Eläkeläisille (yli 65 v) uusi kädenojennus hallitukselta! Pääsevät yksityiselle 28 euron omavastuulla, veronmaksajat kustantaa loput
"HALLITUS aikoo pilotoida muutosta, jonka myötä 65 vuotta täyttäneet pääsisivät yksityiselle yleislääkärille julkisen terveydenhuollon asiakasmaksun suuruisella omavastuulla. Ensi vuonna maksu on suuruudeltaan noin 28 euroa"
Kommentit (1001)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 65-vuotiailla on kertynyt kaikkein eniten varallisuutta, ja nyt heidän terveydenhuoltonsa siirretään kalleimpaan mahdolliseen luokkaan veronmaksajien maksettavaksi?
jää perittävää, ei sitä kaikkea tuhlata, kuitenkin niin että nauttii elämästä, ei pihistellä
On siinä ollutkin aikaa nauttia elämästä kun olette noin 59 -vuotiaana saaneet jäädä eläkkeelle muiden maksaessa lystäilyt. Ei suoda meille maksajaikäpolvelle samaa. Koko elämä töissä että paikataan teidän maksamattomat eläkkeet.
Mee hoitoon i di ootti ulinoittesi kanssa.
"Palkkatulojen verotus on lievempää kuin työttömyysetuuden verotus."
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/tyottomyysturva-ja-verot--paljonko…
Jaahas, kokoomus ostelee ääniä. Milloinkohan se käsi ojennetaan lapsille ja nuorille? Vanhoissa on tulevaisuus.
Niin, työttömyyskorvaukselle on ihan oma verokortti, menee enemmän veroa kuin palkasta.
Vierailija kirjoitti:
" Eläkeläisillä ei ole verotusta lainkaan, se on vain rahan siirtämistä taskusta toiseen."
Yllä oleva kommentti on harvinaisen virheellinen.
Minun eläkkeeni tulee yksityiseltä eläkelaitokselta, enkä saa valtiolta senttiäkään, mutta maksan kuitenkin eläkkeestäni 31% veroa ja sen lisäksi 30% osingoista, myyntivoitoista ja vuokratuloista.
Rahaa siirtyy kyllä taskusta toiseen, nimittäin minun taskustani valtion taskuun, jotta valtio voi puolestaan siirtää verorahani parin sosiaalipummin taskuun.
Onpa surullista. Rahasi ovat siis aivan lopussa? Näet nälkää? Asut pahvilaatikossa? Ulkomaille teet mielikuvitusmatkoja Lidlin kansainvälisten ruokaviikkojen avulla?
Valtio irtisanoo 4000 virkamiestä.
Joko he ovat hakeneet oman verokortin työttömyysetuudelle. Ja lapsikorotukset poistetettiin huhtikuussa ja nyt porrastus vie 1/5 osan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Toihan vapauttaa resursseja julkiselle sektorille ja lyhentää muiden jonona. Hyvä juttu! Pitäisi laajentaa koskemaan kaikkia.
Miksei sitä samaa rahaa voisi käyttää julkisen puolen kehittämiseen ja pikkuhiljaa purkaa rahoitusta, joka on jyvitetty yksityiselle puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhuksilla ole mitään vaikeuksia saada julkiselta puolelta lääkäriaikoja. Tuo etu pitäisi saada työikäisille, jotka eivät julkiselle pääse.
Kaikilla on vaikeuksia saada julkiselta lääkäriaikoja. Työikäisistä suurimmalla osalla on työterveyshuolto. Eivät kehdanneet sitä puolta miljardia suoraan heittää yksityisille, niin keksivät tällaisen Troijan Helenan, jolla verorahat saadaan sinne ja julkinen kaadettua. Kunnallisvaaleissa kannattaa muistaa!
Vierailija kirjoitti:
Niin, työttömyyskorvaukselle on ihan oma verokortti, menee enemmän veroa kuin palkasta.
Etkö yhtään osaa pysyä asiassa mistä puhutaan? Ymmärräthän ettei työpaikallakaan puhuta asian vierestä vaan pysytään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hel vetti, mun säännölliset käynnit erikoislääkärillä sairaalassa nousee 66,70 euroon per kerta. Mutta 65 v pääsee oikopolkua 28 eurolla yksityiselle. Tosi reilua.
Pitkäaikaissairas, tulot 595 €/kk
No ei pääse sinne sairaalan poliknikan erikoislääkärille jonne kuitenkin hoitoa vaativat ohjataan
Kuule, erittäin monet niistä erikoislääkäreistä pitävät vastaanottoa myös yksityisellä. Myös se mun reumalääkäri. Mieluummin maksaisin käynnistä 28 e vs. 66,7 e.
Tämä tuleva eläkeläisten etu ei koske erikoislääkärin käyntejä, ainoastaan yleislääkärin vastaanottoa.
Jos etuudelle ei hae omaa verokorttia niin silloin ansiosidonnaisesta menee 25 % automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö yhtään osaa pysyä asiassa mistä puhutaan? Ymmärräthän ettei työpaikallakaan puhuta asian vierestä vaan pysytään asiassa.
Olen hyvinkin asiassa. Eläkeläisille annetaan lisärahaa ja työikäisiltä koko ajan leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Toihan vapauttaa resursseja julkiselle sektorille ja lyhentää muiden jonona. Hyvä juttu! Pitäisi laajentaa koskemaan kaikkia.
Näin voisi ajatella, mutta jos rahat tuhlattaisiin pilotin mukaisesti, ei olisi enää varaa hoitaa esim. lapsia. En väitä että lapset nytkään saisivat hoitoa, mutta tässä saisivat vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Eläkeläisillä ei ole verotusta lainkaan, se on vain rahan siirtämistä taskusta toiseen."
Yllä oleva kommentti on harvinaisen virheellinen.
Minun eläkkeeni tulee yksityiseltä eläkelaitokselta, enkä saa valtiolta senttiäkään, mutta maksan kuitenkin eläkkeestäni 31% veroa ja sen lisäksi 30% osingoista, myyntivoitoista ja vuokratuloista.
Rahaa siirtyy kyllä taskusta toiseen, nimittäin minun taskustani valtion taskuun, jotta valtio voi puolestaan siirtää verorahani parin sosiaalipummin taskuun.
Onpa surullista. Rahasi ovat siis aivan lopussa? Näet nälkää? Asut pahvilaatikossa? Ulkomaille teet mielikuvitusmatkoja Lidlin kansainvälisten ruokaviikkojen avulla?
On kuin vesi hanhen selästä valuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella helppoa sanoa sosiaaliohjaajalle, että ei voida osallistua eläkkeellä olevien vai hoitoon, koska ansiosidonnaista leikattiin ja laitettiin auto pois.
Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.
Lässyn lässyn.
Onpas sulla valtaa🤣🤣
Tottakai on valtaa, kun on kyse omista vanhemmista ja omasta elämästä. Luulitko, että sosiaalityöntekijä voi pakottaa ketään omaista osallistumaan vanhuksia koskeviin palavereihin? Tai hoitamaan vanhempiaan?
Eri
Ei, eli he ovat ilman hoitoa ja apua, jos valtio ei hoida.
en ajatteke kuka hoitaa, nautin nyt elämästä ja tilaan matkan jonnkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvinkin asiassa. Eläkeläisille annetaan lisärahaa ja työikäisiltä koko ajan leikataan.
Jep. En vain mitenkään näe järkevänä sitä, että leikataan työikäisen väestön mahdollisuuksista kouluttautua uudelleen tai lisää (nykypäivänä hyvin tarpeellista), ja sitten syydetään rahaa ikäluokalle josta monella olisi kyllä varaa maksaa itse lääkärikäyntinsä.
"Sairauspäiväraha pienenisi keskituloisella 300 - 400 kuukaudessa."
https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-sairauspaivarahojen-leikkaus-iskee-…
Työssä olevat ei voi jäädä ahdistuksesta sairaslomalle enää, kun saa 400 vähemmän kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa asumistukea.
Miksi juuri 65+ vuotiaat? Missään ei selitetä, mikä tämän homman perimmäinen idea on.
Älkää eläkeläisiä syyttäkö. Eikö se Grahn-Laasonen ole ihan työikäinen ja ministereistä nuorimpia. Eihän eläkeläiset tuommoisia päätöksiä tekisi. Haukkukaa oikeaa puuta.