Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi turn offit?

Vierailija
06.10.2024 |

Keskustellaan näistä! Aloitan klassikolla.

-Ostan!! (klo. 9:00)

-Hieno juttu, milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo. 9:05)

-Mikä kunto, onko reikiä, tahroja? Voitko antaa mitat? Onko isoa vai pientä kokoa? Kuinka monella lapsella käytetty? (klo. 22:35)

-Kuten ilmoituksessa lukee, ei reikiä eikä tahroja ja yhdellä käytetty. Mitat: xx, xx, xx. Mielestäni vastaa kyllä kokoa. Milloin haluaisit tehdä kaupat? (klo.22:45)

-Myytkö 10e?? (klo.9:45)

-En myy, hinta lukee ilmoituksessa ja se on 25e (klo.9:46)

-viestittely loppuu-

HOHHOIJAA..miksi tämä aina vaan toistuu?? 

Kommentit (286)

Vierailija
21/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voisin ostaa tämän olisi joskus kuukauden päästä kulkua sinne päin" --> ostaja ajattelee että kaupat on tällä sovittu. Sitten hirveä raivari kun myinkin sille joka tuli samana päivänä maksamaan ja hakemaan. 

Vierailija
22/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ilmoitukset, joissa on samassa 15 eri kohdetta ja epäselvät kuvat ja hintatiedot mikä maksaa mitäkin. Sitten vielä päälle joissakin näissä on ruksitettu mitä on jo myyty. Hirveä sotku ja sillisalaatti. En jaksa vaivautua selvittämään enää mitä maksaa ja mikä on myyty.

Miksei voi tehdä joka tavarasta erillistä myynti-ilmoitusta ja hinta selkeästi näkyviin?

Minulla on ollut esim. kirjoja ja leffoja samassa ilmoituksessa. Mutta olen kyllä aina laittanut listan mitä on myynnissä ja poistanut jo myydyt tavarat. Hinta on ollut X€/kpl. Kun on kymmeniä tai satoja kirjoja niin ei oikein viitsi joka euron kirjasta tehdä omaa ilmoitusta.

Jos olen myynyt kirjoja eri hintoihin niin sitten olen kyllä laittanut ilmoituksen euron kirjoille ja 2 euron kirjoille erikseen.

Se on kyllä ärsyttävää jos on vaikka ne 15 kirjaa ja hinta 5€ eikä sanota onko se per kirja vai koko hoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voisin ostaa tämän olisi joskus kuukauden päästä kulkua sinne päin" --> ostaja ajattelee että kaupat on tällä sovittu. Sitten hirveä raivari kun myinkin sille joka tuli samana päivänä maksamaan ja hakemaan. 

Tuohon on hyvä vastata: "Mahtavaa!👍🏻😊 Laita viestiä lähempänä, niin katsotaan onko silloin vielä myymättä!"

Harva kehtaa alkaa valittaa tuosta, mutta tulee selväksi ettei tuotetta varata ajaksi X😃

Vierailija
24/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on hyvä vastata: "Mahtavaa!👍🏻😊 Laita viestiä lähempänä, niin katsotaan onko silloin vielä myymättä!"

Harva kehtaa alkaa valittaa tuosta, mutta tulee selväksi ettei tuotetta varata ajaksi X😃

Just tämmöisen tapauksen kohdalla olen jättänyt ilmoituksen ihan avoimesti voimaan enkä edes merkitse sitä varatuksi. En uskalla luottaa, että ko. tyyppi ostaa ennen kuin kaupat on tehty.

Vierailija
25/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen on mielestäni sitä alhaisempaa mitä pienempi hinta alunperin on.

Noutoa en enää edes tarjoa mahdollisuudeksi, en tuhlaa enää yhtään iltapäivää odottelemalla hakijaa joka peruu koko homman viime hetkellä. Isot huonekalut asia erikseen, mut jonkun kenkäparin takia ei todellakaan. 

Ylipäätään kaikenlainen ihme säätäminen jurppii. Parhaimpia ovat ne jotka toridiilillä ostavat tuotteen ilman mitään viestinvaihtoa. 

Vierailija
26/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aika usein annetaan-osioon sellaisia tuotteita, etenkin lastenvaatteita, jotka periaatteessa ovat ihan käyttökelpoisia vielä eli eivät roskiskamaa lähellekään, mutta sen verran kuluneita, että en jaksa omina ilmoituksinaan myydä. Laitan näihin vielä aina, että ei varauksia, vaate/lelu/tavara lähtee ensimmäisen mukaan joka hakee. Ei, en lähde tuomaan minnekään, vaan sille, joka hakee kotipihasta. Ja että ilmoitus poistuu kun tuote on haettu, siihen saakka on noudettavissa.

Mielestäni ihan reilu peli, kun tosiaan on useimmiten kyseessä vielä varsin käyttökelpoinen tavara. Näistä tulee lähes aina säätöä ja hirveä syyttely, kun en pidäkään varattuna ensi viikon keskiviikkoon asti, vaan tosiaan annoin sille, joka tulee kahden tunnin päästä hakemaan. Viimeksi ostajaehdokas alkoi ulista, miten oikein oli järjestänyt aikataulunsa niin, että haku onnistuu ja miten nyt MUN TAKIANI meni hänen päivänsä aikataulu pilalle. Kun toimin niin kuin olin ilmoituksessa maininnut.

Hohhoijaa.

Vierailija
27/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Postitatko?"

"Kulkeutuuko Helsinkiin?"

matosta josta pyysin 5€. Ilmoituksessa luki selvästi että vain nouto. Hermo meni ja annoin maton tuttavalle ilmaiseksi. 

Kuka alkaa postittelemaan viiden euron mattoja? 

Vierailija
28/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä voi olla mielenkiintoinen kaupattava Torissa. Myytävänä oleva pyörä voi olla varastettu, varsinkin jos laturia ja kuittia ei ole. Rehellinen myyjä saa puolestaan pelätä, että "ostaja" haluaa vain saada osoitteen ja tulee yöllä pöllimään pyörän.

Vierailija
29/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus grillistä Toriin. Samantien tulee viesti ja sovitaan kaupat. Kaikki meni hyvin. Tuli vielä samana päivånä. Summa oli 400 euroa.

Vierailija
30/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanniksi kirjoitettuihin viesteihin en vastaa koskaan yhtään mitään. Niissä kaupanteoissa on vielä normaalia suurempi vaara tori-säädölle, kun (mahdollinen) ostaja ei ymmärrä suomea ja minä en ala englanniksi sönköttämään yhtään mitään. Olen kuullut tutulta, että hänelle joskus oli käynyt niin, että ostaja oli vissiin toriin kirjoittanut viestit jollain netin kääntäjällä ja sitten ovelle ilmestyikin suomea tai englantiakaan ymmärtämätön henkilö, jolla ei mennyt kaaliin ettei 20e seteli riitä 50e maksavan tuotteen lunastukseen, ihanaa :S

Vierailija
31/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eniten ne, jotka tulee noutamaan ja alkaa vasta paikan päällä tinkiä hinnasta. Kaupat sovitaan viesteillä ml. hinta, ja noudossa vain haetaan tuote. Eri juttu olisi, jos tuotteen kunto ei vastaa ilmoitettua, mutta tästä ei ole ollut kyse vaan perustelutkin on luokkaa koska olen yksinhuoltaja koska olen opiskelija.

Vierailija
32/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Postitatko?"

matosta josta pyysin 5€. Ilmoituksessa luki selvästi että vain nouto. Hermo meni ja annoin maton tuttavalle ilmaiseksi. 

Minä postitan vaikka 20 sentin ruohonleikkurin, jos ostaja maksaa lähetyskulut.

Vierailija
33/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanniksi kirjoitettuihin viesteihin en vastaa koskaan yhtään mitään. Niissä kaupanteoissa on vielä normaalia suurempi vaara tori-säädölle, kun (mahdollinen) ostaja ei ymmärrä suomea ja minä en ala englanniksi sönköttämään yhtään mitään. Olen kuullut tutulta, että hänelle joskus oli käynyt niin, että ostaja oli vissiin toriin kirjoittanut viestit jollain netin kääntäjällä ja sitten ovelle ilmestyikin suomea tai englantiakaan ymmärtämätön henkilö, jolla ei mennyt kaaliin ettei 20e seteli riitä 50e maksavan tuotteen lunastukseen, ihanaa :S

Sama jos ostaja/myyjä kommunikoi huonolla suomen kielellä niin on sen verran epäilyttävää, että jätän väliin. Viestittely on hyvä keino todeta onko vastapuolella täysjärkinen osapuoli vai ei.

Vierailija
34/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama jos ostaja/myyjä kommunikoi huonolla suomen kielellä niin on sen verran epäilyttävää, että jätän väliin. Viestittely on hyvä keino todeta onko vastapuolella täysjärkinen osapuoli vai ei.

Kyllä ja jos ilmoitus on suomen kielellä, niin odotan, että siihen myös vastataan suomeksi. 

Vierailija
35/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Postitatko?"

Ei varmasti kannata myydä tuon hintaista ja voi olla että ei isompaakaan ihan lähetyskustannusten vuoksi.

Vuosia sitten ostin Ikeasta Gabbeh mallisen maton kooltaan 2 x 3 metriä ja paino jotain 30 kg: Kuvittelin jotenkin vieväni sen julkisilla kotiin mutta oli pakko soittaa veli kyytiavuksi kun voimat eivät riittäneet pitkälle.

Vierailija
36/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Postitatko?"

En viitsi parin euron takia vaivautua ellei kyse  ole hankalasti eroon päästävästä tavarasta. Pitää laittaa omalle ajalle ja pakkaukselle hinta.

Vierailija
37/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Postitatko?"

En viitsi parin euron takia vaivautua ellei kyse  ole hankalasti eroon päästävästä tavarasta. Pitää laittaa omalle ajalle ja pakkaukselle hinta.

Sama täällä, aikani ei ole ilmaista 

Vierailija
38/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Postitatko?"

Sama täällä, aikani ei ole ilmaista 

Mutta vauvapalstalla voi kuluttaa aikaa. Olisihan se hirveää ulkoilla ja käydä samalla postissa. 

Vierailija
39/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka haluavat ilmaisen postituksen. Minä en ole mikään nettikauppa, joudun maksamaan sen postimaksun niin jos myyn 10€ tuoteen ilmaisilla postimaksulla ei se kovin kannattavaa ole.

Ja en todellakaan päätä niitä postimaksuja, vaikka olisi joku pieni tavara jonka voi kirjeenä lähettää niin ne painorajat on todella matalat, harva tuote menee siihen alimpaan luokkaan että yhdellä postimerkillä menisi.

Vierailija
40/286 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka nyyhkytarinalla vonkaavat ilmaiseksi tavaraa tai vähintään lähes ilmaiseksi. Tajusin asian kun huomasin, että yksi tapaus erehtyi ruinaamaan minulta vielä uudestaan, kun yhden tuotteen oli jo ilmaiseksi antanut ja postittanut.