Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhat rintamamiestalot maksaa 150.000-200.000€ (pl. tontti)

Vierailija
09.10.2024 |

Ja kuinkakoha suuri osa niistä on homeisia?

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet pintaremontit tehty eli tapetit vaihdettu ja hintapyynti 200 000€ nimenomaan siellä hevonkuusessa kaukana palveluista. 

Vierailija
22/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi oli myynnissä kehä3 lähellä mitä läheltä seurattiin. Myynti ilmoituksessa myyjä sanoi rehellisesti että on purkukuntoinen, vain tontin arvo. No kukaan ei ostanut sitä joten joutuivat muuttamaan siihen alle vuoden päästä takaisin. Asumaan. Perheineen.

Kuka ostaa vanhan omakotitalon?

Se on ihan normaali ilmoittaa vanha talo myynnissä purkukuntoiseksi, sillä taikalauseella vapautuu kätevästi vastuista. Ei se välttämättä tarkoita että talo olisi purkukuntoinen.

Ei vapaudu vastuusta! Paitsi siinä tapauksessa, että myyntihinta on sen tontin hinta pelkästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi oli myynnissä kehä3 lähellä mitä läheltä seurattiin. Myynti ilmoituksessa myyjä sanoi rehellisesti että on purkukuntoinen, vain tontin arvo. No kukaan ei ostanut sitä joten joutuivat muuttamaan siihen alle vuoden päästä takaisin. Asumaan. Perheineen.

Heh, suomessa ostetaan tuhansia vanhoja omakotitaloja joka vuosi. 

Vierailija
24/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan normaali ilmoittaa vanha talo myynnissä purkukuntoiseksi, sillä taikalauseella vapautuu kätevästi vastuista. Ei se välttämättä tarkoita että talo olisi purkukuntoinen.

Ei vapaudu vastuusta! Paitsi siinä tapauksessa, että myyntihinta on sen tontin hinta pelkästään.

Siinähän sitten tappelet mikä on mielestäsi sen tontin hinta.

Vierailija
25/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tietyillä alueilla täysin remontoitu rintamamiestalo saattaa maksaa yli 500000e. Sijainnistahan siinä toki maksetaa ja rintamamiestaloilla on yleensä suht iso ja suojaisa puutarhatontti verrattuna nykyisiin postimerkkitontteihin joihin mahtuu vain talo ja autopaikka.

Vierailija
26/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talon remontoi ajalle tyypilliseen tapaan niin se säilyy pitkään hyvänä. Nykyongelmana on vaan tunkea muovia aivan kaikkeen, jolloin talo ei hengitä ja homehtuu.

Vierailija
27/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitten tappelet mikä on mielestäsi sen tontin hinta.

Tontille hinnan määritteleminen ei ole mitään Amerikan-tiedettä. 

Vierailija
28/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä tietyillä alueilla täysin remontoitu rintamamiestalo saattaa maksaa yli 500000e. Sijainnistahan siinä toki maksetaa ja rintamamiestaloilla on yleensä suht iso ja suojaisa puutarhatontti verrattuna nykyisiin postimerkkitontteihin joihin mahtuu vain talo ja autopaikka.

Me maksettiin se 200 000 2000-luvulla valmistuneesta omakotitalosta rauhaisalla tontilla, mutta suht lähellä palveluita. Ja kyllä, täälläkin pyydetään rintamamiestaloista samaa hintaa...

Vierailija
29/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin ikäänsä nähden varsin hyväkuntoisen rintamamiestalon alle 50k hintaan. Riippuu varsin reippaasti sijainnista näidenkin hinnat.

Täysin mahdollista. Meillä on kotipaikka ihan taajaman keskustassa. Siis pikkutila. On vajat autotalli ja tallirakennus, peltoa ja siivu metsääkin. Muutama vuosi sitten sattui vesivahinko ja siksi hinta arvioitiin aika matalaksi. Nyt on kaikki kunnossa mutta sukuun se varmaan jää, ei kannata myydä mahtavaa vapaa- ajan paikkaa kenellekään eikä varsinkaan vieraalle. Kyselijöitä on ollut.

Vierailija
30/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisen talon saat rakennettua jossa on ns. talotekniikka valmiina 150 000? No et oikein minkäänlaista. Ja kaikki niistä ei suinkaan ole homeisia, jotkut voi olla.

Rintamamiestalot eivät kai ole homeisia, jos ei niitä ole pilattu erinäköisillä remonteilla. Nehän eivät ole alun perin mitään muovilla tiivistettyjä.

Vierailija
31/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos talon remontoi ajalle tyypilliseen tapaan niin se säilyy pitkään hyvänä. Nykyongelmana on vaan tunkea muovia aivan kaikkeen, jolloin talo ei hengitä ja homehtuu.

Pahimmat tuhot näihin tehtiin 60-80-luvun remonteilla, kun laitettiin sekaisin rakennustapoja ja pilattin vanha rakenne uusilla "kehittyneillä" materiaaleilla ja tavoilla.

Vierailija
32/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniin rintamamiestaloihin valitettavasti tungettiin ne muovit 1970-1980-luvuilla ja ne on peruuttamattomasti pilattu.

Vierailija
33/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin äitini rintamamiestalon jossa itse asuin lapsena. Rakennettu 1980, olin silloin 5 vuotias. Tein remontiin 2016 eikä löytynyt hometta mutta kyllä kaikki pinnat uusittiin. Hyvä tässä on asua, 7 vuotta olen tässä asunut jo.

Vierailija
34/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perin äitini rintamamiestalon jossa itse asuin lapsena. Rakennettu 1980, olin silloin 5 vuotias. Tein remontiin 2016 eikä löytynyt hometta mutta kyllä kaikki pinnat uusittiin. Hyvä tässä on asua, 7 vuotta olen tässä asunut jo.

No 1980-luvulla rakennettu talo ei ole rintamamiestalo, se on 1980-luvulla rakennettu omakotitalo.

Vierailija
35/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintamamiestaloja ei rakennettu enää kasarilla.

Vierailija
36/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintamamiestaloja ovat rintamalta palanneitten miesten sodan jälkeen rakentamat puolitoistakerroksisit talot.

Vierailija
37/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä lauseella ei todellakaan vapaudu, ja hinnan pitää olla purkukuntoisen silloin.

Kyllä vapautuu, jos talo myydään purkukuntoisena on turha tulla valittamaan että buhuu tässä ei voi asua koska löytää jonkun vian.

Purkukuntoinen talo myydään purkukuntoisen talon hinnalla. Se on tontin arvo miinus purkukustannukset. Monet yrittää karttaa myyjän vastuuta myymällä paperilla purkukuntoisena, mutta kuitenkin hintaa on laitettu enemmän kuin tontin arvo.

Vierailija
38/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin asiallisesti hoidettu ja remontoitu rintamamiestalo, kuin 60-luvun lopun / 70-luvun valesokkelilla ja tasakatolla varustettu kenkälaatikko.

Vierailija
39/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppahan käy nyt hyvin juuri tällä alueella ja hinnat ovat pienessä nousussa. Tästäkin kohteesta on tullut paljon kyselyjä. T LKV (kusetteja)

Vierailija
40/115 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon aikaan rakennettu yhtään rintamamiestaloa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi