Tori.fi turn offit?
Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.
-Ostan!! (klo. 9:00)
-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)
-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)
-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)
-Myytkö 10e?? (klo.9:45)
-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)
-viestittely loppuu-
HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu??
Kommentit (286)
Jollain naisella oli DVD-boksi myynnissä. Laitoin perjantaina iltapäivällä viestiä, että voisin ostaa ja tulla heti hakemaan. No, boksi oli kuulemma varattu, eikä siten ollut saatavilla. Hoksasin että kyseinen sarja oli suoratoistossa, joten tilasin palvelun ja katsoin sarjan viikonloppuna. Sunnuntaina sitten myyjä laittoi viestiä, että nyt olisi saatavilla, mutta en vastannut siihen mitään.
Pakko heittää vähän kehuja perheenäitien suuntaan, että heillä toimii ripeästi lastenvaatteiden- ja tavaroiden myynti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tökeröä, kun viestittelijä ei millään tavalla esittele itseään ensimmäisessä viestissä. Itse aina laitan etunimeni, tyyliin: t. Anna, tai sitten jos on kyse jostain tuotteesta, josta arvelen monen ihmisen olevan kiinnostunut (esim. erittäin hyväkuntoinen huonekalu joka annetaan ilmaiseksi) laitan yleensä etunimen ja sukunimen, t. Anna Meikäläinen. Mielestäni on tökeröä ja epäkohteliasta viestitellä tyyliin otan tämän/onko vielä/ostan, ilman, että missään vaiheessa mitenkään esittelee itseään. Ja varsinkin silloin, jos on toisen kotoa menossa tuotetta hakemaan ja kohdataan kasvokkain. Itsensä esittely herättää myös luottamusta. Jos ostajaehdokkaita on kaksi ja toisen viesti on tälläinen: "onko vielä?? haen tänään" ja toisen tällainen: "Hei! Onkohan tuoli vapaana vielä? Haluaisin ostaa sen ja pääsisin vaikka jo tänään hakemaan. T. Mirkku Menninkäinen, niin myyn aina jälkimmäisen kaltaiselle.
Mielestäni se ei vain kuulu myyjälle kuka sen ostaa. Ostajalla on oikeus yksityisyyteen, kuten myös myyjällä. Jos minä myyn tuntemattomalle jotain arvokkaampaa niin minä sovin treffit lähikaupan pihaan, minä en tiedä kuka ostaja oli ja ostaja ei tiedä kuka myyjä oli. Tavaran saa vapaasti tarkistaa mutta pihaani on turha tulla viikon päästä vikisemään kun itse jotain rikkoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tökeröä, kun viestittelijä ei millään tavalla esittele itseään ensimmäisessä viestissä. Itse aina laitan etunimeni, tyyliin: t. Anna, tai sitten jos on kyse jostain tuotteesta, josta arvelen monen ihmisen olevan kiinnostunut (esim. erittäin hyväkuntoinen huonekalu joka annetaan ilmaiseksi) laitan yleensä etunimen ja sukunimen, t. Anna Meikäläinen. Mielestäni on tökeröä ja epäkohteliasta viestitellä tyyliin otan tämän/onko vielä/ostan, ilman, että missään vaiheessa mitenkään esittelee itseään. Ja varsinkin silloin, jos on toisen kotoa menossa tuotetta hakemaan ja kohdataan kasvokkain. Itsensä esittely herättää myös luottamusta. Jos ostajaehdokkaita on kaksi ja toisen viesti on tälläinen: "onko vielä?? haen tänään" ja toisen tällainen: "Hei! Onkohan tuoli vapaana vielä? Haluaisin ostaa sen ja pääsisin vaikka jo tänään hakemaan. T. Mirkku Menninkäinen, niin myyn aina
Tietysti jokaisella on oikeus yksityisyytensä niin halutessaan. Minusta pelkän etunimen kertominen kuitenkaan ei kovin paljoa yksityisyyttä riko, ellei kyseessä ole sitten joku hyvin harvinainen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydänten jakelijat. Todella ärsyttäviä. Laitoin melkein kolmekymmentä tuotetta myyntiin ja parhaimmat ovat keränneet parisenkymmentä sydäntä. Yhtään tarjousta ei ole tullut.
Muutama tuote meni heti toridiilillä kaupaksi, mutta nää sydäntenkerääjä-tuotteet eivät mene. Niistä vaan tykätään ja ilmeisesti kuvat ovat kauniita katsella, kun katselukertojakin on yli sata.
Jos tykkäät tuotteesta ja tarvitset semmoisen niin laita toridiilillä tarjous äläkä vaan jää kaukaa ihailemaan. Itse voin myydä halvemmallakin kuin mitä alunperin ajattelin.
No mä ainakin laitan suosikkeihin jos ehkä joskus olen jotain ostamassa mutta haluan vertailla ja juuri nyt ei pysty. Kaikki ei ole niin leväperäisiä et ostelee kaiken heti mitä tulee eteen.
Kiva tietää että tämäkin ärsyttää jotakuta. Ei mua ole yhtään ärsyttänyt
Kyllähän se ärsyttää, jos olet jotain Toriin varta vasten myytäväksi laittanut, ja sitten ei tule yhtään yhteydenottoa, pelkkiä sydämiä. Yhtä tyhjän kanssa koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydänten jakelijat. Todella ärsyttäviä. Laitoin melkein kolmekymmentä tuotetta myyntiin ja parhaimmat ovat keränneet parisenkymmentä sydäntä. Yhtään tarjousta ei ole tullut.
Muutama tuote meni heti toridiilillä kaupaksi, mutta nää sydäntenkerääjä-tuotteet eivät mene. Niistä vaan tykätään ja ilmeisesti kuvat ovat kauniita katsella, kun katselukertojakin on yli sata.
Jos tykkäät tuotteesta ja tarvitset semmoisen niin laita toridiilillä tarjous äläkä vaan jää kaukaa ihailemaan. Itse voin myydä halvemmallakin kuin mitä alunperin ajattelin.
No mä ainakin laitan suosikkeihin jos ehkä joskus olen jotain ostamassa mutta haluan vertailla ja juuri nyt ei pysty. Kaikki ei ole niin leväperäisiä et ostelee kaiken heti mitä tulee eteen.
Kiva tietää että tämäkin ä
Sydämiin ei kannata kiinnittää huomiota. Joku pitää sydämiä toivelistanaan, toinen samaa tavaraa myyvä seuraa meneekö sinun tavarasi kaupaksi, kolmas seuraa pudotatko hintaa ja ehkä ostaa silloin tai todennäköisesti ei, joku vain tykkäsi kuvastasi/tavarasta ja laittoi inspiraation takia sydämen.
Torista puuttuu alapeukkumahdollisuus ja yleisesti näkyvät vittuilukommenttikentät ilmoituksille. Muuten ok.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti jokaisella on oikeus yksityisyytensä niin halutessaan. Minusta pelkän etunimen kertominen kuitenkaan ei kovin paljoa yksityisyyttä riko, ellei kyseessä ole sitten joku hyvin harvinainen nimi.
Itse olen välillä Yrjö ja välillä Pirjo ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ilmoitukset, joissa on samassa 15 eri kohdetta ja epäselvät kuvat ja hintatiedot mikä maksaa mitäkin. Sitten vielä päälle joissakin näissä on ruksitettu mitä on jo myyty. Hirveä sotku ja sillisalaatti. En jaksa vaivautua selvittämään enää mitä maksaa ja mikä on myyty.
Miksei voi tehdä joka tavarasta erillistä myynti-ilmoitusta ja hinta selkeästi näkyviin?Minulla on ollut esim. kirjoja ja leffoja samassa ilmoituksessa. Mutta olen kyllä aina laittanut listan mitä on myynnissä ja poistanut jo myydyt tavarat. Hinta on ollut X€/kpl. Kun on kymmeniä tai satoja kirjoja niin ei oikein viitsi joka euron kirjasta tehdä omaa ilmoitusta.
Jos olen myynyt kirjoja eri hintoihin niin sitten olen kyllä laittanut ilmoituksen euron kirjoille ja 2 euron kirjoille erikseen.
Se on kyllä ärsyttävää jos on vaikka ne 15 kirjaa ja hinta 5€ eikä sanota o
Kuka edes viitsii myydä kirjoja eurolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ilmoitukset, joissa on samassa 15 eri kohdetta ja epäselvät kuvat ja hintatiedot mikä maksaa mitäkin. Sitten vielä päälle joissakin näissä on ruksitettu mitä on jo myyty. Hirveä sotku ja sillisalaatti. En jaksa vaivautua selvittämään enää mitä maksaa ja mikä on myyty.
Miksei voi tehdä joka tavarasta erillistä myynti-ilmoitusta ja hinta selkeästi näkyviin?Minulla on ollut esim. kirjoja ja leffoja samassa ilmoituksessa. Mutta olen kyllä aina laittanut listan mitä on myynnissä ja poistanut jo myydyt tavarat. Hinta on ollut X€/kpl. Kun on kymmeniä tai satoja kirjoja niin ei oikein viitsi joka euron kirjasta tehdä omaa ilmoitusta.
Jos olen myynyt kirjoja eri hintoihin niin sitten olen kyllä laittanut ilmoituksen euron kirjoille ja 2 euron kirjoille erikseen.
Se on kyllä ärsyttävää jos
Varmaan sellainen henkilö jolla on aikaa ja joka haluaa tai tarvitsee jokaisen euron.
En kans tiedä miksi sellainen kommunikointi ja peruskäytöstavat ovat niin vaikeita. Alusta saakka vuosia sitten kun aloin palvelua käyttää, niin tottakai eniten luottamusta herättävintä on ollut osata ilmaista mitä haluat, miten ja kuka olet, ja ymmärtää että sinun täytyy myös osata tehdä jotain että asiat menee eteenpäin. Automaattisesti sellaiset jotka vaan ölisee jotain yksittäisiä sanoja tai käyttäytyy epäkunnioittavasti toisen aikaa kohtaan on ei. En tietenkään panttaa kamaa jollekin joka tarvitsee kaksi vuorokautta aikaa päätöksentekoon verrattuna sellaiseen joka osaa aikatauluttaa tekemisiään ja toimia. Se etunimi ja joku alustava suunnitelma toiminnan toteuttamisesta mainitaan esim siksi on että jos kommunikoisimme asiasta irl ja osaisit vain sanoa "otan" niin pitäisin sinua jotenkin vajaaälyisenä. Tällaisten ihmisten kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. On ihan älytöntä pyytää tuntemattomia ihmisiä toimimaan vain sinun ehdoillasi tai uhrautumaan joidenkin tavaroiden takia enempään kuin mitä he ovat luvanneet.
Sain kerran kohteliaan viestin, että haluan varata tämän viikoksi, koska päläpäläpälä. Se perustelu oli kyllä asiallinen, ei siinä mitään, ja allekirjoitus koko nimellä ja paikkakunnalla. Mutta viikoksi! Tunniksi voin varata. No vastasin hänelle kohteliaan viestin, jonka alussa kiitin kiinnostuksesta ostaa tavara ym ym ja loppuun kirjoitin, että en voi varata viikoksi. Tuo ostaja luki viestini vasta kuukauden päästä. Eikä koskaan enää vastannut mitään, Hän ei voinut tietää siitä lyhyestä viestin alusta joka näkyy avaamatta viestiä että mitä vastasin viikon varaamisesta. Kuka ilmoittaa varaavansa viikoksi eikä sitten edes viikkoihin lue myyjän vastausta? Minusta törkeää.
Aika usein tulee viestejä, joissa lukee että Ostan! Käykö nouto tänään? Ja kun vastaan, että nouto sopii tänään koska vain, olen kotona, kerro milloin tänään tulet noutamaan niin laitan osoitteen, niin ostaja ei vastaa enää mitään. Kun kysyy perään, että olisitko tulossa noutamaan, niin ei siihenkään ikinä vastausta. Olisiko se liikaa vaadittu vastata vaikka edes yhdellä sanalla, että peruu?!
Aika monta kertaa on tullut törmättyä siihen, että jos en myyjänä vastaa kolmessa sekunnissa, ostaja katoaa ikuisiksi ajoiksi. En aina ehdi tai muista vastata edes vuorokauden sisällä, mutta kai se on monelle liikaa.
Mutta kyllä ne vaan nuo tinkaajat on ne, jotka eniten ärsyttää. Kuten joku tuolla sanoikin, tuotteiden hinnoista saatan joustaa vähän, mutta postikuluja on turha yrittää tingata pois.
Yöaikaan laitettuja "ostan" -viestejä tulee aika paljon. Todennäköisesti kännissä kirjoitettuja, suurin osa ei vastaile sitten enää seuraavana päivänä.
Omituinen kokemus hiljattain. Laitoin viestin tuotteesta X:
- Moi, voisin ostaa tämän! Mistä ja milloin voin noutaa, haluatko maksun käteisellä vai Mobilepaylla?
Myyjä: minä en osoitettani jakele tällaisessa sovelluksessa!
Minä: - no saisinko numerosi että voidaan vaikka soitella ja sopia kaupat?
Myyjä: minä en tällaisessa sovelluksessa numeroani jakele! Ties vaikka olisit huijari etkä tosiostaja! Tosiostaja tietää kyllä miten kaupat tehdään!
Menin niin sanattomaksi että en vastannut enää mitään. Oon torissa omalla nimelläni, mulla on iso määrä arvioita joiden keskiarvo on 10. En kyllä keksi, miten muuten kaupat olisi voinut tehdä?
Minulla on kymmeniä sydämiä sillä niistä tulee ilmoitus kun hinta tippuu. Usein esim laitettu 20e hintaa vaikka oikea arvo olisi 10e. Saatan myös ehdottaa siinä vaiheessa kun hinta on vähän tippunut että haluatko tuotteesta eroon, voin hakea sen heti 10e hintaan?
Harmi jos tämä ärsyttää! Olen itsekin myynyt paljon ja täällä Savossa ihmiset tinkaa paljon kun se on vähän tapana täälläpäin. Ei ole pakko suostua. Ilmoitukseen voi myös laittaa ei tinkivaraa tmv. jos kovin ärsyttää.
Torilla olen myynyt ja itse vienyt ostajalle tai on tultu hakemaan jostain paikasta tai meiltä kotoa. Olen myös ostanut ja sovittu tapaaminen tai olen mennyt kotiovelle hakemaan.
Kaikki onnistunut hienosti. En lähetä enkä ota postia vastaan. Kaikki suoraan kädestä käteen. Reilu peli. Maksan vain käteisellä ja ostaja maksaa samantien käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Postitatko?"
"Kulkeutuuko Helsinkiin?"
matosta josta pyysin 5€. Ilmoituksessa luki selvästi että vain nouto. Hermo meni ja annoin maton tuttavalle ilmaiseksi.
Kuka alkaa postittelemaan viiden euron mattoja?
Minä postitan vaikka 20 sentin ruohonleikkurin, jos ostaja maksaa lähetyskulut.
En viitsi parin euron takia vaivautua ellei kyse ole hankalasti eroon päästävästä tavarasta. Pitää laittaa omalle ajalle ja pakkaukselle hinta.
Niin ja siinä on sekin uhka, että ostaja ei nouda tuotetta. Posti lähettää sen takaisin ja silloin joutuu itse maksamaan postituskulut lunastaessaan takaisin tuotteen.
Minulle postitus toridiilillä on vaikeampaa ja kalliimpaa, koska Posti sijaitsee kymmenen kilsan päässä ja joutuisin ostamaan bussilipun jos pitäisi joku toridiili-paketti kiikuttaa tiskille. ''Vanhaan tapaan'' postittaessa voin jättää paketin helposti parin kilsan päähän lähikaupan automaattiin samalla reissulla kun teen ruokaostokset