*^*ELOISAT to-pe*^*
Kommentit (84)
Opemamma: varmaan mukavan rauhallista teillä siellä kotosalla :) Toivottavasti muun perheen reissu sujuu mukavasti.
Oinasmamman pointtiin tuosta isovanhempien hoitoavusta vielä. Mä olen myös miettinyt usein juuri sitä, että eihän sen pitäisi olla mikään taakka! Isovanhemmuudestahan pitäisi voida nauttia. Nauttia niistä lapsista ja niiden pyyteettömästä rakkaudesta. Se on kuitenkin erilaista kuin omien, aikuisten lasten rakkaus, jota usein värittää erilaiset eletyn elämän jäljet.
Mun äiti on tulossa käymään nyt lomaviikollaan. Tulee ti-iltana ja lähtee ke-aamuna. Onhan ihanaa, että hän tulee, mutta miksi ihmeessä ei voi olla paria päivää? Hän sanoi, että kyllä hän sitten taas kesällä... Niinpä, SITKU SITKU -elämää. Mä sanoin tuossa syksyllä ihan suoraan (ihan ystävällismielisesti), että nyt VIELÄ nuo lapsenlapset häntä kaipaavat, mutta jossain vaiheessa ei se kaipuu enää pysy yllä, kun siihen ei koskaan jakseta vastata.
Hienoa, että Pepperin Neela on paranemaan päin ja Erian Jaakko myös. Niin ja olikos Pubullakin parempi suuntaus jo siellä?
PUMPULI: Hee, anoppisi on siis mun (osittainen) kaima ilmeisesti? Toivottavasti tämä mun kaksiosainen nimi sitten tekee musta vähän erilaisen ;D Mun mieheeni hänen nimestään kirjoitettu juttu sopi älyttömän hyvin. Ukko on nyt kaupassa, mutta on ihan pakko näyttää se juttu hänelle! Kyllä osu ja uppos täälläkin. Tahtoisin allekirjoittaa nuo kaikki:
" Rakastuvainen ja rakkaudessa intohimoinen. Kun nainen miellyttää häntä, toimii nopeaan tahtiin. Voi kosia lyhyen seurustelun jälkeen. Naisessa häntä miellyttää ulkonäön lisäksi järki ja sydän. Mustasukkainen. Tekee paljon kotitöitä omasta halustaan. Oltava varovainen alkoholin suhteen. Rakastaa erittäin paljon lapsia."
AIRille jaksuja yövalvomiseen. Meillä on tänään molemmat päikkärit menneet tosi hyvin, nukkui 2x1,5h ja molemmilla kerroilla nukkui heräämättä. Josko sama jatkuisi yölläkin?
Jamssa
Äsken Neelukka heitti tähän mennessä isoimmat oksennuksensa ensin esikoisen sänkyyn (oltiin lukemassa iltasatua) ja sitten omaan petiinsä. Veti sitä tavaraa aika ikävästi henkeensäkin. Nyt on molempien lapsukaisten pedit siivottu ja toinen jo nukkuukin, toivottavasti kohta toinenkin. Minusta tuntuu, että vien tuon pikkutypyn huomenna lääkäriin, vaikka diagnoosista tuskin on mitään epäilystä.
On muuten jotenkin " hauskaa" lukea teidän kommenttejanne ANOPEISTA, kun omani on ihan ok, mutta taas oma äitini on jostain ihan omituiselta planeetalta. Varmaan pahempi tapaus, kuin teidän anopit yhteensä....
Yhdyn täysin siihen että LUULISI jokaisen isovanhemman haluavan olla lastenlastensa kanssa! Mä itse asiassa odotan jo tavallaan sitä (ja olen mielessäni tilanteen monta kertaa kuvitellutkin) miten pääsen hoitamaan lapsenlapsia... Toivottavasti en ole sit vaan liian innokas et tytär tai miniä kokis sen ahdistavaksi. Täytyy vaan toivoa et uskaltavat sen mulle sit sanoa jos liiaksi innostun =). Tässä eilen parturissa mietin sitäkin et nuo lapset tuo mulle ainakin mukanaan myös sen ettei sure sitä mennyttä elämää ja nuoruutta vaan antaa aiheen koko ajan odottaa tulevaa. Ihana on elää tässä hetkessä mut on sekin sit mukavaa kun ollaan miehen kans 5-kymppisiä ja kuopuskin on silloin jo 16. Saadaan ehkä pian sit jo hoidella ekaa lapsenlastakin.... Lapset siis on opettanu mulle ainakin sen että jokainen vuosi tuo tullessaan jotain uutta jota ei aiemmin ole saanut kokea. Eipähän pääse ikäkriisit yllättämään ;)
Paranemisia kaikille sairaille! Vie vaan Pepper Neela huomenna lääkärille, parempi sitä on katsoa kuin katua.
Kattelin tuota nimilinkkiä mut Toivosta ei mitään kummoista siinä sanottu ja muista lapsia ei siellä tainnut ollakaan. Omaa nimeänikään ei suoraan ollut vaan viittaus toiseen nimeen jonka kuvaus oli sit niin kaukaa meikäläisestä kun olla voi :)
TYÖG:tuoteryhmäpäällikkö isossa yhtiössä.
LASTENHOITOG: Anoppirakas se meillä ainut lastenhoitaja on. Alle 6-kymppinen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva. Hoitelee mielellään lapsia kun vaan kykenee. Nytkin on siis koko poppoon kanssa ma-ti kun me ollaan ukon kanssa jossain. Tosin meillä tuo esikoinen on jo aika iso apu näiden pienempien kanssa. Harvoin kyllä kaikki lapset kerralla on hoidossa, nyt ekaa kertaa ja seuraavaa kertaa saa varmaan taas odottaa. Omaa äitiäni en kans kovin herkästi pyydä vahdiks, asuu suht lähellä, 150 km päässä. Meillä kans sekä mun että miehen vanhemmat eronnu ja kaikki asuvat eri paikkakunnilla. Anopit lähimpänä. Tuossa anopissa ei muuten ole mitään vikaa muuta kuin se että pähkäilee ihan liikaa mitä kukakin nyt ajatteli mistäkin hänen sanomisestaan ja tekstiviestiä kirjoittaa ikuisuuden kun lukee moneen kertaan tekstin ja miettii et voiko siitä nyt ymmärtää jotain väärin ja loukkaantua jne.... ja kaikki yhteiskunnalliset asiat nyt on yleensä aina ihan pielessä ja kaikessa yleensä ihmisiä vedätetään. Kaupat on niitä pahimpia kun tahalleen pistää väärät hinnat koneelle tms.... Joka asiassa siis pitää epäillä aina ensin jotain.
Mä olisin ikionnellinen jos joku leipois mulle jotain... Pistä Pumpuli anopin leipomat pullat pakkaseen ja sano et säästät ne kun sulla oli tota muutakin tarjottavaa niin paljo ;) Musta ainakin olis kiva jos vois päiväkahviks kaivaa pakkasesta jotain herkkua, ite kun olen aika laiska leipomaan :/
Taas lyö pää tyhjää... pitää mennä kastikkeen tekoon.
Peeveli ja Toivo