HS: Espoossa naisille oma uimahallivuoro - paljastui ettei asiakkaat osaa edes uida
Eräiden suomalaisten naisten luku- ja kirjoitustaidon puute jo tiedettiin, mutta ne ei osaa edes uida.
Kommentit (350)
Kyse ei tietenkään ole käytetystä ajasta vaan siitä, miksi tasa-arvosta ollaan valmiita joustamaan maahan muuttajien kohdalla. Miksi maahan muuttajat eivät voi joustaa suomalaisen kulttuurin suuntaan, että naiset ja lapset voisivat opetella uimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä en tajua, miten nää sopeutuu yhteiskuntaan, kun edes uimahallissa käyminen ei suju muiden kanssa. nuo lakanat saunassa ja suihkussa on tosi epähygieenisiä. sitten samalla hikisellä lakanalla saunasta altaaseen.
Mä taas en tajua miten porukka jaksaa jauhaa tosta uimahousujutusta, kun uimavedessä on lähtökohtaisestikin kaikkea törkyä. Samassa liemessä lilluu kaiken maailman rasvat, ihosolut, räät, syljet, silsat, ruvet, hiet, k.uset ja välillä myös p.askat
Etkö ymmärrä? Sillähän niitä likoja yritetään vahentää, että ihminen riisuu itsensä alasti, käy suihkussa ja saunassa ja pesee itsensä hyvin ja sitten vasta menee puhtaassa uimapuvussa altaaseen.
Kyllä siellä paska ja lika lisääntyy ja se räkäkin, kun likaisilla ulkovaatteilla johon on hihaan niistetty
Suomessa tätä tukee juuri naiset. Miehet ei uskalla sanoa mitään.
Kaksousstandardit. Lihavat kelaakat varmaan opettamassa uimaan ja paapomassa veronmaksajien rahoilla. Harkinnanvaraisilla maksettu kausiliput.
Nyt joku voimaantunut munakas voisi ilmoittaa olevansa nainen ja menisi vuorolle. Ai eikö? Miten vassari on voinut erehtyä, eikö sukupuoli olekaan ilmoitusasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan edusta. Minä olen nainen, eikä minulla ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa uida treenini altaassa, jossa samaan aikaan ui omaa treeniänsä vastakkaista sukupuolta olevia. Ei todellakaan ole niin, että puolet yhteiskunnasta ei voisi mennä uimahalliin, jos siellä on se toinen puoli yhteiskunnasta samaan aikaan. Ei nyt ole faktoja esittää, mutta uskoisin, että nyt puhutaan hyvin, hyvin pienestä prosentista ihmisiä, joilla on ongelma olla samassa tilassa vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Totta kai edustavat. Ei se ole vuoro naisille, joilla on ongelma vastakkaisen sukupuolen kanssa, vaan vuoro naisille. Kaikille.
Eli tätä hallivuoroa ei ollutkaan perustettu nimenomaan musliminaisia ajatellen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä oppii uimaan jos ei saa edes harjoitella. Jokaisella on oikeus pitää minkälaista uimapukua tahansa.
Sen sijaan en ymmärrä sitä, miksei altaassa saa toisilla radoilla olla samaan aikaan toisia uimareita - olivat he mitä sukupuolta tahansa. Miksi pitää koko allas varata yhdenlaisille ihmisille? Se on epäreilua ja verorahojen (joiden tulisi palvella kaikkia) väärinkäyttöä, että vain yksi ryhmä saa tulla.
Tietyssä uskonnossa kasvanut ja elänyt tyttö ei ole syyllinen siihen, että hänen uimataitonsa ei ole päässyt kehittymään. Noita naisten vuoroja käyttävät monet muutkin naiset. Pojat osaavat uida keskimäärin paremmin kuin tytöt. On järkevää kohdentaa palvelu ryhmälle, joka sitä eniten tarv
Ratkaisu on se, että nuo uskonnot kielletään tai sitten sopeutuvat tämän maan kultuuriin. Ei ole oikein, että 99% uimanautinto pilataan sillä, että tämä 1% käy sotkemassa uimaveden uimalla paskaisina täysissä vaatteissa.
Miten ne muuten voi vaihtaa ne märät vaatteet kuiviin, jos eivät ketrran voi riisutua edes siellä suihkussa. Jokuhan voi nähdä. hui kamalaa...
Tuo vaatteissa uiminen on kamalaa ja pitäisi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan edusta. Minä olen nainen, eikä minulla ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa uida treenini altaassa, jossa samaan aikaan ui omaa treeniänsä vastakkaista sukupuolta olevia. Ei todellakaan ole niin, että puolet yhteiskunnasta ei voisi mennä uimahalliin, jos siellä on se toinen puoli yhteiskunnasta samaan aikaan. Ei nyt ole faktoja esittää, mutta uskoisin, että nyt puhutaan hyvin, hyvin pienestä prosentista ihmisiä, joilla on ongelma olla samassa tilassa vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Totta kai edustavat. Ei se ole vuoro naisille, joilla on ongelma vastakkaisen sukupuolen kanssa, vaan vuoro naisille. Kaikille.
Ovatko myös transnaiset ja ei-transit henkkarin vaihtajat tervetulleita?
Minäkin menin oman jäkikasvun kanssa uimahalliin, kun he eivät osanneet uida. Arvaapa aloittaja, miksi?
Kun käyntejä oli riittävän monta, oppivat uimaan.
S a a t a n a miten r a s i t i n e n aloitus ja keskustelu täällä taas persuilla on käynnissä.
H u k u t t k a a ittenne kaljatuoppiin, r o s k a s a k k i.
"Minusta yksittäisen uimavuoron järjestäminen ei ole mitään lapsena kohtelemista. Itsetunto on aika heikko, jos kokee että muiden tarve on jo tässäkin määrin itseltä pois."
Se kuitenkin normalisoi tiettyjen kulttuurien naisten ala-arvoista kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen voi opettaa uimaan. Siihen tarvitaan vettä.
Tarvitaanko siihen myös kullittomia uimahallivuoroja?
EI SUOMALAINEN TARVITSE.
Olen uinut pikkulapsesta asti järvessä ja uimahallissa, maauimalassa.
Käynyt monta kertaa uimaopetusta kertaamassa huvikseni.
Suomi on tuhansien järvien maa, mitä ympäröi meri. Meri ollut tutumpi 30 vuotta.
Osaan ja jaksan uida. Liikuntaa. Nautintoa vedessä lilluminenkin.
En kyttää miesten sepaluksia ja jos jotain sieltä putkahtaisikin esiin, hymyilisin vain ja uisin eteenpäin.
Uimisestahan on kyse.
- VANHA nainen
Miksi muiden kulttuurien naiset sitten eivät voi olla tiirailematta miesten sepaluksia? Kyllä t
Ei kai ongelma olekaan tiirailevat naiset vaan tiirailevat miehet.
10k muutoin miehekkäälle mutta naiseksi pukeutuneelle, joka lompsii tuonne sekaan, koska sukupuolisyrjintä on väärin eikä kuulu Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on kaikkien etu, että uimataito on kaikkien saavutettavissa.
Millä tavalla se hyödyttää ketään muuta, osaako mme Huivipää uida vai ei? Ei mitenkään.
Kaksi syytä
Normaaliempatialla varustettu ihminen on iloinen siitä, ettei toinen kuole huonosta uimataidosta johtuen.
Uinti on liikuntaa, jota voi harrastaa yleensä elämän loppuun saakka. Monille vesiliikunta on ainoa realistinen liikuntamuotomahdollisuus. Hyvässä kunnossa oleva vanhus säästää yhteiskunnan varoja.
Uimataidossa on puutteita ihan kantaväestölläkin, erityisesti naisilla ja tytöillä.
Uimataidon voi hankkia sekaryhmissäkin. Eli ongelma ei ole uimaopetuksen puute, vaan sekaryhmiä karsastava kulttuuri. Kantisnainenkin voi jäädä kotiin, jos ei halua törmätä yllätyskulliin pukkarissa tai suihkussa. Sitä mieltähän vihervassut ovat?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin menin oman jäkikasvun kanssa uimahalliin, kun he eivät osanneet uida. Arvaapa aloittaja, miksi?
S a a t a n a miten r a s i t i n e n aloitus ja keskustelu täällä taas persuilla on käynnissä.
Miksi musuille pitää olla kullittomat hallivuorot, mutta kantisnaisen pitää sietää peniksiä jopa pukkareissa ja pesutiloissa? Miksi musunaisilta ei vaadita sukupuolen moninaisuuden hyväksymistä?
Vierailija kirjoitti:
Hukuppa vaan itse roska. Onko niillä opettajaa siellä ja välittävätkö edes. Vuoro pitäs olla illan viimenen niin yöllä allas putsattaisiin perusteellisesti. Niin rasisteja ovat ettei suomalaiset tavat käy.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko transnaiset tervetulleita näille uimavuoroille, vai onko musuilla parempaa transfobiaa?
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, kuvan naiset kyllä näyttävät kovin kotimaisilta +30 ikäisiltä, joiden on täysin mahdotonta olla uimataidottomia. Yhdeksäkyt luvulla peruskoulussa uintia opettiin ja siitä myös pidettiin kiinni, että jokainen oppii. Vapautuksia uinnista ei tullut millään tekosyyllä.
Espoossa ei ainakaan opetettu koulussa uimaan 90-luvulla. Noin puolet ovat uimataidottomia niistäkin ihmisistä. Useimmat toki jaksavat kymmenen metriä, mutta siihen se jää, eikä riitä uimataitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvan mukaan eivät ole kovin viehkeän näköisiä rouvia.
Just sun kaltaisten ihmisten takia naiset tarvitsevat oman uintivuoron.
Kantisnaisten vuorolla penikset ovat tervetulleita pukkareihin ja pesutiloihin. Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoliapartheid on syrjintää. Se ei kuulu Suomeen vaikka sinä sitä haluatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa eletään suomen tavalla eli uimahalli on kaikille. Ei tarvita mitään naisten vuoroja erikseen. Ihan vi.... sairasta että me ruvetaan muuttamaan meidän kulttuuri muslimien mieltymysten mukaan.
Mua itse asiassa suomalaisena naisena ei yhtään haittaisi, jos olisi joskus naisten oma uintivuoro. Ja vastaavasti miehille oma. Vaikka kerran kuussakin.
Suomi-naisten omalle vuorolle tervetulleita ovat myös transnaiset ja naiseksi itseilmoittavat pervopertit. t. vihervassut
aikaisemmin ei koulussa ollut uimista, olen päässyt -87 peruskoulusta. Uimataito oli hankittava muuten.
Toisaalta, itse opin 6v uimaan, niin ei sitä koulussa olisi ainakaan opetuksen vuoksi tarvinnut olla (mulle)