Kysely: haluatko lahjaksi itse tehtyä elintarvikkeita?
Tuosta joululeivonnais ketjusta tuli mieleen. Yllättävän moni nimenomaan ei halua.
Hygieniasyyt päällimmäisenä sekä se että ne usein eivät ole mieluisia/hyviä.
Eli tää on elintarvikepuolen vastaisku iän ikuiseen villasukkakeskusteluun.
Haluatko jouluna Fyllitädin tekemät paistokset, Mumman kotisinapit tai Aulin hillopullaa? Vai mieluummin sileän setelin?
Kommentit (63)
Mielellään ei mitään makeita, koska esim. suklaata saan niin paljon lahjaksi ettei tule syötyä. Jotain suolaista joka tulee käytettyä voin ottaa mielelläni.
Äidin tekemää olen joskus saanut lahjaksi aikuisiällä. Vaikka en niin tykkäisikään niistä maultaan, niin se, että ne on äidin tekemiä, laittaa syömään. Ihan vain kiitollisuudesta. Onneksi oma äiti antaa lahjaksi vain maistiaisia, ei mitään isoja annoksia. Hän on antanut useasti myös niitä "sileitä" lahjoja. Ne ovat olleet hyödyllisiä eri tavoin. Kunnioitan sitäkin lahjaa, enkä törsää, koska tiedän, ettei äidilläkään paljon ole.
Paljon mieluummin haluan elintarviketta kuin mitään turhaa krääsää, se yleensä tulee sentään kulutettua eikä jää mihinkään hyllyreunalle keräämään pölyä. Myös itsetehdyt otan mielelläni vastaan, en onneksi tunne niin epähygieenisiä ihmisiä että en heiltä uskaltaisi saada lahjoja.
Kyllä!
Vaikka leivon ja laitan itsekin ruokaa päivittäin rakastan ruokalahjoja! Meillä ystävien kesken vaihdellaan jokaisen bravuureja.
Yksi tyttäristä tekee meille aina jouluksi ja juhliin parhaat lusikkaleivät, toinen turkinpippurifudgea. Yhdeltä ystävältä saadan kananmunia omilta kanoilta, toiselta kuivattuja sieniä tuliaisina.
Itse vien usein jotain juustoille sopivaa itsetehtyä hilloa, meillä kun on hedelmäpuita. Tai kasvis-tomaattikastiketta purkissa sellaiselle jolla ei ole omaa pihaa.
Kakut ja piiraatkin kelpaa aina!
Kuulun myös niihin jotka tulevat onnellisiksi vullasukista;)
Kyllä! Sain aivan ihanaa hilloa ja sinappia lahjaksi viime vuonna. Taisin saada myös itseleivottua saaristolaisleipä ja jotain muutakin. Olivat tosi herkullisia ja tekijät hygieenisia ja osaavia
Kyllä voisin ilahtua jonkun hyvin tuntemani ja tarkaksi tietämäni itsetehdystä syötävästäkin. Mutta siinä menisi kyllä raja. Villasukkien kanssa sama juttu: kaikkien kätöset ja lattiat, joilla langat liukuvat, eivät ole ihan puhtoiset.
En halua elintarvikelahjaa, en villasukkia enkä seteliä. Olen aikuinen, käyn töissä, pystyn maksamaan omat iloni itse. Enemmän arvostan yhteistä aikaa.
Arvostan, jos kyseessä on joku oikeasti hyvä juttu: hyvää hilloa, sinappia, pikkuleipiä karjalanpiirakoita tms.
Ainoastaan äidiltäni ja lapsiltani, koska tiedän heidän olevan äärimmäisen tarkkoja siisteydestä ja hygieniasta. Muiden tekeleet menevät roskiin.
Haluaisin jotain herukkamehuja tai itse tehtyjä erikoishilloja.Ne on ihania.
Mielelläni en. Jos haluaa väkisin antaa, niin sitten pieni määrä. Mieluummin ottaisin marjat marjoina kuin hillona esimerkiksi.
Joululahjoja ostetaan lapsille. Nuo ovat viemisiä, samoin kuin joulukukat tai viinipullot.
Voi, mä ilahtuisin suuresti sekä ruokalahjoista että villasukista. Tavaraa on jo ihan tarpeeksi.
Kyllä jos tunnen tekijän ja tiedän, että hygienia on kunnossa ja ei käytä mitään vanhentuneita aineksia. Sen sijaan esim. naapurin muistisairaan mummon tuomat pullat ja töissä erään lapsen leipomat piparit otin kiltisti vastaan, mutta heitin syömättä roskiin.
En halua.