Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä muilla köyhillä on tällä hetkellä raha-asiat?

Vierailija
09.10.2024 |

Nettotulot 1900 e/kk, viikon päästä palkkapäivä ja just kävin kaupassa että sain viikon ruoat ja tilille jäi 0,70 e. Luotto miinuksella tältä kuulta 700 euroa. Ei hyvin mene. Kaikki (ja enemmän) mitä tulee, menee. Ens palkasta kun maksan tuon luoton pois, ei jää rahaa mihinkään ylimääräiseen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas komunistit valittaa. Mitäs valititta köyhänä olemisen. Jokaasella on samat mahrollisuure päriätä ku vaan viittii mennä töihi taikka ruveta yrittämähä !

Vierailija
22/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas komunistit valittaa. Mitäs valititta köyhänä olemisen. Jokaasella on samat mahrollisuure päriätä ku vaan viittii mennä töihi taikka ruveta yrittämähä !

Ole puukkojunkkari hiljaa täällä valitetaan nyt köyhyydestä se on aihe,joten helapää laputa muita morkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin tottunut köyhän elämään että en varmaan osaisi toisin enää elääkään. Yllättävän vähällä sitä pärjää eikä elämänlaatu ole edes erityisen huono ainakaan siis sellaisilta osin mitkä olisi rahalla korjattavissa ja / tai ainakin jotenkin muuten paremmin jos olisi enemmän rahaa.

Tietysti voisi olla kurjempaa jos olisi jossain vaiheessa totuttanut itsensä leveämpään elämään ja pitäisi esim erilaisia suoratoistopalveluita, wolttaamista ja ruokarobotteja jne jotenkin normaaleina ja tavalliseen arkeen kuuluvina asioina. Monilla on useampi suoratoisto (siis tuilla elävillä / muuten pienituloisilla) ja tätä pidetään jotenkin normaalina ja suunnilleen ihmisoikeutena, mutta eipä vaikka 20 (saati 30) vuotta sitten tuilla elävät / muuten pienituloiset tilanneet useampaa sanoma- ja aikakauslehteä vaan tuollaiset oli just se turhuus jota ilmankin pystyy elämään ihan ongelmitta.

Vierailija
24/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki + asumistuki + toimeentulotuki yhteensä noin 1100€/kk. Nettilompakoissa 30 000€, pankkitilillä vuokran maksun jälkeen 600€, käteistä pöytälaatikossa 800€.

Vierailija
25/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja nettotulot ovat 950e/kk, silti jää rahaa jopa säästöön ja yhdeksästä tilistä jopa neljällä on viisi numeroisia summia, vaikka olen kouluja käymätön "perus duunari".

Matikasta tuli aikoinaan stipendi, että ehkä tämä selittää, olen huomannut, että melkein jokaisella köyhällä (ammatista riippumatta) on lyhyt tai hyvin lyhyt matikka.

Vierailija
26/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja nettotulot ovat 950e/kk, silti jää rahaa jopa säästöön ja yhdeksästä tilistä jopa neljällä on viisi numeroisia summia, vaikka olen kouluja käymätön "perus duunari".

Matikasta tuli aikoinaan stipendi, että ehkä tämä selittää, olen huomannut, että melkein jokaisella köyhällä (ammatista riippumatta) on lyhyt tai hyvin lyhyt matikka.

Joo mutta aivot sulta puuttuu tai lukutaito ..ymmärtäminen..oli puhe köyhistä.

Vierailija
27/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvoinpa ne köyhillä hyvin ovat. Itsellä köyhyys johtuu kroonisesta sairaudesta. Haluaisin perustaa oman yrityksen ja minulla olisi kyllä tietotaito siihen, mutta sairauden vuoksi tuo ei ainakaan tällä hetkellä ole mahdollista.

Vierailija
28/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1481 €/ kk, työkyvyttömyyseläke ja asumistuki. Vuokra mulla on 700, mutta alhaisempi vuokra ei auta, kun asumistuki sitten laskee samassa suhteessa, eikä käyttöön jäisi yhtään enempää rahaa. Huonosti menee. Kaikki menee, mitä tulee. Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Ainoan harrastuksen jouduin lopettamaan. Ei ole varaa edes bussilla matkustaa ihmisten ilmoille täältä pussinperältä, missä asun. Kävelen ja istun kotona. Sienestyskausikin loppui ja suppilovahveropaikat on tyhjennetty. Nyt ei ole kuin televisio. Syön vähän, olen laihtunut keväästä yli kymmenen kiloa.

Ei oo ruokaa, ei oo rahaa, mut ei oo onneks pahemmin nälkäkään.

No miten sitten kun vuodenvaihteen jälkeen ei enää vanhalla televisiolla lähetykset näy?

Vierailija
29/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

29e tilillä loppukuuksi. Tesla vie kaikki rahat. Mutta halpoja on kilometrit...

Vierailija
30/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku Persu tulee vit***lemasn tähän ketjuun

Vierailija
31/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä joten kuten mutta miten ensi vuonna? Asumistuki laskee ensi kuusta lähtien 60 €. Vuodenvaihteessa nousee taatusti vuokra useamman kympin ja ylittää sitten paikallisen normin. Halvemmat asunnot on kiven alla. Bussilippujen hinnatkin tulevat nousemaan jopa 20%. Ei naurata.

Vierailija
32/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kaikki ihmiset ovat yhtä älykkäitä, rohkeita, taitavia ja terveitä? Koska kaikilla on samat mahdollisuudet! Oot tainnut vetää jotain muutakin kuin pulkkaa.

Vierailija
33/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien keskituloinen on ollut köyhä? Ap:lle suosittelen Raharemontti- sarjaa (ruutu.fi).

Vierailija
34/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Miten sinä aina jaksat? Miten? 

Vierailija
35/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku Persu tulee vit***lemasn tähän ketjuun

Nautin teidän kommareiden itkua köyhyydestä. Kuolkaa te kaikki vaikka nälkään, ei tule ikävä 😂😂

Vierailija
36/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä aika tavalla ettei 1900 netolla pärjää. Mistä se 700 luottovelka on tullut? Liioitteleeko täällä kaikki ja ovat mielestään köyhiä? Vai ovatko uusavuttomia eivätkä osaa edes pottuja keittää?

Eihän se riitä, jos on yksinhuoltaja, paljon lainaa tms. Köyhyydestä en silti puhuisi.

Vierailija
37/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 2000 euroa koko perheen nettotulot kuukaudessa.  Ei saada muita tukia kuin yksi lapsilisä. Ihan hyvin pärjätään.

Vierailija
38/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelen veronpalautuksilla. 

Vierailija
39/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kaikki ihmiset ovat yhtä älykkäitä, rohkeita, taitavia ja terveitä? Koska kaikilla on samat mahdollisuudet! Oot tainnut vetää jotain muutakin kuin pulkkaa.

Ei siivooja voi saada samaa palkkaa kuin kirurgi. Tätä vassarit ei vaan osaa tajuta.

Vierailija
40/52 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä aika tavalla ettei 1900 netolla pärjää. Mistä se 700 luottovelka on tullut? Liioitteleeko täällä kaikki ja ovat mielestään köyhiä? Vai ovatko uusavuttomia eivätkä osaa edes pottuja keittää?

vaatteita tuli osteltua ja kyllä, olen mielestäni köyhä. Jos vertaan esim perheeseeni niin kukaan perheen jäseneni ei tienaa alle 3000 e/kk netto, he ovat rikkaita minuun verrattuna. Ap

Älä vertaa. Mitä hyötyä siitä on. Elät sillä budjetilla mikä sinulla on. Vaatteita ei luotolla kyllä kannata ostaa, vaate on vanha ennenku luotto maksettu. Köyhä nyt et ole millään mittarilla. Ota selvää mikä on köyhyyttä.