Kysely: haluatko lahjaksi itse tehtyä elintarvikkeita?
Tuosta joululeivonnais ketjusta tuli mieleen. Yllättävän moni nimenomaan ei halua.
Hygieniasyyt päällimmäisenä sekä se että ne usein eivät ole mieluisia/hyviä.
Eli tää on elintarvikepuolen vastaisku iän ikuiseen villasukkakeskusteluun.
Haluatko jouluna Fyllitädin tekemät paistokset, Mumman kotisinapit tai Aulin hillopullaa? Vai mieluummin sileän setelin?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Hyi ei. En oikein syö edes muiden valmistamaa ruokaa.
Yleisesti. Jos ei nimenomaan tiedä että saaja haluaa jotain sun tekemiä töherryksiä x niin osya vaikka suklaata, viini tai joulutähti.
Kyllä se tulee ilmi jos halutaan. Niitä kehutaan ja pyydetään tekemään. Mutta jos kutsuillasi vieraat pitkin hampain näkertää osan, älä leivo niitä lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten epäsiistejä teidän tutut ja omat perheenjäsenet ovat kun epäilette kaikkea??
Mun ystävät ja perheenjäsenet ovat todella siistejä joten ei tule mieleenkään epäillä pöpöjä. Hillotkin on keitettyjä ja steriilinä purkissa.
Ja hei, villasukat voi pestä jos puhtoiset jalat ei kosketusta kedtä!
Ja nää samat ostaa Temusta ties mitä myrkyllistä kiinakamaa, ei voi kuin ihmetellä🤣🤣🤣
Itse en todella tilaa Kiinasta enkä myöskään syö noita mummojen hillopullalahjoja. Ja jos saadut sukat haisee paskahuusilta niin niiden paikka on roskiksessa.
Ei kai ne nyt paskahuussissa ole tehty. Aito villa haisee lampaalle, kunnes pestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua elintarvikelahjaa, en villasukkia enkä seteliä. Olen aikuinen, käyn töissä, pystyn maksamaan omat iloni itse. Enemmän arvostan yhteistä aikaa.
No eihän nuo sulje toisiaan pois. Moni osaa neuloa, jopa yhden sukan illassa, tai jopa koko parinkin, samalla kun katsoo telkkua, ja yhdessä voi silti viettää aikaa.
Eikä aikaa vie myöskään hillojen keittäminen, ellei niitä sadalle läheiselle tee.
Kyllä minä vaan haluaisin sukat ja vaikka mustaviinimarjahilloa. Sinapit on usein sellaista ripulinoloista ja makeaa, niistä en tykkää.
Summa summarum. Sukat haisee paskalle ja sinappi on ripulin oloista.
Ostakaa kaupasta/ammattilaisten tekemää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten epäsiistejä teidän tutut ja omat perheenjäsenet ovat kun epäilette kaikkea??
Mun ystävät ja perheenjäsenet ovat todella siistejä joten ei tule mieleenkään epäillä pöpöjä. Hillotkin on keitettyjä ja steriilinä purkissa.
Ja nää samat ostaa Temusta ties mitä myrkyllistä kiinakamaa, ei voi kuin ihmetellä🤣🤣🤣
Itse en todella tilaa Kiinasta enkä myöskään syö noita mummojen hillopullalahjoja. Ja jos saadut sukat haisee paskahuusilta niin niiden paikka on roskiksessa.
Ei kai ne nyt paskahuussissa ole tehty. Aito villa haisee lampaalle, kunnes pestään.
Ei. Kyllä ne haisi. Mutsikin sitä ihmetteli. Tiedettiin kyllä miltä normaalisti villasukka tuoksuu kun niitä kokoajan käytettiin. Tää haisi ihan järkylle. Sama.
En enää osta edes myyjäisistä kakkuja, enkä muutakaan ruokaa. Otan ruokalahjan vain sisareltani, joka on ammattikokki.
Riippuu kuka tekee. Juuri äiti toi puolukkamehut ja hilloja ja ne otan vastaan mielellään. Hyvä ystävä tekee aina jouluksi kaikille sinappia ja paholaisen hilloa lahjaksi. Ne otan vastaan mielelläni.
En osta ravintolapäivänä yksityiskeittiöustä enkä myyjäisistä. Niin vähä tarvii että jaksan itse laitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nää jutut! Tirskun näitä lukiessa, puoliso yrittää lukea tenttiin enkä varmasti kerro miksi hytkyn tässä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi ei. En oikein syö edes muiden valmistamaa ruokaa.
Yleisesti. Jos ei nimenomaan tiedä että saaja haluaa jotain sun tekemiä töherryksiä x niin osya vaikka suklaata, viini tai joulutähti.
Kyllä se tulee ilmi jos halutaan. Niitä kehutaan ja pyydetään tekemään. Mutta jos kutsuillasi vieraat pitkin hampain näkertää osan, älä leivo niitä lahjaksi.
Aamen.
No ei ole suutarin lapsella kenkiä. Pyörittelen työssäni elintarvikehygieniaa enkä ole tippaakaan huolissani joidenkin kotileivonnaisten valmistuksesta, uunista ei selviä mikään ja vatsahapoistakin vain hyvin harva. Tervetuloa ruokalahjat ja villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Voi, mä ilahtuisin suuresti sekä ruokalahjoista että villasukista. Tavaraa on jo ihan tarpeeksi.
Kyllä minä sinulle tavaran näytän.
T. Rivoriitta
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos tunnen tekijän ja tiedän, että hygienia on kunnossa ja ei käytä mitään vanhentuneita aineksia. Sen sijaan esim. naapurin muistisairaan mummon tuomat pullat ja töissä erään lapsen leipomat piparit otin kiltisti vastaan, mutta heitin syömättä roskiin.
Minulle naapurin muistisairas mummo toi kerran juhlista ylijääneen puoliksi syödyn kakun:D Juu, roskiin meni, oli varmaan kaupan kakku, mutta ties kuinka kauan lämpimässä seissyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, mä ilahtuisin suuresti sekä ruokalahjoista että villasukista. Tavaraa on jo ihan tarpeeksi.
Kyllä minä sinulle tavaran näytän.
T. Rivoriitta
Rikottuja lupauksia. Puheet ja teot ei vastaa. 💩
Vierailija kirjoitti:
Rekkamiehen pastilleja ja Paskanmarjakiisseliä!
HÅMÅ hiljaa. Mene uimahalliin.
En halua koskaan mitään ruokalahjoja, en kaupasta ostettua ja vielä vähemmän itse tehtyjä.Tekijä kotonaan niitä ehkä hyvästä sydämestään vääntelee, piparia ja pikkuleipää, muksejensa kanssa ehkä.
Kaupasta saan itsekin omat herkkuni ostettua enkä halua mitään itse tehtyjä, joita toisen perheen muksut ehkä hyvää hyvyyttään on klähmineet. Välillä nenää kaivellesaan. Jotkut piparit ovat siitä pahimmastä päästä tuomisina, en itse söisi kuin korkeintaan ehkä omien muksujeni koristelemia pipareita, mutta en niitä lähtisi kenellekään lahjaksi viemään. Kelpaavat ehkä joulukuuseen koristeiksi.
Taannoin sain pullon kotona tehtyä puolukkamehua, joka pullon avattuani haisi kyseisen talouden vanhan kultaisen hammaskiveltä, viemäriin meni sekin, en pystynyt edes sitä maistamaan.