Ukkola Sirpa Selänteestä: "Väärä" mielipide sai aikaan päivien itkupotkuraivarit vasemmistossa
Mutta esim nämä ihan ok:
"Ihmisiä jatkuvalla syötöllä lokaava, Yleltä tuttu koomikko kutsui Sirpa Selännettä maanpetturiksi ja Selänteitä laitaoikeistolaisiksi, joita ei kiinnosta kuin oma perse."
"Taloussanomien toimittaja totesi, että Selänteen Afrikkaa koskeva väite muistuttaa valeuutista ja rinnasti Selänteen Trumpiin."
Ja sitten loppupäätelmä Suomen keskustelukulttuurista:
"Sirpa Selänteen todellinen synti oli se, että hän kehtaa kannattaa Trumpia. Sehän ei yhden totuuden maassa käy laatuun.
Asumme autoritäärisessä valtiossa, jossa toisinajattelijat ajetaan nurkkaan, tahrataan ja häpäistään. Julkisessa keskustelussa kaikuvat konsensuksen hymisevät äänet."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8b4ffa05-cda6-4c02-b817-254707be3f5e
Kommentit (909)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Samaa olen kuullut esim. Kasvatustieteestä, yksi tuttuni opiskeli siellä juuri ja Amerikasta rahdatut 25-vuotiaat "tutkijat" huusivat naama punaisena suomalaisille opiskelijoille kuinka nämä syyllistyvät rasismiin vain olemalla olemassa. Sielläkään kuulemma mitään woken ulkopuolista mielipidettä ei suvaittu. "
Kiva tietysti keksiä tällaisia juttuja. Omat lapseni ovat molemmat yliopistossa opiskelemassa ja kun olen kysynyt että näkyykö woke siellä jotekin niin kuulemma se on joku marginaaliporukka jossain eikä niillä ole juuri mitään vaikutusta normaalin opiskelijan elämään.
Niinvain ylioppilaskunta on julistautunut feministiseksi, ettei vaikuta mitenkään mihinkään ei. Hajaantukaa, täälläkään ei ole mitään nähtävää.
Ylioppilaskunta ei kyllä käytännössä vaikuta opiskelun arkeen tai opetuksen sisältöön juuri mitenkään. Siellä on kiva larpata vaikuttamista ja järjestää hauskoja juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin siis sinun kaverisi uhkasivat surmata sekä istuvan hallituksen että näiden äänestäjät, ja sinä pudistelit päätäsi."
Sinä toivottavasti soitit poliisille kun tosissasi pelkäsit että tämä toteutuu? Ai et vai, miksi et?
Tein poliisille nettivinkin, kyllä. Kuten teki moni muukin.
Ja ne ovat johtaneet mihin? Kun kuitenkin kyseessä on sinusta vakava ja konkreettinen uhkaus jonka toteutuminen on jopa todennäköistä.
Ehkäpä poliisi on arvioinut uhkan hieman toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen oikeistolainen ja maailmankuvaani ei sovi kouluttamattomattomien, kovaäänisten mielipideautomaattien vakavasti ottaminen."
Sama juttu. Ei mene minun ymmärrykseeni että oikeisto nykyään haluaa ymmärtää kaikenlaisen möykkäämisen ja typeryyksien laukomisen ihan vain siksi että ne jotenkin ovat samaa laitaa.
Ennen konservatiivisuuteen yhdistettiin hyvä ja hillitty käytös ja sivistys, nykyään sitten ihan joku muu.
Hankalaa on löytää enää nykyään puolueista mitään "henkistä kotia" jos identifioituu siihen mitä joskus kutsuttiin sivistysporvariksi.
Nämä niinkutsutut "liberaalit" vasemmistolaiset ovatkin vuosikymmeniä käyttäneet häpeilemättä hyväkseen konservatiivien hyvää ja hillittyä käytöstä heitä vastaan. Se on loppu nyt.
Et vain osaa etkä edes halua käyttäytyä. Jonkun muun huono käytös ei ole mikään syy käyttäytyä itse huonosti.
Juuri sitä se sivistys on että ei mennä mukaan joka kotkotukseen ja tunnekuohuun.
"Mutta joo, olen samaa mieltä, nyt aivan viime aikoina olemme selvästikin olleet ajautumassa poliisivaltioiksi"
Onko sinulla muissakin asioissa samanlaista taipumusta äärimmäiseen liioitteluun?
"Kuka ensinnäkin määrää mikä ajatus on tyhmä ja mikä ei? "
No ainakin jos ajatus on ihan irrallaan todellisuudesta ja faktoista niin se on silloin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Samaa olen kuullut esim. Kasvatustieteestä, yksi tuttuni opiskeli siellä juuri ja Amerikasta rahdatut 25-vuotiaat "tutkijat" huusivat naama punaisena suomalaisille opiskelijoille kuinka nämä syyllistyvät rasismiin vain olemalla olemassa. Sielläkään kuulemma mitään woken ulkopuolista mielipidettä ei suvaittu. "
Kiva tietysti keksiä tällaisia juttuja. Omat lapseni ovat molemmat yliopistossa opiskelemassa ja kun olen kysynyt että näkyykö woke siellä jotekin niin kuulemma se on joku marginaaliporukka jossain eikä niillä ole juuri mitään vaikutusta normaalin opiskelijan elämään.
Niinvain ylioppilaskunta on julistautunut feministiseksi, ettei vaikuta mitenkään mihinkään ei. Hajaantukaa, täälläkään ei ole mitään nähtävää.
Ylioppilaskunta ei kyllä käytännössä vaikuta opiskelun arkeen t
Periaatteen ihmiselle, konservatiiville, tuo on este korkeakouluopinnoille. Minä en halua liittyä sairaita ideoita julistavaan instituutioon.
Puolueettomasti katsottuna kyllä oikeisto on paljon herkkähipiäisempi kritiikille kuin vasemmisto. Jos et ole samaa mieltä hallituspolitiikasta, olet automaattisesti vihervassari, ma mu ja ties mikä anarkofeministi. Sekä tietysti Elokapinan terroristi. Milloin tämä ääriajattelu on jumittunut omiin poteroihinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen oikeistolainen ja maailmankuvaani ei sovi kouluttamattomattomien, kovaäänisten mielipideautomaattien vakavasti ottaminen."
Sama juttu. Ei mene minun ymmärrykseeni että oikeisto nykyään haluaa ymmärtää kaikenlaisen möykkäämisen ja typeryyksien laukomisen ihan vain siksi että ne jotenkin ovat samaa laitaa.
Ennen konservatiivisuuteen yhdistettiin hyvä ja hillitty käytös ja sivistys, nykyään sitten ihan joku muu.
Hankalaa on löytää enää nykyään puolueista mitään "henkistä kotia" jos identifioituu siihen mitä joskus kutsuttiin sivistysporvariksi.
Nämä niinkutsutut "liberaalit" vasemmistolaiset ovatkin vuosikymmeniä käyttäneet häpeilemättä hyväkseen konservatiivien hyvää ja hillittyä käytöstä heitä vastaan. Se on loppu nyt.
Minä oon vasuri enkä kovin liberaali saati suvaitsevainen. Mihinhän lootaan mut vois tunkea. Semmosta puoluetta, ei ole, mikä vastais minun arvojani sekä taloudenpidon että mielipiteiden osalta, joten äänestäessä mun on tyydyttävä siihen joka on lähimpänä yhteiskunnan pyörittämisen kanssa mitä minäkin olen mieltä, siinä samassa tulee sellasia liberaaleja ajatuksia, joita en allekirjoita. Mutta tärkeintä on suomalaisten kannalta, että yhteiskunnan pyörät ja palvelut pyörii.
Alkaa vähön kyllästyttää toi kaksijakonen ajattelu, mitä noi selänteetkin edustaa. Ei semmosta ajattelua tarttis Suomessa lietsoa. Hyvin harva on täällä kummastakaan ääripäästä oikeisto-vasemmistoakselilla, mutta netissä paasataan kuin olis vaan kaksi ääripäätä.
Ensin uhriutuu Sirpa. Katkera akka, joka leveilee miehensä rahoilla. Sitten uhriutuu katkera Ukkola Sirpan puolesta ja on taas niin pickmeee pickmee! Sori Sanna ei sua ota kuin se sun kotipersu.
Vierailija kirjoitti:
Puolueettomasti katsottuna kyllä oikeisto on paljon herkkähipiäisempi kritiikille kuin vasemmisto. Jos et ole samaa mieltä hallituspolitiikasta, olet automaattisesti vihervassari, ma mu ja ties mikä anarkofeministi. Sekä tietysti Elokapinan terroristi. Milloin tämä ääriajattelu on jumittunut omiin poteroihinsa?
Kukas se sanoikaan että jos et ole puolesta niin sitten olet vastaan? Alkaakos valjeta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yritäpä siis vielä vähätellä satoja tykkäyksiä sekä puolueiden itsensä reagoimattomuutta yksittäiseksi typeräksi hassutteluksi."
En sanonut sitä hassutteluksi vaan nimenomaan typeryydeksi ja virheeksi.
Muistutin vain että persut on ihan samalla tavalla kunnostautunut typeryyksien ja uhkausten vähättelyyn ja lakaisuun maton alle. Ja tämä ihan hallitusvastuussa ja ministeritasolla, ei jossain pikkupuolueen someryhmässä.
Ainoa siis jota tässä kritisoin on se että nämä halutaan nähdä vain tietyn laidan ongelmina.
En puhu uhkausten vähättelystä vaan ihan uhkauksista senkin v* tun typerys. Siitä, että kyseessä ei ole yksittäinen tölväisy vaan nimenomaan satojen vasemmiston äänestäjien kannattama linjaus. Yksikään ei tuominnut noita uhkauksia, mutta sitäkin enemmän löytyi tykkäyksiä. Tajuatko mikä tuo ero on, vai oletko niin vammainen et
Tyypilliseen tapaanne esität taas nimitellen ja voimasanoilla maustaen, paikkansapitämättömiä väitteitä. Pääasia, että hyväuskoiset nielaisevat purematta. Väität. että yksikään ei tuominnut noita uhkauksia. Ei pidä paikkaansa. Elokapina sanoutui täysin irti kyseisestä tapahtumasta. Lisäksi Elokapina kertoo olevansa sitoutunut väkivallattomuuteen sekä liikkeen toiminnassa että viestinnässä. Väkivallalla mässäilyä löytyy kyllä ihan omista piireistänne.
"
En oo se kelle vastasit, mutta vastataanpas tohon nyt.
Tarkoitat vihervasureilla äärivasureita. Se on eri asia kuin olla tavallinen tylsä työläinen joka äänestää sdp:tä, makaa soffalla ja kattoo sohvaperunoita.
Sama kun väittäisit että kaikki kokoomus-persu-rkp- sakki on äärioikeistoa ja tykkäilee jonkun laitaoikeiston väkivaltafantasioista somen pimeissä nurkissa.
Jos kuka tahansa näkee asiat näin mustavalkoisesti, tietää siittä heti että siinä on taas joku someaddikti. Tavikset ei edes ymmärrä mitä semmoiset ihmiset kohkottaa, kaikki jutut niin mustavalkosia ja sanat suoraan nettifoorumeilta, jossa on vaan "persut ja vihervassarit", oikeessa maailmassa on onneksi muitakin.
T. Sohvaperunatyöläinen ite"
Niin kauan kuin yksikään teistä ei tuomitse noita m*rhafantasioita, vaan toljotatte kuin mykkä paskalla vieressä, olette jokainen yhtä syyllisiä. Jos ette halua että nuo edustavat teitä, sanoutukaa niistä irti ja potkikaa puolueesta pois. Poliittisella väkivallalla ja sillä uhkaamisella aiheutatte juuri sitä pelkoa mitä haluattekin. Itse sitä lietsotte. Näin ollen suhtaudun jokaiseen teistä halveksunnalla ja pelolla ja kyllä, kohtelen teistä jokaista sarjam*rhaajana koska ette uskalla sanoa että ette ole sarjam*rhaajia, vaan katsotte vieressä kun sadat kaverinne esittävät puolueen johdon avoimella, ei siis edes hiljaisella, vaan täysin avoimella hyväksynnällä uhkauksia surmata sekä istuva hallitus että kaikki jotka äänestivät heitä.
Lätkävaimojen puheet kumpuavat tietämättömyydestä. Ei siitä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta joo, olen samaa mieltä, nyt aivan viime aikoina olemme selvästikin olleet ajautumassa poliisivaltioiksi"
Onko sinulla muissakin asioissa samanlaista taipumusta äärimmäiseen liioitteluun?
Otahan uudestaan. Kun mietit vasta-argumenttiasi suhteessa siihen, mihin argumentti oli suunnattu, havaitset, että omasi jää aika kevyeksi. Keksit varmastikin parempaa, jos toki uskaltaisin päätellä, että esim. Logiikka ja argumentaatioteorian (mm. https://opas.peppi.utu.fi/fi/opintojakso/FILY1317/2710?period=2022-2024 ) läpiseminen ei osaltasi onnistuisikaan. Argumentaatiovirheet tietenkin sieltä saisi sisällytettyä, vaikka sitten propositio-, predikaatti- ja modaalilogiikka jäisikin haaveeksi.
Tosin 95% tämän palstan kirjoittajista lienee samassa tilanteessa läpäisyn kanssa. Ainahan voi sitten olla pätevä jossakin muussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin siis sinun kaverisi uhkasivat surmata sekä istuvan hallituksen että näiden äänestäjät, ja sinä pudistelit päätäsi."
Sinä toivottavasti soitit poliisille kun tosissasi pelkäsit että tämä toteutuu? Ai et vai, miksi et?
Tein poliisille nettivinkin, kyllä. Kuten teki moni muukin.
Ja ne ovat johtaneet mihin? Kun kuitenkin kyseessä on sinusta vakava ja konkreettinen uhkaus jonka toteutuminen on jopa todennäköistä.
Ehkäpä poliisi on arvioinut uhkan hieman toisin.
Poliisi arvioi uhan todennäköisyyttä, ei niiden esittäjien psykopatiaa. Normaali ihminen ei ole psykopaatti eikä edes huvin vuoksi esitä uhkauksia surmata ihmisiä. Teitä puolestaan on satoja jotka esittävät noita uhkauksia ja seisoo niiden takana sekä antavat niille täyden tukensa.
Sinäkin olet sellainen. Sinusta on ok sanoa ihmisille että aiot surmata heidät, ja asiaa tulee punnita pelkästään sen mukaan miten poliisi reagoi asiaan joko ennen tai jälkeen veriteon.
Edelleen todistat pointtiani. Keep digging.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto uhkasi viime kuussa kaksi kertaa surmata hallituksen että näiden äänestäjät koska eivät tykänneet ajetusta politiikasta.
Siinäpä sitä herkkähipiäisyyttä.
"Tyypilliseen tapaanne esität taas nimitellen ja voimasanoilla maustaen, paikkansapitämättömiä väitteitä. Pääasia, että hyväuskoiset nielaisevat purematta. Väität. että yksikään ei tuominnut noita uhkauksia. Ei pidä paikkaansa. Elokapina sanoutui täysin irti kyseisestä tapahtumasta. Lisäksi Elokapina kertoo olevansa sitoutunut väkivallattomuuteen sekä liikkeen toiminnassa että viestinnässä. Väkivallalla mässäilyä löytyy kyllä ihan omista piireistänne."
Elokapina reagoi asiaan vasta tuntien kuluttua kun teksti vuosi julkisuuteen ja kun sitä oltiin tykätty ja kommentoitu satojen ihmisten toimesta. Organisaatio on sitä miten se toimii, ei mitä sen johtohahmot sanovat sen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa on lähinnä se että persut valittavat aivan samalla tavalla kuin oppositiossa ollessaan. vaikka he ovat nyt hallituksessa. Olen aina kuvitellut että hallitus tekee juuri niin kuin se haluaa eikä sen tarvitse valittaa sosiaalisessa mediassa yhtään mistään??? Eikös silloin pitäisi toimia eikä itkeä kun on siinä asemassa jossa niitä päätöksiä tehdään???? Missä ovat ne teidän tekonne nyt kun teillä on niihin mahdollisuus??? Ihan vain ihmettelen...
Ulinaa, miten persut sitätätätota ovat nyt hallituksessa tehneet ja päättäneet on tämä palsta täynnä.
Ensinnäinen virhe oli se, että kukaan tai mikään media julkaisee Selänteiden aivopieruja. Ne kumpuavat matalasta koulutuksesta ja yleisestä tietämättömyydestä. Toinen virhe on se, että kukaan reagoi noiden aivopieruihin. Kunhan kuittaa tietämättämien aivopieruina. Kolmas virhe on reagoida reagoijien hölötykseen. Osa ei myöskään tiedä, mistä puhuu ja nekin jotka tietävät, pistävät energiaa ihan turhaan. Ukkola on harvemmin oikeassa, kunhan provosoi provosoinnin innosta.