Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaivaa ihmistä joka ei pysty jäämään eläkkeelle?

Vierailija
07.10.2024 |

Jos taloudellista pakkoa ei ole tehdä töitä, niin mikä siinä on että pitää väen vängällä jatkaa töitä eikä voi antaa paikkaa jollekin joka sitä oikeasti tarvitsee? Eikö ihmiset oikeasti löydä elämälleen sisältöä mistään muusta kuin työstä?

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen palkka on aika heikko. Onneksi ei aina ole ollut lama - kun olen töissä vuoden ylimääräistä niin eläke on saman suuruinen kuin lopetuspalkka. Tokihan verotus vähän muuttuu. No, puolisolla on minua parempi palkka mutta hän aloitti työt sangen myöhään eikä eläke ole lähellekään sitä mitä palkka. On siksi hyvä että minun eläkkeeni on kunnollinen.

Vierailija
22/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää elämää työpaikan ulkopuolella, laitostunut. Ei haluta kotiin olemaan. 

Pitäisi olla laki joka pitäisi eläkeläiset pois työelämästä kun työttömiä on niin paljon. Ainakin eläkkeiden pitää katketa työssäolon ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi itse en viihdy yhtään joutilaana ilman mielekästä tekemistä. Sitä saan työstäni, joka on tosi monipuolista ja antoisaa.

Palasin eläkkeeltä töihin myös siksi, että työnantaja oli epätoivoisesti yrittänyt saada jonkun tilalleni. Ei onnistunut (työssäni tarvitaan tiettyä erikoisosaamista, jota ei vaan löytynyt), joten en edes vie paikkaa keneltäkään nuoremmalta.

Vierailija
24/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tekee sitä taloudellisesta pakosta.

Miksi toiset tulee toimeen tonnilla ja toisille ei riitä mikään?

Erilaiset asumiskulut, lääkkeet ja sairaanhoitokulut, ruokaan kuluva määrä vaihtelee, velat... Ja jotkut tykkäävät elää kituuttaen, toiset eivät.

Vierailija
25/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki elämä annetaan ensin työlle, sitten kuolinvuoteella voivotellaan että olisi pitänyt olla enemmän perheen kanssa.

Yhä suurempi osa ihmisistä elää ilman perhettä, joten tuollaista voivottelua ei tule. 

Vierailija
26/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan että eläkeikäiset paikkaavat maatamme vaivaavaa työvoimapulaa. Niinhän se pitää mennäkin että eläkeläiset ja opiskelijat tekevät mahdollisuuksiensa mukaan palkkatöitä kun työvoimaa ei muuten ole saatavilla.

Joo, "paikkaavat" "työvoimapulaa" tekemällä osa-aikaista juuri sen verran, ettei vielä vaikuta eläkkeeseen.

Vierailija
27/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttäni lupasin roikkua töissä vielä pari vuotta, sen aikaa kun tämä homma ylipäänsä on enää olemassa. Kun lähden, tilalleni ei palkata ketään. Jos lähtisin nyt, ei löytyisi ketään joka osaisi tai ehtisi työni tehdä niin kauan kuin sitä kuitenkin vielä pitää tehdä.

Vierailija
28/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty vai ei halua? 

Ei häntä mikään välttämättä vaivaa. Kaikki ihmiset eivät ole työtä vieroksuvia luusereita. Moni pitää työstään ja sen tuomasta sosiaalisuudesta.

Minusta kai on hyvä että on mahdollista jatkaa työuraa ja hankkia itse elantonsa. Meillä on näitä yhteiskunnan elätettäviä ihan tarpeeksi muutenkin jo.

Vierailija
29/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi itse en viihdy yhtään joutilaana ilman mielekästä tekemistä. Sitä saan työstäni, joka on tosi monipuolista ja antoisaa.

Palasin eläkkeeltä töihin myös siksi, että työnantaja oli epätoivoisesti yrittänyt saada jonkun tilalleni. Ei onnistunut (työssäni tarvitaan tiettyä erikoisosaamista, jota ei vaan löytynyt), joten en edes vie paikkaa keneltäkään nuoremmalta.

Kai sinulla on joku rinnalla koulutettavana? 

Vierailija
30/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini uskoi, että elää ikuisesti kun jatkaa samaa rataa. Siinä kävi sitten niin, että 73 vuotiaana kaatui suorilta jaloilta. Jäi eläkepäivät tosiaan viettämättä. 

Ei äitisi tiennyt surra pitämättä jääneitä eläkepäiviään ja jos eläkeajalle ei ollut suunnittella mitään pitkiä aktiivilomia kaukomailla, niin tuskin hän jäi mitään paitsi. Minä olen nyt 70-vuotias ja ollut 3 vuotta eläkkeellä. Jos nyt kuolisin niin sanotusti saappaat jalassa, niin se olisi paljon onnellisempi loppu kuin pikä ikä ja vuosien kidutus liikuntakyvyttömänä jossakin pihlajalinnassa.

Vierailija
31/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tekee sitä taloudellisesta pakosta.

Miksi toiset tulee toimeen tonnilla ja toisille ei riitä mikään?

Kaikille elämän tarkoitus ei ole vain "tulla toimeen". Aika moni haluaa elämäänsä muutakin kuin sen, että saa ostettua ruuan ja kirppriltä ryyysyjä. 

Kerrankin järkevä vastaus näille minä tulen toimeen 700€ kuukaudessa kyllä muidenkin pitäisi tulla toimeen. 

Vierailija
32/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi jäädä, jos työnteko on mieluista?

Koska silloin käsitys elämästä on sairas. 

Vierailija
33/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kotona yhteiskunnan elätettävä -> ulistaan loisimisesta ja laiskottelusta

Jos olet töissä tienaamassa elantosi -> ulistaan siitä, ettet ole loisimassa ja laiskottelemassa

KOETTAKAA PÄÄTTÄÄ!!

Vierailija
34/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan että eläkeikäiset paikkaavat maatamme vaivaavaa työvoimapulaa. Niinhän se pitää mennäkin että eläkeläiset ja opiskelijat tekevät mahdollisuuksiensa mukaan palkkatöitä kun työvoimaa ei muuten ole saatavilla.

Joo, "paikkaavat" "työvoimapulaa" tekemällä osa-aikaista juuri sen verran, ettei vielä vaikuta eläkkeeseen.

Ei eläke pienene samanaikaisista palkkatuloista.

Vierailija
35/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs elämäntapatyötön se siellä vikisee? :D

Vierailija
36/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sairasta siinä on, jos pitää työstään? Ei kaikki ole sitä tyyppiä, jolle riittää elämän sisällöksi vauvapalstalla parkuminen. 

Vierailija
37/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopeudu enää siviilielämään, ei mitään muuta mielenkiinnonkohdetta kuin oravanpyörä. Rahanhimo.

Vierailija
38/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole elämää työn ulkopuolella niin sitten haluaa olla töissä ennemmin.

Vierailija
39/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseehän siinä aina vähäksi aikaa kotoa karkuun.

Tämä, välillä on tylsää ja kiva mennä tapaamaan vanhoja työkavereita.

Itse pääsin yli 6 vuotta sitten eläkkeelle ja olen tehnyt sijaisuuksia mutta kun 70 häämöttää niin ajattelin etten enää kehtaa mennä.

Vierailija
40/232 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sopeudu enää siviilielämään, ei mitään muuta mielenkiinnonkohdetta kuin oravanpyörä. Rahanhimo.

Siviilielämään? Ei työelämä sentään mikään vankila ole :D