Voiko julkisella lääkäri poistaa luomen 10v lapsen kasvoilta? Vai pitääkö mennä yksityiselle poistamaan luomi?
Jos lapsi niin haluaa, koska on joutunut koulukiusatuksi, kasvoilla olevan luomen takia.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaank8n haluat että luomi on kasvavilta kasvoilta taitavasti poistettu. Miksi se pitää poistaa ?
Miksi oletat, että joku haluaa piilottaa ja poistaa luomen? Onko joku näin sanonut ihan konkreettisesti vai itsekö päättelit?
Mitenkäs sinä tuon aloituksen luit?
No on teillä kyllä suuret ongelmat... joku luomi kasvoilla... Jos lapsi on muuten terve fyysisesti, niin kannattaa panostaa lapsen henkiseen hyvinvointiin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika, ihan poistavat terkkarissa.
No eivät poista, joten älä valehtele. Pitää olla todella hyvä syy siihen. Kuten melanooma tai jotain muuta vastaavaa, että luomi poistetaan.
Niin, siishän pelkkä melanooma epäily riittää. Kun eihän sitä tiedetä onko syöpää ennekuin se luomi on poistettu ja lähetetty tutkittavaksi
Vierailija kirjoitti:
No on teillä kyllä suuret ongelmat... joku luomi kasvoilla... Jos lapsi on muuten terve fyysisesti, niin kannattaa panostaa lapsen henkiseen hyvinvointiin ap.
Onhan se toki perseestä että lasta kiusataan kasvoissa olevan luomen takia, mutta kiusaaminen tuskin poistuu vaikka luomi poistettaisiin. Kiusaaminen on tässä se ongelma eikä luomi!
Vierailija kirjoitti:
Vaikea juttu. Mulla on huonoja kokemuksia poistosta sekä julkiselta kuin yksityiseltä. Kaverin naamaan jäi arpi huonon poiston jälkeen, oli julkisella.
Plastiikkakirurgille, kun on kasvoissa. Huono kokemus ja ikuiset jäljet yleisääkärin tekemänä.
Itse kävin Kontulan ihotautilääkärillä näyttämässä kasvoilla olevaan siniluomea, niin eivät he siellä mitään poistoa tehneet. Piti mennä yksityiselle joka maksoi 366€. Eli julkisella tuskin poisto onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt miten kannattaa poistattaa? Laser, leikkaus?
ei ap
Minulta on poistettu aina leikkaamalla, jotta saadaan "ankkuria" myöten pois, eli juurineen. On niin pieni arpi aina jäänyt, että ei niihin kiinnitä huomiota tai sitten mua ei kiinnosta edes jälki. Täysin kivutonta. on poistettu rinnoista, kaulasta ja käsistä.
Pikkaisen eri asia kuin kasvoilta... Kaveri on poistanut tumman luomen kasvoista. Kyllä siitä selvä jälki jää, jota ei voi olla huomaamatta! Ihmiset ovat uteliaita ja monet uudet yhteiset kaverit, ovat kysyneet minulta, että tiedänkö miksi kaverilla on valkoinen läiskä poskella.
Sama mulla. Tämän tyyppinen läiski mun oikeanpuoleisessa poskessa on.
https://askelterveyteen.com/wp-content/uploads/2016/02/vitiligo.jpg?aut…
Erottuu selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi julkisella poistaa.
Luomen poisto on yleislääkärin työtä, että voi poistaa tkssa 😅
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin Kontulan ihotautilääkärillä näyttämässä kasvoilla olevaan siniluomea, niin eivät he siellä mitään poistoa tehneet. Piti mennä yksityiselle joka maksoi 366€. Eli julkisella tuskin poisto onnistuu.
Minulla on kaikki luomet poistettu julkisella. Kaulassa 2 pientä, rintsikoiden kohdalla isohko luomi, persposkessa isohko luomi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hullut antako tk-lääkäreiden tärvellä ihoanne! Kirurgi pitää olla.
Samaan hengenvetoon ihmettelen, miksi kätilöiden annetaan ommella episiotomiat kiinni. Heidän koulutuksensa ei todellakaan riitä siihen hommaan, ja siksi episiotomiatikkien repeäminen onkin valtavan yleistä. Ompelevat hitaasti, heikosti ja rumasti.
Höpö höpö tuohon viimeiseen. Kätilöt ompelevat koulutuksen aikana huomattavasti enemmän kuin lääkärit omansa. Ja ihan tiedossa on myös se, että koska he ompelevat paljon ovat myös lähtökohtaisesti siinä hyviä.
Toki niin kuin kaikessa työssä, aina on niitä, jotka eivät ole niin taitavia. Muutenkin tuossa viestissä on tietoa siitä, ettet edes tiedä mistä puhut. Esim. Tuo löysästi ompelu. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät poista, joten älä valehtele. Pitää olla todella hyvä syy siihen. Kuten melanooma tai jotain muuta vastaavaa, että luomi poistetaan.
Eihän sitä tiedä onko se melanoomaa ennen kuin se on poistettu ja tutkittu.
No, ap voi kokeilla varaamalla lapselleen ajan julkisella puolella. Kerro samalla miksi lapsi haluaa luomen poiston kasvoilta. Ongelma on et voi joutua odottamaan jopa 6 kk, koska jonot ovat pitkiä julkisella. Tuskin luomen poisto täyttää kiireellisen käynnin tuntomerkit, eli varaudu odottamaan pitkääkin lapsesi kanssa.
Yksityisellä ei tätä ongelmaa juuri ole, sillä voi valita haluamasi lääkärin. Mikäli sinulla löytyy paljon rahaa, koska käynnit sekä luomen poistot eivät ole halpoja.
Minut lähetettiin terkkarista sairaalaan klinikalle. Sano omalekuri että kasvoihin eivät tee poistoa. Julkinen klinikka ja hyvää jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja löytää kyllä uuden aiheen jos luomi poistetaan, vaikkapa sitten tuon arven. Kiusaaja pitää saada kuriin.
Kyllä se luomi kasvoilta silti kannattaa poistaa. Helpottaa elämää huomattavasti.
Oletpas pinnallinen ihminen. Nykyään ihmiset kärsivät mt-ongelmista juuri sinun kaltaistesi takia. Itse elän itseäni varten sekä omaa elämääni, en miellyttääkseen muita ulkonäölläni.
Taidat olla niin ruma, ettei kukaan ole sinusta muutankaan koskaan välittänytkään.
Jos se on rasvaluomi, sen voi jäädyttää, ja häviää vähitellen. Iso luomi poistetaan polilla, koska se on myöhemmin syöpäriski. Muutoin yksityiselle plastiikkakirurgille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luomi on ollut samassa paikassa pitkään eikä ole muuttunut, eivät todennäköisesti lähde tutkimaankaan. Muuten saisi olla jatkuvasti tutkimassa ja poistamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luomi on ollut samassa paikassa pitkään eikä ole muuttunut, eivät todennäköisesti lähde tutkimaankaan. Muuten saisi olla jatkuvasti tutkimassa ja poistamassa.
Aina tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea juttu. Mulla on huonoja kokemuksia poistosta sekä julkiselta kuin yksityiseltä. Kaverin naamaan jäi arpi huonon poiston jälkeen, oli julkisella.
Ainahan poistosta jää arpi.
Plastiikkakirurgi yksityisellä. Kasvot on tärkeä kohde.
siis julkisella. yksityisellä kyllä. julkisella vain jos koepalatarve-epäily huonolaatuisuudesta. Esteetiset syyt menee aina yksityiselle, toki sielläkin arviointi. Monesta luomesta näkee heti, että vaaraton,mutta ns ärsyttävä häiritsevä silmälle.