olevaa luomea poskessa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ihan hullua! Mietin vaan, minkä vallantunteen kiusaaja saisi. Tuskinpa kiusaaminen siihen loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ihan hullua! Mietin vaan, minkä vallantunteen kiusaaja saisi. Tuskinpa kiusaaminen siihen loppuisi.
Seuraavaksi keksivät, että lapsi on lihava: ei muuta kuin dieetille jne. Rajat noille kiusaajille pitäisi asettaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei se ihan noinkaan mene. Joskus on oikeasti hyvä poistaa se luomi kasvoilta, koska saattaa kummasti helpottaa elämää. Itse olen tehnyt niin ja tulos oli positiivinen, eikä tarvinnut hävetä enää rumaa tummaa koholla olevaa luomea poskessa.
Mitäs sitten jos on vaikka todella lyhyt, muut samanikäiset ovat häntä 20-30 cm pidempiä. Mitä sitten tehdään, jos lapsi joutuu kiusatuksi pituuden takia? Pitäisi puuttua kiusaamiseen, eikä mihinkään muuhun joka tuskin lopettaa kiusaamista.
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mistä löytää plastiikkakirurgin? Taitavan ja luotettavan?
Plastiikkakirurgille kuuluu naaman räplääminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos on vaikka todella lyhyt, muut samanikäiset ovat häntä 20-30 cm pidempiä. Mitä sitten tehdään, jos lapsi joutuu kiusatuksi pituuden takia? Pitäisi puuttua kiusaamiseen, eikä mihinkään muuhun joka tuskin lopettaa kiusaamista.
Sille tuskin voi enää mitään. On vaan siedettävä sitä pitkäksi tai kä*piöksi haukkumista. Tiedän tämän koska työkaveri on 160 cm pitkä mies. Hän on vaan tottunut jo siihen, että hänen pituudelle nauretaan ja tullaan jatkossa vielä nauramaan selän takana. Hän on sanonut minulle, että on olemassa kaksi vaihtoehtoa joko katkeroitua loppuelämän tai hyväksyä se.
Luomelle taas voi tehdä jotain ja kannattaakin. Sillä sen poistaminen voi johtaa elämänlaadun paranemiseen lyhyessä ajassa. Itsellä on juuri positiivisia vaikutuksia tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi keksivät, että lapsi on lihava: ei muuta kuin dieetille jne. Rajat noille kiusaajille pitäisi asettaa!
Ei se kiusaaminen ketään kiinnosta, vaikka porukka täällä jeesusteleekin. Todellisuudessa kiusaamisen annetaan vaan jatkua, kääntämällä katse muualle. Näin se on aina ollut ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille tuskin voi enää mit
Lasten annetaan jatkaa kiusaamista? Siihen pitää vaan sopeutua?
Mulla poistettiin muutama häiritsevä luomi. Ei kasvoista tosin, mutta julkisella terkkarissa lääkäri poisti. Luomissa ei mitään epäilyttävää, mutta lähettävät kuulemma kaikki poistetut luomet jatkotutkimuksiin.