Mikä vaivaa ihmistä joka ei pysty jäämään eläkkeelle?
Jos taloudellista pakkoa ei ole tehdä töitä, niin mikä siinä on että pitää väen vängällä jatkaa töitä eikä voi antaa paikkaa jollekin joka sitä oikeasti tarvitsee? Eikö ihmiset oikeasti löydä elämälleen sisältöä mistään muusta kuin työstä?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kotona yhteiskunnan elätettävä -> ulistaan loisimisesta ja laiskottelusta
Jos olet töissä tienaamassa elantosi -> ulistaan siitä, ettet ole loisimassa ja laiskottelemassa
KOETTAKAA PÄÄTTÄÄ!!
Kukaan ei ole haluamassa että eläkeläiset hengaa työpaikoilla.
Ei ne ole eläkeläisiä, jos ne tekevät palkkatyötä. Eikä ne mitään hengaa, vaan tekevät töitä. Toisin kuin nuoriso, jolle tärkeämpää on räplätä puhelinta kuin tehdä töitä.
Sulla on aikaa osallistua nettikeskusteluun.
Asenteista muuta työikäistä väestöä kohtaa huomaa sen käytöshäiriöisen ihan sairaan ja vihamielisen ajattelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi jäädä, jos työnteko on mieluista?
Koska silloin käsitys elämästä on sairas.
Mikäs elämäntapatyötön se siellä vikisee? :D
Yhdyn vikinään, vaikka en työttömänä ole ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi itse en viihdy yhtään joutilaana ilman mielekästä tekemistä. Sitä saan työstäni, joka on tosi monipuolista ja antoisaa.
Palasin eläkkeeltä töihin myös siksi, että työnantaja oli epätoivoisesti yrittänyt saada jonkun tilalleni. Ei onnistunut (työssäni tarvitaan tiettyä erikoisosaamista, jota ei vaan löytynyt), joten en edes vie paikkaa keneltäkään nuoremmalta.
Mä tunnen useammankin, jolla on ollut just tuo tilanne. On jatkettu töitä, koska ei ole löytynyt ketään, joka osaisi valmiiksi samat hommat kuin eläkkeelle lähteväkin. Omalla työpaikallanikin on ollut näitä. Itse aion jäädä eläkkeelle heti, kun alin eläkeikä tulee täyteen. Olen töissä sanonut, että en aio tehdä päivääkään pidempään ja mulle on turha soitella perään. Työni on kyllä ihan jees ja työkaverit mukavia, mutta en halua olla "korvaamaton". Olen lyhentänyt työaikaani ja sitä mukaa, kun kolmekymppinen kollegani on oppinut mun hommiani, olen siirtänyt niitä hänelle. Tarkoitan siis niitä hommia, joita firmassa osaan vain minä,. Muita hommia voi jakaa kaikkien kesken sitten, kun meikäläinen sanoo heippa ja hyvää loppuelämää. Joten reilussa kolmessa vuodessa täytyy vaan saada siirrettyä osaaminen ja myös se nk hiljainen tieto tälle nuoremmalle työntekijälle. Hyvin on oppinut ja vielä vajaat 2 vuotta aikaa opetella. On nuori, uransa alkupuolella vielä ja innokas oppimaan ja tekemään. En ole lainkaan huolissani asiasta.
Mä nautin joutilaisuudesta, mutta mulla on monta projektia ihan kotonakin. Ja kun jään eläkkeelle, niin mikäli fyysinen kuntoni antaa myöten (mulla on kaksi etenevää sairautta, jotka molemmat vaikuttavat liikuntakykyyn), ryhdyn tekemään jotain vapaaehtoistyötä. Noin 150 metrin päässä kotoani on palvelutalo ja voisin vaikka ruveta viemään siellä asuvia vanhuksia ulos tai käydä lukemassa heille tai jotain vastaavaa. Tai ehkä ryhdyn johonkin eläinsuojeluhommaan kuten tarjoan tilapäisen kodin uutta kotia etsiville kodittomille kissoille. Jotain sellaista, mikä tuntuu oikeasti merkitykselliseltä.
Nuorten ei kannata kadehtia työvimmaisia. Kannattaa istahtaa alas, keittää kuppi teetä ja ottaa puhelu jumalalle. Antaa vimmaisten juosta itsensä k uoliaiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kotona yhteiskunnan elätettävä -> ulistaan loisimisesta ja laiskottelusta
Jos olet töissä tienaamassa elantosi -> ulistaan siitä, ettet ole loisimassa ja laiskottelemassa
KOETTAKAA PÄÄTTÄÄ!!
Ei ne ole eläkeläisiä, jos ne tekevät palkkatyötä. Eikä ne mitään hengaa, vaan tekevät töitä. Toisin kuin nuoriso, jolle tärkeämpää on räplätä puhelinta kuin tehdä töitä.
Asenteista muuta työikäistä väestöä kohtaa huomaa sen käytöshäiriöisen ihan sairaan ja vihamielisen ajattelun.
Niin näyttää olevan sullakin, joten ihan en nyt ymmärrä miksi kiukuttelet siitä, että palstailen ennen iltavuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KOETTAKAA PÄÄTTÄÄ!!
Jaahas, sieltä puhelinta työajalla räpläävä nuorisolainen ilmoittautui :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sopeudu enää siviilielämään, ei mitään muuta mielenkiinnonkohdetta kuin oravanpyörä. Rahanhimo.
Siviilielämään? Ei työelämä sentään mikään vankila ole :D
Yrityksillä on oma kulttuuri jos et ole huomannut joka poikkeaa todella paljon sen työpaikan ulkopuolisesta demokraattisesta elämästä, ilman että kumarrellaan titteleitä. Monelle eläkeikäiselle tämä on järkytys ja tausta voi olla käytöshäiriötä joak patologisesti estää siviilielämään siirtymisen. Muodon vuoksi on silloin tällöin pakon vuoksi osallistuttu, kokonaisvaltainen perhe-elämä ei onnistu.
Ei kaikilla ole samanlaista kuin sinun työpaikallasi, joka selkeästi elää jotain 1970-luvun maailmaa.
Tiedän paljon yrityskulttuurista koska on laaja työkokemus. Nyt on keski-ikäinen työtön joten työelämä on kohdaltani ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sopeudu enää siviilielämään, ei mitään muuta mielenkiinnonkohdetta kuin oravanpyörä. Rahanhimo.
Siviilielämään? Ei työelämä sentään mikään vankila ole :D
Yrityksillä on oma kulttuuri jos et ole huomannut joka poikkeaa todella paljon sen työpaikan ulkopuolisesta demokraattisesta elämästä, ilman että kumarrellaan titteleitä. Monelle eläkeikäiselle tämä on järkytys ja tausta voi olla käytöshäiriötä joak patologisesti estää siviilielämään siirtymisen. Muodon vuoksi on silloin tällöin pakon vuoksi osallistuttu, kokonaisvaltainen perhe-elämä ei onnistu.
Ei kaikilla ole samanlaista kuin sinun työpaikallasi, joka selkeästi elää jotain 1970-luvun maailmaa. <
Et tiedä tarpeeksi, kun kuvittelet, että kaikilla työpaikoilla eletään jossain 70-luvun "pokkuroidaan pomolle" maailmassa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi itse en viihdy yhtään joutilaana ilman mielekästä tekemistä. Sitä saan työstäni, joka on tosi monipuolista ja antoisaa.
Palasin eläkkeeltä töihin myös siksi, että työnantaja oli epätoivoisesti yrittänyt saada jonkun tilalleni. Ei onnistunut (työssäni tarvitaan tiettyä erikoisosaamista, jota ei vaan löytynyt), joten en edes vie paikkaa keneltäkään nuoremmalta.
Mä tunnen useammankin, jolla on ollut just tuo tilanne. On jatkettu töitä, koska ei ole löytynyt ketään, joka osaisi valmiiksi samat hommat kuin eläkkeelle lähteväkin. Omalla työpaikallanikin on ollut näitä. Itse aion jäädä eläkkeelle heti, kun alin eläkeikä tulee täyteen. Olen töissä sanonut, että en aio tehdä päivääkään pidempään ja mulle on turha soitella perään. Työni on kyllä ihan jees ja työkaverit mukavia, mutta en halua olla "korvaamaton". Olen lyhe
Mitä v ttua sitten jos ei löydy hommiin jatkajaa? Onko se työntekijä jotenkin velvollinen jatkamaan sen yrityksen rikastuttamista, onko oikeutettu osinkoihin? Miten voi olla noin lampaita?
Vierailija kirjoitti:
Kukapa sitä tulisi eläkkeelle lähtijän tilalle töihin? Ei kukaan. Nuoria ei kiinnosta. On monella alalla eläkeläisiä kutsuttu takaisin töihin, heillä kun on osaamista ja viitseliäisyyttä tehdä työt kunnolla.
Pitää paikkansa.
4 vuotta olen jatkanut eläkkeellä, yhtään nuorta ei ole tullut jatkamaan. Huomasin niiden olevan viisaampia, pysyvät poissa työmaalta naama mustana etsimässä
vikaavikaavikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KOETTAKAA PÄÄTTÄÄ!!
Jaahas, sie
Olen kotona työtön ja on aikaa netissä jauhaa paskaa. Mieluummin rehkisin töitä ja rahoittaisin sillä inhimillisen elämän.
Esimerkiksi vuodeosastoille ei saa ketään tulemaan töihin... Joten eläkeläismummot siellä vaihtavat vaippoja potilaille.
Olen kotona työtön ja on aikaa netissä jauhaa paskaa. Mieluummin rehkisin töitä ja rahoittaisin sillä inhimillisen elämän.
--
No mitä sä sitten uliset siitä, että jollain muillakin aikaa palstailla arkena? Ei pitäisi olla sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten ei kannata kadehtia työvimmaisia. Kannattaa istahtaa alas, keittää kuppi teetä ja ottaa puhelu jumalalle. Antaa vimmaisten juosta itsensä k uoliaiksi
Numero? Olisi kyllä vähän v*tusti asiaa.
Meillä on jatkuvasti avoinna vähintään 2 hoitajan paikkaa. Missä ovat ne nuoret, jotka jonottavat eläkeläisiltä vapautuvia töitä? Eipä ole näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla on joku rinnalla koulutettavana?
No haussa on tällainen koulutettava koko ajan. Huonolta vaan näyttää, nykynuorisoa ei tunnu kiinnostavan.
Nro 79: "Mitä v ttua sitten jos ei löydy hommiin jatkajaa? Onko se työntekijä jotenkin velvollinen jatkamaan sen yrityksen rikastuttamista, onko oikeutettu osinkoihin? Miten voi olla noin lampaita?"
No mun mielestä sellainen on aika lammas, joka ei voi jäädä eläkkeelle sen takia, ettei löydy jatkajaa. Se on sen työnantajan ongelma eikä työntekijän. Mutta mä tosiaan tunnen näitä, jotka jo tuskailee sitä, että pitää käydä edelleen töissä, vaikka ylin eläkeikäkin on tullut täyteen jo pari vuotta sitten. Mä itse olen jopa yrityksessäni yksi osakkaista, mutta sen vuoksi mä ajattelen yrityksen tulevaisuuttakin ja yrityksen tulevaisuuden ei pidä rakentua sen varaan, että minä vielä rollaattorilla liikkuvanakin olisin töissä. Mun osaaminen pitää siirtää nuoremmilla jo nyt eikä vasta sitten, kun alkaa olla liian myöhäistä. Ylipäätään pitäisi aina muistaa, että se työntekijä, jota ilman firma menee konkkaan, voi sairastua tai vammautua vakavasti tai jopa kuolla. Jopa vuosia ennen eläkeikäänsä.
Miksi ap ei ole hakemassa niittä vapautuvia työpaikkoja? Meilläkin on vuoden sisään jäänyt 6 ihmistä eläkkeelle. Vain yhden tilalle on löytynyt uusi työntekijä. Olen hoitoalalla.
Kotihoidossa työskentelevänä olen aikas varma, että moni olisi enemmin töissä kuin viettäisi eläkepäiviä ypöyksin kotonaan.