Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT to-pe*^*

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nimi on tosiaan enne, tuollainen poika kelpaisi tälle äidille =)

Omppupomppu ja Leo

Vierailija
42/84 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

virtuaaliteitsekö ;) toi vatsatauti tarttuu, on meinaa myös tässä taloudessa kolmevuotias oksutaudissa. Raukkapieni myös 39 ast. kuumeessa ja niin vaisuna :( toivotaan, ettei tauti tartu meihin muihin.

PUMPULIlle synttärionnittelut!

OINASMAMMAlle tsempitykset! Myös mua välillä käy tympimään rutiininomaiset päivät, mutta sitten kun oikein alan miettiä, mitä oikeesti haluaisin muuttaa elämäntilanteessani - eipä tule montakaan asiaa mieleen. Nautin kaikestahuolimatta kotiäitiydestä, eikä mm.töihin ole ikävä!

AmmattiG: Työskentelen sh:na 5-12 v. lasten parissa. Rankkaa, mutta myös antoisaa.

Kesäkinkereistä: Mies tietää jo, että on töissä tuona lauantaipäivänä. Eipä taida tulla lähdettyä kaksin lasten kanssa, sen verran vieras kaupunki on ja matkaakin sinne.. Harmi!

Nyt kutsu käy..

Hallas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo meilata Opemammalle, että mekin mielellään nähtäisiin kun kerta daami kurvaa kaupunkiin, ja kivaa tosiaan jos noin monta pääsisi paikalle sitten. Ja mukavaa jos paikalle tulee myös näitä vanhempia sisaruksia. Se vielä lisäyksenä, että meidän tulo ei koskaan ole 100 % varmaa, kun on noita huollettavia sen verran, mutta tavoitteena on kyllä päästä ihmisten ilmoille treffeille!

JAMSSA: Kuulostaa tosi tosi rankalta. Tarttis tehrä jotain, mutta mitä? Ei kukaan jaksa tollaisilla repaleöillä, joten ei ihme jos oot ihan finaalissa. Onks sulla sisaruksia jotka pystyis tulemaan jeesaamaan? Mikähän sitä söpöä pikkuneitä kaihertaa, kun ei nuku?

PUMPULI: Paljon onnea! Kivastihan sä taitoit rajapyykin. Itselleni ei käynyt noin helposti, vaan oli oikein sitä kolmenkympin kriisiä ;

Pubu: Mua aina naurattaa noi sun lohkaisut. Kirjoitat hauskasti!

Vierailija
44/84 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMPPU: Juu kuulosti aivan ihanalle tuo nimiluonnehdinta Leosta. Nuo nimitulkinnat on todella kiehtovia mun mielestä. Samaahan niissä on kuin horoskoopeissa, toisiin osuu hyvin ja toisiin ei tai sitten vain osittain...ja se, uskooko niihin on vielä oma juttunsa.

Kiitos HALLAS ja ELO! Jep, kivuttomasti meni rajapyykin ylitys, vaikka odotin aamulla saavani jostain lekasta päähäni kriisin iskeydyttyä. Mutta ei ole vielä jysäystä näkynyt...paitsi että anoppi taas jaksaa.

Viittinkö edes valittaa...no viittin kun niin kasvaa joku tanaan tohon ottaan paraikaa...Anoppi vain yrittää auttaa, mutta voisi edes kysyä, haluanko hänen pulliaan vai en. Tiedän olevani kiittämätön, mutta kun minä haluan järjestää meidän perheen juhlat ja hän saa järjestää omansa. Anoppihan loukkaantui, kun ei saanut Eelin ristiäisiä järjestää. Miten tämän linjauksen saisi tehtyä selväksi? Toivoin niin, että hänen tarjoiluhössötyksensä koskisi vaan lastenlasten juhlia, mutta nyt tosiaan on sitten järkkäämässä tarjoilut myös mun kahveilleni. Kerpele mä sanon! Ja ylipäänsä en olisi halunut mitään juhlia, mutta kun miehen suvussa kaikki nimipäivätkin juhlitaan lahjojen kera niin painostus oli melkoinen. " Pitäähän sun nyt kahvit keittää" , anoppi narisi monta viikkoa. Missä oli taas mun oma tahto? Jossain kengänpohjassa.

Noniin, eiköhän se taas tästä. Pitiköhän mun vielä jotain sanoa? Varmaan hyvää yötä.

Pumpuli MRRRR

Vierailija
45/84 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hänellä on voimakas tahto, vaikka kätkee sen lapsellisen naiviuden ja lempeyden alle. Vaikea tulla toimeen muiden naisten kanssa, ilman mitään sympatiaa. Miesten kanssa tulee toimeen paremmin. "

Voiko tohon enää muuta lisätä?

Vierailija
46/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ihmosia nostelen pinoo :)

Vierailija
47/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä ilon päivää, kun taas saadaan " iskä" kotiin viikonlopuksi! En viitsi tytölle vielä hehkuttaa tässä vaiheessa asiasta, tulee vasta neljän maissa ni koko päivän sais kuunnella sitä kyselyä aiheesta millon iskä tulee kotiin, tuskin malttais edes päikkäreitäkään nukkua. Juu, on se vaan niin ihanaa katsella sitä tytön riemua nähdessään pitkästä aikaa isänsä; hän kun on semmonen isän tyttö ollut aina.

Tänään poika herätti kuudelta ähkien vaipan täyteen haisevaa tavaraa:/ Melko tarkalleen klo 6.21 vaihdoin vaippaa ja mietin, että tasan 14 v. sitten tuohon aikaan ponnistin ensimmäisen lapseni maailmaan:) Kyllä sen muistaa edelleen kun eilisen päivän, senkin kun supistukset kotona alkoi ja kaikki tuntemuksetkin tosi tarkasti...Jahas, eksyin vähän aiheen ohi mut jatketaan...Poika on siis jo kerennyt nukkua pienet aamu-unet sen jälkeen, ois nukkunut pitempäänkin mut siskonsa kävi herättämässä kesken unien kun join aamukahvia. Kurkistin huoneeseen ni tyttö oli pojan tutti kädessä ja totes: veikka heräs! Poika aivan unenpöpperöisenä silmät lautasen kokosena killitti. Oon tytölle miljoonaan kertaan sanonut että kun veikka nukkuu, ei saa herättää eikä pitää kamalaa möykkää; saas nähdä, meneekö perille ikinä;)

Neuvolassa käytiin eilen puolvuotiskäynnillä. Pituutta on nyt 70,5 ja painoa 9120 g, pituutta oli tullut vaan 1,5 cm viime kerrasta. Seuraava käynti onkin vasta huhtikuun puolessa välissä, hammashoitaja huhtikuun alus.

Täytyy ruveta siivoomaan, oikeen mukavaa viikonloppua kaikille ja eikös se ole laskiaissunnutaikin ylihuomenna? Toivottavasti on mukavia ulkoilukelejä viikonloppuna!

Emppusimppu ja lattialla siskon kanssa leikkivä Elmeri

Vierailija
48/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti se mun eilinen valitusvirsi tepsi, viime yö meni paremmin. Herätykset 21.30, 22.05, 01.30, 04.30, 07.00, 07.30. Ja vauva itki sitä ihmeellistä itkuaan VAIN kaksi kertaa, kymmeneltä ja neljän pintaan. Ei sellasta huutokonserttia kuin muutamina edellisöinä.

Sitten muihin juttuihin. Anteeksi kun nää mun kirjoitukset on aina tällasia valittavia.

Pumpulille myöhästyneen synttärionnittelut! Jaksamista anopinkutaleen kanssa.

Meillä homma on toisin päin. Olisi kiva, jos isovanhemmat edes joskus osallistuisivat. Anoppi on käynyt yleensä hoitamassa meillä tyttöjä yksi-kaksi kertaa vuodessa kun on ollut joku meno meillä aikuisilla. Mun äiti käy kylässä muutamia kertoja vuodessa, joskus kyllä tulee hoitamaan lapsia, mutta pitkin hampain. Tämän vauvan hän tapasi ensimmäistä kertaa ristiäisissä, kun vauva oli 2kk. Mä pyysin häntä ensi kesäksi viikoksi hoitamaan lapsia (päivisin), jotta mä pääsisin tekemään vähän töitä. No, hänen täytyy miettiä asiaa!!! (huom, äidilläni kesäloma on 3kk, on opetustyössä pienten lasten kanssa). Niin ja hän ei oikein tiedä, miten pärjää kolmen lapsen kanssa... joo, mitäs siihen sanoisi.

GALLUP: kuinka usein saatte / käytätte lastenhoitoapua ja millaista?

Meillä toimii melkein silleen, että itse kun on lapset värkätty, niin itse ne hoidetaan tai sitten maksetaan hoitaja. Pari tuttua tyttöä meillä on, jotka korvausta vastaan käyvät hoitamassa meidän lapsia, jos on tarvetta. Sitten on tietenkin muutama ystävä, joilta voi hätätilanteessa pyytää hoitoapua (synnytykset tms), ja homma toimii tietty toisinkin päin. Me autamme heitä tarpeen mukaan. Mutta kolmea lasta on jo vähän paha lykätä kellekään ihan tosta vaan. Ja yhdellä kun on vielä tuo ruokavaliojuttukin...

AMMATTIG: mähän opiskelen vielä, tarkoitus olisi valmistumisen jälkeen työskennellä kulttuurialalla jollain tapaa. Ennen opiskeluja tein asiakaspalvelu- ja toimistotöitä.

Jamssa

Vierailija
49/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittäis alkaa pakkailemaan että pääsis ihmisten aikoihin mökille..

Yöt meillä on oikeesti ihan hirveetä karusellia. Tuttia, tissiä, tuttia, tissiä.... Huoh... Tuntuu ku heräilee puolentunnin välein, ettei ois taas nukkunu ollenkaan.

Aavalla on siis niin räkänokka öisin että heräilee osittain varmaankin sen takia. Kun ei voi syödä tuttia nenän ollessa niin tukossa. Ja sit suututtaa ja pitää saaha tutti kuitenkin takas suuhun. Lääkäriin taitaa olla turha kiikuttaa kun ei oo kuumetta ollut ja päivällä on ihan jees, eikä nenäkään juuri vuoda. Vaikka tuota pientä yskää ja nuhaa on meillä ollu jo niin pitkään et en sit tiiä mitä tässä tekis. Mies käytti esikoista viime viikolla lääkärissa ja palasi kertoen että flunssaa on nyt liikkeellä.. Niinpä niin..

Pumpulille vielä myöhästyneet synttäri onnittelut!!!

Ja ei voinut olla nauramatta tolle sun anopin nimiluonnehdinnalle.. :))

Nyt kaikille nuhanenille ja ruikulivatsoille pikaisia paranemisia, väsyneille äideille jaksamista (samassa veneessä ollaan.. ;) ), ja muille sit vaan hyvää viikonloppua!!!

Pakko lähtee pakkailemaan kun ei näköjään itekseen tavarat kasseihin juokse vaikka kuinka odottelen..

Calathea ja räkis-Aava

Vierailija
50/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taas päässyt pumpuli minun lempiaiheeseeni, anopit ja suku :)

MINÄ olen vahvasti sitä mieltä, ettei nuita kaikenmaailman kissapissannimikimisunmuita-päiviä tarvitse muistaa. Synttärit on ihan ookoo :), muuutta muutta, minulle on siunaantunut avioliitossa semmoista sukua, että heille kaikki sunmuut-päivät ovat tärkeitä, ainakin silloin kun ne koskevat heitä. Aina pitäisi muistaa anopin, apen, kälyn ja kilun, sekä koko muun suvun nimppapimmparit sekä jopa hääpäivät! Mutta meidän perheen päivistä ei ole niin lukua. Anoppi esim. unohti poikansa nimipäivät autuaasti, sekä lastenlastensa. Mutta annas olla jos emme muista noita hänen päiviään, niin kyllä silloin ollaan marttyyriä :) heh, olkoon jos noin pienestä pöksähtää. Ja sitten vielä nuo hääpäivämuistelot, mun mielestä jokainen juhlikoon hääpäiväänsä omineen! Minen ainakaan tartte koko sukua siihen hommaan, enkä oleta että kukaan niitä edes muistaa :D

Olenkohan mie taas vähän negatiivisella varauksella varustettu?

Jamssa: mie taas palaan tuohon lempiaiheeseen, että auttaskohan tytsyä jos sie sille sitä Frantsilan Kamomillauutetta? Senhän pitäisi rauhottaa? Jos sitä iltasella vaikka antas ja sillä sais edes sen alkuyön nukuttua... Kovin sinulla on siellä raskasta ja usko pois olet päivänmittaan ajatuksissa monta kertaa!

Huomenna olisi tällä mammalla parturi, onhan tuosta viimekerrasta lähes vuosi aikaa :) nooh ainakin puolvuotta! Ja alkaa nuo kutrit olemaan aika hamppua, kun pelkästään värjäämällä niitä olen kuositellut :D

Eria & päikyillä oleva Jaakko ja koheltava kakkonen

Vierailija
51/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattig; toimistotyötä ja asiakaspalvelua olen tehnyt työkseni ja niihin koulutus, ajatuksena vielä kouluttautua lisää toimistotyön osalta ennen työelämään palaamista....Työpaikkakin on mutta ihan eri alaa, enkä sinne TOIVOTTAVASTI tarvitse palata vaan haen muualle sit kun sen aika on...

Mitä oppinut lasten myötä; Jonkun verran tullut pidempää pinnaa mut sais pidentyä lisää, iloitsemaan pienistä asioista.

Lastenhoitog; meillä kans toi pitkälti ku Jamssalla, eli itse hoidetaan ku on itse tehtykkin. Mutta satunnaisesti mun sisko ja hyvin harvoin ja Todella pitkin hampain mun oma äiti. En edes mun äidiltä viitsi kysyä hoitoapua kun pakon edessä, kun se aina on niin he***tin hankalan tuntusta:( Kun on sitä ja tätä, en nyt oikeen tiedä, jos mä nyt sitte...Kuulee jo äänestä, ettei kiinnosta:((Ja tosiaan harmittaa omassa äidissä sekin, ettei näiden kolmen viikon aikana kun mies ollut pois viikot, ole soittanut ja kysynyt miten pärjätään tai mitä meille kuuluu....On soittanut muutaman kerran kyllä, mutta valittanut vaan miten hänellä töissä raskasta ja miten hän sitä ja mitä hän tätä - Anoppikin enemmän huolissaan ollut ja soittanut kerran viikkoon ja kysyny, miten meillä menee ja miten mä jaksan:/ Sen olen jo päättänyt, että kun/jos minä olen joskus mummo, varmasti autan lapsiani lastenhoidollisesti ja olen kiinnostunut muutenkin heidän elämästään ja myös haluan näyttää sen heille. No tästä tuli nyt tämmönen purkaus sitte..Anteeksi. Mut tähän liittyen seuraava hoitotarve on huhtikuun puoliväli ja miehen vanhemmat ovat tulossa pariksi päiväksi meille hoitamaan lapsia kun menemme miehen kaa hoitamaan parisuhdetta venetsiaan:)) Sitä odotellessa.

Vierailija
52/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tainnut toista viikkoa vierähtää edellisestä viestistä...

Yöt sujuu meillä edelleen vaihtelevasti, viime yönä sain nukkua 6 tuntia, kahdessa pätkässä. Siinä olikin varmaan maksimiunet mihin pitkiin aikoihin päästään.

AmmattiG: ylikoulutettu kotiäiti siis täällä :) Suoritin noin 7 vuotta sitten akateemisen tutkinnon ja päivääkään en ole töitä sen jälkeen tehnyt. Eli siis suomeksi sanottuna työtön. Vaikka kyllä täällä kotosalla taitaa olla kädet täynnä töitä taas useaksi vuodeksi eteenpäin, eli enemmän tunnen itseni kotiäidiksi kuin työttömäksi. Jospa sitä joskus sitten etsisi töitäkin kun tytöt vähän kasvaa.

LastenhoitoG: Yleensä hoidellaan itse jälkikasvumme, mummot asuvat molemmat n 300km:n päässä, ulkopuolisia hoitajia ei ole uskallettu kokeilla. Vanhempani hoitavat mielellään lapsia kun ollaan siellä käymässä, anoppikin varmaan hoitaisi, mutta harvoin nähdään. Viime viikonloppuna oltiin kotonani käymässä ja tytöt olivat eka kertaa yöhoidossa vanhemmillani, hyvin oli mennyt, mummu ja ukki olivat saaneet nukkuakin eikä vain hyssytellä tyttösiä. Oltiin miehen kanssa hotellissa yö, saatiin mekin kerrankin nukkua. Ja koska eka yö meni noin hyvin ottivat vanhempani lapset toiseksikin yöksi hoiviinsa, nukuttiin viereisessä huoneessa. JA mummu ei sitten ennen puolta kahta kerinnyt silmiään ummistaa, tytöt juoksuttivat huolella. Mutta kuulemma taas joskus voivat ottaa tytöt hoitoonsa kunhan toipuvat univajeestaan :) Ja tästä lupauksesta pidämme kiinni kun parin kuukauden päästä muutamme 7 km:n päähän vanhemmistani :)

Lapsilta opittua: Organisaatiokyky huipussaan, että saapi arjen jotenkin rullaamaan, pitää tietää millilleen mitä milloinkin tekee jos lapset viihtyy tai nukkuu jne.

Vähän vielä anopista: Ensiviikolla esikon 5v synttärit, anoppikin tulee juhlimaan (vastahan ne ristiäisissä kävi!) Saas nähdä tullaanko sieltä pulla/piirakkapussien kera, ja jos tullaan niin saisi taas kertoa etukäteen, niin tiedän mitä ite hommaan ja mitä en...yllätyksiä tullut ennenkin sieltä suunnalta. Ja ei aina edes suoraan kysyttäessä kerro. Ja sitäkään ei voi kertoa että onko ne yötä tai peräti kaksi täällä ja montako kertaa pitäisi ruokaa olla tarjolla ko poppoolle jne jne. tahtoo tietää etukäteen montako kertaa jotuu lastenhoidon ja synttärijärjestelyjen lomassa kokkaamaan valmiin pöydän " vieraille" . saati että sais hankittua tarpeet niihin kaikkiin. Etenkin kun ei tiedä tuleeko sieltä sitten sattumalta samalla kyydillä pojan serkkua, setää ja peräti tätiäkin kyläilemään. Murr, hiki tulee kun ajattelenkin taas tulevaa...Miehen suku ei kauheasti harrasta etukäteissunnittelua, eikä etenkään suunnitelmista kertomista.

Mutta se anopista taas, reilun viikon päästä varmaan luvassa paljonkin lisää...

Onnea vaan Pumpulille ikääntymisestä! Miullakin periaatteessa tulee ensiviikolla taas yksi vuosi lisää, mutta kun esikoisella on sama synttäripäivä niin oikeastaan kerkisin juuri täyttää 28v, ja sen jälkeen miulla ei oo synttäreitä ollutkaan kun poika vei ne , eli suotta niitä vuosiakaan siihen päälle laskemaan :)

Jaksamista Jamssalle ja muille väsyneillä, sekä voimia pienille ja isoille sairastaville!

Ainiin, toinen tytöistä kääntyi ekan kerran eilen masulleen, toinen ei vieläkään. Eli meilläkin on vielä hidasta sen suhteen vaikka tytöillä ikää jo 6,5kk.

Babybel + tytsyt

Vierailija
53/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aina lukea tämmöstä aktiivista pinoa ;) Allekirjoittanutta ei ainakaan haitta yhtään nuo " valittamiset" - antakaa palaa vaan aina kun siltä tuntuu. Kai sitä päin takalistoa tuntuu menevän itsekullakin aina sillontällön..

Erityisjaksuhalit Jamssalle ;)

Pumpulille paaaaljoooon ooonneeeeeaaaaa vaaaaan *lupaan etten laula livenä*

petraelena kyseli muita atoopikkoja - Aleksi on. OOkkos käynyt tuolla allergiat ja muut vaivat -osastolla? Siellon se eloisten oma pino

Minusta kanssa kovin hauskaa jos maanantaina tulisi Johtoon iso läjä eloisia jälkikasvuineen ;) *odottaa oikein*

Galluppia oli siis taas vaikka ja kuinka. Vastaan niihin kun muistan...

Unig: nukutaan se semmonen 12-14 tuntia.

Puklug: aika harvoin. Yleensä itseaiheutettua jos *ravistaa* heti syönnin jälkeen ;) Suomennan tuota ravistelua ettei tulis väärinymmärryksiä: jos laitan lattialle ilman röyhtyä, puklaa takuulla. Sama jos revitellään suoraan syönnin päälle hyvät peuhuleikit..

Duunig: kapakassa olen piällysnaisena.

Omanapaista hehkutusta: Huomenna meikämimmi pääsee sitte vihdoin nousemaan kopukan selkään kun on nuo taudit ohi ;))))

Oikein hyvää viikonloppua kaikille eloisille :) Unta unettomille ja kaikki ikävyydet, kolotukset, sairaudet ja taudit manattakoon jorpakkoon.

VIELÄ KESÄTAPAAMISESTA: käykää kiltit tuossa pinossa lausumassa sananen tuosta tapaamiskellonajasta. Sitä on muutama eloinen kysellyt.. Ja ottakaa ihmeessä kantaa myös tuohon tapaamispaikkaan, VARSINKIN TAMPEREEN HYVIN TUNTEVAT, notta onko paikka ok?

Nyt syömään,

Nallu ja Aleksi

Vierailija
54/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa viikonloppu alkaa ja mieski taas remmissä mukana.. nukkuu tosin vielä muutaman tunnin, ku ollu viimeyön vielä töissä. Ja illalla päästään pitkästä aikaa elokuviin, jee.. Mistä päästäänkin sujuvasti galluppeihin..

LastenhoitoG: Mun sisko on todella innokas hoitaan varsinki tätä pienimmäistä, kun sen oma lapsi on jo koululainen.. taitaa siis vauvakuumetta vähän olla:) Ja tulee siis tänäänki päästämään meidät elokuviin. Ja anoppi on toinen innokas, hoitaa myös lapsia työkseen ja silti on aina valmis ottamaan lapset hoitoon. Tosin ei oo vielä hirveesti tarvetta ollut, mutta loistoanoppi mulla kaikin puolin muutenkin!!! Harvinaista kai..

AmmattiG: Toimistotyössä apteekissa.. ja tosiaan ilmoitin just, että tuun töihin v.2009 tammikuussa, huh! Saa nähä syödäänkö meillä jossain vaiheesa hernekeittoa ja maitopottuja vuoropäivin ku rahat loppuu:)

OppimisG: No ehkä sitä vähän pitempää pinnaa on tullu, mut toisinaan se on kyllä vieläki liian lyhyt; varsinki ku isommat pojat tappelee ja inttää keskenään niin turhista asioista ku olla voi!!

Jaa olikohan ne siinä.. ai nii siitä puklailusta oon ennenki kait maininnu, et välillä tosi runsaasti..nykyään ehkä vähän vähentyny, toivottavasti loppumaan päin.

Nyt kuuluu tuskastunutta ähinää lattialta, ei vielä(kään) osaa mennä mahalta selälleen, vaikka toisinpäin mennyt jo melkeen neljä kuukautta.

Katita ja poitsu (tänään tasan 1/2v.!!)

Vierailija
55/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyi Neil Hardwick aikoinaan englannin kielen opetusohjelmassa:)

Juu ja siitä päästäänkin aiheeseen...

Siis lastenhoitoG: Itse pykätty suurperhe, itse hoidettava...Ei ota lapsia hoitoon anoppi, ei miun siskot eikä veli...omat vanhemmat joskus pariksi tunniksi,jotta päästään miehen kanssa synnyttämään tai syömään:) Anoppi saattaa ottaa kahta vanhinta parina viikonloppuna vuodessa, kumpaakin erikseen...

No juu, olikohan muuta...mulla on niin kaamee päänsärky,että ihan yököttää. Nappia kitaan vaan ja taas mennään eikä meinata. Mies lähtee tänään kolmen vanhimman lapsen ja miun appiukon kanssa Lappiin mökille hiihtoloman viettoon. Minä jään tänne Leevin ja nelkun kanssa, mutta suuntaan auton nokan kohti Hesaa sunnuntaina ja palaan taas tiistaina kotio. Toivottavasti anoppi ei muuta meille ensi viikoksi,kun appi on poissa...yäk kun ajatuskin saa vatsan melkein kääntymään nurin. Oli jo suunnitellut ensi viikoksi ruokalistaa, jonka minä voisin toteuttaa...hän voi kuulemma hankkia ainekset, ja " #¤%&/kele minen rupee kokkaaman sille!

JAMSSA: Minä olen ajatellut sinua paljon...harmittaa, kun en voi olla avuksi. Olisi niin mukava nähdä sinua maanantaina:)

Nyt poistun läpisemästä, Leevi on tirsoilla ja imuri odottaa ohjastajaa. Kerpele,koskahan ne keksii sellaisen sopuhintaisen automaatti-imurin...

Ope ja Leevi

Vierailija
56/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on iskenyt vauva kuume,en olis ikinä uskonut..kyllä ollaan kolmosestakin jo puhuttu ;)

meillä iida söi kiltisti purkillisen liha-perunasosetta :O koko aika syönnyt tosi nätisti ja hyvin..sen vaikean alun jälkeen on ollu ihan toinen tyttö..tosi helppo tyttö!! ihanaa olla äiti <3 :)

nyt se kutsuukin mua palaillaan taas..

ilonen k.h.p ja mussukka tytöt

Vierailija
57/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs se viikko taas hurahti?? Uskomattoman nopeasti aika kuluu, ihan pian pitäisi töihinkin ilmoittaa paluupäivä. Kun olisin sen itsekin jo saanut päätettyä....no syksyllä kuitenkin on taas töiden aika. Siitä pääsenkin sujuvasti ammattiG:hen, eli vedän ja koordinoin asiakkaalle IT-projekteja, työnantajana on suuri amerikkalainen yritys. Haaveilen kyllä totaalisesta alanvaihdosta ja opiskeluista, haluaisin tehdä ihmisläheisempää työtä....

Pukluja tulee Leolta edelleenkin monta kertaa päivässä. On ollut kokoajan paljon kovempi puklaamaan kuin isoveljensä ja saimmekin lääkäriltä reseptin tuohon vaivaan. Lääke on tosin jäänyt lähes käyttämättä, jostain syystä.

Muita galluppeja en sitten taaskaan muistakaan, joten lähden miettimään viikonlopun ruoka- ja ostoslistaa.

Omppupomppu ja Leo

Vierailija
58/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimiennuste, tulin oikein hurjan hyvälle mielelle.

Jamssa, en ymmärää kuinka jaksat! Tiesitkö että jo parin yön valvominen vastaa yli promillen humalaa. Mulla olikin kieltämättä niin sekainen olo kun nuori mies valvotti vielä pari kuukautta sitten ja olin aivan ratkeamistilassa. Poika on jo 7kk ja ilmeisesti aika moni käy läpi ton yöheräilyvaiheen siinä molemmin puolin 5kk. Meillä loppui juuri ennenkun täytti 6kk.Joten toivotaan teille parempia öitä ja muillekin joilla vauvat herättää jatkuvasti.

Ammattig: olen ekonomi ja product manager eli ihan tuotepäällikkö suomeksi.Amerikkalaisessa jättifirmassa duunissa. Tosin takaisin en voi mennä niin kauan kun täällä ulkomailla ollaan ja miehelläkin matkustustyö.Olen täältä tarjouksia saanut mutta kun työmatkoineen menisi ainakin 12 tuntia töihin päivässä plus matkustaminen niin ei kiitos. Välillä ahdistaa tämä " työttömyys" , työ oli niin iso asia mulle monta vuotta.Katsellaan katsellaan!

Tänään liityin täällä babysitters verkostoon kun noita sukulaisia ei täällä ole hoitamaan lasta ja tuntuu että tarvii päästä edes joskus kahdestaan miehen kanssa jonnekin.

Suomessa kun ollaan niin molempien vanhemmat hoitavat tosi mielellään mutta kun ovat töissä vielä kaikki niin saa sumplia aina tulemisisa ajoittumaan viikonloppuun jos meinaa hoitajaa. Ja se vapaa-aika meneekin kavereita tavatessa joten ihan kahdestaan miehen kanssa ei olla oltu ulkona pitkään aikaan.

Ja mulla kun on alkanut toi hermo kiristämään niin paljon viimeaikoina niin ehkä olisi aika hoitaa sitä suhdettakin eikä vaan valittaa :)

Omppupomppu, taitaa olla nimi todella ennuste.Meilläkin on tuo puklailu ollut hurjaa ja valitettavasti vieläkin tulee tavaraa ylös vaikka kiinteitä syö.Eilen oli taas vaalea puku oranssinkirjava ja aamulla puurot pöydällä.Huokaus.Toivottavasti joskus loppuu.

Oikein hauskaa viikonloppua teille kaikille ja hyvin nukkuvia vauvoja!

MiniK

Vierailija
59/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä harmittelen, kun meillä on taas flunssa eikä siis maanantaina uskalleta tulla kaupunkiin. Olisi ollut mukavaa nähdä teitä ja päästä pois täältä neljän seinän sisältä, jossa minusta on tulossa ihan hullu varmaan.

Olen hinkannut ja jynssännyt sekä järkkäillyt kaappeja aina kun tilaisuus ilmenee. Esikoinen on ihan innoissaan mukana, tosin saa aikaan aika sotkun meikäläisen yrittäessä järjestellä kamoja. Tiedä sitten mikä vikkaa tuossa pääkopassa on.

Jamssalla suuuresti jaksamisia!!! Olet kyllä mielessäni aika lailla päivittäin, kun meidän neitikin tuota nukkumista aina itkee :( Mulla on tosin siinä parempi tilanne, että mies on illat kotona ja pyydettäessä sitten auttelee. Pyydettäessä sen takia, kun on jo melkein vuoden ollut koukussa johonkin tietsikkapeliin ja usein vetäytyy sen pariin. Kaipa se työkin stressaa ja ne yöheräilyt, joita teen, kun ravaan sängyn, pinnikesn ja olkkarin väliä... mutta ei auta valittaa, on tuo kyllä todella rakas ukko. On neidin syntymän jälkeen tuonut mulle usein ruusuja ja jotakin herkkua. Sitä ei edes esikoisen aikaan tehnyt.

Sen verran täytyy kiitellä, että pari edellistä yötä ovat olleet aika hyviä. Nyt tietysti taas muuttuu, mutta en olettanutkaan, että hyvät yöt pysyisivät. Nuo 2-3h unet putkeen ovat antaneet taas kummasti energiaa. Nyt olen herätessäni ihan järkevä enkä mikään hirmumyrsky, jota ei kahvikaan taltuta.

Anyway, oikein paljon jaksamisia pikkupotilaille ja pikaisia paranemisia!

PUMPULILLE iiiiiiiisooooooot onnitttelut näin jälkijunassa!

Nyt menenkin sitten lukemaan tuota pinoa, kun on sillekin mittaa kertynyt ja hetki on tässä omaa aikaa. Eipä ole aikoihin moistakaan tapahtunut eli täytyy nauttia ;)

Terkuin

Air vuosimallia -79 (Opemamman kanssa sama synttäripäivä, tosin eri vuosi ;) ja neiti 28.08 sekä pikkumies 12/04

Vierailija
60/84 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Siis meillä on neidin painokäyrä kääntynyt 6kuukauden hurjan noususuhdanteen jälkeen LASKUUN:D!!!! Tänään oli 6kk neuvola ja mähän olin ihan satavarma että suunnilleen 11kg hipoo kun kipeenä ollessankin söi " koko ajan" , mutta ei - 10.035kg, 72cm!!! Pituus tasoittunut ihan " käyrälle" , paino aloitti alamäkensä. Veljensä painoi 10 kk iässä tän verran ja oli mun mielestä SUURI eli ihan kiva kun alkaa tasoittumaan. Jos vaikka 74-80cm vaatteetkin sit viel hetken mahtuis. Kaikki neuvolassa ok, kiinteiden kanssa kehotti vaan oleen aktiivinen ja kärsivällinen kun valitin ettei oikein uppoo. Ja se on jännä, että korvike ja pullo taitaa olla tälle meiän tädille ihan peikkoja. Taas jo sano että ala vaan nokkikseen opettaan ja sit kun soseet menee niin jos pääset itse vapaalle niin mies pärjäää sosetta ja vettä antamalla. Nooh, ehkä mä joskus täs alankin nokkisteleen, mutta ihan korviketta saa kyllä likka välillä maistella jos poissa olen.

Mitäs sitten vielä...galluppeja, galluppeja...ne mitä muistan:)

AmmattiGEE: Eli Pumpulin kanssa ollaan samoissa hommissa, lastentarhanopettajan viran sain kaksi viikkoa ennen kun jäin Oliverista äitiyslomalle ja sillä tiellä edelleen. Valmistuin v. 2000 eli muutaman vuoden tein sijaisuuksia ja hetken englanninkielisessä leikkikoulussakin.

LastenhoitoGEE: meillä siitä ihana tilanne, että hoitoapua yleensä saa aikas helpolla. Mun äiti nyt auttelee ihan päivittäin, on lasten kanssa että pääsen kunnon kauppareissun tekeen jne, yökylässä lapset siellä sit harvemmin. Yksi Ystäväperhe on oikein luottohoitajia, siellä pojat oli silloinkin kun Peppiä lähettiin hakemaan. Kauheesti ei hoitoa kyllä pyydellä, lapset kun on tehty niin hoidetaankin:)

PukluGEEkin on ollut: Ei kauhiasti puksluta tuo tyttö...tai nyt varmaan lentää sit illalla kaaressa kun näin kirjoitan:/

HEI, meillä puhkesi Pepille eka hammas ystävänpäivän kunniaksi:))) Alas keskelle ja vieruskaveri kuultelee jo kyljessä. Siis tisseille puruvaroitus. taidan käydä Lansinohit ostaan heti kun tulevat vähänkin enemmän ulos.

Eilen oltiin Pepin lonkkakontrollissa KHKS:ssa ja kaikki hyvin. hivenen viel kehityst vaatii lonkkamalja, seuraava kontrolli kun typy kävelee, mutta sit varmaan saadaan jo terveen paprut. Tyttö käyttäytyi vallan mallikkaasti niin röntgenissä kun kirurgin pedilläkin. Hoitajat ihmetteli, että voiko tälläsiä potilaita ollakaan:D!!

PUUHIS ja muut Hämeenlinnan seudulla asuvat: Vitsi, että teillä on HYVÄ H&M:n lastenosasto!!!! Eilen poikettiin ja olin ihan ekstaasissa. Mun mielest oli paljon parempi kun esim. Ideaparkissa. Missä muuten Lindex nykyään on, onks se siellä Tiiriössä?? Ajattelin, että kun kevätkelit alkaa niin tämä mamma pakkaa mukelot autoon ja hurauttaa teille päin shoppaileen...kun teillä on se McDonaldskin:)))) Mä olen henkeen ja vereen Mc:n naisia vaikka joskus nuoruudessa on tullut Hesepullaakin myytyä.

Mutta nyt läpisemästä pikku lunchille!!!

:) Vieteri

P.s. Ihana kuulla, että K.h.p:llä on alkanut Iidan kanssa synkkaan ihan kympillä:))