Teinityttöjä larppaavat perheenäidit
Kokemuksia näistä naisista, jotka yrittävät pysyä samanlaisina omien teinityttöjen tai nuorten aikuisten tyttöjensä kanssa. Samanlaiset kampaukset, vaatetyylit ja yrittävät vielä ruveta opiskelemaan, että vaikuttaisivat nuorekkailta.... Minusta tosi säälittävää. Tavallaan varastavat valokeilan omilta lapsiltaan tunkemalla siihen. Noloa myös nuorille.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Antaisivat nuorten olla nuoria ja elää omaa elämäänsä. Mamma on jo nuoruutensa elänyt ja jos jotain jäi kokematta nyt on jo liian myöhäistä leikkiä opiskelijatyttöä.
Älä yritä ap!
Miksi sotket opiskelun tähän? Kannattaisi sinunkin opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä mitä ap ajaa takaa. Ei nykyään oikein ole mitään teinityyliä. Kaikki ikäluokat käyttää suht samoja vaatteita.
No eivät tasan käytä. Vai montako tätiä olet nähnyt esim. crop topeissa ja leggingseissä kaupungilla? Teineillä on aina ollut omat muotivillitykset kautta aikojen ja niin kuuluu olla. Siitä kasvetaan ulos tietyssä vaiheessa.
Puhutko nyt jostain 11-12-vuotiaista? Ei tasan ole mun 16 v ja 17 v tuollaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mun tytöt ollaan samaa kokoa ja käytetään vaatteita ristiin rastiin mutta nää nyt on ihan jotain neuleita, ruutupaitaa, pooloa, hupparia. En edes tiedä mikä on teiniä nykypäivänä.
Äiti
No tuo viimeinen lauseesi kertoo, että et ole täysin siis kasvanut aikuiseksi vaan roikut kiusallisesti lastesi varassa. Anna tyttöjesi irtautua omiksi persoonikseen. Minusta olisi ollut äärimmäisen kiusallista, jos oma mutsi olisi lainaillut vaatteitani. Hyi olkoon. Hän onneksi osasi ostaa vaatteet oman makunsa mukaan ja meillä oli ihan omat vaatevarastot.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä mitä ap ajaa takaa. Ei nykyään oikein ole mitään teinityyliä. Kaikki ikäluokat käyttää suht samoja vaatteita.
Missä päin Suomea kaikki käyttää suht samoja vaatteita?!
Tää on sitä, kun äityli yrittää olla enemmän kaveri kuin äiti. Ei ole tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä isillä ei ole tätä ongelmaa. He malttavat antaa nuorten olla rauhassa nuoria. Eivät sekaannu joka asiaan.
Vai ei ole. Huppari, tennarit, kuluneen näköiseksi käsitellyt farkut, joissa taskut alhaalla roikkuen ja lippis.... ei nyt ihan aikuisen miehen asu ole tämä. Näitä kuitenkin näkyy paljon 40+ vuotiaiden yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just toi teini koulukuvat näytille. Teinien vaatteet vois olla kenen tahansa päällä. Hupparia, neuleita, kauluspaitoja, T-paitoja, farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kampaus? Teineillä on hyvin laittamattomat hiukset. Tukka auki ja jakaus.
=Hiustyyli. Mamma yrittää kopioida sitten samaa vaikka on ryppyjä naama solkenaan ja pussit silmien alla. Roikkuva keskijakaustukka ei näytä hyvältä yli nelikymppisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä isillä ei ole tätä ongelmaa. He malttavat antaa nuorten olla rauhassa nuoria. Eivät sekaannu joka asiaan.
Ai jaa. Mun mieskin käyttää huppareita.
Löytyykö myös räppikattila, lävärit ja tatskat? Ja ketjut roikkuvat farmareissa?
Kenen mielestä leggingsit on teinivaate? 😂 Eikös leggingsit ja tunika olleet av-mamman univormu jo 2004...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just toi teini koulukuvat näytille. Teinien vaatteet vois olla kenen tahansa päällä. Hupparia, neuleita, kauluspaitoja, T-paitoja, farkkuja.
No tietysti kaikki käyttää paitoja ja housuja, mutta millaisia. Kyllä ne teineillä on ihan erilaiset kuin aikuisilla.
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä leggingsit on teinivaate? 😂 Eikös leggingsit ja tunika olleet av-mamman univormu jo 2004...
Kyllä ne tissien alle kiskotut persvakoon upotetut leggarit ovat nimenomaan isopyllyisten heruttajateinityttöjen suosikkiasuste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mun tytöt ollaan samaa kokoa ja käytetään vaatteita ristiin rastiin mutta nää nyt on ihan jotain neuleita, ruutupaitaa, pooloa, hupparia. En edes tiedä mikä on teiniä nykypäivänä.
Äiti
No tuo viimeinen lauseesi kertoo, että et ole täysin siis kasvanut aikuiseksi vaan roikut kiusallisesti lastesi varassa. Anna tyttöjesi irtautua omiksi persoonikseen. Minusta olisi ollut äärimmäisen kiusallista, jos oma mutsi olisi lainaillut vaatteitani. Hyi olkoon. Hän onneksi osasi ostaa vaatteet oman makunsa mukaan ja meillä oli ihan omat vaatevarastot.
No nää tytöt kyllä lainaa pääasiassa mun vaatteita, vähemmän toisinpäin 😅 Viimeksi lainasin tyttären kumisaappaita ja kuoritakkia.
Äiti
Olen yli 20-vuotiaan tytön mummo. Olen ollut muutamia kertoja mukana kaljalla baarissa. Kun olen ollut kotonaan ja sinne on tullut muita nuoria, niin kyllä on mullekin tarjottu ja olen istunut mukana iltaa. Kukaan ei ole nyrpistänyt nenäänsä. Kaikki ovat vain iloisia kun olen mukana ja laskevat leikkiä kun mummon kanssa on niin kivaa!
Olenko tehnyt mielestänne jotain väärin?
Se kyllä paistaa ikävästi silmään, kun vaihdevuosi-ikäinen äitikkä on käynyt NewYorkerissa vaateostoksilla....
Mitä muuten tarkoittaa larppaaminen? Kysyy mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ei ole. Huppari, tennarit, kuluneen näköiseksi käsitellyt farkut, joissa taskut alhaalla roikkuen ja lippis.... ei nyt ihan aikuisen miehen asu ole tämä. Näitä kuitenkin näkyy paljon 40+ vuotiaiden yllä.
Mikä olisi sopiva 40-vuotiaan vapaa-ajan asu sitten jos huppari ja tennarit ei käy? Lippiksen tilalle lierihattu vai? 😂
Olet kyllä vähän hassu trolli, ei oikein suju tuo nyt 😃
Vierailija kirjoitti:
Ero on siinä, mitä legginsien kanssa. Silloin, kun ne oli mamma-univormu, niitä käytettiin pitemmän, pyllyosaston peittävän yläosan kanssa. Ei ikinä lyhyen. Lyhyt yläosa legginsien seurana on teinien juttu ja se on hyvä niin.
Ai jaa. Mun mieskin käyttää huppareita.