Kysely: haluatko lahjaksi itse tehtyä elintarvikkeita?
Tuosta joululeivonnais ketjusta tuli mieleen. Yllättävän moni nimenomaan ei halua.
Hygieniasyyt päällimmäisenä sekä se että ne usein eivät ole mieluisia/hyviä.
Eli tää on elintarvikepuolen vastaisku iän ikuiseen villasukkakeskusteluun.
Haluatko jouluna Fyllitädin tekemät paistokset, Mumman kotisinapit tai Aulin hillopullaa? Vai mieluummin sileän setelin?
Kommentit (63)
Missä se kysely luuraa? Kun käytät otsikossa tuota sanaa, tarkoitat, että tässä on ihan se klikattava kysely liitteenä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi ei. En oikein syö edes muiden valmistamaa ruokaa.
Et kaupan leipää tai etkö syö ravintolassakaan?
Luulen että just se hygienia pitää olla kunnossa ja maku, raaka-aineet. Ei myös hiuksia, karvoja ja pölyä sekaan, vaatteista irtoaa pölyä. Käsien puhtaus, käsissä on uurteita, kynnet, entä astia, välineet tai joku hyvä tekniikka. Osa haluaa varmaan sileän setelin ellei ole itsellä tai pakettiin jotain mieluisaa. Luomukaupassa voi olla myös ihan hyviä, ellei ole pseudoluomu. Tai kuivaliha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi ei. En oikein syö edes muiden valmistamaa ruokaa.
Et kaupan leipää tai etkö syö ravintolassakaan?
Ei, ei kumpaakaan. Leivon itse sen vähän mitä leipää syön enkä edes muista että olisin viiteen vuoteen syönyt ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin ilahtua jonkun hyvin tuntemani ja tarkaksi tietämäni itsetehdystä syötävästäkin. Mutta siinä menisi kyllä raja. Villasukkien kanssa sama juttu: kaikkien kätöset ja lattiat, joilla langat liukuvat, eivät ole ihan puhtoiset.
Sain ysärillä lahjaksi villasukat jotka lemus ulkohuuskalle. Jäi käyttämättä. Joku nähtävästi istunnossa aina jatkanut kudintaa.
Miten epäsiistejä teidän tutut ja omat perheenjäsenet ovat kun epäilette kaikkea??
Mun ystävät ja perheenjäsenet ovat todella siistejä joten ei tule mieleenkään epäillä pöpöjä. Hillotkin on keitettyjä ja steriilinä purkissa.
Ja hei, villasukat voi pestä jos puhtoiset jalat ei kosketusta kedtä!
Ja nää samat ostaa Temusta ties mitä myrkyllistä kiinakamaa, ei voi kuin ihmetellä🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Miten epäsiistejä teidän tutut ja omat perheenjäsenet ovat kun epäilette kaikkea??
Mun ystävät ja perheenjäsenet ovat todella siistejä joten ei tule mieleenkään epäillä pöpöjä. Hillotkin on keitettyjä ja steriilinä purkissa.
Ja hei, villasukat voi pestä jos puhtoiset jalat ei kosketusta kedtä!
Ja nää samat ostaa Temusta ties mitä myrkyllistä kiinakamaa, ei voi kuin ihmetellä🤣🤣🤣
Itse en todella tilaa Kiinasta enkä myöskään syö noita mummojen hillopullalahjoja. Ja jos saadut sukat haisee paskahuusilta niin niiden paikka on roskiksessa.
Ei se sileä seteli ainakaan sen hygieenisempi ole kuin leivonnaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin ilahtua jonkun hyvin tuntemani ja tarkaksi tietämäni itsetehdystä syötävästäkin. Mutta siinä menisi kyllä raja. Villasukkien kanssa sama juttu: kaikkien kätöset ja lattiat, joilla langat liukuvat, eivät ole ihan puhtoiset.
Sain ysärillä lahjaksi villasukat jotka lemus ulkohuuskalle. Jäi käyttämättä. Joku nähtävästi istunnossa aina jatkanut kudintaa.
Apua, kiva saada paskan hajuiset villasukat 🤣
Kukapa jättäisi setelin ottamatta ja ottaisi pullat(unohdin rikkaat, jotka heittäis ne pullat roskiin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielikuva!!!! Ja nimenomaan ulkohuusi.
Vain vanhemmilta. Olen syönyt heidän ruokiaan koko ikäni enkä ole kipeäksi tullut. Muiden tuomiin ruokiin suhtaudun varauksella. Tuntemattomien ruokiin en helpolla koske. Juhlat yms. pakon sanelemat jutut on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sileä seteli ainakaan sen hygieenisempi ole kuin leivonnaiset.
Seteliä ei syödä. Jos seteliä käsittelee, niin kädet voi pestä. Leivonnaista ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, kiva saada paskan hajuiset villasukat 🤣
Repesin tuolle. Ja kun ajatellaan niin ei se ulkohuusin lattiakaan oikein houkuttele. Siis kun kelaat että se lankarulla on pyörinyt siellä lattialla. Yhhyhyh...
En halua, ärsyttää kun miehen isän nykyinen vaimo aina tarjoaa naapureidensa antamia leipomuksia esim jouluna. Ja siis minulla ei ole mitään uutta vaimoa vastaan, mutta en halua syödä random ihmisten leipomuksia, en tunne heidän hygieniakäytäntöjä.
Vierailija kirjoitti:
En halua elintarvikelahjaa, en villasukkia enkä seteliä. Olen aikuinen, käyn töissä, pystyn maksamaan omat iloni itse. Enemmän arvostan yhteistä aikaa.
No eihän nuo sulje toisiaan pois. Moni osaa neuloa, jopa yhden sukan illassa, tai jopa koko parinkin, samalla kun katsoo telkkua, ja yhdessä voi silti viettää aikaa.
Eikä aikaa vie myöskään hillojen keittäminen, ellei niitä sadalle läheiselle tee.
Kyllä minä vaan haluaisin sukat ja vaikka mustaviinimarjahilloa. Sinapit on usein sellaista ripulinoloista ja makeaa, niistä en tykkää.
Ruokalahjat ovat ihan ok ja jopa oikein ihania, jos sattuu joku hyvä kohdalle. Hygieniaa en ole koskaan kokenut ongelmaksi, voin ostaa esim. leivonnaisia myös myyjäisistä vaikken tiedä kuka ne on leiponut.
Joo, tässä yliprosessoidun ruoan mailmassa olisi kyllä kiva lahja :) Joku pieni ruokalahja siis, koska tällein sinkkuna menee muuten pilalle :(