Keskusteletko puolisosi kanssa lähes kaikesta?
Voitko sanoa puolisollesi esimerkiksi kaupassa, että siistii vähän hiuksiaan kun ovat sotkussa tai jos toinen kokeilee uusia vaatteita, uskallatko sanoa, että ei sovi sulle, älä ota sitä.
Mun kahdella kaverilla on miehiensä kanssa ihme hyssyttelysuhde. Mitään ei voi sanoa puoleen eikä toiseen, ettei kukaan vaan pahoita mieltään. Keskustelut tuntuvat olevan hirveän virallisia, niistä puuttuu se jokin mikä yhdistää tai vetää puoleensa.
Mietin omaa parisuhdettani ja monien muiden joita tunnen, niin se toinen on niin läheinen, että sille käytännössä uskaltaa sanoa mitä vaan. Ja se kaikki sanotaan oikeasti rakkaudella ja toinenkin sen tietää ja ymmärtää. Ja kaikki keskustelut ovat todella intensiivisiä ja niistä kuulee ja näkee meidän rakkauden ja kunnioituksen toisiamme kohtaan, vaikka siinä olisikin v ittuilua tai muuta.
Millaista teillä muilla siis on?
Kommentit (42)
Minä olen luullut, että voimme puhua kaikesta, mutta ilmeisesti se ei niin ole. Kävi ilmi, kun sisustin kotia. Laitoin yhden esineen paikkaan x muutamaksi päiväksi. Lopulta totesin, ettei se sovi siihen ja mies sanoi, että oli jo saman tien sitä mieltä, ettei sovi siihen. Kysyin, miksi hän ei sanonut asiasta minulle. Vastaus: ei minun sovi tuollaisia asioita sanoa.
wtf? Ilmeisesti emme voi puhua kaikesta, jos ei edes koriste-esineestä.
Me todallakin kommentoimme toistemme asuvalintoja ja kysymme mielipidettä. Mielestäni ihan normaalia