MITÄ VAATEKOKOA KÄYTTÄVÄT n. 80kg-90kg naiset?
Paidat, housut, takit, mekot?
Kuinka pitkä olet ja onko sulla enemmän tavaraa mahassa vai lantiolla?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
160/78 ja koko 42 paidat ja housut
Olen 169 / 88 ja minulla koko 42 myös. Missähän mulla on kilot, kun olen lähes 10 cm pidempi ja 10 kg painavampi.
Vierailija kirjoitti:
42/ L yleisin koko. Jostain takeista menee XL.
42 on kylläkin XL useimmilla valmistajilla. Vain Lindex yms sekottaa koot
164 ja 88 kg. Housut 46, paidat ja takit 44-46.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole. Tilaan netistä paljon vaatteita, eri merkkisiä. 42 on L. XL on 44-46.
Hirveän vaikeaa uskoa vastaajien vaatekokoja. Tai toki on eroa käyttääkö oversize vaatteita vai istuvia joustamattomia vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole. Tilaan netistä paljon vaatteita, eri merkkisiä. 42 on L. XL on 44-46.
Ei vissiin merkkivaatteita vaan jotain ellosta tms? Merkkivaatteissa ja urheiluvaatteissa ei ainakaan ole noin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus 173 cm, paino vaihdellut 80-90 kilon välillä. Vaatekoot 40-44 riippuen vaatteesta, L tai XL. Leveä lantio, paksut reidet ja sääret. Vatsa ei pömpötä yhtään, vyötärö on. Yläosa pienempi kuin alaosa, joissain vaatteissa ero voi olla jopa kaksi kokoa.
Taitaa olla rikoo riskillä ruma, kun itse 62-kiloisena ja 164-senttisenä käytän kokoja 38-40. Päähäni ei mahdu miten 10 senttiä pidempi ja 30 kiloa painavampi voisi ikinä mahtua samoihin vaatteisiin.
Eihän sama koko kerro yhtään mitään, eri vaatemerkeillä on aivan erilaiset koot. Nykyään moni vaate on myös ylisuurta mallia eli reilusti lihavallekin menee hyvin vaikka koko S.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus 173 cm, paino vaihdellut 80-90 kilon välillä. Vaatekoot 40-44 riippuen vaatteesta, L tai XL. Leveä lantio, paksut reidet ja sääret. Vatsa ei pömpötä yhtään, vyötärö on. Yläosa pienempi kuin alaosa, joissain vaatteissa ero voi olla jopa kaksi kokoa.
Taitaa olla rikoo riskillä ruma, kun itse 62-kiloisena ja 164-senttisenä käytän kokoja 38-40. Päähäni ei mahdu miten 10 senttiä pidempi ja 30 kiloa painavampi voisi ikinä mahtua samoihin vaatteisiin.
Eihän sama koko kerro yhtään mitään, eri vaatemerkeillä on aivan erilaiset koot. Nykyään moni vaate on myös ylisuurta mallia eli reilusti lihavallekin menee hyvin vaikka koko S.
Uskon että tällaisia itselleen valehtelijoita on suurin osa vastaajista
Noista vastauksista ymmärtää sen, miksi niin monella vaatteet istuvat huonosti ja kiristävät. Myös sen miksi kirpputorit pursuavat vaatteita. Monet ostavat jo lähtökohtaisesti vähän liian pienen vaatteen, pesun jälkeen ne ovatkin sitten niin pieniä, että joutavat kirppikselle. Esim. viskoosi kutistuu lähes aina pesussa.
XL tai XXL, muuten ehkä 44. Paino vähän reilu 90 kiloa ja pituutta 182cm. Ja väljistä vaatteista tykkään.
Paino 95kg ja pituus 175cm . Käytän kokoa xl. Paidat pääsääntöisesti kokoa 44, housut 46.
Olen 163/ 55 ja ystäväni 166/75-80, ostamme lähes samankokoisia vaatteita. Itse pidän väljemmistä s/m ja hän tiukoista s/m ja tuskailun jälkeen L, farkut ovat joskus nappi auki ja paidat äärirajoilla. Tosin kokoluokitus on muuttunut, ostin keväällä mekon xs koossa ja olisi mennyt pienenpikin. Usein käy niin että kun paino nousee pikkuhiljaa sitä ei huomaa tai halua huomata ja pettää itseään ostamalla saman kokoisia vaatteita kuin hoikempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Paino 95kg ja pituus 175cm . Käytän kokoa xl. Paidat pääsääntöisesti kokoa 44, housut 46.
Lisään vielä, että L:kin yleensä menisi, mutta ei näytä hyvältä. En halua, että makkarat näkyy läpi vaan pukeudun väljästi. Vaatteet ostan usein esim. Kappahlsta, Onlysta, Lager 157sta. Välillä tilaan zalandosta. Vertailun vuoksi: 65 kiloisena käytin kokoa s-m. Yksi vaatekoko on yllättävän monta kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
160/78 ja koko 42 paidat ja housut
Olen 169 / 88 ja minulla koko 42 myös. Missähän mulla on kilot, kun olen lähes 10 cm pidempi ja 10 kg painavampi.
Ai missä? No siinä sun ylipainoisessa ruhossasi.
177 cm ja 83 kg. Tasaisesti kertynyt. Koot 42-44, L/XL.
N52
Olisipa hauska jos nämä vastaajat ottaisivat mittanauhan käteen, mittaisivat strategiset mittansa ja vertaisivat kokotaulukoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa hauska jos nämä vastaajat ottaisivat mittanauhan käteen, mittaisivat strategiset mittansa ja vertaisivat kokotaulukoihin.
Heh heh hee.. Mä olen mitannut.
Vierailija kirjoitti:
Noista vastauksista ymmärtää sen, miksi niin monella vaatteet istuvat huonosti ja kiristävät. Myös sen miksi kirpputorit pursuavat vaatteita. Monet ostavat jo lähtökohtaisesti vähän liian pienen vaatteen, pesun jälkeen ne ovatkin sitten niin pieniä, että joutavat kirppikselle. Esim. viskoosi kutistuu lähes aina pesussa.
Mulla ei kiristä. Käytän vaatteet loppuun.
Mulla on täsmälleen samat mitat ja vaatekoko suht sama, M ja L. Normaalipainon ylärajoilla mennään, viitisen kiloa haluaisin pois koska itsellä kertyy vähäinenkin ylimääräinen vatsaan.