Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskusteletko puolisosi kanssa lähes kaikesta?

Vierailija
07.10.2024 |

Voitko sanoa puolisollesi esimerkiksi kaupassa, että siistii vähän hiuksiaan kun ovat sotkussa tai jos toinen kokeilee uusia vaatteita, uskallatko sanoa, että ei sovi sulle, älä ota sitä.

Mun kahdella kaverilla on miehiensä kanssa ihme hyssyttelysuhde. Mitään ei voi sanoa puoleen eikä toiseen, ettei kukaan vaan pahoita mieltään. Keskustelut tuntuvat olevan hirveän virallisia, niistä puuttuu se jokin mikä yhdistää tai vetää puoleensa.

Mietin omaa parisuhdettani ja monien muiden joita tunnen, niin se toinen on niin läheinen, että sille käytännössä uskaltaa sanoa mitä vaan. Ja se kaikki sanotaan oikeasti rakkaudella ja toinenkin sen tietää ja ymmärtää. Ja kaikki keskustelut ovat todella intensiivisiä ja niistä kuulee ja näkee meidän rakkauden ja kunnioituksen toisiamme kohtaan,  vaikka siinä olisikin v ittuilua tai muuta.

Millaista teillä muilla siis on?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en itse yhdistä sitä että "voidaan puhua kaikesta" siihen että sanoisin toisen tukan olevan sekaisin tai että joku vaate ei sovi.

Minusta se että voidaan puhua kaikesta tarkoittaa että voidaan puhua omista ajatuksista, toiveista, haaveista jne. vapaasti. Ei siis sitä että sanotaan päin naamaa mitä toisesta ajatellaan.

Vierailija
2/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en itse yhdistä sitä että "voidaan puhua kaikesta" siihen että sanoisin toisen tukan olevan sekaisin tai että joku vaate ei sovi.

Minusta se että voidaan puhua kaikesta tarkoittaa että voidaan puhua omista ajatuksista, toiveista, haaveista jne. vapaasti. Ei siis sitä että sanotaan päin naamaa mitä toisesta ajatellaan.

Samaa mieltä. Kyllä me puhutaan miehen kanssa ihan kaikesta maan ja taivaan välillä, mutta ei tulisi mieleenkään sanoa, että hänen tukka tai asu on mielestäni ruma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voin sanoa noista asioista joista annoit esimerkin. Joistain syvällisemmistä suhdetta koskevista asioista puhuminen on minulle joskus vaikeaa, koska en ole koskaan "oppinut" puhumaan vaikeista asioista, mutta yritän kuitenkin. Positiivisista aiheista kuten toiveista ja haaveista puhuminen on helppoa.

Vierailija
4/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikesta pystytään puhumaan, mutta myös kunnioitusta on luonnollisesti toista kohtaan niin, ette aleta arvostelemaan. En edes ymmärrä mitä on kunnioittava keskustelu niin, että siinä on v itt uilua mukana?

Vierailija
5/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Positiivisista aiheista kuten toiveista ja haaveista puhuminen on helppoa."

Eivät ne aina ole positiivisia. Toiveet ja haaveet voivat myös olla ristiriidassa sen kanssa mitä toinen haluaa tai mitä pitää hyvänä.

Vierailija
6/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suhteessa enää (koskaan), mutta jos olisin, niin en puhuisi naiselle tunteistani, tai kertoisi itsestäni yhtään mitään, koska kaikkea miehen sanomaa käytetään häntä vastaan.

Vierailija
7/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole suhteessa enää (koskaan), mutta jos olisin, niin en puhuisi naiselle tunteistani, tai kertoisi itsestäni yhtään mitään, koska kaikkea miehen sanomaa käytetään häntä vastaan.

Tuolla asenteella kannattaakin pysyä pois ihmissuhteista. 

Vierailija
8/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Meillä minä puhun paljonkin tunteista ja mikä harmittaa ja kerron avoimesti asioista kun taas puolisoni pimittää asioita, muuntelee totuutta ja suorastaan valehtelee, koska ei kykene ikäviin keskusteluihin. Kyllä, voin todella huonosti tässä parisuhteen irvikuvassa.

Vierailija
9/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kyllä me puhutaan miehen kanssa ihan kaikesta maan ja taivaan välillä, mutta ei tulisi mieleenkään sanoa, että hänen tukka tai asu on mielestäni ruma. 

Minä taas voin hyvin sanoa miehelle vaikka että tuo paita ei sovi sinulle yhtään.

Vierailija
10/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkään naisen kanssa ei ole ikinä voinut puhua avoimesti yhtään mistään. Aina ne vetää jostain herneet nenään, kilahtaa päästään ja lopulta syyttää sinua kaikesta maailman pahuudesta sekä heidän negatiivisista tunteistaan.

Samaan aikaan voin puhua melkein kenen tahansa miehen kanssa ihan mistä vaan ja mistä näkökulmasta tahansa.

Nykyään vaan panen enkä soittele perään. Se riittää.

Vierailija
11/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas voin hyvin sanoa miehelle vaikka että tuo paita ei sovi sinulle yhtään.

Kyllä minäkin voisin, mutta en halua. Mies pukekoon päälleen juuri sen, mistä itse pitää. 

Vierailija
12/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sanon jos hiukset on hassusti tai jos mies kokeilee jotain paitaa, mikä ei minun mielestäni sovi hänen väreihinsä, niin ehdotan että tuo toinen olisi MINUN mielestäni parempi. Hän toki tekee lopullisen päätöksen. Mies tietää että minäkin haluan hänen kertovan jos kampaukseni näyttää hassulta ja arvostan hänen mielipiteitään myös pukeutumiseensa liittyen, toki häntä ei vaatteet niin kiinnosta, niin harvoin kommentoi muuta kuin onpas kiva mekko tms. Meidän kesken tämä on ihan normaalia, kaikilla toki oma tyylinsä. Mielestäni ei ole yhtä oikeaa tapaa. 

Vierailija
13/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Meillä minä puhun paljonkin tunteista ja mikä harmittaa ja kerron avoimesti asioista kun taas puolisoni pimittää asioita, muuntelee totuutta ja suorastaan valehtelee, koska ei kykene ikäviin keskusteluihin. Kyllä, voin todella huonosti tässä parisuhteen irvikuvassa.

Miksi sitten olet tuollaisessa suhteessa?

Vierailija
14/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen vaimoani sujuvasti. Yleensä olen erimieline mutta onneksi hän ei tiedä sitä.

Vierailija
15/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan suurin osa meistä voi ja sanookin. Tuosta aloituksesta vaan tuli mieleen, että siinä nimenomaa arvostellaan toista, kun puhuttiin jostain ihme v*ttuilusta osana keskustelua.

Vierailija
16/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhutaan kaikesta. Siis ihan kaikesta. Ei ole asiaa, josta ei puolison kanssa voisi tai kehtaisi jutella.

Ja kyllä sanotaan suoraan toiselle sopiiko vaikka jokin vaate hänelle vai ei. Ei se ole mitään toisen haukkumista.

Vierailija
17/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin voisin, mutta en halua. Mies pukekoon päälleen juuri sen, mistä itse pitää. 

Niin minunkin mieheni pukee mitä haluaa, mutta en näe syytä valehdella jos se kysyy sopiiko vaikkaa joku vaate. En minäkään haluaisi että mies sanoisi kysyttäessä että minulle sopii vaikka joku paita tai kampaus vaikka ei sopisi.

Vierailija
18/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ihmeellistä jos ei edes omalle puolisolle voi sanoa, että sun tukka on ihan sekaisia. Minä naisena arvostan sitä, että jos vaikka olisi sovittamssa vaatteita ja tukka olisi niiden jäljiltä miten sattu, että puoliso ehdottomasti sanoisi, siitä ja osaisin korjata asian. Tai jos vaate ei sovi niin se on sanottava sovitusvaiheessa. Mitä tekee makutuomarilla joka ei uskalla sanoa mielipidettään?.

Jos haluaa sitä mielipidettä ei tarvitse ottaa huomioon, mutta kyllä omalle puolisolle pitää tuollaiset asiat  pystyä sanomaan ilman, että välit menee. 

Ja joskus kun miehen paksu tukka on leikkattu ihan kamalaksi, kyllä olen siitä sanonut. Mies on poikkeuksetta ollut itse samaa mieltä, eikä siihen parturiin ole tista kertaa menty. Eihän se miehen vika ole jos hänen tukkansa on pilattu parturissa huonolla leikkauksella joten ei miehen siitä tarvitse vastuuta ottaa ja sitten  suuttua minulle. 

Vierailija
19/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä pätee myös toisinpäin. Moni mieskin osaa iskeä "vyön alle" jos nainen on purkanut sisintään ja riidassa asiasta sitten heitetään silmillesi. Ei ole sukupuoleen sidottu tuo "taito".

Vierailija
20/42 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten olet tuollaisessa suhteessa?

Niinpä! Miksi fyysisesti väkivaltaisesta suhteestakaan kaikki ei lähde heti? Siksi kun sivusta on paljon helpompaa antaa neuvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän