Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisille (yli 65 v) uusi kädenojennus hallitukselta! Pääsevät yksityiselle 28 euron omavastuulla, veronmaksajat kustantaa loput

Vierailija
09.10.2024 |

"HALLITUS aikoo pilotoida muutosta, jonka myötä 65 vuotta täyttäneet pääsisivät yksityiselle yleislääkärille julkisen terveydenhuollon asiakasmaksun suuruisella omavastuulla. Ensi vuonna maksu on suuruudeltaan noin 28 euroa" 

Kommentit (1001)

Vierailija
101/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora tulonsiirto yksityisille firmoille. Kaikki keneltä leikattu maksavat tämän.

Vierailija
102/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kiukun kohde muuttuu kun itse olette 65 ja pienellä eläkkeellä. Muistakaahan silloin kuinka epistä se onkaan jos jostakin saa jonkun lantin alennusta.

Eivät milleniaalit kuvittelekaan enää saavansa mitään kohtuullista eläkettä. Eivät ainakaan sellaista, joka korreloisi sitä kuinka paljon eläkemaksuja pitää maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.

Pitkäaikaissairas, tulot 595 €/kk

No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan

Kuule, erittäin monet niistä erikoislääkäreistä pitävät vastaanottoa myös yksityisellä. Myös se mun reumalääkäri. Mieluummin maksaisin käynnistä 28 e vs. 66,7 e. 

Koskisi vain yleislääkärillä käyntejä.

Vierailija
104/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas toteutuessaan yksi ryöstö kokoomukselta veronmaksajien rahoja omaan taskuun. Tämäjän niiltä onnistuu, sensijaan että laittasivat nekin rahat sinne minne ne on tarkoitettu. 

Vierailija
105/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeen saajat? Ei tietenkään meille?

Eiköhän aika monella työkyvyttömyyseläkkeen saajalla ole jo pysyvät hoitokontaktit perusterveydenhuoltoon tai erikoissairaanhoitoon. Ja erikoislääkäripalvelujahan tämä ei edes koskenut.

Toki omalääkärisysteemiä voisi kehittää yksityiselläkin. Mielenkiintoinen kokeilu, toivottavasti edistää hoitoonpääsyä eläkeläisillä. 

No ei nuo kontaktit auta jos on akuutti vaiva. Jos epäilen vaikka keuhkokuumetta olisi kiva päästä heti yksityiselle, 28 egellä, eikä jonottaa kenties tunteja jossain.

Vierailija
106/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.

No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan

Kuule, erittäin monet niistä erikoislääkäreistä pitävät vastaanottoa myös yksityisellä. Myös se mun reumalääkäri. Mieluummin maksaisin käynnistä 28 e vs. 66,7 e. 

Pyyhi vaahto suupielistäs. Yleislääkärille pääsee, ei esim. reumalääkärille. Etkö osaa lukea. 

Vierailija
107/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne muut kädenojennukset olivatkaan?

Vaipparahaa, täysin ilmaiset peräruiskeet ja  ikioma kuulolaite.

Silmälasit vahvuuksilla kerran kolmessa vuodessa, 

kehykset saa valita Cucci, YSL en nyt muista suunnittelijoiden merkkejä, mut paljon niitä oli.

onko noin että silmälasit vahvuuksilla, pitääkö mitä maksaa vai ilmaiseksi, mulla on nyt italialaiset Michael Korsin ja nk nettilasit

Vierailija
108/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä jos toteutuisi.

Ei tässä mitään hyvää ole, olet vain niin tollo ettet ymmärrä sitä. 

Punikki malli on se, että kaikkien pitää saada yhtä huonoa hoitoa tai ei hoitoa ollenkaan.

Vierailija
109/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskisi vain yleislääkärillä käyntejä.

se ero että pääsee nopeammin

Vierailija
110/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. 🤦🏻

Mitäs nää saksikäsisannit seuraavaksi keksii, älynväläyksille ei loppua näy. 

Vierailija
111/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on valtiolla liikaa rahaa. Urologin palkkio on 135e ja siitä pitää maksaa 65-vuotiaan 28e ja loput menee verorahoista. 

Vierailija
112/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää. Eläkeläiset eivät ole köyhiä, minkä lisäksi heillä on aikaa jonottaa terveysasemallekin. Terveydenhoitoa pitää parantaa työikäisillä, niin olisi vähemmän sairauspoissaolojakin. Panokset täytyisi laittaa nuoriin, joilla on elinvuosia vielä edes. En ymmärrä eläkeläisten hyysäystä.

monilla mini eläke,kaupassa mietitään-kumpi jauheliha vai kahvi,ei molempia.  erikseen isot eläkkeet. joutuu käyttämään taksia,vaukeus liikkua julkisilla,keppi, rolla ,liikuntakunto. taksikin maksaa. kotiapu maksaa,saattajat maksaa,lääkkeitä -ne maksaa,mitä vanhempi kaikki nuo ongelmat kasvaa vaan. yksityiseltä  ostettu kotiapu kallista ja monella ei varaa kuin heikkoon vhäiseen kunnan kotiapuun. täsää menokuormaa.

saa asumistukea

Vierailija
113/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora tulonsiirto yksityisille firmoille. Kaikki keneltä leikattu maksavat tämän.

Miten pummit voivat olla maksajina, kun eivät maksa edes omaa elatustaan?

Vierailija
114/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kiukun kohde muuttuu kun itse olette 65 ja pienellä eläkkeellä. Muistakaahan silloin kuinka epistä se onkaan jos jostakin saa jonkun lantin alennusta.

Eivät milleniaalit kuvittelekaan enää saavansa mitään kohtuullista eläkettä. Eivät ainakaan sellaista, joka korreloisi sitä kuinka paljon eläkemaksuja pitää maksaa. 

Eikä milleniaalit ole vielä 65-vuotiaina eläkkeellä. Hyvä, jos +70-vuotiaanaa pääsee. 

Vierailija
115/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyyhi vaahto suupielistäs. Yleislääkärille pääsee, ei esim. reumalääkärille. Etkö osaa lukea. 

Ehdotuksissa on että koskisi jatkossa myös erikoislääkäreistä. 

Vierailija
116/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo 28€ kulu vain YLEISlääkärikäynteihin

Vierailija
117/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotain täytyy tehdä kun julkinen ei toimi eikä yksityiseen ole varaa!

1. positiivinen uutinen tältä hallitukselta

Vierailija
118/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ryöstö suomalaisilta veronmaksajilta ties kenen taskuihin.

Hävytöntö toimintaa. Korruptiota. 

Vierailija
119/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäreilua!

Ei ole. Työikäisille on työterveydenhoito, joten he pääsevät yksityiselle terveysasemalla milloin vain aivan ilmaiseksi. Kun julkista terveydenhoitoa ei enää maassamme ole, ei ainakaan pääkaupunkiseudulla, niin jotain on pakko tehdä jotta eläkeläisetkin saisivat edelleen hoitoa ja vältytään kalliimmilta seurannaissairauksilta.

Vierailija
120/1001 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan lopetetaan tuosta noin vaan sairaaloita ja terkkareita, mutta kehdataan lappaa se raha yksityisille. On ne pimeetä porukkaa. Mikään muu ei paina vaakakupissa ku oma ja kaverin rikastuminen, mitäs suomalaisten terveydestä ja hyvinvoinnista.

Pahin hallitus ikinä. Olis kirveellä töitä. 

Nykyinen Sote-farssi ei ole nykyhallituksen aikaansaama, oi idiootti. Sosialistien aikaansaama järjestelmä, jossa pomot saavat isoa palkkaa ja kansa kärsii. Kuten sosialismissa aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä